X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

N64: De farvede viser bedre billede end den grå


Svar Sortering
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/03-13 01:58 
Jeg er ikke sikker på hvorfor de skulle vise bedre billedet? Er der nogle der kan bekræfte dette?

N64: De farvede viser bedre billede end den grå
N64: De farvede viser bedre billede end den grå
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-13 04:35, rettet 30/03-13 04:38 
Med garanti fordi de har en nyere og anden DAC/video encoder end de gamle modeller.

Nintendo brugte mange forskellige DACs (Digital to Analog Converter) i deres maskiner. De helt gamle er dem der foruden composite og S-video* outputter uforstærket RGB, men som de af uransaglige årsager valgte ikke at tilslutte AV-out porten. De nyere kan kun outputte composite og S-video*.

*S-video kræver et simpelt mod på en EU maskine, men er standard på US og JAP.

Begge maskiner du viser billede fra er composite og forskellen er bare at DAC'en i de farvede maskiner formår at outputte et lidt bedre composite billede end de gamle. Det ligner dog stadig bæ efter min mening :)

Det er samme princip som hvis du tager en MegaDrive og sætter til dit TV med composite. Det vil ligne det argeste lort, da video encoderen i sådan en (Sony CXA1145, som bla. også sidder i Neo Geo AES og CD), leverer det ringeste composite-billede jeg nogensinde har set. Hvis du derimod sætter en 32X imellem og outputter med composite, så vil billedet straks blive meget bedre. Kablet mellem MegaDrive og 32X er ren RGB og det vil 32X'eren så kunne konvertere til composite bedre, da den har en langt bedre video encoder (hvad composite angår i hvert fald).

Alle N64'ere kan i øvrigt moddes til RGB hvis man laver sin egen DAC af modstande. Det er ret besværligt, men bestemt det værd :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/03-13 09:46, rettet 30/03-13 16:36 
Ahh K.
Kan huske vi snakket om det med sega model 1/2.
Ser ud til at jeg vil kigge efter en af de der "Funtastic" n64. Mener bare de kan være dyre?

Jeg bruger min mega drive til at spill SMS spil på. Det synes jeg giver et flotter billedet også.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 30/03-13 17:04 
Har alle N64'ere ikke S-video som standard, eller var det kun US?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 30/03-13 17:21 
Alle N64'ere har BESTEMT IKKE S-Video som standard. Der kommer bare composite ud af det, hvis man bruger S-Video på en PAL N64. Jeg har prøvet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-13 18:01 
ChronoSousa>
Jeg bruger min mega drive til at spill SMS spil på. Det synes jeg giver et flotter billedet også.

Det kommer helt an på hvad du bruger af kabel fra MegaDriven til dit TV.

Sumez>
Har alle N64'ere ikke S-video som standard, eller var det kun US?

...
Super Konsolkongen>
*S-video kræver et simpelt mod på en EU maskine, men er standard på US og JAP.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ProzelProzelSkrevet 31/03-13 22:30 
KK: Det RGB mod til en PAL N64, hvor dyrt er det? Det samme vedrørende s-video. Composhite er ikke for kønt på mit plasma (som ikke bidrager til kvaliteten) :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/03-13 23:27 
Det er ikke lige noget jeg har priser på, men RGB vil koste en god slat. Det tager en krig at lave :)

S-video koster næsten ingen penge i materialer og tager heller ikke ret lang tid.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 01/04-13 10:12 
KK, har du et link til en guide / diagram til det RGB mod? Kunne da være hygge at bygge, bare for at have gang i et projekt.
Spiller nu: Animal Soccer World
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/04-13 10:25 
Here ya go :)

RGB Video DAC for Nintendo 64
AV Intelligent Terminal
--Skrevet 01/04-13 12:55 
Ja okay. Ser rimelig tidskrævende ud. Men tak for linket, det kan være det bliver relevant engang :)
Spiller nu: Animal Soccer World
ProzelProzelSkrevet 02/04-13 11:21 
Det RGB er ret omfattende, så jeg tror jeg kigger på S-video i stedet for :D
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/02-18 17:00, rettet 05/02-18 17:01 
https://www.youtube.com/watch?v=z6orhckbI7w

Holy moly! Me wants! :)

Wave Race med det der retro-filter er fryd for mine øjne!
Home is where the hardware is..
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig