X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
--Skrevet 22/05-13 07:42 
Darkbeat>
Allright. Jeg har lige flækket en video sammen med highlights fra præsentationen, så hvis man missede den kan man få alt det info man har brug for på under 2 minutter.

http://youtu.be/KbWgUO-Rqcw

Haha :D fryd video :D Men rammer meget godt mine tanker omkring denne nye maskine. WiiU med forældet HW, og nu det her.... Håber virkelig ikke at Sony også fucker up med deres næste maskine...
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoChronoSkrevet 22/05-13 07:49 
De er også vilde med din video inde hos Kotaku: http://kotaku.com/the-entire-xbox-one-reveal-summed-up-in-1-5-hilarious-509197649
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/05-13 07:55 
Bede-x>
Lyder til at den ved siden af at køre en Steam model med retail spil - som allerede er slem nok i sig selv - også skal være periodisk online for at tingene virker:

http://kotaku.com/xbox-one-does-require-internet-connection-cant-play-o-509164109

Se opdateringen til nyheden.

De er godt nok forvirrede hos Microsoft, eller også er de bare ved at skide i bukserne over reaktionen på internettet. Mit gæt er at de prøver at lave brandslukning, og komme med så meget double-speak som muligt. Hvis konsollen er designet til at kunne håndtere salg af brugte spil, hvorfor så overhovedet binde spil til profilen, lave software-check hver 24. time? Hvorfor ikke bare lægge kortene på bordet og fortælle klart og tydeligt hvordan setupet kommer til at fungerer? Der er ugler i mosen, og det lugter lidt af at man hos Microsoft ikke selv er hundrede procent sikker på hvad den endelige løsning bliver.

Noget helt andet er hvem der skal bærer konsollen det første år efter udgivelse? Med den rygtede pris på $399 har jeg svært ved at se Apple TV/Netflix/Hulu segmentet som first movers. MS arbejder tilsyneladende drøn hårdt på at fremmedgøre deres kerne af grundkøbere, så en stor del af dem bevæger sig med sandsynlighed over til konkurrenten. Så hvem er det lige der skal løbe ud købe konsollen ved launch, andet end de dedikerede Xbox fans? Måske er der bare sindsygt mange fantasy football fans derude. Jeg tror MS får det lige så svært som Nintendo har haft det med Wii U.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DeluxScanDeluxScanSkrevet 22/05-13 08:05 
Helt enig.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
slk486slk486Skrevet 22/05-13 08:05, rettet 22/05-13 08:10 
@darkbeat: +Like

Ganske udemærket parodi:

http://youtube.com/watch?v=8w16wbMyY-U

Psst.. It's not for gamers :)
j/k
dRxLdRxLSkrevet 22/05-13 08:26 
Check lige #XboxGoHome på twitter:

https://twitter.com/search?q=%23XboxGoHome&src=hash

(hint: Bo's video er der en masse gange).

Checken fra $ony er i posten til dig Bo, dit svin! ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 22/05-13 08:28, rettet 22/05-13 08:29 
Nuclear Detergent>
Mit gæt er at de prøver at lave brandslukning, og komme med så meget double-speak som muligt.

Deres egen FAQ er indbegrebet af double-speak:

Q: Does Xbox One require an “always on” Internet connection?
A: No, it does not have to be always connected, but Xbox One does require a connection to the Internet. We’re designing Xbox One to be your all-in-one entertainment system that is connected to the cloud and always ready. We are also designing it so you can play games and watch Blu-ray movies and live TV if you lose your connection.

http://news.xbox.com/2013/05/qa
Bede-xBede-xSkrevet 22/05-13 08:31, rettet 22/05-13 08:35 
Nuclear Detergent>
De er godt nok forvirrede hos Microsoft, eller også er de bare ved at skide i bukserne over reaktionen på internettet.

Jeg tror det sidste er tilfældet. De ved godt de har noget der bliver modtaget negativt og derfor er de uklare i deres kommunikationsmetoder.

Hvis konsollen er designet til at kunne håndtere salg af brugte spil, hvorfor så overhovedet binde spil til profilen, lave software-check hver 24. time?


Jeg gætter her, men umiddelbart forstiller jeg mig at det virker lidt a la den måde Live Arcade spil virker på den nuværende maskine. Der låses spillene til en maskine, hvor man så kan migrere låsningen efter et vist tidsinterval. Gør man ikke det vil man kun kunne spille sine køb, hvis man er online på en fremmed maskine. Hvis det er sådan man på den nye maskine får valideringslicens til at spille sine spil, når man aktiverer det, så er de nødt til at forhindre at man spiller det uendeligt på en fremmed maskine. Der kunne så være et always online krav ligesom med Live Arcade titlerne, men jeg fik indtrykket af at man godt kunne spille offline selv på venners maskiner. Forskellen maskinerne imellem er så blot at på den oprindelige maskine kan alle profiler spille spillet, mens det på den fremmede kun kan spilles af den der får valideringen og så er de nødt til at hindre, at man kan spille for evigt offline. Løsningen på det er et periodisk online krav.

Indrømmer at det er muligt at jeg har misforstået konceptet - hvilket måske ikke er underligt så tvetydige som Microsoft er - men det var det indtryk jeg fik i nattens løb.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Captain NCaptain NSkrevet 22/05-13 08:34 
Darkbeat>
Allright. Jeg har lige flækket en video sammen med highlights fra præsentationen, så hvis man missede den kan man få alt det info man har brug for på under 2 minutter.

http://youtu.be/KbWgUO-Rqcw

Haha. Jeg skulle faktisk lige til at skrive jeg havde fundet den her video. Havde slet ikke set det var din :D
Den er featured som en nyhed inde på Destructoid.com.

Fed video ;)
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
spectrespectreSkrevet 22/05-13 08:43 
Fed video Darkbeat, jeg så den på kotaku.

Det eneste jeg vil have denne generation er at man ikke behøver at have skiven i for at spille. Hvilken konsol kan det?

Jeg har slet ikke haft en PS3, og har været godt tilfreds med x360, men det eneste jeg kunne lide ved xbox one var det glatte hurtige interface, designet af konsollen og controlleren. Synes at det lyder spændende at der er feedback i triggers. Rumble i aftrækkeren i call of duty? modstand i abs bremsen i forza5? Ja, det er der muligheder i.

Men lige nu ser det ud til at jeg skal have en PS4.

Alt andet lige, så køber jeg det næste call of duty til x360, og venter til næste sommer med at købe next gen, da de så lige har et halvt års tid til at få styr på børnesygdommene.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Bede-xBede-xSkrevet 22/05-13 08:52 
1up>
Det eneste jeg vil have denne generation er at man ikke behøver at have skiven i for at spille. Hvilken konsol kan det?

Som jeg forstod det kunne den nye Xbox gøre det på den oprindelige aktiveringsmaskine, altså den første man låser spillet til.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SonicSonicSkrevet 22/05-13 09:18 

Love it :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Bede-xBede-xSkrevet 22/05-13 09:19 
DeluxScan>
PlayStation 4 ser stadig ud som den absolutte vinder her. Selv, hvis de implementerer alle de samme latterlige tiltag som MS, saa har de i det mindste en ny controller med touch-pad og move samt naturligvis de 8 GB GDDR5. Valget er jo en no-brainer - med mindre spillene paa E3 vender skuden, men det er vist mere end almindeligt usandsynligt.

Jeg er meget overrasket over hvor let valget af main-maskine ser ud til at blive denne gang. Microsoft er ikke bare stoppet med at henvende sig til os, de implementerer kontinuerligt tiltag som aktivt får os til at hade dem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Captain NCaptain NSkrevet 22/05-13 09:45 
Sony må da sidde og fryde sig ligenu. De behøver ikke engang at skulle imponere os nu, de skal bare ikke fucke det up nu. Microsoft har gjort mere for Sony igår end de nok selv kunne.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
3of193of19Skrevet 22/05-13 09:55 
Ja. Eneste store minus ved PS4 er at Dual Shock er ludfattig at spille Pinball Arcade på. Suk, tanken om PA på One med den den nye kontroller med mindre wifi lag var ellers skøn...
BeanoBeanoSkrevet 22/05-13 10:11, rettet 22/05-13 10:12 
Så du har spillet med den nye DualShock 4 controller.. sejt! Lad os høre mere!
3of193of19Skrevet 22/05-13 10:13 
Lad os håbe at redesignet at trigger knapperne er mere vellykket denne gang.
BeanoBeanoSkrevet 22/05-13 10:15, rettet 22/05-13 10:17 
Sony har gjort et stort nummer ud af DS4's forbedringer (bl.a reducering af lag), så skal vi ikke lige klappe hesten lidt :)

Ved dog ikke hvad du mener med "wifi lag" ifm. controller.
3of193of19Skrevet 22/05-13 10:18 
dRxL linkede en video tidligere hvor de snakkede om forbedringerne One har ift 360, reduceret lag med Kinect (fra knap 280ms til 66ms) og 50% mindre lag på wifi controlleren med det nye protokol de bruger.
BeanoBeanoSkrevet 22/05-13 10:19 
Controlleren bruger ikke wifi :)
3of193of19Skrevet 22/05-13 10:24 
trådløs så.

Anyways, hvorfor bruge Kinect til at styre maskinen når man kunne bruge denne istedet?

11th Doctor Sonic Screwdriver universal remote
BeanoBeanoSkrevet 22/05-13 10:26, rettet 22/05-13 10:27 
3of19>
trådløs så.

Godt så ;)

Fed Doctor Who remote - the true next gen!
BeanoBeanoSkrevet 22/05-13 10:37, rettet 22/05-13 10:38 
Xbox Ond's interne HDD kan ikke opgraderes men understøtter tilgengæld eksterne diske via USB 3.0 (dvs. hurtigt) til installs og downloads:

http://www.engadget.com/2013/05/21/xbox-one-hard-drive
SumezSumezSkrevet 22/05-13 10:41, rettet 22/05-13 10:43 
Jeg har ligget i sprit den sidste halve uge uden nogen form for internetforbindelse, så jeg har intet hørt om den nye Xbox, og har prøvet at kæmpe mig igennem denne tråd for at få alle detaljerne med, men der er godt nok mange blandede informationer.

Så for at lave en recap, har jeg fat i det rigtige, her?

1. Alle de værste anelser mht. always-on, ingen brugte spil, server-afhængighed og endda konstant kamera-overvågning er bekræftet.
2. Navnet er dumt.
3. Ingen spilstreaming (eneste gode nyhed IMO)
4. Der er ikke blevet annonceret nogen spil, der er værd at bide mærke?
5. TV, sports, Call of Duty


Noget jeg mangler?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 22/05-13 10:46 
Du har ikke lagt nok vægt på tv og sport. Og EA Sports som flagskib. Og tv.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 22/05-13 10:55, rettet 22/05-13 10:55 
Force feedback i skulderknapper, multitasking OS (Windows-variant, påstår de) der sandsynligvis æder en god mængde RAM. Nå ja, og så Skype, andre "smarte" apps, og så glemte du vist at nævne tv og sports :P.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
3of193of19Skrevet 22/05-13 10:57 
1.
Ikke helt always-on, dvs falder din forbindelse ud kan du spille videre, men noget om at licenser skal checkes alle 24 timer eller noget i den dur. Nok noget der har at gøre med:
Brugte spil. MS har sagt at man kan sælge sine købte spil. Nok noget med at man kan afinstallere spil og dermed frigive aktiveringskoden igen, eller at aktiveringskoden i æsken kan genbruges, men hvis det sker, fjernes licensen fra den tidligere bruger.
Serverafhængighed er noget der er spilbaseret, dvs nogle spil vil kunne bruge disse cloud-computing baserede ting (kunne f.eks. forestille mig NPCers AI i et åben verden rollespil eller lign.) og de spil vil så kræve en konstant forbindelse.
Anonymiseret overvågning er lidt skræmmende. Potentialet er fascinerende, horrorspil der tilpasser skrækmomenterne til ens hjerterytme, flirte med figurer i et spil, mm. Men hvis der nogensinde kommer til at ske hacks i Live's sikkerhed bliver det en skandale af sindsyge proportioner.

2.
Navnet er vel smagssag. Synes egentlig det er fint som navn, men jeg kan godt se det blive irriterende med forkortelser i daglig tale.
3.
Ja jeg forstår simpelthen ikke ideen i at skulle streame spil via Gaikai istedet for bare at emulere dem på PS4. For PS1, 2, og PSPs vedkommende burde det være en leg. Det ekstra lag man får fra Gaikai gør mange spil uspilbare.
4.
MS ville koncentrere sig om selve maskinenen til denne konference og med E3 om mindre end 20 dage giver det god mening praktisk talt (da det enten ville koste udviklerne de ekstra 20 dage til at lave en bedre demo til E3, eller ekstra besvær med at lave 2 demoer), men optikken er ikke god.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 22/05-13 11:14 
for jer der ikke så det... så her en lille opsummering af eventet i går:
http://www.youtube.com/watch?v=KbWgUO-Rqcw&feature=player_embedded
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
SumezSumezSkrevet 22/05-13 11:17 
Det er Darkbeats video :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/05-13 11:20, rettet 22/05-13 11:21 
Kun 7000 views? :O

EDIT: Det kan sgu da aldrig passe når den har over 20K likes? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
spectrespectreSkrevet 22/05-13 11:21 
Kan læse at Microsoft på et event i London har bekræftet at kinect skal være tilsluttet for at konsollen virker?!

Fuck that shit, så skal jeg ikke have den nye xbox. Kincet, waggle, gestures osv. kan de godt beholde. Jeg skal ikke have det pis stående, især ikke når jeg aldrig kommer til at bruge det.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
OlimarOlimarSkrevet 22/05-13 11:23, rettet 22/05-13 11:25 
Ja jeg postede et link længere inde i tråden, med en twitter der bekræfter det 1up
Edit her : https://twitter.com/kevin__lynch/status/336911362129281024
BeanoBeanoSkrevet 22/05-13 11:24 
Konsolkongen>
Kun 7000 views? :O

EDIT: Det kan sgu da aldrig passe når den har over 20K likes? :)

Hvis der er folk der ser den flere gange tælles det som eet view?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/05-13 11:40 
Så man kan like flere gange mener du?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/05-13 11:42, rettet 22/05-13 11:43 
Nej du har ret - en hjerneprut!

Det er mystisk, men Youtube har nulstilt views-tællere før svjv.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/05-13 12:20 
Der er også én der har skrevet til mig at den ligger hér

http://www.telegraph.co.uk/technology/video-games/Xbox/10072756/Microsoft-mocked-for-emphasising-TV-on-Xbox-One-over-games.html

Jeg ved at drukne i emails hvor hver enkelt comment... Gad vide om man kan slå det fra for en enkelt video :O
BeanoBeanoSkrevet 22/05-13 12:22, rettet 22/05-13 12:33 
Hvor vildt :D

En skam deres direkte link til videoen er fucket up.

Edit: Jeg kan se Chuck Norris har skrevet en kommentar til videoen og han vil hellere have en PS4. Next gen krigen er allerede vundet.
HankyHankySkrevet 22/05-13 12:38, rettet 22/05-13 12:43 
Darkbeat>
Der er også én der har skrevet til mig at den ligger hér

http://www.telegraph.co.uk/technology/video-games/Xbox/10072756/Microsoft-mocked-for-emphasising-TV-on-Xbox-One-over-games.html

Jeg ved at drukne i emails hvor hver enkelt comment... Gad vide om man kan slå det fra for en enkelt video :O

6500 mails? :D
Kan man ikke bare slå det fra, og så slå det til igen, når stormen har lagt sig? :)

*EDIT*
Bum - der opdaterede viewsne -

189.000 :O
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/05-13 12:47 
Jo, jeg har slået notifications fra på comments indtil videre
slk486slk486Skrevet 22/05-13 13:22 
Francis er vidunderligt sarkastisk :)

http://www.youtube.com/watch?v=SyD1VlQdj2s
j/k
dRxLdRxLSkrevet 22/05-13 13:23, rettet 22/05-13 13:24 
Hehehe, Kotaku skriver lidt om modtagelsen i Japan:
http://kotaku.com/heres-what-people-in-japan-think-of-xbox-one-509246328

Til hvilket min bror siger han har lavet følgende uddybning af det mest nedværdigende af de foreslåede "kæle"-navne:

volc >
Actually you are not quite getting how bad the nickname batsu ichi is.
It is not "divorced once", although that would be the meaning in normal circumstances.
The meanings are more in the area of: "punished once", "the first punishment", "the first on many punishments to come".
You you use "batsu ichi" for divorced once it is "(severely)punished 1 time"(inferring that it might happen several times). So punishment is a metaphor for getting divorced.

It is not clear, but my guess would be that it is also referring to the Xbox 360 as a failure, as in "I got punished once for buying an xbox360".
Also batsu is more of a getting scolded by your parents or teacher sense of the English word punishment. So used for grown ups there is a hint of humiliation in the word as well (getting divorced where extremely uncommon in Japan as of until very recently(~10-20 years)).

Well in short calling the Xbox One for "batsu ichi" is meant as a humorous mockery of the Xbox in general. My guess is that this is not what it will be called in daily conversation since the word "batsu ichi" is so inappropriate, that you should not use it in public... Although it is so funny that it might become acceptable at some time. ^^

Jeg kan dog ikke finde hans kommentar inde under kotaku artiklen, men hvorfor ville han lyve om sådan noget? ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 22/05-13 13:26 
Får du egentlig reklamepenge for views på dine videoer Bo? Hurra hvis ja.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 22/05-13 13:30 
Synes lige Bo havde skrevet noget om at han ikke får penge da han ikke har retten til indholdet, men kan ikke finde det nu? Måske var det på Bookface.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/05-13 13:36, rettet 22/05-13 13:37 
@Dræxler: Ikke lige fra den dér da jeg ikke har ophavsret til det indhold jeg har klippet sammen (den er ihvertfald blevet afvist af YouTube for monetization)

Det er først for nyligt at jeg fik lov til at monetisere mine videoer og fik at vide at man ikke kunne få lov at monetisere videoer med klip fra spil med mindre man havde ophavsrettigheder til dem... Dette kunne jeg ikke forstå da der er massere af YouTube personligheder der lever af at ligge spil-videoer op, så jeg googlede lidt og fandt ud af at der er et loophul i lovgivningen der betyder at man gerne må tjene penge på sin video, hvis man skriver at det er til undervisningsbrug/informativt og linker til spiludgiverens EULA.

Den nemmeste måde at tjene penge på YouTube er nok at købe et sødt kæledyr og ligge videoer op på YouTube hver 2-3 dag.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/05-13 13:55, rettet 22/05-13 13:57 
1up>
Fuck that shit

+1

Steve Jobs havde ret, da han sagde, at et produkt først er godt designet, når man får lyst til at slikke på det. Xbox One er intet menneskes tunge værdig. Jeg troede jeg havde nået mit personlige lavmål af ligegyldighed, da vi vandt Eurovision Song Contest, men Xbox One udforsker alligevel nogle niveauer af ophidselse i min hjerne, der er så lave, at jeg ikke anede, de eksisterede. Jeg tager dog hatten af for at Microsoft har arbejdet så overmenneskeligt målrettet mod at lave et produkt, som ikke udståler sex i nogen som helst forstand.
AV Intelligent Terminal
spectrespectreSkrevet 22/05-13 15:08 
Hvad får man egentligt for sådan nogle youtube reklamer?

Enten er Microsoft arrogante eller også har de ikke foretaget meningsmålinger om hvad den generelle befolkning ønsker sig af en ny xbox. Jeg nægter at tro at størstedelen af de folk der bruger xbox 360 bruger alle de apps, kinect osv. så meget at det er det som at de bruger alt deres krudt på?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
FancyPantsFancyPantsSkrevet 22/05-13 15:17 
Jeg tager stadig det hele med et gran salt, og giver dem en chance til E3... Og alle de chancer de kan nå at klemme ind mellem E3 og dagen hvor jeg gider købe en next-gen.

Så må jeg betegnes som casual eller hvad dælen folk nu vil kalde det - men Stack of Shame tråden viser temmelig godt, at der stadig er rigelig med underholdningsværdi tilbage i den nuværende generation konsoller :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 22/05-13 15:51 
Jeg afventer også E3, men det går virkelig over mit hoved at de kommer med sådan en præsentation, når 99% af dem der kiggede var gamers og de sidste 1% var stockholders. Noget med at sætte forventningerne så langt ned at man kun kan blive positivt overrasket fremadrettet?
j/k
jaesjaesSkrevet 22/05-13 16:12, rettet 22/05-13 16:18 
Og så kom dødssparket til XOne formentlig fra min side.

Regner kun med at købe enten PS4 eller XOne, og gider ikke leve med MS's tilgang til spiludgivelse, når PS4 jvf. Sonys udtalelser bliver et fint alternativ (det bliver som på PS3 eller bedre).

"Microsoft won't let indies self-publish on Xbox One."
SumezSumezSkrevet 22/05-13 16:18 
Sådan er det jo (desværre) også på den nuværende Xbox :/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3'794 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig