X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Assassin's Creed IV: Black Flag


Svar
BeanoBeanoSkrevet 27/02-13 11:04, rettet 27/02-13 11:23 
På rygtestadie men virker sandsynlig imo, specielt med søslagene fra AC3 i tankerne...

The next Assassin's Creed game will star a pirate assassin and be set in the early 18th century Caribbean, a slew of leaks suggest. It will be named Assassin's Creed 4: Black Flag.

Leaked artwork posted by Kotaku showed a new hooded assassin taking on a ship full of... Se hele indlægget
342 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 20/11-13 14:28, rettet 20/11-13 15:04 
Jeg forstår godt din vinkel, det synes bare det var sjovt at lige netop Yahtzee (som du har refereret til tidligere, med omvendt fortegn) havde samme holdning som mig omkring Desmond :)

Som tidligere nævnt bryder det for mig fuldstændig indlevelsen - især når man går out of bounds - og dermed trækker stort ned for mig.
j/k
SumezSumezSkrevet 20/11-13 15:50, rettet 20/11-13 15:52 
Yahtzee er helt generelt god til at være modstander af ting. Det skaber ham nok en del "fjender", men det er en meget interessant egenskab at have som spilanmelder, ligesom det stik modsatte også kan være. :)
Selvom jeg ret tit er uenig med ham (han kan ikke lide Dark Souls, 'nuff said ;)) , synes jeg han skriver og siger en masse virkelig interessante ting. Kan også godt lide hans nylige opgør med det misforståede "open world" koncept i moderne spil:

http://www.escapistmagazine.com/articles/view/columns/extra-punctuation/10491-When-Open-World-Goes-Wrong

But here's the punchline to the joke, readers: what I described up there, tedious linear room-by-room encounters, that actually describes half the gameplay of a lot of what are alleged to be open-world games. Sleeping Dogs, GTA4 and Assassin's Creed 3 all do this: massive, lurching disconnect between sandbox gameplay and story missions. You can knock about having your open-quotes "fun" in the sandbox as much as you like, achieving sod all, but the moment you start a mission to progress in the game you're fitted with blinkers and bit and sent along a veritable join-the-dots puzzle of linear objectives. Go here, contextual button press, go here, shoot a guy, get in car, follow other car - but don't get too close or too far behind, remain perfectly within this ring around the pursuee or we will hit you. With a stick. And don't even think about speeding ahead to where you know they're going to go. We have an even bigger stick for your type.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/11-13 15:54 
Er der eksempler på open world på den fede måde? (og lad være med at nævne Skyrim, så bliver vi bare uenige igen :D)
j/k
SumezSumezSkrevet 20/11-13 15:58 
Skyrim gør tusind ting galt, så der bliver vi nok ikke uenige, men skal nok gå i tænkeboksen. :P Generelt er medfører open-world jo en stor indforstået begrænsning i spildesignet, hvilket han også påpeger i artiklen, så tit er det et koncept der fungerer bedre på tegnebrætter end i praksis.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/11-13 16:01, rettet 20/11-13 16:03 
Fordi grundlaget i de fleste spil netop er en linær historie er det måske endda konceptmæssigt et mismatch? Det nærmeste jeg lige kan komme på er næsten Dead Rising, hvor tingene sker om du er der eller ej, hvilket det får brok for :)
j/k
SumezSumezSkrevet 20/11-13 16:34 
Det er sjovt nok en ting jeg rigtig godt kan lide ved Dead Rising :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/11-13 16:46 
I know ;)
j/k
WehnerWehnerSkrevet 09/12-13 23:54 
Jeg er et simpelt menneske. Endnu en gang er jeg helt fanget af Assassin's Creed. Begyndte på det lørdag eftermiddag og har rundet 23 timer og 23% complete. Der har (naturligt nok) været meget fokus på de tekniske ting og forskellige versioner her i tråden, men man skal ikke glemme spillet :) Jeg spiller cdon-versionen på Xbox 360.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 10/12-13 00:14, rettet 10/12-13 00:15 
Jeg gennemførte det i dag på PS4 - ca 40 timer inkl. den korte Aveline historie. Strålende spil og levede fuldt op til mine forventninger. Freedom Cry bliver nok et must-buy for mig ;)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/12-13 00:24 
Jeg har også været godt hooked på Black Flag i en uges tid efterhånden.
Man kan sige at det er lidt hjernedødt at man bliver fanget af at se tal gå opad, men jeg er alligevel blevet fænget nok af at administrere Kenway's Fleet fra min iPhone på arbejdet så jeg har haft nogen ekstra penge i spillet når jeg kom hjem.

Jeg er også ved at være rigtig glad for uPlay.

Hvor det er frustrerende at man skal have det installeret på en PC for at få lov til at spille, fungere det meget godt på konsol hvor det kører i baggrunden. Jeg havde også nogen uPlay points fra andre Ubisoft titler, til at låse op for nogen ting i spillet og da jeg også har spillet de andre Assassin's Creed spil, gav de mig nogen outfits fra henholdsvis Altair, Ezio og Connor.
XiwanaXiwanaSkrevet 10/12-13 01:09 
Wii U-versionen kan også varmt anbefales. Det ser smukt ud, og frameraten er ret stabil. Største plus er dog, at gamepad'en fungerer som et ganske glimrende navigationskort. Det giver et langt større overblik end minimap'et, og man slipper som oftest for at skulle pause spillet for at finde vej. Varm anbefaling herfra!
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-13 01:16 
Jeg har også Altair og Ezio tøjet, men har aldrig brugt uplay i det skidt. Jeg tror den tjekker det på en anden måde?

Jeg synes også Black Flag er ret godt. Har slugt utroligt meget mere tid end jeg havde troet muligt. Bevares, det er stadig fornærmende let, og kampsystemet selvfølgelig stadig rigtig dårligt, men nu er det i det mindste meget hurtigere overstået.

Jeg synes sejlerriet fungerer rigtigt godt (MEGET bedre end i Wind Waker ;) ) og jeg synes det er rigtig sjovt at finde alle secrets de steder man ankommer. Overall har det en meget større frihed en de gamle hvor det var det samme monotome lort igen og igen. Pengene kunne jeg i starten ølse med så tosset jeg ville, men nu synes jeg faktisk jeg skal spare lidt sammen før jeg har råd til de upgrades jeg gerne vil have. Sådan som jeg godt kan lide det. Så jeg er bestemt positiv overfor spillet :)

Nævekampene når man skal unlocke de forskellige Taverns kunne jeg godt ha' undværet. Det er nok en af de dårligste dele af et spil nogensinde. Der er altid fire fjender og i alle tilfælde kan scenen klares ved at trykke Cirkel, Firkant fire gange i træk. Det er afsindigt dårligt spildesign, men så lille en del at det selvfølgelig ikke trækker ned på helhedsindtrykket :) Kampsystemet er heldigvis en Kenneth bedre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 10/12-13 01:17, rettet 10/12-13 01:17 
Xiwana>
Wii U-versionen kan også varmt anbefales. Det ser smukt ud, og frameraten er ret stabil.

Jeg synes Wii U-udgaven er elendig, men det er nok fordi jeg spillede det på PC først.
Det ser dårligt ud, og frameraten er meget sjældent oppe at runde de 30.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/12-13 03:45 
Nævekampe for at unlocke taverns? Det må jeg helt have misset.
BeanoBeanoSkrevet 10/12-13 08:25 
Hanky>
Jeg synes Wii U-udgaven er elendig, men det er nok fordi jeg spillede det på PC først.
Det ser dårligt ud, og frameraten er meget sjældent oppe at runde de 30.

Ja iflg. DF's face-off er det den dårligste version:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-assassins-creed-4-next-gen-face-off
slk486slk486Skrevet 10/12-13 09:10 
Darkbeat>
Nævekampe for at unlocke taverns? Det må jeg helt have misset.

Har du ikke været oppe for at tale med krofatter, for derefter at blive antastet af diverse rakkerpak? Sker ellers hver gang :D
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/12-13 12:45 
Ihvertfald ikke i ACIV endnu, men jeg er vokset op i Rødovre, så det lyder realistisk. :D
slk486slk486Skrevet 10/12-13 13:31, rettet 10/12-13 13:31 
Jeg tror netop designeren af de sekvenser originalt var fra Rødovre ;)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 17/12-13 10:23 
Freedom Cry udkommer i morgen. Ny trailer...

http://www.youtube.com/watch?v=VzJejSYhBNA
WehnerWehnerSkrevet 17/12-13 10:35 
Jeg overvejer at købe mit første sæsonpas. Har været helt opslugt af hovedspillet, og første udvidelse ser meget fin ud.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 19/12-13 20:02 
Freedom Cry gennemført.

Ok størrelse (6 1/2 timer for mig) og Adewale's historie og befri-slaver elementer fungerer fint som afveksling efter gennemførelse af hovedspillet.
SonicSonicSkrevet 19/12-13 20:06 
Jeg kan ikke finde ud af, om jeg skal hoppe på psn tilbuddet, eller lade være. Jeg stoppede halvvejs i 1'eren, fordi det blev mig for kedeligt :/ Er det her bedre på nogen måde? :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 19/12-13 20:07 
AC1?

Ja, meget bedre... det bedste i serien imo.
WehnerWehnerSkrevet 19/12-13 20:20 
Sonic>
Jeg kan ikke finde ud af, om jeg skal hoppe på psn tilbuddet, eller lade være. Jeg stoppede halvvejs i 1'eren, fordi det blev mig for kedeligt :/ Er det her bedre på nogen måde? :)

Du har vist ikke fulgt så meget med :) Serien tog et meget stort skridt frem allerede ved toeren. Jeg har gennemført hele serien - bortset fra etteren. Den skiller sig negativt ud.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SonicSonicSkrevet 19/12-13 21:36 
Well goddamn then :) Tror jeg hopper på geden så. Ferie forude.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/12-13 22:46 
Det er også mit indtryk at det er klart seriens bedste.* Desværre lider det af de samme fejl og irritationsmomenter som altid, men det er i det mindste mere varieret og foregår i spændende omgivelser. Mit største problem med spillet er at det er ALT for langt til hvad det kan bære. Hvad fanden tænker de på, når der reelt kun er 4-5 ting man kan foretage sig og nogle af dem skal gentages flere hundrede gange inden gennemførsel.

Jeg var på 7/10 indtil i dag hvor jeg har spillet i godt 3 timer uden egentlig at opnå noget som helst. Nu ligger det på 6/10. En skam at folk ikke er mere kritiske med deres spil for de ændrer nok aldrig på den formel :/ Dejligt at man kan rate missioner, men én objektiv spiller ( ;) ) hjælper nok ikke noget i det samlede billede. Jeg tror kun jeg har rated en enkelt til fire stjerner og hovedparten til 2-3.

*Jeg har ikke spillet 3'eren, Brotherhood eller Revelations. Jeg synes i øvrigt at toeren var langt værre end etteren. Synes ikke der blev tilføjet noget nævneværdigt i forhold og igen var det ALT for langt. I øvrigt et af de aller dårligste spil jeg har gennemført i forrige generation. Så alt i alt er jeg da positivt overrasket over at Black Flag alligevel formår at æde mine aftener. Lidt er der da sket siden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 19/12-13 22:56 
Det er godt, du kan belære vi andre simpletons om objektivitet, ukritiskhed og deslige, oh kære, objektive Konge :)

I øvrigt er spillet da ikke meget længere, end man gør det til? Hvis man følger historien, så synes jeg ikke, det virker voldsomt langt. Jeg spiller til gengæld completionist, og så er det en ordentlig mundfuld, som jeg tillader mig at nyde hver en bid af.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/12-13 22:59 
Du bemærkede godt min smiley ikke? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 19/12-13 23:38 
Ligesom du bemærkede min :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/12-13 23:59 
Jep :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 20/12-13 08:54 
Manner KK's kommentar får mig på sidespor igen :) Har også bemærket, man kan købe en timesaver dlc?! Skærer det noget unødigt fylde væk, eller hvad? xD
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 20/12-13 08:59, rettet 20/12-13 09:05 
Nej, det markerer bare alle skatte og secrets på kortet, giver nogle små opgraderinger automatisk osv. Det er betalingssnydekoder og ingen grund til at købe det.

Ignorer bare KK's kommentarer og køb spillet til din PS4 - han tager åbenlyst fejl :)
SonicSonicSkrevet 20/12-13 09:17 
Ok, købt så :)
/easyprey
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-13 11:13 
Beano>
Ignorer bare KK's kommentarer og køb spillet til din PS4 - han tager åbenlyst fejl :)

Jeg har bare aldrig taget fejl før. Så det var måske værd at tænke over før man fyrer sådan noget mundævl af ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 20/12-13 11:29 
Så så :) Jeg prøver det her senere, og så må vi se om jeg dør indvendigt, eller om jeg kommer til at hygge mig :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 20/12-13 11:49 
Konsolkongen>
Jeg har bare aldrig taget fejl før. Så det var måske værd at tænke over før man fyrer sådan noget mundævl af ;)

Tænke sig om inden man ævler? Du er for langt ude nu... ;)
slk486slk486Skrevet 20/12-13 11:50 
I tager begge fejl. Jeg ved det, fordi jeg aldrig tager fejl.
j/k
HeroldHeroldSkrevet 20/12-13 12:10 
Det er dét jeg bedst kan lide ved brugerne på PlayRight. Alle tager fejl og har ret simultant.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 08/07-14 07:33 
50% gennem story mode, med en total på cirka 31% og jeg må sige: inden for open world genren giver Black Flag baghjul til GTA V (den mest nærliggende open world i mit bagkatalog). Det er ganske enkelt sjovere at søge sidemissions, lave opgraderinger og udforske verdenen, hvilket er mine hovedaktiviteter mellem story missions.

Dog er historien noget bavl af en rodebutik med alt for mange bi-roller. Og sekvenserne i kontoret udenfor VR miljøet er strengt talt røv kedelige, men sådan er AC konceptet jo.

Og et luksusproblem: Måske er der mere indhold og flere valgmuligheder i Black Flag end man nogensinde orker. Der er jo ligesom andre spil i stakken, så træk et nummer.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 08/07-14 20:51 
Mille'>
Og sekvenserne i kontoret udenfor VR miljøet er strengt talt røv kedelige, men sådan er AC konceptet jo.

Ja men heldigvis kun ca 45 min. ud af 30+ timer man behøver at spilde på den del. Super spil :)
jaesjaesSkrevet 23/05-16 19:24 
Efter 25+ timer er jeg ikke stødt på side-quests i traditionel forstand, derimod er kortet efterhånden fyldt godt op med tre typer quests, som ikke er hovedmissioner: Assassin Contracts, Templar Hunts og Naval Contracts.

Hvad gemmer der sig bag disse navne? Er det "rigtige" side-quests med dybde og variation, eller skal det mere ses som simple side-aktiviteter?
millenniummillenniumSkrevet 23/05-16 19:58, rettet 23/05-16 19:58 
Alm side-aktiviteter. :)

jeg blev dog grebet af en neurotisk trang til at dominere kortet ved at angribe og overtage forts. Det kunne have lidt fordele i fasttravels.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/05-16 20:11 
Jeg husker dem som værende rent fyld. Hvis du har spillet andet i serien har du en god idé om hvor omfattende det nogensinde bliver :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 23/05-16 21:14 
Finders der deciderede side-quests i AC? Husker ikke at være stødt på nogen, ever.
j/k
jaesjaesSkrevet 23/05-16 22:55, rettet 23/05-16 22:56 
Det mit første AC, så er helt grøn. Tak for svarene, så ved jeg, at jeg maks. skal prøve én af hver type :)

Det er ret vildt så 'gamey' spillet føles indtil videre, specielt for et AAA-spil der er relativt historiedrevet. Bare sådan noget som UI, der er sprøjtet til med ikoner og dimser. Men også ting som at spillet føles lidt som en revisors våde drøm, da alting åbenbart skal gøres op i tal. Find 5 af dem, 10 af dem og 20 af dem; selv i historiemissioner tælles ting sammen.

Men meget af kernen er nu sjov nok, og det er ikke utænkeligt, at det ikke bliver mit sidste AC.
slk486slk486Skrevet 23/05-16 23:05 
Man må sige du er startet lidt forkælet med Black Flag :D

Jeg har heller aldrig været vildt med UI'en. Ville meget hellere have noget der var tidsvarende på en eller anden måde, istedet for man konstant bliver mindet om, at det er en simulation.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 23/05-16 23:26, rettet 23/05-16 23:26 
Ja, Black Flag er godt nok en powerbank at gå igang med. AC har hverken været bedre før eller efter.

Ofte hjælper det dog hvis man har en personlig relation til miljøet. F.eks. spillede jeg AC2 kort tid efter jeg havde været i Firenze. Det giver en extra dimension i indlevelsen.
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 23/05-16 23:27, rettet 23/05-16 23:33 
Som UI-snedker har Ubisofts titler mangt en gang resulteret i at jeg er vågnet skrigende og badet i sved. Om jeg begriber hvad det er for tortur de udsætter deres stakkels UX'ere for som tvinger dem til sovse deres spil ind HUD på den måde. Det er bare blevet værre og værre de sidste ti år. Assassin's Creed- og Far Cry-serierne er slemme nok, men Watch_Dogs måtte jeg simpelthen stoppe med at spille på grund af UI'et, der kom i vejen for alting og hver gang jeg ser videoer fra The Division begynder mine øjne jo spontant at styrtbløde.
millenniummillenniumSkrevet 23/05-16 23:31 
Som anden UX Designer kan jeg tilmelde mig holdningen. Jeg fatter ikke hvad de har gang i, for deres overeksponerede UI fucker den immersive tilgang til spillet, og har så meget non-funktionelt lir.

I modsætning til Naughty Dog som har virkelig diskrete, funktionelle og sansyndligvis godt gennemtestede grænseflader.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 23/05-16 23:31, rettet 23/05-16 23:32 
Jeg er fan af Dark Souls - Auto Hide HUD ;)

Odin, lav et mock-up af hvordan AC UI'en burde se ud - så pusher vi det sgu igennem :D
j/k
342 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig