X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Witcher 3


379 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar Sortering
SumezSumezSkrevet 27/03-13 12:29, rettet 27/03-13 12:29 
Jeg synes det var passende med en ny tråd, i stedet for at køre videre i "Witcher 2" tråden.

http://www.escapistmagazine.com/news/view/122909-The-Witcher-3-Will-End-With-Three-Separate-Playable-Epilogues]The Escapist: The Witcher 3 Will End With Three Separate, Playable Epilogues[/LINK]" target="">The Escapist: The Witcher 3 Will End With Three Separate, Playable Epilogues


Jeg er rimelig træt af at høre spil-udviklere love en dynamisk historie med masser af valg der har "impact" på hvordan spillets udvikler sig, med Bioware og Mass Effect som klasse-eksemplet på hvorfor den slags løfter skal tages med et gran salt.

Men jeg tror Witcher 2 netop var spillet der beviste overfor mig at det godt _kunne_ lade sig gøre et inkludere valg med drastisk indflydelse, og stadig fortælle en enormt indlevende historie, så jeg er rimelig spændt på at se CD Projekt Red gøre alvor af deres trusler i 3'eren.

Bagsiden af medaljen er selvfølgelig stadig at jo større indflydelse dine valg har, jo mere reel indhold i spillet bliver udeladt i en gennemspilning, hvilket også bevises i Witcher 2, der kræver to gennemspilninger for at se begge sider af kapitel 2, og en enkelt gennemspilning dermed medfører en kortere historie og mindre spil, end det der faktisk er blevet produceret, hvilket jeg synes er lidt synd.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 27/03-13 21:03, rettet 27/03-13 21:03 
Jeg er spændt på, om de kan fortælle en historie i et open-world-spil, som er bedre end de hidtidige forsøg, som vel ikke er nået over "god". Det burde kunne lade sig gøre, men nok ikke uden at ændre på spillereglerne som vi kender dem fra spil som GTA og Elder Scrolls.
SumezSumezSkrevet 28/03-13 11:05, rettet 28/03-13 11:07 
Ja, jeg tror du har helt ret i at open-world konceptet nok i grunden er den største trussel imod kvaliteten af fortællingen.
Til trods for at idéen om et 100% åben spil (hvilket også sjældent er blevet indfriet med særlig stor succes) appellerer kraftigt til mig, har jeg altid været tilhænger af lineære spil, da det trods alt tillader udviklerne at fortælle en meget mere strømlignet og planlagt historie, og derfor også en historie af en væsentlig højere kvalitet.

Med Elder Scrolls som eksempel, synes jeg netop ikke de har ændret på spillereglerne. Men det er også et tydeligt eksempel på hvor meget spillets generelle plot kan blive kørt i baggrunden af netop samme grund. Men jeg synes så også at de med Skyrim fik øjnene op for at gøre selve spilverdenen til en figur i sig selv, med en interessant historie. Historien i Skyrim handler i større grad om landet og den politiske konflikt det gennemlever, end om dragernes tilbagevenden.
Det er her The Witcher måske har en fordel. For som vi snakkede om i Witcher 2 tråden, er Geralt i større grad en tilskuer end han er en reel hovedperson. I hvert af de tre kapitler af det spil, blev der fortalt tre forskellige historier der allerhøjst i meget begrænset omfang faktisk involverede Geralt selv. Et koncept der i teorien godt kunne fungere i en open-world setting, omend det som historien blev fortalt i Witcher 2 aldrig ville kunne lade sig gøre med åben, nonlineær udforskning i det spil, uden det skulle gå ud over fortællingen.

Men det er også synd, for gameplay-mæssigt synes jeg spillet udviste nogle virkelig stærke kvaliteter, men pga. de meget begrænsede områder, man havde adgang til at udforske (med ikke-respawnende fjender, endda), var det begrænset hvor meget man virkelig kunne få ud af at løse de forskellige, ellers afsindigt godt designede, sidequest, og samle det udstyr der skulle til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 04/04-13 18:30 
Sumez>
Med Elder Scrolls som eksempel, synes jeg netop ikke de har ændret på spillereglerne. Men det er også et tydeligt eksempel på hvor meget spillets generelle plot kan blive kørt i baggrunden af netop samme grund. Men jeg synes så også at de med Skyrim fik øjnene op for at gøre selve spilverdenen til en figur i sig selv, med en interessant historie. Historien i Skyrim handler i større grad om landet og den politiske konflikt det gennemlever, end om dragernes tilbagevenden.

Pointen var, at W2 bør ændre noget, ikke Skyrim vs. tidligere Elder Scrolls :)
SumezSumezSkrevet 05/04-13 08:14 
Ok, tror jeg er med. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 11/03-14 18:35 
Forsinket til 2015...

http://kotaku.com/the-witcher-3-delayed-until-february-2015-1541407561
WehnerWehnerSkrevet 11/06-14 01:13 
Her kommer E3-traileren lige: http://www.youtube.com/watch?v=BivVXw-NLTw

Det var noget af det, der imponerede mig mest i år. Ser ud til at være euro jank uden jankiness.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 11/06-14 08:30 
Her der den anden E3 trailer:

http://youtu.be/HtVdAasjOgU
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 11/06-14 11:13 
Også mange scener i den, må man sige, selvom den også ser lige barsk nok ud til min smag.

Men fedt at det allerede kommer 24/2 2015. Det er trods alt overkommelig ventetid.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SonicSonicSkrevet 11/06-14 11:15 
Can't wait :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 11/06-14 11:32, rettet 11/06-14 11:36 
Bede-x>
Her der den anden E3 trailer:

http://youtu.be/HtVdAasjOgU

Uh! Charles Dance!

edit: Er der nogen historie om hvorfor Geralt ser så meget yngre ud? Er det ikke en direkte efterfølger til 2'eren?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/06-14 11:42 
De har de-Bethesdaet ham?
j/k
SumezSumezSkrevet 11/06-14 11:56 
eller måske nærmere Bethesda'et ham?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/06-14 11:58, rettet 11/06-14 11:59 
Eh? Alle Bethesda's NPC'er ser ud som om de lige er kravlet ud fra plejehjemmet ;)
j/k
SumezSumezSkrevet 11/06-14 12:36 
Ja, ok tænkte bare deres tendens til at gøre deres spilverden løbende mindre "gritty".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/06-14 12:40 
Det kan der være noget om.
j/k
slk486slk486Skrevet 24/06-14 10:10 
Ok, PC it is.

https://www.youtube.com/watch?v=VFWr44ZIEZc#t=95
j/k
SonicSonicSkrevet 24/06-14 10:50, rettet 24/06-14 10:55 
Er PC lead platform for spillet? If so... :)

Oh btw, så lige der er et nyt mod ude til TW2 :)
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=579977
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 24/06-14 11:01 
Netop som jeg har købt det billigt på Steam og ville forsøge at spille det igen. Perfekt timing :)
j/k
SonicSonicSkrevet 24/06-14 11:09 
Samme her :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 24/06-14 11:19 
Mistede interessen på 360 af en eller anden grund, men med 3'eren i horisonten prøver jeg lige igen :)
j/k
SumezSumezSkrevet 24/06-14 11:33, rettet 24/06-14 11:34 

Fordi der er ulve-QTE'er?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/06-14 11:40 
Ja, hvad har Collarduty at gøre med TW3?
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 24/06-14 11:42, rettet 24/06-14 11:44 
HairWorks(tm), for fa'en ;)

Timecode skulle lige fjernes:
https://www.youtube.com/watch?v=VFWr44ZIEZc
j/k
SumezSumezSkrevet 24/06-14 11:46 
Hmm, tror godt jeg kan undvære hårværks. Der er nok større chance for at jeg har en PS4 end et crazy-ass-state-of-the-art nVidia grafikkort når spillet en dag udkommer.

Men står der nogen steder at det ikke er noget der er muligt i PS4? Puttede de ikke masser af hårværks i PS4 og XBone udgaverne af Tomb Raider?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/06-14 11:48, rettet 24/06-14 11:49 
Hmm, tror godt jeg kan undvære hårværks.

Whaaat? Hvordan kan nogen det? ;)

Jo, de masede vist lidt TressFX ned i PS4 udgaven, svjv.
j/k
DarkenDarkenSkrevet 24/06-14 13:07 
Sumez>
Hmm, tror godt jeg kan undvære hårværks. Der er nok større chance for at jeg har en PS4 end et crazy-ass-state-of-the-art nVidia grafikkort når spillet en dag udkommer.

Pjat Sumez, med spil som StarCitizen, så skal man alligevel have en ordenlig spand at køre på.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 24/06-14 13:13 
Tilgiv mig hvis jeg ikke får trusserne i klemme over StarCitizen :) Witcher 3 er i langt større grad min gig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/06-14 13:33, rettet 24/06-14 13:34 
I concur og går ud fra du mener våde trusser ;)
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 17/08-14 11:35 
Lidt guf til dem som køber XboxOne udgaven af spillet. (kunne ikke lige finde et bedre billede, beklager)
The Witcher 3

Selve spillet er det samme på alle platforme. Det kun fysiske ting som er forskellige.
slk486slk486Skrevet 17/08-14 17:40, rettet 17/08-14 17:43 
Det er så klamt at CD-Project også faldt i fælden, selvom de højt og helligt lovede at de ville være 100% platform agnostiske. Forskellen er et stof kort og 2 fysiske deck af kortspillet Gwent, som umiddelbart lyder af ingenting, men det betyder jo netop noget, med den slags tingeltangel, når man som fan investerer i en Collector's edition som den. Skvadderhoveder.
j/k
SonicSonicSkrevet 17/08-14 17:43 
Dat moneyhatting :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
GreaseballGreaseballSkrevet 17/08-14 18:18 
Syns også der lidt meget "had" over forskelle der falder til XboxOnes fordel. Det jo lige som at sige at det noget skidt at Destiny, GTA V og Batman: AK får eksklusive ting på PS4 først.

Lad os dog i stedet snakke lidt om det man rent faktisk får når man køber denne udgave. Den der halskæde ser sgu meget nice ud ^^
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-14 18:35 
Det har vidst intet at gøre med at det er til Xbox One at folk brokker sig. Bare at der i det hele taget er forskel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 17/08-14 20:34 
slk486>
Det er så klamt at CD-Project også faldt i fælden, selvom de højt og helligt lovede at de ville være 100% platform agnostiske. Forskellen er et stof kort og 2 fysiske deck af kortspillet Gwent, som umiddelbart lyder af ingenting, men det betyder jo netop noget, med den slags tingeltangel, når man som fan investerer i en Collector's edition som den. Skvadderhoveder.

Ahh, de har trods alt kun lovet at de ikke vil lave eksklusivt indhold i deres spil/DLC og det har de da holdt.

Fysiske preorderbonusser er sandsynligvis betalt af platformholderen. Det er ikke så meget et spørgsmål om at MS har betalt CDPR for at holde noget væk fra PS4. De har blot betalt for, at der ER noget overhovedet. Sony kunne sikkert også godt lave en lignende deal med dem, hvis de ville.
slk486slk486Skrevet 17/08-14 20:52 
Konsolkongen>
Det har vidst intet at gøre med at det er til Xbox One at folk brokker sig. Bare at der i det hele taget er forskel.

Jep.
j/k
slk486slk486Skrevet 17/08-14 20:54, rettet 17/08-14 21:18 
Greaseball>
først

"Først"...

Halskæden er i alle udgaverne, btw.
j/k
slk486slk486Skrevet 17/08-14 21:00, rettet 17/08-14 21:17 
Jmog>
Ahh, de har trods alt kun lovet at de ikke vil lave eksklusivt indhold i deres spil/DLC og det har de da holdt.

Nope:

Eurogamer interview>
Is CD Projekt Red about to announce a Witcher 3 exclusivity deal with one of the platform holders?

"We are treating all gamers equally," Iwinski answered me.

Men de kom bagefter og sagde: "Ej, vi mente altså kun DLC".

De har bare måtte erkende, at MS store pengepung alligevel var for fristende. Marketing og promotion er dyrt.
j/k
dRxLdRxLSkrevet 18/08-14 00:16 
Er det ikke stadig en rimelig brugbar deal at de er agnostiske omkring det faktiske indhold af det som betyder noget, nemlig selve spillet?

Hvor mange tosser er det overhovedet der køber de über-gejlede objektfetichistisk udgaver? (bevidst forsøg på at provokere, lad nu være med at falde i... tosser :-p)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 18/08-14 00:52, rettet 18/08-14 01:33 
For nogen betyder DLC nul og røv, hvorimod fysiske nips giver glæde. Det er da ligegyldigt om det er noget du synes betyder noget, hvis andre gør. Det er vel de "skøre" fans og samlere, der netop køber sådan en CE og dermed går op i det.
j/k
dRxLdRxLSkrevet 18/08-14 10:41 
Det jeg prøvede at sige er at jeg betragter at CD Project har deres integritet i behold.

Vi er vel enige om at der potentielt er flere penge i at lave en platformekslusiv aftale omkring spillets indhold (det være sig DLC eller andet) end der er i at bundle spil med ekstra dimser?

Og her mener jeg flere størrelsesordener (10^x) flere penge.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 18/08-14 11:02, rettet 18/08-14 11:04 
Jeg kan ikke se at størrelsen på håndtrykket gør nogen forskel og jeg mener ikke de har deres integritet på det punkt intakt. Faktum er, at der er forskelsbehandling mellem de tre platforme.
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 18/08-14 11:34 
slk486>


Halskæden er i alle udgaverne, btw.

Gør den ikke mindre nice af den grund :p
HeroldHeroldSkrevet 18/08-14 11:43, rettet 18/08-14 11:43 
slk486: Ikke på spillet, som reelt er deres udgangspunkt.

Her er et direkte citat fra http://www.polygon.com/2014/5/20/5734010/witcher-3-cd-projekt-red-exclusive-content
"We'll not deliver exclusive content to any of the platforms, nor will we artificially delay release of the game on any of the platforms because somebody's paying us money for that. It's definitely against our values. We are not doing that.

"What we are doing in terms of marketing cooperation," he added, "you'll see that at E3.""

So there. De har kun snakket om content på platformene.

Edit: Modtager.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
slk486slk486Skrevet 18/08-14 12:37, rettet 18/08-14 12:46 
Det gør ingen forskel hvad de ligger i "content" - det er stadig forskelsbehandling.

Det er forbandet ærgeligt det skal være sådan, men det er åbenbart præmisserne i dag.
j/k
slk486slk486Skrevet 18/08-14 12:42 
Greaseball>
Gør den ikke mindre nice af den grund :p

Nej, det burde ikke betyde noget i den henseende :)
j/k
SumezSumezSkrevet 18/08-14 13:33, rettet 18/08-14 13:34 
Enig med slk. Det kan godt være at deres "udgangspunkt" kun var ikke at lave noget ingame indhold unikt for enkelte platforme, men der er jo også selve princippet i en spiludvikler der får dollartegn i øjnene og "vælger side" i forhold til den ene konsolplatform.
Jeg er også personligt ligeglad med hvad der ligger i en limited edition pakke, jeg ikke har tænkt mig at købe, men det er ærgerligt (uanset hvor logisk det måtte være) at pengene altid vil snakke højere end løftet om neutralitet.
Det er dog ikke lige noget der bringer mit pis i kog i denne situation. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/08-14 13:44, rettet 18/08-14 13:51 
Jeg tror også hovedsageligt dem, der får pisset i kog, er dem der gerne vil have den CE på PS4/PC og det hjælper heller ikke på det, at CD-Project har været folks kæledægge :)

Personligt er jeg mere til tingetangel, der kan give spillerummet karakter og historie, hvor jeg er fløjtende ligeglad med eksklusive DLC ting, jeg typisk aldrig indløser.
j/k
HeroldHeroldSkrevet 18/08-14 15:00 
Jeg kan godt forstå at folk er ærgerlige over det, men det går jo ikke mod deres udtalelser om at deres indhold er pg bliver platformsneutralt. Reelt tror jeg slet ikke at den der CE-version med figuren overhovedet ville findes, hvis ikke Microsoft havde spyttet penge i projektet, og fundet den. Nogle gange handler det ikke om at tjene penge, men om at få nogen til at dække udgifterne. Glasset er halvt fuldt, ik? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 18/08-14 17:06 
Hvis MS eller Sony *absolut* vil gennemtvinge noget platform eksklusivt, så foretrækker jeg nu også at det holdes så minimalt som dette trods alt er og kun påvirker et fåtal af forbrugere frem for spilindhold (ikke kun DLC) som påvirker alle købere af spillet.
Forskelle på Collector's Editions er heller ikke et nyt koncept, det plejer bare at være US vs. Europa og ikke PS4/PC vs. XB1 som dette tilfælde.
379 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig