X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Cyberpunk 2077


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/01-13 23:58 
Der er en anden tråd om Cyberpunk genren, men jeg tænkte at spillet måske også godt kunne bruge sin egen.

jaes>
CD Projekt, dem med Witcher-serien, har annonceret, at de er i gang med at udvikle et cyberpunk-RPG. I dobbelt forstand, da det bygger på et papirrollespil kaldet Cyberpunk. Man kan vælge forskellige klasser som lejesoldat og hacker.

Se hele indlægget


Spillets hjemmeside
246 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-21 22:47 
De har ikke fikset spillet endnu. På PS5 (sikkert også PS4) crasher det stadig konstant, og det skal fikses før Sony tillader det tilbage på PS Store.

Har du en PS5? Hvis du er på PS4 eller Pro vil jeg anbefale at du venter, det kører ad h til :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 02/03-21 23:12 
Jeg har Pro. Er for tredje gang med i Elgigantens lodtrækning om PS5 i denne uge.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-21 23:27 
Jeg krydser fingre for at du får en :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 03/03-21 18:14 
Wehner>
Jeg har Pro. Er for tredje gang med i Elgigantens lodtrækning om PS5 i denne uge.

Hvor har du skrevet dig op til det?
XiwanaXiwanaSkrevet 03/03-21 18:18 
https://www.elgiganten.dk/cms/playstation-5/playstation-5-ps5/
[inspirational quote here]
JmogJmogSkrevet 03/03-21 19:20 
Takker!
NaieraNaieraSkrevet 03/03-21 21:13 
Jeg har også skrevet mig op i denne omgang, selvom jeg har brugt pengene på noget andet. Jeg skal nok sælge den til indkøbspris til en af jer, hvis jeg “vinder” ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ExceptionExceptionSkrevet 04/03-21 13:38 
Det er simpelthen fucking syret, at vi er kommet dertil hvor man skal skrives op til en CHANCE for at købe en konsol.

Men okay, det er åbenbart så seriøst at selv Biden er gået ind i sagen...
WehnerWehnerSkrevet 04/03-21 15:42 
Håber han kan gøre noget. Jeg er 0/3 hvad angår lodtrækninger hos Elgiganten.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 04/03-21 22:05 
Vandt heller ikke. Egentlig burde de da bare lade folk skrive sig op og så tage dem i rækkefølge. Giver ingen mening at jeg har lige så meget chance som en der har været skrevet op før mig.
GreaseballGreaseballSkrevet 05/03-21 08:51 
Jeg 'vandt' sjovt nok en mulighed for at købe en PS5 her i går, hos Elgiganten. Men har ikke lige råd denne måned til den. Har købt en Series X i stedet.
ExceptionExceptionSkrevet 05/03-21 15:10 
Jeg 'vandt' sjovt nok en mulighed for at købe en PS5 her i går, hos Elgiganten. Men har ikke lige råd denne måned til den. Har købt en Series X i stedet.

Jeg vil gerne købe din mulighed for at for chancen for at købe en PS5 hos Elmutanten. :P :P
GreaseballGreaseballSkrevet 07/03-21 22:41 
Heh, hvis jeg havde vist jeg havde vundet lodtrækning lidt tidligere på dagen, så først min mail igennem om aften. Så havde jeg da gerne hjulpet en her inde fra hvis der var.
Måske næste gang. Skal ikke koste noget ekstra.
enfenenfenSkrevet 09/03-21 08:45, rettet 09/03-21 08:46 
Elgiganten satte 500 stk. til salg forleden via hit & miss system (en liste med voucher numre). Der gik under 30 min. så var de væk.

Det var alle de koder, der ikke var blevet benyttet i de tidligere lodtrækninger.
What is the Matrix?
ExceptionExceptionSkrevet 09/03-21 11:38 
Heh, hvis jeg havde vist jeg havde vundet lodtrækning lidt tidligere på dagen, så først min mail igennem om aften. Så havde jeg da gerne hjulpet en her inde fra hvis der var.
Måske næste gang. Skal ikke koste noget ekstra.

