X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Cyberpunk 2077


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/01-13 23:58 
Der er en anden tråd om Cyberpunk genren, men jeg tænkte at spillet måske også godt kunne bruge sin egen.

jaes>
CD Projekt, dem med Witcher-serien, har annonceret, at de er i gang med at udvikle et cyberpunk-RPG. I dobbelt forstand, da det bygger på et papirrollespil kaldet Cyberpunk. Man kan vælge forskellige klasser som lejesoldat og hacker.

Se hele indlægget


Spillets hjemmeside
246 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 11/12-20 13:20, rettet 11/12-20 13:26 
Ah, beklager :D Nevermind!

Jeg synes ikke generelt han er irriterende at høre på, bare meget longwinded og gentager sig self - sikker for tiden, som du nævner kk.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 12/12-20 08:37, rettet 12/12-20 08:46 
Cyberpunk er ikke overraskende en kæmpe sællert. De havde 8 millioner preorders, med PC som forventet i front og det blæste forbi Blizzards nyligt satte og dermed kortlivede rekord for hurtigst sælgende PC spil med WoW: Shadowlands.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-12-10-cyberpunk-2077-racked-up-8m-pre-orders-74-percent-were-digital

Oven i det kommer så dem der valgte at købe det på dagen. Af preorders var 74% digitale.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/12-20 21:49, rettet 14/12-20 21:52 
Gav op med raytracing på pc, da jeg nåede ned fra trapperne og ud i byen :/

Kørte indtil da stabilt i 1800p. Brugte en halv lørdag og lidt af søndag på optimering. Endte med at slå raytracing fra.

4K 60 fps i 'DLSS Quality' (intern opløsning på 1440p) var målet, for synes ikke spillets artistiske design fortjener mindre end dette. 1800p fik mig til at knibe øjnene en kende sammen :P

Oplever enkelte "dips", men sætter min lid til, at Battaglias seneste DF-video fikser det.

HDR funker fint her. Krævede lidt tilpasning af settings til tv'ets maks. nit. 849 nit på et LG OLED C9 ser ikke tosset ud her - blev "washed out" da jeg slog raytracing fra. Måtte herefter justere Tone-Mapping Midpoint fra 2.0 til 0.65 - nu så HDR nogenlunde ud igen. Dunno, hvad der skete herefter, men lukkede spillet ned og startede det igen. Nu var der dark crush. Satte tone mapping tilbage til 2.0, og HDR var spilværdigt igen?! Jesus.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/12-20 22:21, rettet 14/12-20 22:25 
4K "DLSS Quality' i 60 fps (efter jeg endelig opgav både raytracing og 1800p og spontant climbede op på diverse bygninger for at finde loot og halvskjulte rum :D)...

Cyberpunk 2077

Ukomprimeret PNG:
https://drive.google.com/file/d/15F8r7n5K7XAnUQ85AtdgxUORFkKRodGC/view?usp=drivesdk
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
JmogJmogSkrevet 14/12-20 23:46 
Der er i øvrigt flere kilder der melder at udover at HDR er broken, så skal man helt ignorere de testbilleder der er i settings. De er ikke repræsentative for det man ser i spillet.
EltanEltanSkrevet 15/12-20 00:20 
Ser lidt små buggy ud, med de to npc'er der svæver hen over fortorvet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-20 01:04 
Jmog>
Der er i øvrigt flere kilder der melder at udover at HDR er broken, så skal man helt ignorere de testbilleder der er i settings. De er ikke repræsentative for det man ser i spillet.

Det skrev jeg også på forrige side med link til video :)

Det er bare en slatten SDR til HDR konvertering og den smadrer sortniveauet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/12-20 08:43 
Er der nogen der har haft mulighed for også at spille spillet, eller er det druknet i bugs og dårlig performance? :D

Synes jeg har hørt meget blandede modtagelser der gør mig lidt skeptisk på spillet, men er interesseret i at høre ubetinget ros fra nogen der faktisk har været fænget af det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 15/12-20 09:50 
Jeg er nået op på ti timer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 15/12-20 10:17, rettet 15/12-20 10:23 
Jeg er rimelig sikker på, at konsensus er, at spillet er middelmådigt. Og det uanset om det faktisk virker eller ej. Men at man som udvikler, har så lidt sjæl og ære, at man for det første, udgiver spillet i en stand, der ligner løgn - det er een ting. En anden ting er, at man, åbenbart uden at blinke, smider det ud til base PS4 og Xbox, i en stand, der ligner endnu mere løgn, og ikke engang fungerer - hverken semi-optimalt, eller som i hey-sidste-generation-havde-også-spil-der-kørte-med-lave-framerates-så-folk-er-vel-ligeglade, det tager sgu prisen for Euro Jank 2020 Produkt.

https://www.youtube.com/watch?v=QfpoTjUz1BY

Digital Foundrys kig på PS4 og Xbox:

https://www.youtube.com/watch?v=mVWJPYKCMco

Man kan da tage det med fra videoen, at - chokerende eller ej - så er det muligvis også en afslørende video, på den front, at den fortæller lidt om, hvor god base PS4 egentligt er, overfor base Xbox, da sidstnævnte går helt i stå, i Cyberpunk 2077, og tit slet ikke kan levere en spilbar framerate, overhovedet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-20 14:55, rettet 15/12-20 15:01 
Det synes jeg godt nok heller ikke at base PS4 kan ud fra DF videoen. Det er komplet uspilleligt på de to svageste maskiner.

Mit internet gik ned i går så jeg nåede ikke at få installeret patchen. Har prøvet at starte det op uden på PS5 og i de femten minutter jeg spillede så jeg flere grafiske fejl end jeg har set i noget andet spil. Desuden var det grimt as fuck.

Jeg har endnu aldrig oplevet et fysisk spil der har været udgivet i SÅ voldtaget tilstand. Jeg føler med de mennesker der stadig ikke har deres maskiner online :(

De (CDPR) er om noget mestrene af “fix it later”. Det er bare ikke i orden og jeg fatter ikke dem der godtager undskyldningen på Twitter. De skulle have udskudt et år yderligere.

Jeg gav mig til at spille Bugsnax i stedet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 15/12-20 15:13, rettet 15/12-20 15:21 
De underskylder - som så ofte før set fra AAA industrien - og lover patches i de kommende måneder:

Cyberpunk 2077

Jeg forstår ikke helt, hvordan anmelderne har kunnet vurdere spillet så højt, når det tilsyneladende er så buggy. Enten må det være så absurd godt, at utallige bugs kun formår at trække det ned til vildt godt eller også får spil karakterer efter deres hype status, men det er jo set før.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 15/12-20 15:26 
Man kan vist godt sige at det her er uofficiel early access :-D

Faktisk, hvis de bare havde kaldt det det, så havde de sluppet for så meget flak og kunne stadig have sluppet afsted med fuld pris. De ville dog have et problem med at sælge det fysisk.
JmogJmogSkrevet 15/12-20 15:41 
I øvrigt ret skørt at tænke på, at da den sidste forsinkelse af spillet kom, der var der mange historier om at det kom som en stor overraskelse for udviklingsteamet - det var kun management der viste det.

....så udviklerne havde troet, at de ville udgive spillet i et build der var en måned yngre end det sjusk de er kommet med nu? Wow. Jeg er godt klar over at det ikke er udviklerne selv der som regel støder på de bugs vi ser nu, det er QA afdelingen. Men de må da have druknet i rapporter fra dem på det tidspunkt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-20 16:09, rettet 15/12-20 16:10 
Det er vidst meget tydeligt nu at de er ret talentløse til spiludvikling. The Witcher 3 var vidst også noget værre rod ved launch. Tænk at de sløser lige så meget eller endnu værre denne gang :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/12-20 16:45 
Jeg tror ikke det har så meget med "talent" at gøre som et spørgsmål om planlægning og management. Det hele handler om penge, og det er ikke nyt at AAA-udviklere prøver at presse citronen for hvor tidligt de kan presse et spil ud og spare på intern QA. Men det er måske alligevel forfriskende at nogen nu har hoppet så langt over det acceptable at der endelig kommer noget mere konkret backlash. Man kan så frygte at det måske, trods spillets omdømme, blot har rykket standarden for hvad man kan tillade sig til noget endnu lavere, da man nu har Cyberpunk som skræmmeeksempel at holde andre spil op imod.

Bede-x>
Jeg forstår ikke helt, hvordan anmelderne har kunnet vurdere spillet så højt, når det tilsyneladende er så buggy.

?
https://www.metacritic.com/game/playstation-4/cyberpunk-2077
https://www.metacritic.com/game/xbox-one/cyberpunk-2077
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-20 16:49 
Men CDPR har jo netop været hele industriens darling som ikke har kunne gøre noget som helst forkert. De har vundet så meget frem på at promovere sig selv som firmaet der ikke tyr til de svinske metoder som de allerstørste gør. ...og så viser det sig sgu at de selv er blandt de værste :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/12-20 17:05 
Det var jeg ikke klar over. Mindes at de fik rimelig meget hug omkring Witcher 3 pga. crunchtid osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 15/12-20 17:12, rettet 15/12-20 17:14 
Apropos at få hug pga bugs. Det her er fra Opencritics side:

Cyberpunk 2077

Absolut fair.
Bede-xBede-xSkrevet 15/12-20 17:24, rettet 15/12-20 17:33 

Men de udgaver har jo næsten ikke fået nogle anmeldelser (4 stk) og slet ingen op til launch. Det var PC udgaven der var den eneste, som var sendt til anmeldelse (60+ anmeldelser) og den var helt utilgiveligt buggy ifølge mange og fik alligevel super høje scores.

Ca 25% af anmeldelserne (15 ud af 61) har givet det den absolutte topscore på PC (=10/10, 5/5 eller hvad ellers den pågældende side benytter). 43 anmeldelser har givet det 90% eller højere:

https://www.metacritic.com/game/pc/cyberpunk-2077/critic-reviews
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 15/12-20 17:37 
Konsolkongen>Det er vidst meget tydeligt nu at de er ret talentløse til spiludvikling.

Det synes jeg overhovedet ikke er tydeligt. Virker mere som et spørgsmål om, at det pinedød skulle presses ud før jul.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-20 17:40 
De har udskudt så mange gange nu og spillet er stadig udsendt i så elendig en tilstand. Hvis det ikke er talentløshed så ved jeg ikke hvad er.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 15/12-20 18:22 
Det har du ingen mulighed for at vurdere udefra. Selv en etableret spiller som Ubisoft, der har en af industriens mest velsmurte pipelines, udsender nogle gange ting for tidligt. Det er de selvfølgelig fuldt ud beviste om, men presset for at nå bestemte deadlines, er så stort, at man gør det alligevel.

Der er al mulig grund til at være skuffede over den tilstand Cyberpunk er udsendt i, ligesom der var med The Witcher 3, men alene det at få stablet en produktion af den størrelse på benene, vidner om alt andet end talentløshed til spiludvikling. Frustrerende at det skulle presses ud før tid, men det har næsten med garanti ikke været de udviklere, du kalder talentløse, som har truffet den beslutning.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-20 18:33, rettet 15/12-20 18:34 
Jeg er udmærket klar over at det ikke er den enkelte programmør der er skyld i at spillet er endt så uheldigt, men i det store hele mener jeg godt man med god samvittighed kan kalde firmaet inkompetent og talentløst. Jeg synes det du skriver er ligegyldigt flueknepperi.

At de har haft adskillige tidligere release datoer i tankerne er også bare bevis på at de ikke har sans for hvad der er realistisk, noget de virkelig burde have haft bedre styr på når deres forrige spil også var af tvivlsom kvalitet ved release.
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 15/12-20 18:35, rettet 15/12-20 18:45 
Dunwich>
Jeg er rimelig sikker på, at konsensus er, at spillet er middelmådigt. Og det uanset om det faktisk virker eller ej.

Arrrh, det er hverken det jeg læser eller det jeg selv har fået ud af spillet indtil videre.
Jeg ser at kernen er et fedt spil med masser af potentiale. Problemet er at uden om kernen er ligenu et tykt lag af råddenskab bestående af bugs, crashes og elendig performance (værst på last-gen konsoller, mindre på nyeste gen konsoller og high-end PC).
Hvis CDPR formår at få mejslet kernen fri for alle de dårligdomme der pt overskygger kvaliteterne, så ender vi med et fedt spil. Jeg tror på at de kan lykkedes med det (de har gjort det før), problemet er bare at first-impressions er spoleret, og det kan de ikke ændre på. De skulle have udsat release og ikke udgivet et spil, som tydeligvis ikke er færdigbagt og kræver MEGET arbejde inden det er iorden. Jeg tror vi skal et godt stykke ind i det nye år før vi begynder at nærme os noget der ligner et færdigt produkt (tror ikke på at februar er realistisk).
Det er bare ikke godt nok. Jeg synes virkelig også det er en stinker, at de holdt reviews og video-materiale fra base-ps4 og xbox tilbage før release, de har udmærket godt vidst at spillets tilstand på disse konsoller var uacceptabelt og sandsynligvis havde resulteret i masser af mistede preorders...
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Bede-xBede-xSkrevet 15/12-20 19:00 
Konsolkongen>
Jeg er udmærket klar over at det ikke er den enkelte programmør der er skyld i at spillet er endt så uheldigt, men i det store hele mener jeg godt man med god samvittighed kan kalde firmaet inkompetent og talentløst. Jeg synes det du skriver er ligegyldigt flueknepperi.

At de har haft adskillige tidligere release datoer i tankerne er også bare bevis på at de ikke har sans for hvad der er realistisk, noget de virkelig burde have haft bedre styr på når deres forrige spil også var af tvivlsom kvalitet ved release.

Vi ser konstant udviklere der udsætter, fordi spiludvikling er komplekst, selv for de største spillere med kæmpe budgetter og erfarne folk ved roret. Når Ubisoft udsender Ass Creed Unity før tid, er det jo ikke fordi de er talentløse, men fordi de indgår et kompromis, som muligvis kan være uacceptabelt, for den skal købe produktet til launch. Det samme gælder her.

The Witcher 3 havde bestemt sine problemer, både på launch og også omkring mekanikken generelt, men synes alligevel det er ekstremt at kalde udviklerne talentløse.

Men det kan jeg se, vi ikke bliver enige om og dit svar giver heller ikke lyst til yderligere diskussion :(
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-20 19:04 
Jeg har intet godt at sige om Ubisoft, men jeg synes det virker useriøst at sammenligne kvalitetsniveauet med Cyberpunk.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/12-20 23:26, rettet 15/12-20 23:32 
Sumez>
Er der nogen der har haft mulighed for også at spille spillet, eller er det druknet i bugs og dårlig performance? :D

Synes jeg har hørt meget blandede modtagelser der gør mig lidt skeptisk på spillet, men er interesseret i at høre ubetinget ros fra nogen der faktisk har været fænget af det.

Jeg er nok oppe på en ca. 20 timer. Har ikke spillet andre spil fra dem. Heller ikke læst eller set anmeldelser. Så jeg kan vel give en relativ kort "ufarvet mening" (skriver på mobil).

Nogen ville nok ikke sammenligne et spil som det her med Super Metroid (eller lignende). Så det tør jeg heller ikke :)

Men relateret til mit tidligere screenshot ovenfor - da jeg begyndte at afvige fra selve hovedspillet og bevæge mig op på tage, trappesatser, altaner og bannere på bygninger for at komme op i højden og ende i en arkitektonisk labyrint - først her startede jeg reelt at finde spillet dragende, langt væk fra den halvelendige NPC AI :D

Der er noget givende ved at finde et åbent vindue til en cyberbolig et afliggende sted, som man ikke kan nå frem til på "normal vis" - og ende med at gå derfra med loot og et smil på læben ;)

Da jeg endelig fik taget mig sammen til at fortsætte en af hovedmissionerne fik jeg lyst til at stoppe og udføre et side quest. Det var faktisk meget underholdende adspredelse.

Pc-spillet har været udviklerens fokus. Der kom dog en hotfix 1.04 den 11. dec. Ser mest ud til at være konsolbaseret.

Selve spillets menudesign kræver noget tilvænning at navigere rundt i. Savner mere intuitiv navigering. Opgradering af våben osv. virker meget rodet.

EDIT: Observer: System Redux er godt nok en mere psykedelisk oplevelse, men det spil rammer stilarten fra Blade Runner bedre, IMO (og har en langt mere tæt og dunkel cyber-atmosfære).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Bede-xBede-xSkrevet 16/12-20 07:38 
Er der nogen der ved, hvor mange streamers og influencers der er i spillet? For mig giver det en dårlig smag i munden, at CDPR så direkte lader spillet blive påvirket med en in-game karakter, i forsøget på at få mere omtale. Er selvfølgelig godt klar over, at de under alle omstændigheder ville forsøge, at få dem med på vognen på andre måder og at mekanikpåvirkninger og product placement er helt naturligt i dag, men det gør det ikke bedre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 16/12-20 08:42 
Jeg ved bare at Hideo Kojima er i det XD
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 16/12-20 11:16 
Stakkels Keanu Reeves!
Home is where the hardware is..
DunwichDunwichSkrevet 16/12-20 12:21 
Cyberpunk Is a Mess on Consoles and CDPR Knew It.

https://www.youtube.com/watch?v=vbWsmfUE-ko

Indenfor de første tre minutter af videoen: I've had at least ten hard crashes on PS5.

Spillet har været så massivt preordered, at CDPR vel nærmest har brugt systemet som en bank, taget pengene, og udgivet noget bras, som de så senere hen, kan smide diverse plastre og bandager på, i håb om at fikse bare lidt af det, imens de har kørt rundt i deres Ferrarier og Porscher og kastet håndtegn.

Tænk hvis det var et Nintendo first party spil, som blev udgivet i sådan en stand; Udviklerne var vel nødt til at begå harakiri offentligt, for at bøde for det, hvis sådan noget juks, var blevet udgivet.
DunwichDunwichSkrevet 16/12-20 12:22 
SøgAArd>
Stakkels Keanu Reeves!

Hvorfor stakkels? Han er vel blevet behørigt betalt, for sin medvirken, og lider nok ikke nogen nød.
NaieraNaieraSkrevet 16/12-20 13:07 
Sjovt med de crashes, der. Jeg har ikke haft et eneste, og mine Xboxe har ikke ligefrem været for fine til den slags :p Fallout 76 crashede indenfor et kvarter af første afspilning på den Seriøse X. Siden er det dog ikke sket.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/12-20 13:44, rettet 16/12-20 13:52 
Jeg fik spillet det nogle timer i går. Spillet er udmærket synes jeg og jeg kommer nok også til at spille det igennem.

Fra v1.0 til 1.04 på PS5 er spillet foruden at køre rimelig stabilt 60 fps (dykker når man kører) også blevet ca. en milliard gange pænere og hovedparten af de absurde grafiske glitches er nu væk.
De har også lavet meget om på hvad character attribute points har af betydning. Synes de var langt mere interessante i v1.0, men forskellen virkede stor nok til at jeg følte at jeg var nød til at starte forfra og respece på ny. Lad os håbe de ikke ændrer det igen.

Jeg har oplevet to crashes og et par bugs der var direkte gamebreaking og resulteterede i reloads af save en håndfuld gange indtil spillet pludselig virkede igen.
Samt mange, mange andre bugs af mindre betydning.

Partner characters er forfærdelige fordi AI’en er usædvanlig snotdum. Har prøvet at jeg ville stealth dræbe en fjende, men Jackie ignorerede det fuldstændig og judo-kastede ham bare rundt så alle blev sure. At fjenderne ikke kan se ens partnere før du selv bliver opdaget er i teorien både godt og skidt, men det så i dette tilfælde ret åndssvagt ud.
Det er også vildt irriterende at de gentager sig selv hele tiden.

Outer Worlds nailede partner AI’en for denne type spil. De gik aldrig i vejen og når de snakkede var det ofte relevant i forhold til det man lavede. Håber at hovedparten af Cyberpunk foregår alene.

Min største frygt for spillet var at aimet med controller ville være dårligt og som udgangspunkt var det heller ikke specielt godt. F.eks kan jeg ikke fordrage når y- er meget langsommere end x-aksen. Hatten må dog af for den absurde mænge indstillingsmuligheder man har adgang til. Det har taget mig timer, men jeg er efterhånden ved at nå frem til noget der føles virkelig godt.

Udmærket oplevelse indtil videre. Jeg kan sagtens tilslutte mig at spillet er latterligt buggy bedømt på min egen erfaring. Specielt kønt er det stadig ikke, men det kører i det mindste rimelig godt på PS5.
Spillets verden virker rigtig interessant, men indtil videre synes jeg at byen virker meget tom i forhold til et spil som Fallout hvor der umiddelbart var meget mere at udforske. Måske det ændrer sig senere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 16/12-20 15:11 
Dunwich>
SøgAArd>
Stakkels Keanu Reeves!

Hvorfor stakkels? Han er vel blevet behørigt betalt, for sin medvirken, og lider nok ikke nogen nød.

Nu er penge jo ikke alt :)
Home is where the hardware is..
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/12-20 15:13, rettet 16/12-20 15:14 
Kan der ikke vælges lavere eller højere by-aktivitet (crowd) i konsolversionerne? Har sat dette til High på pc (men næsten for overvældende aktivitet, så ryger nok ned på Medium for at holde fps oppe).

Generelt afvekslende gameplay. Spilleren har en masse kort på hånden mht. tilgang (stealth, direkte konfrontation, cyberangreb eller en kombination).

Visse voyeurelementer giver også lige lidt ekstra spænding og taktisk overvejelse :) (hijacking af overvågningskameraer).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/12-20 15:23, rettet 16/12-20 15:25 
Konsolkongen>
Spillets verden virker rigtig interessant, men indtil videre synes jeg at byen virker meget tom i forhold til et spil som Fallout hvor der umiddelbart var meget mere at udforske. Måske det ændrer sig senere.

Mange låste kan døre kan efterhånden åbnes (tvinges fysisk eller elektrisk) op afhængig af character levels (fx Body, Tactic...).

Der er jo vildt mange låste døre i byområderne (dog næppe meningen at alle skal kunne åbnes undervejs). I rummet bag nogle døre har jeg bemærket NPC'er ved evt at slå eller skyde på dørene (hvorefter NPC'erne udbryder diverse :D).

EDIT: Dog måske udelukkende en lydbaseret effekt, uden at der nødvendigvis er NPC'er fysisk til stede i alle aflåste rum.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 16/12-20 15:53 
Har I prøvet at blive kørt ned af jeres egen bil? :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/12-20 17:31, rettet 16/12-20 17:40 
Du må have kommet whiskey i kaffen ;D Jeg blev kørt ned af andre biler flere gange i går, fordi jeg reelt var for træt til at spille det ;P

Dog halvtræt af bilens dytteri, når man kalder på den :/

Erindrede lige at de på Digital Foundry påpegede mindre crowd-aktivitet i byområderne på PS4/PS5 end Xbox Series X i videoen med sammenligning af konsoludgaverne...

EDIT: Jeg er primært blevet kørt ned af biler, når jeg fik øje på neonskilte med bogstaverne X** og 1*+ og stoppede op for at løbe over vejen og blot opleve at døren var låst...sørgeligt, I know ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 16/12-20 17:37 
Hvis du er lidt for ivrig efter at komme ud at køre og løber bilen i møde, så giver den ingen fucks og kører dig ned, hvis du kommer i vejen :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 17/12-20 16:36 
Konsolkongen>
Jeg fik spillet det nogle timer i går. Spillet er udmærket synes jeg og jeg kommer nok også til at spille det igennem.

Havde du ikke spillet det, da du kaldte udvikleren for inkompetent og talentløs?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/12-20 17:14, rettet 18/12-20 02:46 
Jo det har jeg også skrevet. Men stoppede det lynhurtigt igen fordi det var uspilleligt i v1.0.

Spillet er i øvrigt crashet 6 gange for mig og nu er det tredje gang det har resat alle mine indstillinger.
Jeg står ved hvad jeg hele tiden har sagt :)

Edit: 7 gange nu.

Edit: 9 crashes og 4 resets af settings. Det sidste er det mest irriterende. Har aldrig oplevet det i noget andet spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 17/12-20 19:39 
Sumez>
Jeg ved bare at Hideo Kojima er i det XD

Jeps, og den promovering går begge veje, da PC versionen af Death Stranding også har fået en Cyberpunk update :)

Cyberpunk 2077

https://youtu.be/o1MQUQXB-NY
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 17/12-20 22:18, rettet 18/12-20 00:48 
Fik hilst på Hideo i spillet :P Han har dog et dæknavn (husker det ikke). Jeg vil ikke spoile, hvor han er ;)

Spillet "crashede" her på pc i går. Dvs. kom til at sidde fast i et vindue og kunne intet andet gøre end at loade et 3 min tidligere save...overlever jeg nok :)

EDIT:

Jeg rapporterede min gfx glitch her...

https://support.cdprojektred.com/en/cyberpunk/pc

Cyberpunk 2077

Cappede en video af glitchen:

https://drive.google.com/file/d/1Zo2xi0l2CJxTyRkiB457hrOHSKLslmH_/view?usp=drivesdk
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
JmogJmogSkrevet 18/12-20 03:32 
Sony har officielt stoppet med at sælge Cyberpunk på PSN og alle der har købt det hos dem kan anmode om refundering her:
https://t.co/DEZlC0LmUG?amp=1

God stil.

Lidt mere uofficielt, men jeg har hørt flere spiljournalister sige at noget der ofte sker, er at alt for buggy spil kan komme gennem cert med såkaldte waivers. Det vil sige, udvikleren garanterer at de specifikke grunde til at spillet vil fejle certificering vil blive løst i day one patch.

Det i sig selv er et dårligt system (og en finger til folk uden internet), men hvad der gør, at Cyberpunk stikker ud her er... at CDPR løj om hvad de ville have fået fikset i day 1 patchen. Så spillet bestod cert på falske forudsætninger.

Med det i mente giver Sonys reaktion ekstremt god mening.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-20 03:44 
Ja det er virkelig god stil fra Sony, spillet må alligevel hive en god del penge hjem for dem. Håber de revurderer deres system og sætter strengere krav fremover :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 18/12-20 06:32 
Det er konsollernes Arkham Knight.

Kommer til at ramme Microsoft lidt hårdere, hvis de også trækker det, da de har markedsføringsrettighederne og kommer under alle omstændigheder til at koste CD Projekt dyrt, men det er svært at have ondt af dem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 18/12-20 06:56, rettet 18/12-20 06:56 
Jmog>Det i sig selv er et dårligt system (og en finger til folk uden internet), men hvad der gør, at Cyberpunk stikker ud her er... at CDPR løj om hvad de ville have fået fikset i day 1 patchen. Så spillet bestod cert på falske forudsætninger.

Med det i mente giver Sonys reaktion ekstremt god mening.

Har de sagt specifikt, at det er certificeringen, som gør det bliver pulled? Fordi det er jo typisk en helt anden slags bugs som testes efter der, end dem folk snakker om i tråde om spillet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 18/12-20 10:04 
Konsolkongen>
Ja det er virkelig god stil fra Sony, spillet må alligevel hive en god del penge hjem for dem. Håber de revurderer deres system og sætter strengere krav fremover :O

Svært at sige hvilken effekt det reelt har for dem, tænker jeg.
Selvom der nok er en del licenspenge pr. spil solgt, så tror jeg også de tager dårligt omdømme til deres primære serie af platforme ganske seriøst.
Hvis CDPR har brudt en aftale med dem, er de sikkert ganske godt økonomisk sikret til at gøre det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
246 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig