X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Har købt en PS1


Svar
nerosnerosSkrevet 24/03-13 16:15, rettet 24/03-13 16:25 
Så er det gået helt galt og jeg har købt en PS1 i JAP udgave!!

Det er kun konsollen jeg får uden kontrollers, men jeg tænkte man til at starte med godt kunne bruge en PS2 kontroller ikke? Scart og alle andre kabler har jeg :-)

Jeg har selvfølgelig mit PS1 Namco stick som jeg helt sikkert vil få brug for også.

Indtil videre har jeg købt The Raiden Project og ... Se hele indlægget
Bashful Neophyte
57 emne(r).
1 2 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 24/03-13 16:15, rettet 24/03-13 16:25 
Så er det gået helt galt og jeg har købt en PS1 i JAP udgave!!

Det er kun konsollen jeg får uden kontrollers, men jeg tænkte man til at starte med godt kunne bruge en PS2 kontroller ikke? Scart og alle andre kabler har jeg :-)

Jeg har selvfølgelig mit PS1 Namco stick som jeg helt sikkert vil få brug for også.

Indtil videre har jeg købt The Raiden Project og Fighters Impact.

Fighters Impact ligner 3d polygon magi :D (Taito)
http://www.youtube.com/watch?v=FRhVrtli72Q

Hvis folk ligger inde med en stor viden om PS1 Jap spil må de gerne fortælle om det her i tråden ;-)

Endelig kan jeg komme til at spille spil med ny grafik!
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 24/03-13 16:19 
Er strømforsyningen ikke kun lavet til japansk strøm? For så skal du bruge en step-down converter. Den behøver nok ikke være så stor.

Donpachi og Dodonpachi er bedst i PlayStation-udgaverne. Ellers er det nok mest RPG'er den første PlayStation er god til, og der kommer du jo nok ikke så langt med en Japansk konsol ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 24/03-13 16:31 
Naiera>
Donpachi og Dodonpachi er bedst i PlayStation-udgaverne. Ellers er det nok mest RPG'er den første PlayStation er god til, og der kommer du jo nok ikke så langt med en Japansk konsol ;)

Jeg skal helt sikkert have Donpachi ;-)

For det første så mener jeg at 60hz er en god ide. For det andet er det nok lidt noget vrøvl at det kun er RPG'er en PS1 er god til?
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 24/03-13 16:38, rettet 24/03-13 16:39 
Zanac X Zanac -> GO!

EDIT: Men hvorfor ikke bare en chip i en PAL PS1?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
nerosnerosSkrevet 24/03-13 16:47 
Jeg køre kun med Jap konsoller sådan er det bare ;-)

Zanac X Zanac = Compile shooter! Mange tak for den Hanky.
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 24/03-13 17:49 
Einhander
http://www.youtube.com/watch?v=LpHDtqK-7vk
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
scavengerscavengerSkrevet 24/03-13 19:25 
Jeg har en japansk Breath of Fire IV der godt kunne finde et nyt hjem, da jeg også har den i PAL :-)
Nemo me impune lacessit
NaieraNaieraSkrevet 24/03-13 19:52 
neros>
For det første så mener jeg at 60hz er en god ide. For det andet er det nok lidt noget vrøvl at det kun er RPG'er en PS1 er god til?

PAL-konsollerne kan også køre 60Hz. Jeg mener ikke at der er MANGE gode shmups til PlayStation.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 24/03-13 20:49 
Naiera>
PAL-konsollerne kan også køre 60Hz. Jeg mener ikke at der er MANGE gode shmups til PlayStation.

Ja den er vist software bestemt på automatik eller noget i den retning kan jeg læse!

Jeg synes JAP udgivelserne er fedest som samler objekt gider ikke de grimme PAL jewel cases. Jeg vil have lækre jap udgivelser ;-) Shmups er en god ting, men ikke just derfor jeg har begivet mig ud i en PS1'er ;-)

For at nævne et par stykker jeg har fået øje på:
Rival Schools: United By Fate
Raiden DX
Dino Crisis serien
Gundam The Battle Master 1 og 2
Samurai Deeper Kyo
Advanced Variable Geo 2
Asuka 120% Final: Burning Fest Final (PS1 only)
Ghost in the Shell
Wipeout serien
Star Gladiator
Gunners Heaven
Bloody Roar 2: The New Breed
Tobal No. 1
Ray Crisis Termination
Cool Borders 3
Div arkade racers
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 24/03-13 22:50, rettet 24/03-13 22:50 
Gradius Gaiden og R-Type Delta!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 24/03-13 23:51, rettet 24/03-13 23:52 
Fandt lige einhander til 120 kr/med porto fra japan :) KØBT
Helt sikkert det bedste Shooter på PS1. (hvis man spørg omkring sig)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-13 01:17 
Jeg har ellers hørt at Einhänder er noget bras :( Af det jeg har set af det ser det heller ikke særlig spændende ud. Men det er sikkert langt bedre end Philosoma :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/03-13 05:33 
Bushido Blade er også et ganske godt spil. Ret interessant system af en 3D fighter af være.
Du kan heller ikke være foruden Omega Boost
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/03-13 06:01 
Du er så den første jeg har hørt det fra, alle fra yt og dem jeg kender siger det er godt. Nogle gå så langt og siger det er i deres top 10 shooter.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 25/03-13 06:49, rettet 25/03-13 06:56 
ChronoSousa>
Helt sikkert det bedste Shooter på PS1. (hvis man spørg omkring sig)

Næppe! Husk det fik en US udgivelse i forhold til andre shmups titler til PS nok derfor det bliver hypet ;-) Det ser ret skidt ud hvis man spørger mig og jeg har det ikke godt med så meget 3d i en sidescrolling shooter. Thunder Force V er klart at fortrække her! Men hvis jeg finder Einhänder billigt en dag bliver det nok købt.

Rart med flere input jeg må lige tjekke hvad Darkbeat og Sumez skriver.

Foresten så se lige den her video med Advanced Variable Geo 2 - B-Fighter Heaven:
http://www.youtube.com/watch?v=gPWTcX1Gwes
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/03-13 07:17 
Det er fedt. Jeg har luret på Variable Geo serien flere gange og hvis jeg kunne finde et sted at købe Jap PSN point kort ville jeg nok købe det på PSN.

Super Variable Geo til SuFami er faktisk på vej med posten til mig, så det glæder jeg mig til
SumezSumezSkrevet 25/03-13 08:33, rettet 25/03-13 08:33 
Einhänder er lidt unikt, og har derfor nok lidt svært ved at falde i de typiske shmup-nørders smag, men spiller man det for hvad det er, er det ret godt.
Selv inde på shmups forummet virker det som om spillet har en del fans.
Jeg tager det med til SSKT10.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 25/03-13 09:10 
Jajaja... Zanac X Zanac! Harmful Park er et godt alternativ til Parodius, hvis man er til den slags. Tjek også gerne Takumis, Night Raid ud. Har ikke selv spillet det, men det virker spændende. Jeg bakker op omkring R-Type Delta. Det er måske endda det bedste i serien, efter min mening. Einhänder er noget bras. Virkelig noget pis.

Af ting der ikke er shmups, tror jeg at du vil kunne lide Panzer Bandit. Ved godt at du ikke er så meget til platformere, men tjek alligevel The Adventure of Little Ralph ud.
Ting om dét og pis.
NaieraNaieraSkrevet 25/03-13 13:31 
Night Raid er helt sikkert spændende. Jeg kunne dog ikke rigtig få mig selv til at give det så meget tid, når der lå Cave shmups og kiggede på mig :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 25/03-13 16:57, rettet 25/03-13 17:05 
Nu må jeg vist lige få tjekket det Night Raid ud så ;-)

Jeg tror jeg prøvede R-Type Delta som jeg købte på PSN store for lang tid siden, men kylede det vist i skralderen igen efter et par minutter :D Det kan godt være jeg burde give det en chance til..

Edit:
Her er et gameplay fra Night Raid:
http://www.youtube.com/watch?v=KKy8dYNID-Y

Det ser rimelig geometrisk ud! Måske lidt for meget til min smag, men der er satme godt gang i den, og det ligner jo
et shmup ;-) Det skal da også købes så på et tidspunkt!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 25/03-13 21:28, rettet 25/03-13 22:38 
Darkbeat>
Du kan heller ikke være foruden Omega Boost

Yeah Darkbeat lige sådan noget for mig :D Det ser fandme godt ud!!

Sjovt jeg har aldrig tænkt at PS1 kunne være noget for mig. Havde jo selv en PS1'er den gang midt i 90'erne, men har aldrig vendt tilbage til den igen. Jeg har tit tænkt at der var spil jeg var gået glip af til det system.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 28/03-13 14:46, rettet 28/03-13 14:47 
Det er sikkert ikke den høje pris hver men Gaia Seed ser faktisk ret lækkert ud. Jeg er ret meget til den slags shumps.

Det kan vist købes på PSN, men jeg ville nok helst have det til original hardware hvis det er.

Gaia Seed: Project Speed Trap
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 29/03-13 10:50 
Dino Crisis 1 eller 2 ?

Dino Crisis 1 skulle være mere Survival Horror og Dino Crisis 2 mere action.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/03-13 11:07 
Jeg var ret glad for 1'eren i sin tid. Er bare ikke sikker på, om det er ældet særlig godt :/
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 29/03-13 11:12 
Nej heller ikke jeg..
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/03-13 11:32 
De er begge gode spil.
Men 2 kunne jeg bedst li, minder mest om RE. (bare uden zombie)
1eren løber man mere fra dinoerne , end man gør i 2erne.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 29/03-13 13:46 
KillerBean2>
Jeg var ret glad for 1'eren i sin tid. Er bare ikke sikker på, om det er ældet særlig godt :/

Jeg spillede 1'eren for første gang for ikke særlig længe siden, omkring et år tror jeg, og jeg havde overraskende meget tålmodighed til det, modsat f.eks. Resident Evil serien som jeg aldrig har haft tålmodighed til, hverken i dag, for 10 år siden, eller for 15 år siden :P

Men derudover er det ret typisk PS1 survival horror. Det ville nok være en idé at investere i Silent Hill 1 før noget andet. :) Det spil er stadig pisseuhyggeligt i dag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/03-13 17:49 
Etteren findes også til Dreamcast.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/03-13 23:26 
Parasite Eve serien er også rigtig god. Jeg har kun spillet étteren til jeg sad fast, men det er et godt spil

http://youtu.be/K8WDZLhf4z0
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/03-13 23:47 
Ja de er nogle gode spil også . 1erne er rpg sat sammen med horror. PE2 er mere hen er RE serien. Mindre rpg mere action. Er vild med begge. Folk det ikke kan li PE 2 , forventet mere rpg i spillet fra squaresoft.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/03-13 23:48 
Dark:
Hvor sad du fast henne? :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/03-13 23:54, rettet 29/03-13 23:55 
Sådan midt i spillet i kloakerne (hvis jeg husker rigtigt). Fjenderne begyndte at blive for hidsige og jeg løb tør for potions... Jeg burde nok have haft mere end ét save så man kunne gå tilbage og måske finde flere.
nerosnerosSkrevet 30/03-13 08:00, rettet 30/03-13 08:01 
Jeg er kommet i tanke om at jeg måske mangler et strøm stik eller strømforsyning til min JAP indkøbte PS1'er! Men det er måske ikke det store problem da jeg selv har sådan et stick her:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370786948017&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:en

Eller ser de anderledes ud kan se at PSone slim brugte en anden form?

..Og selvfølgelig en stepdownconverter har jeg også ;-)
Bashful Neophyte
--Skrevet 30/03-13 08:07 
PSone har en ekstern PSU, hvorimod PS har en intern.

Ved ikke om JAP PS1 bruger samme 8-stik som PAL, men ville umiddelbart gå ud fra det :/
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-13 08:12 
Det gør de :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 30/03-13 10:49 
Ok skide godt!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 31/03-13 22:33, rettet 01/04-13 00:05 
Den her video har fået mig omvendt omkring Einhänder !

Sjælden man ser og høre så godt et review. Manden bag kameraet forstår virkelig at tale om spil. Se også hans review af Omega Boost det er gode sager.

Einhänder Review
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/04-13 00:47 
Kig også på: Galaga Destination Earth.
Mange forskellige gameplay. (alt fra sidescrolling til starfox)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 01/05-13 22:45 
Jeg er blevet gammel nok til at gå ind i 3d B-Fighter genren og har idag udvidet min PS1 samling med disse to hidden gems.

Genei Tougi Shadow Struggle:
http://www.youtube.com/watch?v=y70gWIAdavg

Critical Blow:
http://www.youtube.com/watch?v=MUJqBlkB3Fg
Bashful Neophyte
Per SPer SSkrevet 01/05-13 23:50 
Du kunne også gå direkte til Rival Schools og indkassere noget af det bedste fra den generation.

Classic Gameroom anmelder Rival Schools
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 01/05-13 23:52 
Er det værd at bruge tid på i forhold til Project Justice?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 02/05-13 00:00, rettet 02/05-13 00:01 
Jeg synes det er bedre end Project Justice :)

Men nu er Rival Schools jo ikke ligefrem nogen "hidden gem" :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Per SPer SSkrevet 02/05-13 00:04 
Nu skrev han jo at han havde købt en PS1, så jeg fokuserede kun på det og ikke fortsættelsen, som kun er udgivet som konsolspil til Dreamcast og nu er steget voldsomt i pris.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
nerosnerosSkrevet 02/05-13 07:03, rettet 02/05-13 07:04 
Jeps! Rival Schools, har det i sigte ;-) Men tror jeg køber 2'eren til PS1 som hedder Nekketsu Seisyun Nikki 2. Faktisk er det ikke en to'er men en udvidelse vel at mærke.

Taget fra Wiki:

Nekketsu Seisyun Nikki 2
In Japan, Capcom released a PlayStation-exclusive update to the original Rival Schools titled Shiritsu Justice Gakuen: Nekketsu Seisyun Nikki 2 (私立ジャスティス学園 熱血青春日記2?, "Private Justice Academy: Hot-Blooded Youthful Diary 2"). The game featured two additional characters, Ran of Taiyo High School and Nagare of Gorin High School, as well a new version of the Nekketsu Seisyun Nikki school sim mode, which feature additional mini games and further plot developments over the original Japanese version of Shiritsu Justice Gakuen.
On release, Famitsu magazine scored Nekketsu Seisyun Nikki 2 a 30 out of 40.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/05-13 07:35 
Hanky>

Men nu er Rival Schools jo ikke ligefrem nogen "hidden gem" :D

Nej den er helt ude i det åbne :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 10/04-14 18:03, rettet 10/04-14 18:06 
Så er der kommet gang i Polygon Magic maskinen igen :D

Har lige købt R-Type Delta og Cool Boarders 3.

Er temmelig overasket over at se R-type Delta i action! Det ser virkelig flot ud og får meget gode reviews over hele linjen. Jeg har ikke noget problem med at serien har fået et face lift til 3d magi.

Cool Boarders 3..Ja hvad er der at sige her andet end at jeg længe har studeret den serie spil, og Cool Boarders 3 betragtes for at være det bedste i serien. Håber jeg ;-) Kan huske jeg vist spillede 2'eren back in the days.

Andre som køber PS1 spil fortiden?
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 10/04-14 18:34, rettet 10/04-14 18:36 
Ja ind imellem:) Sidst var det Klonoa og Mickey.

Og fik for nyligt Parappa af Drlx.
j/k
nerosnerosSkrevet 10/04-14 19:03 
Det er vist også et par gode klassikere men har faktisk aldrig prøvet dem.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 10/04-14 20:14 
Hvad med Gunbike kender folk det? Det ser yderst specielt ud ;-)

Gunbike gameplay
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 10/04-14 20:22 
Ser slet ikke så tosset ud :)
j/k
57 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig