X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Xbox One-lancering


Reply
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boks... Se hele indlægget
3'794 topic(s).

Reply
enfenenfenSkrevet 20/06-13 10:37 
Han er sgu da en dolk. Instant dislike.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 20/06-13 10:38 
Naaarjj... det er Francis!
slk486slk486Skrevet 20/06-13 10:40, rettet 20/06-13 10:40 
@enfen:

Du er klar over Francis er en sarkastisk personificering og ikke er ægte, ikke?
j/k
enfenenfenSkrevet 20/06-13 10:41 
Det betyder vel ikke, at jeg skal bryde mig om ham alligevel?
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 20/06-13 10:43, rettet 20/06-13 10:44 
Nej, men det kunne være det gjorde en forskel, at se ham i et andet syn :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 20/06-13 10:48, rettet 20/06-13 10:51 
Boogie/Francis er en herlig provokatør. F.eks. dengang han i bar overkrop lod som om han spiste en stor krukke mayonnaise for godgørende formål. Det er der mange der blev fortørnede over at han kunne tillade sig, selv om det var fup og ballade :D

EDIT: Linket:
http://www.youtube.com/watch?v=Slaov-G2H20
Captain NCaptain NSkrevet 20/06-13 11:23, rettet 20/06-13 11:25 
Jeg var ellers virkelig nysgerrig om hvor langt Microsoft faktisk ville trække den og se hvordan selve launcen ville gå med deres DRM politik men jeg går ud fra de simpelthen ikke kunne tage mere dårlig PR.
Spørgsmålet er jo så om de nu bliver nød til at pille hele infrastrukturen fra hinanden og sætte det hele sammen igen som en en maskine der slet ikke er optimeret ordenligt til noget?

Men det er jo fint at der nu rent faktisk er et valg med hvilken konsol man skal vælge frem for det selvfølgelig PS4'eren var sammenlignet med X1.
Jeg har dog stadig ikke set nok til at overbevise mig om at X1 skulle være den bedre investering så indtil videre er jeg nok stadig på PS4 siden men nu kan det være jeg rent faktisk har tænkt mig at købe mig en X1 down the line.

Jeg ved ikke om jeg skal sige godt arbejde Microsoft, så meget som de har klokket i den op til nu men jeg tror næsten det her er den bedste beslutning de kunne tage, også selvom det ikke har en skid med at have
"lyttet til fans og forbrugere" at gøre, men nok i virkeligheden kun er i response til PS4 E3 konferencen.
Er dog overrasket over at de også har valgt at gøre deres konsol regions fri.. Så mangler vi bare Nintendo.

Skal blive spændende hvordan det udvikler sig. Det er første gang i meget lang tid at Microsoft har åbnet deres mund uden at det har kostet dem både købere og millioner af dollars.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 20/06-13 11:28 
Ham kan sku godt se på ham at han aldrig har rejst sig om for at skifte skive i sin xbox360...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
BeanoBeanoSkrevet 20/06-13 11:33 
SumezSumezSkrevet 20/06-13 12:03 
1up>
Og jeg VIL spille mit spil uden at skulle sætte disc'en i. Make it happen Microsoft!

slk486>
Ja, hvor svært kan det være. Nej tak til tvunget installation og skivenøgler!

Det er jo den funktion de netop har fjernet fordi folk var utilfredse med det?

No pleasing everyone :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 20/06-13 12:11 
DeluxScan>
3of19>
DeluxScan, Cloud =! DRM.
Der vil være titler der kræver en online forbindelse til nogle af deres features, Forza's Drivatars, Titanfalls multiplayer med de cloud drevne bots, osv.

Cloud drevne bots? *Fnis* Tror du selv på den?

Det er altså sådan NPC'ere i Titanfall multiplayer matches håndteres. Online matches hostes på dedikerede servere som så også beregner hvordan botsene skal opføre sig istedet for at det f.eks. skal beregnes af en af spillernes maskiner (hvilket så giver mere lag for alle andre; hvis AI beregnes lokalt hos alle spillere, kunne det tænkes at det går ud af sync).

MS havde en tech demo ved E3 der demonstrerede real time beregning af asteroider, hvor maskinen lokalt kunne beregne 40.000 objekter og de så via cloud beregning tilføjede yderligere 290.000. Ganske interessant koncept og langtfra det bah! humbug! som du gør det til.

Ja, man kan ikke bruge det til hvad som helst, men der er potentiale i teknologien.


Link...
slk486slk486Skrevet 20/06-13 12:13 
@Sumez: Nu var min kommentar til Beano's - så taget ud af context.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/06-13 12:14, rettet 20/06-13 12:14 
3of19>

Ifølge Digital Foundry kan cloud processing ikke bruges til ret meget der har med grafik at gøre i praksis:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-in-theory-can-xbox-one-cloud-transform-gaming
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/06-13 12:18 
3of19:

Som konsolkongen også er inde på, så kan skyen ikke bruges til noget, hvor svartiderne bare skal være nogenlunde.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
3of193of19Skrevet 20/06-13 12:19 
KK:
Det har der vel ikke været tvivl om? Det er mere ting som fysik og AI beregninger, processdreven generation af terræn, osv vi snakker om,
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/06-13 12:20, rettet 20/06-13 12:24 
Jeg var bare lidt i tvivl om hvordan du så på det, da den artikel du linker til nærmest er komplet modsat den jeg linker til hos DIgital Foundry :)

EDIT: Eller der bliver i hvert fald ikke stillet de store spørgsmålstegn i den :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/06-13 12:23 
I praksis er genvisten ved at uddelegere opgaver til skyen vist begrænset lige pt. Det er da vist mere besvær end nytte.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HeroldHeroldSkrevet 20/06-13 12:53 
At kalde server-side AI for "Cloud-AI" er vel egentlig også at klistre et nyt og smart buzzword ned over noget, der har været en realitet længe? Ingen tvivl om at det er langt mere avanceret end det har været, men ... det er hardly news?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 20/06-13 13:00 
Nemli, dedikerede servers er intet nyt for multiplayer online spil - heller ikke på konsoller. Bare godt at/hvis MS får mere fokus på det på XBO. Men til beregning af fysik og grafik, er det mere tvivlsomt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/06-13 13:08, rettet 20/06-13 13:09 
dRxL>
Kk: Du er meget naiv nu. Den skræmmende pointe ved NSA aflytningerne er jo netop at Obama forsvarer dem som ikke ulovlige, da de er underlagt kontrol af kongressen. Det kommer selvf. ikke til at stå i nogen EULA, da det i sagens natur er hemmeligt.

Jeg sidder lige og læser videre på sagen og faldt over følgende artikel:
http://www.usnews.com/opinion/blogs/robert-schlesinger/2013/06/08/nsa-prism-phone-records-spying-are-built-on-corporate-surveillance

I de første artikler jeg læste fik jeg indtrykket at NSA selv stod for indsamlingen af de fleste data og derfor fandt jeg det overraskende hvordan i kunne tro at de på nogen måde kunne benytte Xbox One som aflytningsudstyr uden Microsoft havde noget med det at gøre.
Jeg ser nu i artiklen at det oftest er firmaerne selv, der indsamler og sender oplysningerne videre. Det kan jeg sagtens forstå giver lejlighed til paranoia :)

Man må håbe at MS vælger ikke at inkludere sådan noget pis i konsollen. De er ikke just populære stadigvæk selvom de har trukket flere af deres retardo beslutninger tilbage i går. Så en bekræftelse af sådan et overvågnings-system på konsollen ville nok ikke være godt for dem :)

EDIT: Måske jeg skulle få indstillet kanalerne på mit TV...
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/06-13 13:11 
slk486>
@Sumez: Nu var min kommentar til Beano's - så taget ud af context.

Beklager, det var ikke meningen :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 20/06-13 13:12 
Herold>
At kalde server-side AI for "Cloud-AI" er vel egentlig også at klistre et nyt og smart buzzword ned over noget, der har været en realitet længe? Ingen tvivl om at det er langt mere avanceret end det har været, men ... det er hardly news?

Kan den betegnelse ikke bruges om alle de sammenhæng "cloud" nogensinde har været brugt i forbindelse med computerteknologi? :)
Som jeg forstår det, er det _eneste_ "cloud" betyder, at "opgaven uddelegeres til nogen andre", på et teknisk plan.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 20/06-13 13:15 
Francis dør snart. En man med hans størrelse kan ikke holde til at få pulsen op på den måde...
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 20/06-13 14:34 
Sumez>
Beklager, det var ikke meningen :)

No worries ~:-)
j/k
HeroldHeroldSkrevet 20/06-13 15:32 
Sumez>
Kan den betegnelse ikke bruges om alle de sammenhæng "cloud" nogensinde har været brugt i forbindelse med computerteknologi? :)
Som jeg forstår det, er det _eneste_ "cloud" betyder, at "opgaven uddelegeres til nogen andre", på et teknisk plan.

Jeg ser "Cloud" værende betegnelse for en masse data eller regnekraft, der er samlet i en eller anden form for netværk - for at gøre det smartere eller nemmere. Jeg tænker ikke at der er nogen som helst grund til at koble cloud på i lige netop dette tilfælde, da det altid har været standard, og ikke ligefrem har noget med clouds at gøre, men mindre de virkelig bruger det kreativt på en eller anden måde.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
--Skrevet 20/06-13 15:37 
Fantastisk nyhed!!!

Sjovt nok er min router lige stået af i går, så bruger lige p.t. min mobil som hotspot indtil den nye router kommer i morgen.

Denne situation fik mig til at tænke på hvor latterligt det i grunden ville være hvis MS havde holdt fast i deres model...

Så ville jeg ikke kunne havde nørdet et eller andet X1 singleplayer spil, fordi jeg skulle vente på en ny router :P

Fedt at MS vågnede op af deres hashtåge!
Spiller nu: Animal Soccer World
BeanoBeanoSkrevet 20/06-13 15:38 
Jeg tror de har været (eller er på) hårdere stoffer.
JmogJmogSkrevet 20/06-13 16:18, rettet 20/06-13 16:18 
m1chelsen>
Sjovt nok er min router lige stået af i går, så bruger lige p.t. min mobil som hotspot indtil den nye router kommer i morgen.

Denne situation fik mig til at tænke på hvor latterligt det i grunden ville være hvis MS havde holdt fast i deres model...

Så ville jeg ikke kunne havde nørdet et eller andet X1 singleplayer spil, fordi jeg skulle vente på en ny router :P

Faktisk ville du jo netop have kunnet spille singleplayerspil uden problemer, da du blot kunne koble X1 på dit mobilhotspot, lave en validering, og derefter disconnecte den igen. Så ville du have 24 timer ekstra at løbe på.

For folk med smartphones er det jo ikke ligefrem en svær workaround hvis ens internet er nede.

Men stadig fedt at de har droppet det, for det BØR ikke være nødvendigt.
silverstarsilverstarSkrevet 20/06-13 17:58, rettet 20/06-13 18:00 
Dejligt at de tilsyneladende har droppet mange af de vanvittige tiltag.

Men... jeg kan ikke lade være med at tænke på, at når alt forarbejdet med at lave en infrastruktur der understøtter disse ting (DRM, anti-brugtspil, always-on) er gjort, og det kan slås fra med et trylleslag så tæt på launch, så kan det også genindføres. Og man har samtidig bevist villigheden til at indføre den slags reduceringer af forbrugerrettigheder.
Jeg er ikke tryg ved muligheden for, at de vælger at tage systemet op igen på et senere tidspunkt, når alle har købt boksen og dermed er inde i folden. Hvis forbrugerne ikke holder fast her og løbende holder dem til ilden, så kan alle disse tiltag gradvist reintroduceres et lille stykke af gangen.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
--Skrevet 20/06-13 18:13 
Jmog>
Faktisk ville du jo netop have kunnet spille singleplayerspil uden problemer, da du blot kunne koble X1 på dit mobilhotspot, lave en validering, og derefter disconnecte den igen. Så ville du have 24 timer ekstra at løbe på.

Ja, kan godt se hvor du vil hen af, men det ville medføre unødvendig besvær og irritation, som også ville tage tid. Så jeg vil ikke kalde det "spille singleplayerspil uden problemer", da jeg anskuer det som værende et problem at skulle til at ændre indstillinger og connecte, uden nogen reel grund.
Spiller nu: Animal Soccer World
WehnerWehnerSkrevet 20/06-13 18:22 
silverstar>
Jeg er ikke tryg ved muligheden for, at de vælger at tage systemet op igen på et senere tidspunkt, når alle har købt boksen og dermed er inde i folden.

Sony har også den mulighed. Fremtiden kan man kun gisne om.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 20/06-13 18:28, rettet 20/06-13 18:30 
Det afhænger helt af om spillene kommer med en unik kode fra starten, ellers kan de kun indføre det med kommende titler senere. Jeg tvivler på det, men derfor kan der sagtens komme noget online-pass-agtigt fnidder på titler senere.
GreaseballGreaseballSkrevet 20/06-13 21:34 
Alt det snak med at Kinect vil se dig hele tiden osv..
Så har de da meldt ud meget tidligt at den faktisk kan slukkes

In response to concerns over privacy with its next-gen console, Microsoft has confirmed that the Xbox One and it's all-seeing Kinect sensor can be turned "completely off".

Players will also control whether Kinect is on, off or paused. "If you don’t want the Kinect sensor on while playing games or enjoying your entertainment, you can pause Kinect. To turn off your Xbox One, just say 'Xbox Off.' When the system is off, it’s only listening for the single voice command -- 'Xbox On,' and you can even turn that feature off too. Some apps and games may require Kinect functionality to operate, so you’ll need to turn it back on for these experiences."

Der så meget snak fra på forskellige sider med "Uha.. den ser mig" Som om der nogen der gider se på en flok "fluffy looking gamers in old gym shorts".
WehnerWehnerSkrevet 20/06-13 21:41 
Husk: Et citat uden kilde er intet citat.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 20/06-13 22:03 
Gammelt citat - intet nyt i det.
JmogJmogSkrevet 21/06-13 00:10 
Interessant blog fra en Microsoft ansat der havde hænderne dybt nede i bolledejen. Jeg har medlidenhed med ham, men løfter et MEGET stort øjenbryn ved indrømmelsen af at Family Sharing SLET ikke er hvad vi var blevet ledt til at tro. Essentielt var det fuldstændigt det samme som Full Game Trials, som Sony har kørt med på PS Plus i lang tid. Det er ikke en dårlig feature, men som "værdi" er den fuldstændig ligegyldig i forhold til hvad vi troede.

Den vigtigste bid om family sharing:

When your family member accesses any of your games, they’re placed into a special demo mode. This demo mode in most cases would be the full game with a 15-45 minute timer and in some cases an hour. This allowed the person to play the game, get familiar with it then make a purchase if they wanted to. When the time limit was up they would automatically be prompted to the Marketplace so that they may order it if liked the game. We were toying around with a limit on the number of times members could access the shared game (as to discourage gamers from simply beating the game by doing multiple playthroughs). but we had not settled on an appropriate way of handling it.


Fuld blog
3of193of19Skrevet 21/06-13 00:23 
eh, ja det var jo ikke i nærheden af hvad Major Nelson og andre fik det til at lyde som.
slk486slk486Skrevet 21/06-13 00:56 
Jmog>
Essentielt var det fuldstændigt det samme som Full Game Trials, som Sony har kørt med på PS Plus i lang tid.

Bortset fra at en skulle have købe spillet og aktivt dele det med udvalgte få, så ja.

Jeg fatter stadig ikke hvorfor de ikke - istedet for at blive pigefornærmede - bare tillod single player spil at køre offline. Så kan de beholde deres social hub og deres hoveder i skyerne og stadig give ubådskaptajner og os andre det vi gerne ville have. Selvom de har kapituleret for en stund, går hele sagen åbenbart stadig over deres hoveder...
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/06-13 01:21, rettet 21/06-13 01:22 
Det giver meget mere mening at det var det "family sharing" gik ud på. Hvilken udgiver vil godkende at en enkelt kopi deles med ti andre brugere kvit og frit uden begrænsning? Altså få deres salg reduceret til en tiende del?Det talte fuldstændig imod den DRM-politik de forsøgte at indføre. MS sagde jo sådan set også at man kun kunne spille en time på en anden konsol inden man skulle forbinde til nettet - tilfældet var så at det var alt hvad man fik lov til at spille :p

De var nok begyndt at indse at så snart folk fik for øre at det var sådan tingene hang sammen, ville der ingen argumenter være tilbage der kunne forsvare politiken. De er godt nok ikke så lidt frække.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
GreaseballGreaseballSkrevet 21/06-13 07:07 
Beano>
Gammelt citat - intet nyt i det.

Netop... det var også min pointe. :p
DeluxScanDeluxScanSkrevet 21/06-13 07:10, rettet 21/06-13 07:11 
Jeg vidste, at der var et 'men' til det der family sharing - det er da klart. Selvfoelgelig kan man da ikke lade 10 mennesker spille en kopi. Nu kan hr. Bay jo saa godt lige aendre sin latterlige artikel, igen. Den mand ejer jo ikke kritisk sans, men tager bare MS's ord for gode varer. Det er under al kritik.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 21/06-13 07:20, rettet 21/06-13 07:21 
Greaseball>
Beano>
Gammelt citat - intet nyt i det.

Netop... det var også min pointe. :p

Ok, for så har du bare ikke læst tråden eller forstået problematikken mht. at tage MS's ord for andet end luft.
BeanoBeanoSkrevet 21/06-13 08:43 
slk486slk486Skrevet 21/06-13 09:08 
Nogen steder i dk de har dem?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 21/06-13 09:08, rettet 21/06-13 09:10 
Jeg har ikke fundet dem ;)

Heller ikke på Amazon og Shopto.. måske kun i US den lanceres til at starte med?
slk486slk486Skrevet 21/06-13 09:16 
j/k
BeanoBeanoSkrevet 21/06-13 09:27 
Ok, så er Amazon og shopto bare lidt sløve med at få den listet :)
slk486slk486Skrevet 21/06-13 09:29 
Ja, ellers også fik de den kun i deres concept store.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 21/06-13 09:47 
Men ikke sandsynligt at de laver et UK SKU kun for een butik.
slk486slk486Skrevet 21/06-13 09:54, rettet 21/06-13 09:55 
Nej, jeg mente før alle os andre :)
j/k
3'794 topic(s).

Login for at besvare
Username
Password
Remember me