Helt i orden, det var nu bare ment som en joke. Men mange tak for goodwill. :)
GreaseballGreaseballSkrevet 09/03-21 21:48 
Yap yap! Fangede den godt :) Må se om man er heldig næste gang de trækker lod.
Utroligt der er så meget mangle på de maskiner.
DunwichDunwichSkrevet 04/04-21 20:00 
Wow, PS4 Pro kører nu Cyberpunk ca ligeså godt som på en Series S, mens den såkaldt hurtigere, kraftigere og bedre Xbox One X, stadig ikke kan afvikle spillet tilfredsstillende.

Digital Foundry:

https://www.youtube.com/watch?v=tVPjbLRdOCY
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/04-21 20:34 
For at være fair overfor One X så kører den også højere opløsning og så vidt jeg husker har den også flere fodgængere i byen.

Det giver fin mening hvis de primært har fokuseret på PS4 og Pro da de meget gerne vil have spillet tilbage på PS Store.
At det stadigvæk crasher er meget bekymrende. Tænker at starte det op senere på PS5. Hvis det ikke crasher indenfor to timer er det i hvert fald en forbedring.

Jeg håber ikke pop in er lige så slemt på PS5 som det ser ud i videoen på Pro. Det ser rigtig grimt ud, men jeg ville bestemt foretrække det over dårligere framerate.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RaGeRaGeSkrevet 05/04-21 13:54 
Dunwich>
Wow, PS4 Pro kører nu Cyberpunk ca ligeså godt som på en Series S, mens den såkaldt hurtigere, kraftigere og bedre Xbox One X, stadig ikke kan afvikle spillet tilfredsstillende.

Digital Foundry:

https://www.youtube.com/watch?v=tVPjbLRdOCY

Ja, men på bekostning af mere texture pop-in og til dels manglende refleksioner.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
WehnerWehnerSkrevet 23/06-21 09:24 
Så er spillet tilbage på Playstation Store med flg. advarsel:

Brugerne oplever fortsat problemer med ydelsen i dette spil. Køb til brug på PS4-systemer anbefales ikke. Du får den bedste Cyberpunk-oplevelse på PlayStation ved at spille på PS4 Pro- og PS5-systemer


Link...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ExceptionExceptionSkrevet 24/06-21 16:10 
Får en til at overveje om man skal få prøvet The Witcher 3, eller om det også er et teknisk "clusterfuck"?

Bethesda spil er jo Nintendo kvali ift. Cyberpunk, på den tekniske bane. :D
WehnerWehnerSkrevet 24/06-21 16:43 
Witcher 3 fejler (heller) ikke noget rent teknisk.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ExceptionExceptionSkrevet 24/06-21 16:53 
Witcher 3 fejler (heller) ikke noget rent teknisk.

Hvad mener du med "heller" ikke noget? Hvis du refererer til Cyberpunk, så er det da den største gang skrald der er set i nyere tid, fra et teknisk perspektiv.
dRxLdRxLSkrevet 24/06-21 17:00 
Aliens Colonial Marines?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/06-21 17:06, rettet 24/06-21 17:08 
Haha :D Jeg er enig med Exception, jeg har aldrig i mit liv oplevet noget der var så røvfucking broken som Cyberpunk.

Witcher 3 tror jeg er meget fornuftigt i dag. Jeg spillede det ikke ved launch hvor det vidst også var noget rigtig møg.

Da jeg prøvede det for halvandet år siden kan jeg ikke mindes at jeg ramte ind i nogle former for bugs, og hvis jeg har, har de vidst ikke været ret slemme.
Bortset fra at begge spil er lavet af SeedyPR har de ikke ret meget til fælles. Witcher nailer historie-fortællingen i selv de mest banale quests som få andre spil jeg har oplevet. Det kan Cyberpunk overhovedet ikke finde ud af.

Omvendt så kan Cyberpunk faktisk være sjovt at spille og kontrollen kan tweakes til at føles som et virkelig godt FPS. Witcher har et super træls og sløjt kampsystem som gjorde at jeg gik død i det efter en 15 timers spil. Det er bare kedeligt.

Cyberpunk havde virkelig meget potentiale for gameplayet kan være glimrende og byen er fremragende designet og virkelig sjov at køre rundt i. Det er bare alle de ting der skal binde helhederne sammen der er fuldstændig ude og skide og nogle gange så broken at de slet ikke virker.

Der er meget lang vej endnu før spillet kan kaldes for rigtig godt. Der er en hel masse ved balancen på våben, item drops og upgrade-systemet som skal laves helt om før det kan kaldes færdigt. De bør også få Keanu Reeves tilbage i studiet og indtale den dialog som mangler og flere gange gør historien komplet usammenhængende. Men det kan jeg ikke forestille mig at han har særlig meget lyst til... :O

Jeg tror ikke på at spillet nogensinde kommer til at matche forventningerne. Problemerne der er nu er alt for store til at jeg forestiller mig at det kan ordnes igennem patches.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 24/06-21 17:09 
Nu er nyere tid jo et relativt begreb, men A:CM - et "clusterfuck" som det uden tvivl var - er udgivet i 2013. Cyberpunk er fra 2020.

Selv uden at skæve til de 7 års forskel, så kunne A:CM da i det mindste spilles (hvis man gad). Cyberpunk, så vidt forstås, crasher i et væk og er generelt enormt ustabilt.

Det ene undskylder naturligvis ikke det andet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/06-21 17:15, rettet 24/06-21 17:15 
Jeg tror måske at crashes er fikset, eller i hvert fald forbedret drastisk på PS5 nu. Spillet er også tilbage på PS-shoppen dog med advarsel om at man kun bør købe det hvis man har en Pro eller PS5 :D

Men jo, det crashede 37 gange for mig under min gennemspilning på ca 70 timer. Det er nok flere gange end alle Bethesdas spil har gjort for mig på sammenlangt tusindvis af spiltimer igennem årene :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 24/06-21 17:24 
Spillet er også tilbage på PS-shoppen dog med advarsel om at man kun bør købe det hvis man har en Pro eller PS5 :D

Jeg læste også at det var tilbage på PS shoppen med den lille "fine" besked fra Sony, går jeg ud fra? Det er godt for CDPR at få deres spil i handlen igen, men den tilhørerende advarsel må gøre en smule ondt ikke desto mindre.

Jeg har ikke prøvet Cyberpunk endnu, så alt min viden om det stammer fra andre anmeldere, som i deres frustration har haglet spillet ned, netop pga. teknikaliteter. Jeg kunne dog enormt godt tænke mig at spille det, for jeg synes at konceptet og historien lyder fed. Desværre så er eksekveringen bare ikke fulgt med. :(

Ja, nu skal jeg heller ikke være for hård ved gode gamle "Big B". Bliver spændende at se hvad de kan med "Starfield". :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/06-21 17:29 
Helt apropos, DF kigger på v1.23 til PlayStation:

https://m.youtube.com/watch?v=POEgBWR6JMk
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 24/06-21 17:57 
Exception>
Witcher 3 fejler (heller) ikke noget rent teknisk.

Hvad mener du med "heller" ikke noget? Hvis du refererer til Cyberpunk, så er det da den største gang skrald der er set i nyere tid, fra et teknisk perspektiv.

Jeg refererede naturligvis ikke til Cyberpunk desangående, men til Witchers andre aspekter. Jeg kan godt se, at det teknisk set er skrevet tvetydigt, men... du ved... så alligevel ikke :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 24/06-21 17:57 
Konsolkongen>
Helt apropos, DF kigger på v1.23 til PlayStation:

https://m.youtube.com/watch?v=POEgBWR6JMk

Uh, det glæder jeg mig til at se!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 25/06-21 10:16 
Det ser faktisk ud til, at det er ved at være spilbart. Så skal det bare lige på passende tilbud.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 07/10-21 17:12 
247 kroner den næste uges tid. Nu er det i hvert fald købt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 15/02-22 13:14 
Og så skulle "Optimized for Series X" være klar til download.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/02-22 17:27 
Og PS5
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/02-22 21:15 
Næ PS5-upgrade virker ikke endnu fra disc, hvis man er så uheldig at bo i Danmark.
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 15/02-22 21:47 
PS5 skulle virke allerede nu, men det er ikke en upgrade af PS4 versionen, det er en fuld download af next-gen PS5-versionen (60GB).
Den starter ikke pr automatik når du sætter discen i, man skal ind og starte det manuelt. Jeg har ikke prøvet det selv endnu, men gætter på du kan downloade PS5 versionen enten ved at trykke på de tre prikker (...) når du står på spil-ikonet i PS5-menuen, eller alternativt gå ind i PS-store og finde det der.

Det ser nice ud, jeg tror det er tid til at spille det igen snart.

kort gennemgang af 1.5 versionen
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/02-22 22:04, rettet 15/02-22 22:08 
Det kan du ikke. Jeg har testet :)

Men jeg prøvede demoen. Det virker som en kæmpe forbedring.

Edit: Det virker nok i morgen. Det lader til at være noget region-bøvl af hvad jeg kunne læse mig til.

PS4-versionen er desuden reduceret til 60GB.
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 15/02-22 22:17 
Nej, du har ret, jeg har også testet det nu, og det ser ud til man kun kan vælge en free trial pt.
Håber de får fixet det snart :-)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
NaieraNaieraSkrevet 16/02-22 00:58 
Jeg synes ikke at der er den store forskel, men jeg synes jo også at det kørte rigtig godt, da jeg sidst spillede det for lige under et år siden. Der er dog kommet en hel masse ekstra gøjl, og under alle omstændigheder skal det vel spilles færdigt nu, hvor der ikke er mere at vente på :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/02-22 14:28 
Upgrade på PS5 virker nu. Også for danskere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/02-22 15:19, rettet 16/02-22 15:22 
Bemærk at man skal uploade sin PS4-save til noget SeedyPR cloud, som så skal downloades igen i PS5-versionen.

Jeg har slettet PS4-versionen i mellemtiden så det kommer ikke til at ske. Forfra så… :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/02-22 18:03 
Digital Foundry analyse:
https://www.youtube.com/watch?v=uDQ8A3XWYiA
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/02-22 22:55 
https://m.youtube.com/watch?v=L3xmRZKOXE8

Nice :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 21/02-22 23:10 
Lyder som om der ikke er nogen grund til at gå efter Raytracing mode. 60fps er stort set magen til i de fleste tilfælde og er langt sjovere at spille.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/02-22 23:23, rettet 21/02-22 23:25 
Helt enig. Jeg havde lidt naivt håbet på noget global illumination ray tracing, men det var nok for urealistisk :D
Men selv reflections havde været et bedre valg.

Det spiller bedre end PS4-versionen på PS5 grundet mere stabil framerate. Det ser også bedre ud.

Men bortset fra at spillet ikke længere crasher hele tiden så er der bare ikke sket en skid i forhold til alle de fejl og mangler der har været siden day one. Her tænker jeg ikke kun bugs, men også hjernedøde fejl som modstrider og sequencebreaker historien.

F.eks øjeblikkeligt efter man møder Johnny Silverhand åbnes der op for en sidequest der hedder Human Nature. Tager man den quest med det samme er samtalen man fører med Silverhand fuldstændig vendt 180 grader i forhold til dét der lige er foregået.

Jeg kan forestille mig at hundrede tusindvis af spillere har oplevet det samme. At de endnu ikke har rykket den quest tilbage, senere i historien gør at jeg har mistet troen på at det nogensinde bliver et ordentligt poleret produkt.
Og det er ikke engang den eneste at historien modstrider sig selv. Det sker mindst to gange yderligere i main questen :/

Derudover er der selvfølgelig alle de sædvanlige problemer med menuer, funktioner og knapper der af og til stopper med at virke. Det er der heller ikke gjort noget ved, her mere end et år efter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
246 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig