X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 07/06-13 11:31, rettet 07/06-13 11:32 
Jeg ville da forvente der var nogle begrænsninger, men synes ikke det fremgår:

•Give your family access to your entire games library anytime, anywhere: Xbox One will enable new forms of access for families. Up to ten members of your family can log in and play from your shared games library on any Xbox One. Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time.

Skal så siges at jeg først er ved at fordøje informationerne nu..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 07/06-13 11:36 
Det bliver alt for besværligt Microsoft. Some en bruger på et andet forum skriver “Game Set Match....Sony vs. Microsoft".

Alt tegner i retning af en knusende sejr til Sony den kommende generation - hvis altså nuværende informationerne i begge lejre, er de rigtige. Endelig dom efter E3.
What is the Matrix?
RJKRJKSkrevet 07/06-13 11:38, rettet 07/06-13 11:38 
Bede-x>
Eurogamers take

Eurogamer>
...they do not engage with the most important detail of this news, which is what we are being told to give up in exchange for this new arrangement: the opportunity to form tangible, lasting relationships with art that matters to us.

Netop essensen af problemet fra mit synspunkt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 07/06-13 11:41 
Der ligges op til en brug og smid væk kultur, hvilket jeg er enig i er det væsentligste problem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/06-13 11:45 
Nuclear Detergent>
Jeg elsker sætningen "We designed Xbox One so game publishers can enable you to trade in your games at participating retailers". Større marketing-BS findes der næppe...

Haha ja. En fantastisk feature de prøver at dreje til noget positivt for kunden :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/06-13 11:56, rettet 07/06-13 11:57 
Bede-x>
Jeg ville da forvente der var nogle begrænsninger, men synes ikke det fremgår:

•Give your family access to your entire games library anytime, anywhere: Xbox One will enable new forms of access for families. Up to ten members of your family can log in and play from your shared games library on any Xbox One. Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time.

Jeg kan tage fejl, da det er svært at se igennem al det marketing-ævl, men: Sætningen "Just like today..." lyder for mig som om at det kræver at du logger ind med din profil på en anden Xbox One end din egen, førend din "familie" kan få adgang til spillene, hvis ikke det er den samme hardware hele familien spiller på. Gør man dette, vil det automatisk ikke være muligt at spille på en anden Xbox One (hvert fald ikke efter 24 timer), så længe man er logget ind på et andet stykke hardware. Ellers beskriver Microsoft i detaljerne en mulighed for at omgå systemet!? Det kan jeg ikke tro er tilfældet.

Under alle omstændigheder er det enormt kompliceret og vildt forvirrende...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RJKRJKSkrevet 07/06-13 11:58 
Bede-x>
Der ligges op til en brug og smid væk kultur, hvilket jeg er enig i er det væsentligste problem.

Der lægges ikke bare op til det; det påtvinges os med magt.

Og i modsætning til film og musik, som trods alt vil køre i en konstant cyklus så det meste jævnligt vil være tilgængeligt (i hvert fald den del, som det vurderes kan sælges), så vil det jo ikke være tilfældet med spil, som i praksis bare går tabt. Derfor er hele konceptet et stort slag for spil som kulturmedie generelt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 07/06-13 12:07 
Bede-x>
Der ligges op til en brug og smid væk kultur, hvilket jeg er enig i er det væsentligste problem.

IMO er det det -eneste- problem i forbindelse med deres licens, online, og brugtspils-ordning. For udover dette issue, der rent personligt vægter rigtig tungt hos mig, synes jeg det er en ret gennemført ordning de har fået lavet, der tillader ejerskab af et spil på tværs af maskiner, osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 07/06-13 12:10, rettet 07/06-13 12:10 
enfen>
Alt tegner i retning af en knusende sejr til Sony den kommende generation - hvis altså nuværende informationerne i begge lejre, er de rigtige. Endelig dom efter E3.

Well lad os se, intet er så skidt at man ikke bare kan smide tilstrækkeligt med penge efter markedsføring.
Marcus Beer nævne for nyligt i en af hans Annoyed Gamer videoer, at MS's XBO marketing budget er det dobbelte af Sony's (ifg. unavngivne kilder vel at mærke).
slk486slk486Skrevet 07/06-13 12:12, rettet 07/06-13 12:40 
Jeg elsker bare at noget der ellers har været en given, pludselig er en gennemført ordning. Ikke imponeret.

Som Angry Joe siger det: Alle disse "features" virker som begrænsninger
j/k
JmogJmogSkrevet 07/06-13 12:23 
Hmm, ja. Den første profil man logger på sin konsol med må være Master-profilen. Det med familiemedlemmer må dække over profiler som IKKE er Master-profiler på andre konsoller. Så du kan ikke dele spillene med dine venner.

Medmindre man opretter sine venner som dummy-profiler på sin maskine. Så vil de kunne bruge den profil som en sekundær profil på deres egen konsol.

.....men jeg har svært ved at forestille mig, at det vil være så nemt at omgå. Det må være en anden måde det fungerer på.
BeanoBeanoSkrevet 07/06-13 12:33 
Giver pludseligt meget mening med at MS aflyser E3 interviews. De kan nok allerede se at det vil komme til at handle meget om brugt spil, always online og Kinect privacy, hvis de ikke kan forhåndsgodkende spørgsmålene.
SumezSumezSkrevet 07/06-13 14:05 
Jmog>
Hmm, ja. Den første profil man logger på sin konsol med må være Master-profilen. Det med familiemedlemmer må dække over profiler som IKKE er Master-profiler på andre konsoller. Så du kan ikke dele spillene med dine venner.

Bliver det ikke bare ligesom nuværende, hvor din profil har en "hjemme"-konsol, og når du har hentet XBLA- eller GOD-spil på den, kan alle brugere på konsollen spille disse spil frit - men logger du på en anden persons Xbox, kan du kun hente og spille de spil du tidligere har købt, hvis du samtidig er logget på.
Det synes jeg egentlig er fair.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 07/06-13 15:23 
Sumez>
Bede-x>
Der ligges op til en brug og smid væk kultur, hvilket jeg er enig i er det væsentligste problem.

For udover dette issue, der rent personligt vægter rigtig tungt hos mig

Men som jeg har prøvet at sige et par gange, er det ikke "bare" en ærgerlig konsekvens af at vi går væk fysiske medier?

Markedet, pengene går imod downloadable spil, og spil i browsere osv.
MS og Nintendo (og garanteret Sony) bevæger sig jo ikke mod digital only fordi de er onde. De gør det fordi forbrugerne fortæller dem, at det er hvad de vil have.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/06-13 15:37 
Hvis de gør det?
Er de jo for dumme? Så skal de til at kæmpe mod pc/steam

Hvad er grunde til at spille konsol? Hvis alt er digital?
Det vil få mange til at blive på deres pc!

Og jo !!video spil er ikke nået til der hvor musik er....
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/06-13 15:45 
Kan ikke linke yt fra min mobil.... Men angry jo har lige lavet en ny rant video om MS. :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 07/06-13 15:46 
^

Link...
j/k
SumezSumezSkrevet 07/06-13 16:16, rettet 07/06-13 16:17 
SeventhSun>

Men som jeg har prøvet at sige et par gange, er det ikke "bare" en ærgerlig konsekvens af at vi går væk fysiske medier?

Markedet, pengene går imod downloadable spil, og spil i browsere osv.
MS og Nintendo (og garanteret Sony) bevæger sig jo ikke mod digital only fordi de er onde. De gør det fordi forbrugerne fortæller dem, at det er hvad de vil have.

Så langt er jeg enig - mit problem med deres brugtspilspolitik er 100% subjektivt, for jeg synes også udgiverne fortjener at tjene på salg så længe spillet er aktivt i retailhandlen. Men det er bestemt ikke noget der giver mig lyst til at eje konsollen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 07/06-13 16:19, rettet 07/06-13 16:21 
Ja, men deres politik efterlader bare ikke nogen som helst åbninger for mere løse forhold når spillet ikke længere er aktivt i retail. Iøvrigt er jeg ret kritisk overfor indtastning af licenskoder og installation generelt - en af de ting der gør PC gaming irriterende. Jeg vil bare smide disken i og afsted, tak - især på en konsol, hvor det er hele pointen!
j/k
jaesjaesSkrevet 07/06-13 16:25, rettet 07/06-13 16:36 
Som Bede og RJK skriver, er det et slag mod kulturen - hvorfor skulle kunstnere og folk i underholdningsindustrien bruge tid på en platform, som man ikke engang ved om folk kan få glæde af om 15 år? Lad os endelig destruere alle kopier af Iliaden eller Guldfeber, fordi de er "forældede". Det er selvfølgelig sat på spidsen, for ingen er tvunget til at udgive på XBO, men trist hvis det går den retning for konsollerne, og det kan betyde færre eksklusive titler.

Dernæst - og det gælder sådan set det meste der ikke kommer på et fysisk medie - så er det et muligt slag mod en af de eneste institutioner vi har til gratis benyttelse af kultur og information: Bibliotekerne. MS siger godt nok, de måske vil gøre udlån muligt, men selv hvis det sker, er det stor risiko for at kun nogle få kommercielle virksomheder vil få glæde af det, men håbet lever da endnu.

24 timer offline er desuden alt for lidt. Steam er næsten velgørenhed sammenlignet med XBO i den retning. Der er lidt forvirring p.t. om hvor længe man reelt kan være offline med et spil købt på Steam, men vi taler om et sted mellem to uger til "altid". Dertil er det ikke alle Steams spil, der overhovedet kræver Steam. På Steam er der dog samme problematik med, at man ikke ved om man kan bruge spillet om x antal år. Til gengæld står det jo spilfirmaerne frit for mht. pc-spil, om de vil have deres spil til salg andre steder, evt. tilbyde en DRM-fri udgave.

Hvis Sony følger med, kan det i værste fald betyde, at de eneste kommende konsolspil der kan bruges om fx 15 år er Nintendos spil.

EDIT: Justeret første afsnit.
SumezSumezSkrevet 07/06-13 16:37 
slk486>
Ja, men deres politik efterlader bare ikke nogen som helst åbninger for mere løse forhold når spillet ikke længere er aktivt i retail. Iøvrigt er jeg ret kritisk overfor indtastning af licenskoder og installation generelt - en af de ting der gør PC gaming irriterende. Jeg vil bare smide disken i og afsted, tak - især på en konsol, hvor det er hele pointen!

Igen, subjektivt, men jeg er helt enig!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 07/06-13 16:46 
slk486>
Ja, men deres politik efterlader bare ikke nogen som helst åbninger for mere løse forhold når spillet ikke længere er aktivt i retail. Iøvrigt er jeg ret kritisk overfor indtastning af licenskoder og installation generelt - en af de ting der gør PC gaming irriterende. Jeg vil bare smide disken i og afsted, tak - især på en konsol, hvor det er hele pointen!

Så vidt jeg ved kan du spille med det samme mens spillet installerer i baggrunden. Det er ihvertfald måden det virker på PS4 og mener også jeg så det nævnt som metoden på XBO. Mht koder, så kan de jo være de indfører QR koder som scannes af kameraet, det er ihvert fald oplagt når de tvinger kamerat på os.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/06-13 16:51 
Microsoft har fundet løsningen på mangel af spil på deres platform: Spil på andre platforme

http://kotaku.com/microsoft-accidentally-advertises-playstation-game-511558034?
slk486slk486Skrevet 07/06-13 17:09, rettet 07/06-13 17:12 
Beano>
Så vidt jeg ved kan du spille med det samme mens spillet installerer i baggrunden.

Installation i baggrunden er ikke nævnt i forbindelse med XO nogen af de steder jeg har set, men en af de features jeg bed mærke i ved Sony's reveal, netop fordi HD i den forbindelse fungerer mere som cache.
j/k
SonicSonicSkrevet 07/06-13 17:09 
They just keep giving :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 07/06-13 17:15 
slk486>
Nej, installation i baggrunden er ikke nævnt i forbindelse med XO nogen af de steder jeg har set, men en af de features jeg bed mærke i ved Sony's reveal, netop fordi HD fungerer mere som cache.

Det samme gælder for downloads på PS4 - start med at spille inden download er komplet. The Last Of Us gør faktisk det samme :)

"Xbox One lets you play 'immediately' during installs..."
http://www.joystiq.com/2013/05/21/xbox-one-lets-you-play-immediately-during-installs-suspend-an/
slk486slk486Skrevet 07/06-13 18:50 
Ah, cool.
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 07/06-13 20:42 
Denne sætning fra Eurogamers historie bed sig fast i mig.

Collectors will still be able to buy Xbox One games on disc, of course, and we may line them up happily on our shelves so that our friends and families can admire our dedication and taste forever more. But under Microsoft's new rules, we are no longer building a collection of games - we are building a collection of loans that may be recalled from us at any time, leaving us with nothing but distant memories. And that loss will be simple, instant and complete.

Som samler så er dette virkelig sømmet i kisten syns jeg. At jeg fatter hvordan de overhovedet har kunne udtænke dette system. Er der ikke nogen udviklere, butiks kæder eller ja bare SONY* og Nintendo's måde at gøre det på som har ringet en alarm klokke hos udviklerne af XB1.

Godt man har sine retrospil :)

*PS: Har SONY meldt noget ud endnu om hvordan de vil håndtere brugte spil på deres system?
SonicSonicSkrevet 07/06-13 20:46, rettet 07/06-13 20:47 
"After a month of vague corporate comments from Microsoft executives, we now know the Xbox One's game licensing policy was written from the ground up for companies. It's aggressively anti-consumer and anti-middle class, and it outright ignores underprivileged gamers. It's gross, despicable, greedy, pathetic, cowardly and out of touch with a growing global resentment for corporations."

Polygon
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 07/06-13 20:52, rettet 07/06-13 20:52 
Wall Street Journal er også med!
Gør Microsoft mon ikke noget ved det? Er de virkeligt så ignorante?

WSJ
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JmogJmogSkrevet 07/06-13 21:00 
Greaseball>
Er der ikke nogen udviklere, butiks kæder eller ja bare SONY* og Nintendo's måde at gøre det på som har ringet en alarm klokke hos udviklerne af XB1.

*PS: Har SONY meldt noget ud endnu om hvordan de vil håndtere brugte spil på deres system?

Nintendos måde at gøre det på er efter sigende en af de primære grunde til at EA ikke ser ud til at udgive flere spil på platformen.

Sony har været meget tavse indtil videre. Det eneste de pt har meldt ud er at den ikke kræver online for at spille single player spil. Det var dog ikke en klokkeklar udmelding, så det er lidt op i luften.

Deres tavshed kan både være en god og en dårlig ting. Den kan skyldes at de ikke vil forstyrre den dårlige presse MS har fået og deres løsning (hvis anderledes/bedre) vil fremstå som endnu bedre når de endelig afslører den. Eller den kan skyldes at de har præcist samme løsning og har det fint med at folk bruger deres krudt på at svine MS til. Når de så kommer med "vi har samme model" så vil de ikke blive mødt med den samme mur af vrede men blot opgivende skuffelse fra folk der havde holdt et håb i live, som de selv tvivlede på.

...Men hvis det virkelig er lykkedes dem at sige fra over for udgiverne, så er Xbone fuldstændigt dødfødt i Europa og jeg tvivler stærkt på de vil kunne sælge så meget som 100.000 styks i et så brugtspilsgladt land som Japan. For slet ikke at snakke om resten af Asien. De vil reelt kun have ét marked: US. Og ikke et stort et, hvis det skal deles med en konkurrent der har en mindre restriktiv og hurtigere maskine.

Jeg tror desværre de går samme vej som MS, men de må være SÅ fristede af at ændre deres planer. Fire ord ville være nok til at vinde konsolkrigen: "Den kræver ikke online" (= og dermed vil valideringen der forhindrer salg og brugtspil være umulig)
Crystal DragonCrystal DragonSkrevet 07/06-13 21:09 
slk486>
Jeg elsker bare at noget der ellers har været en given, pludselig er en gennemført ordning. Ikke imponeret.

Som Angry Joe siger det: Alle disse "features" virker som begrænsninger

Det synes jeg er det bedste ved alt det her BS : Angry Jow lavede endnu en video omkring det xD Elsker hans små udbrud.
Anime otaku by heart - Gamer by soulSpiller nu: InFamous: Second Son, DanganRonpa 2: Goodbye ...
GreaseballGreaseballSkrevet 07/06-13 21:11 
Det en meget trist udvikling som går efter med Next-gen syns jeg. Håber på at SONY tros alt ikke begynder på alt det DMR fis som MS har gang i.
"Total party killer" :p

En anden ting. Prøv at læse den her artikel på CVG
http://www.computerandvideogames.com/411703/blog/xbox-one-a-plain-english-guide-to-game-ownership/
Giver det mere mening for nogen af jer? Syns det stadig det lyder som en omgang BS.

Dog kunne jeg ikke lade hver med at smile lidt over denne kommentar under artiklen.
How will this work in the EU?
The EU doesn't go for any of this "you only own the licence" b*****ks. Their law states that once you buy the game you own the game,and all it's contents, and you are free to do with it as you will.
Hopefully if publishers try any of this crap then the EU will step in and tell them they can't do it.

Nogen der ved om ham som skrev det har ret i noget af det?
Ved der har været nogen sager med iTunes og hvis nok også steam så vidt jeg husker.
SonicSonicSkrevet 07/06-13 21:24, rettet 07/06-13 21:26 
Jeg håber virkeligt også Sony enten slet ikke har den slags planer, eller at de har lært af al den ballade der har været omkring Xbone. De har nogle for mig interessante udviklere, så jeg håber så meget de ikke fucker op med always online, spycam, og hvad har vi ikke. Hvis ikke, er Wii U'en den eneste hjemmekonsol, der stadig kører med "old-school" drm/copyprotection. I min bog vil de jo så derfor være de mest brugerorienterede.
Anyways. I nuværende generation har Sony jo kørt online multilayer delen gratis, hvor imod Microsoft har taget penge for det. Allerede dét, var en grund til at sælge min X360 dengang. Jeg kunne få samme spil til PS3 med gratis multiplayer.

@Grease: Det er mig bekendt vedtaget ved lov, at man har retten til at vidersælge sine digitale spil også, såsom spil på steam f.eks.. Hvordan og hvorledes det virker, eller om det overhovedet virker, aner jeg ikke.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 07/06-13 22:25 
Ja, det er ulovligt at forhindre det (som når Valve tidligere tiltrådte og forbød videresalg af en Steam konto), men indtil videre er der ikke noget direktiv, der forlanger at der er direkte mulighed for det - altså advarselstrekanten i bilen.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/06-13 10:42, rettet 08/06-13 10:44 
Ok. Fra denne dato af:

Hvad er op og ned lige nu!
Altså hvilken rygter er confirmed af microsoft selv? :)

Er der ikke en som gider skrive ned ,hvad vi ved med sikkerhed af alle de rygter som løber rundt på nettet ?

Så kan vi tilføje i løbet af E3 ugen, med sande rygter.

Mit hoved er fuld med så mange info, at jeg har unplugged mit ps move cam :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
spectrespectreSkrevet 08/06-13 10:47 
Af alt jeg har set og hørt indtil videre mht. nextgen, så er jeg efterhånden mest hooked på en Wii U, og det er egentligt lidt sørgelig, da den ikke ligefrem er nextgen :\
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 08/06-13 11:11, rettet 08/06-13 11:14 
ChronoSousa>
Ok. Fra denne dato af:

Hvad er op og ned lige nu!
Altså hvilken rygter er confirmed af microsoft selv? :)

Mht. at begrænse/blokere brugspil markedet?

Det er bekræftet flere gange og dokumenteret med links ovenover (se f.eks. Nuclear D's indlæg fra 07/06 00:26).


ChronoSousa>
Så kan vi tilføje i løbet af E3 ugen, med sande rygter.

Sande rygter? :)

Det er slet ikke på rygtestadiet længere.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/06-13 11:19 
@Chrono

Her er en video der gerne skulle give svar på de spørgsmål man nu måtte have

http://www.giantbomb.com/videos/an-xbox-one-drm-breakdown/2300-7459/
BeanoBeanoSkrevet 08/06-13 12:03 
Klart som mudder.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/06-13 12:32 
Ohh dear.
Personligt kan jeg godt holde mig fra den. (Har ingen 360) men hvis de viser store flotte spil på E3 , tror jeg mange vil købe den?

Håber at de sælger dårligere end n64DD :)

Men det er op til os , køb wii u og måske sony.... De er så stille for tiden!
Håber ikke de har lavet aftaler med EA osv også.... Bliver overasket hvis de ikke har... :(

Men stem med pungen!!!!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 08/06-13 12:36, rettet 08/06-13 13:21 
Jmog>
Nintendos måde at gøre det på er efter sigende en af de primære grunde til at EA ikke ser ud til at udgive flere spil på platformen.

http://www.youtube.com/watch?v=tiFm3EUC8q0
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/06-13 12:45, rettet 08/06-13 12:46 
ChronoSousa>
Ohh dear.
Personligt kan jeg godt holde mig fra den. (Har ingen 360) men hvis de viser store flotte spil på E3 , tror jeg mange vil købe den?

Sikkert mange, og med masser af markedsførings dollars til at hjælpe :(

ChronoSousa>
Men stem med pungen!!!!

Præcist - i den nuværende form som kun ser værre ud efter deres seneste klarificering, køber jeg den ikke - uanset hvor mange fede titler de annoncerer på E3. Det er simpelthen for ekstremt anti-forbruger til jeg vil støtte det projekt på nogen måde. Ændres brugt-spil/always-online/Kinekt politikken til noget mere spiseligt senere, vil jeg tage det til genovervejelse.

Eneste E3 kan klare op for mig mht. next-gen konsollerne, er om jeg også skal hoppe PS4 over eller ej.
JmogJmogSkrevet 08/06-13 13:52 
ChronoSousa>
Bliver overasket hvis de ikke har... :(

Samme her, men det er interessant at EA slet ikke var med til PS4 eventet. De har dog annonceret spil til maskinen, så helt uvenner kan de jo ikke være.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 08/06-13 14:21 
Når nu Sony lancerer en strategi der matcher Microsofts, hvad vil I så gøre?
Betyder princippet i forbrugerrettigheder virkelig mere end at spille nogle gode spil?
Lige nu er Wii U det eneste sted hvor I nogenlunde vil kunne købe fysiske kopier og samle på dem.

ALLE andre platforme går mod digital only - og Wii U er endda allerede digital first.
Alt efter hvordan det går med New Super Luigi U tror jeg vi kan se Nintendo forlade det fysiske format mere og mere.

Personligt ville jeg synes det var fint, hvis spilbranchen begyndte at lave noget ala musikbranchen, hvor nogle værker bliver udgivet særligt på vinyl eller med lignende lækker indpakning.
Men at samle på de der standard grønne plastikæsker? Jeg kunne ikke være mere ligeglad.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JmogJmogSkrevet 08/06-13 14:50, rettet 08/06-13 14:51 
Personligt betyder det ikke meget for mig at have æskerne stående. Det var noget jeg gik op i da jeg var yngre. Men da jeg ofte (pga prisen) køber spil hos Amazon, så har jeg et stort problem med at jeg mister muligheden for at sælge mine fysiske spil. Spillet kan være noget lort eller have nul genspilbarhed efter gennemførsel. Jeg bør have mulighed for at sælge det igen, så jeg får penge der kan investeres i et nyt spil.

Jeg synes også det er dybt kritisabelt at hvis min internetforbindelse er nede i mere end 24 timer, så holder alle mine spil op med at virke. Nødløsningen her vil være hotspot fra min smartphone, men det BØR ikke være nødvendigt!

Mit internet har været stabilt i flere år, så en reel risiko ser jeg det ikke som. Jeg er langt mere bekymret for MS's authentication servere. De er hermed blevet hackermål nummer et i verden, da det vil skade MS som ind i helvede hvis de kan bringes ned.

Når det er sagt, påvirker det min købsbeslutning? "Desværre" ikke. Jeg er for glad for at spille konsolspil til at principper kan få mig til at afskrive min primære hobby. Det bliver dog ubetinget PS4 jeg starter med, da det er en bedre maskine rent hardwaremæssigt.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/06-13 14:52 
SeventhSun>
Betyder princippet i forbrugerrettigheder virkelig mere end at spille nogle gode spil?

Det har jo ikke noget med forbrugerrettigheder eller spil at gøre. Det har noget med at gøre, at man gladeligt giver spandevis af penge til nogle grådige røvhuller, som ikke har det mindste imod at skide dig i nakken. Det har noget at gøre med personlig værdighed. Hvis man hjertens gerne sælger sin sjæl til djævlen, bare fordi han tilbyder en ny AAA titel, fortjener man et los i bollerne.
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/06-13 15:16, rettet 08/06-13 15:18 
Det er jo ikke kun det med fysisk kopi at gøre.... Med den nye xbox er det slut med at ta det med i sommerhus (til de dage det regner) eller andre steder i landet hvor man ta på ferie camping/ kolonihave. Jeg havde et problem med mit fullrate pga en defekt router , (de fleste ved at man kan godt blive raskløse uden internet :) i de 2-3 dage spillet jeg på min ps3 single player.... Det er så heller ikke mulig med XBone !! Godt den kan i det midste spille det som den liner .... (En gammel Vhs maskine) film!!! Der er så mange ting som er hjernedødt , og jeg troet ikke at dem da sad rundt om det bord hos MS ville være så dumme til deres job! Fuck jeg håber hele lortet bliver fyret og de aldrig kan finde et job indenfor gaming igen!!!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 08/06-13 15:17, rettet 08/06-13 15:20 
@SeventhSun: Nu er der nogen af os, der gerne vil kunne spille de spil der bliver lavet - også længe efter MS ikke længere synes de vil bruge penge på pågældende server. Som tidligere nævnt er det en stor kulturarv der risikerer bare at blive smidt væk.

Om jeg fatter hvorfor nogen bare står i kø for at bukke sig ned..
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/06-13 15:22, rettet 08/06-13 15:23 
Ramt lige i røven slk486

Tjek lige hvor mange ps2 spil der findes !!!
Det ville være umuligt at ha penge og tid til at spille dem alle sammen.... Jeg finder stadig spil jeg ikke har hørt om...

Woow der er et wild arms 4 spil .... Pis jeg ikke viste det.... Nu hvor min ps2 ikke kan gå online mere på psn.

Kæmpe fuck you til mig!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
3'794 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig