X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

En ny ps1-ejer skal ha hjælp!


Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 22/07-03 12:22 
Nu har mrcase, nr1-xbox-fanboy, købt sig en gammel ps1/psx. En herlig lille maskine og alt det der.

Spørgsmål 1:
Når jeg booter op, uden en cd i, så jeg kommer til menuen, så ser den overhovedet ikke ud som jeg husker sådan en officiel ps1 menu så ud. Hvordan kan det være? Betyder det der er boot-chip i??? Menuerne ligner virkelig noget hjemme-krøl...

Spørgsmål 2:
Fortæl mig fluks hvilke lys-pistol spil jeg burde spille! (da der fulgte en lyspistol med)

Spørgsmål 3:
Kan man spille 2 player i alle instalments af dancing stage?

Spørgsmål 4:
Findes der nogle gode co-op spil som jeg kunne spille med min kæreste på ps1?

Spørgsmål 5:
Hvor køber man ps1-games? ... de sædvanlige steder? (EB, gameplay, overstock)??

Lad jeres visdom flyde da jeg er på herrens mark på det groveste når det kommer til ps1....tnx... :)
Have you considered sucking less?
NaieraNaieraSkrevet 22/07-03 12:25, rettet 22/07-03 12:29 
MrCase >
Menuerne ligner virkelig noget hjemme-krøl...

Der er, hvis ikke flere, to forskellige menuer alt efter hvor gammel maskinen er.

MrCase >
Spørgsmål 2:
Fortæl mig fluks hvilke lys-pistol spil jeg burde spille! (da der fulgte en lyspistol med)

Time Crisis og Point Blank spillene, hvis det er en G-Con eller G-Con kompatibel pistol...

MrCase >

Spørgsmål 3:
Kan man spille 2 player i alle installments af dancing stage?

Andet ville da være underligt...

MrCase >
Spørgsmål 5:
Hvor køber man ps1-games? ... de sædvanlige steder? (EB, gameplay, overstock)??

Det er ligeså nemt at finde PS1 spil som det er at finde PS2 spil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 22/07-03 12:27, rettet 22/07-03 12:28 
Ad 1:
Der findes mindst to versioner af menuen til PSX. Det er sikkert derfor.
Svjh ser den ene simpel ud, mens den anden er lidt mere cool.

Ad 5:
Betafon har bl.a. sat alle deres spil ned til 99 kr., men der er mange andre steder. Bl.a. Fona, diverse supermarkeder og Overstock.

EDIT: Lidt for langsom...
AmbyAmbySkrevet 22/07-03 12:30, rettet 22/07-03 12:31 
MrCase >
Nu har mrcase, nr1-xbox-fanboy, købt sig en gammel ps1/psx. En herlig lille maskine og alt det der.

Spørgsmål 1:
Når jeg booter op, uden en cd i, så jeg kommer til menuen, så ser den overhovedet ikke ud som jeg husker sådan en officiel ps1 menu så ud. Hvordan kan det være? Betyder det der er boot-chip i??? Menuerne ligner virkelig noget hjemme-krøl...

Der er 2 versioner(Hvis ikke flere som nævnt. Dem jeg kender til : Standard og den psykedeliske.

Spørgsmål 2:
Fortæl mig fluks hvilke lys-pistol spil jeg burde spille! (da der fulgte en lyspistol med)

Point Blank 1+2, Time Crisis (hed det jo...).

Spørgsmål 4:
Findes der nogle gode co-op spil som jeg kunne spille med min kæreste på ps1?

Jeg sværger til Blood Lines. Havde det med til KT5, men det var vist et fåtal der så det.

Spørgsmål 5:
Hvor køber man ps1-games? ... de sædvanlige steder? (EB, gameplay, overstock)??

Ja. Kan nemt findes i Bilka, BR, Kvickly osv osv. Også til meget lave priser.

EDIT: FFS! :) Anyhow...nægter at slette det igen :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RJKRJKSkrevet 22/07-03 12:37, rettet 22/07-03 12:39 
Der er flere lyspistolspil fra Namco. Blandt andet også Rescue Shot og Ghoul Panic. Det er mest sådan noget småfjollet noget, men man kan godt bruge nogle timer på dem hvis man er flere og de koster typisk kun 1-200 kroner. Der er også et Point Blank 3 og så er der jo Time Crisis "3" (Project Titan). Se evt. arkivet - der er anmeldelser af flere af dem.

Derudover husker jeg så Resident Evil: Survivor AKA Gun Survivor, som er elendigt. Der er også andre skramlespil fra mindre fabrikanter.

Generel regel:

Lyspistolspil fra Namco = godt.

Lyspistolspil fra andre = skidt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 22/07-03 13:50 
MrCase >
Menuerne ligner virkelig noget hjemme-krøl...

som der står ovenfor, er der standardmenuen, og så den "psykedelisk"/den der ser sej ud... sidstnævnte synes jeg i den grad ligner hjemmekrøl, så det er nok den, du har ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 22/07-03 13:53 
RJK >
Generel regel:
Lyspistolspil fra Namco = godt.
Lyspistolspil fra andre = skidt.

Den lyspistol StrideR havde med til PR3.1 var ellers virkelig god. Har aldrig oplevet så god precision, hverken i de originale SEGA pistoler jeg selv har haft fat i, eller i Time Crisis 2 eller Virtua Cop 2 arkademaskinerne!

Spillet vi spillede, til PSX, virkede også ret fedt. Elemental Gearbolt mener jeg det hedder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 22/07-03 14:24, rettet 22/07-03 15:24 
Ja...
En slags tafat.
En af de eneste MP spil der kan få mig op af stolen (og febrisk bashende).

EDIT: Skulle være under Mr Case post
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
MrCaseMrCaseSkrevet 22/07-03 14:26 
I love you guys!...

Jeg tror jeg er stuck med den "psykedeliske" menu. ... den er fan'me grim! ... well

Point blank og time crisis ... Check!
Det er en Logic Predator 2 jeg har fået med... den ligner fuldstændig en legetøjspistol jeg havde dengang jeg var 8 år gammel....

Hep til dansespil! Det er næsten Dancing Stage Party Edition der gælder, hva?

Blood Lines, eh.... det tror jeg faktisk jeg også fik med... Sådan noget fremtids-sport-ting?:..?

Betafon... Check!



Jeg forudser meget sjov til få penge!


EDIT: Sorry for fuck-up...

Og andre andbefalinger modtages meget gerne... både på hardware og software-siden...
Have you considered sucking less?
SumezSumezSkrevet 22/07-03 14:50 
MrCase >
Hep til dansespil! Det er næsten Dancing Stage Party Edition der gælder, hva?

Det er, så vidt jeg kan se, det bedste der er udkommet i europa, Disney Mix er ret godt (ja, faktisk) i den amerikanske og japanske udgave, men jeg har aldrig set den europæiske. Euromix er temmelig sørgeligt. Skal du have nogle gode dansespil, så køb de japanske ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 22/07-03 14:56 
Ang. co-op, så er der ikke så mange til PSX, men jeg kan da huske ét, som jeg nu har glemt navnet på :)

Det bliver nogen gange omtalt, som Double Dragon i 3d.
Man kan vælge blandt ca. 4-5 figurer.
Man starter på en gade, og bevæger sig derefter ind i nogle forbryderes hovedkvarter.

Det er ret sjovt, men ikke et typisk pigespil...
RJKRJKSkrevet 22/07-03 15:18 
Fighting Force?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AmbyAmbySkrevet 22/07-03 15:25 
PoY PoY spillene er også sjove nok.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
jaesjaesSkrevet 22/07-03 15:26 
Jep. Fighting Force :)
NaieraNaieraSkrevet 22/07-03 16:10 
Bare ærgerligt at det er noget bæ og at man, alene, kan gennemføre det på en lille eftermiddag...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 22/07-03 20:38 
Tjae, jeg kender mange der synes der er et helt fint spil; og det gør jeg som sagt også selv.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 22/07-03 22:08, rettet 22/07-03 22:08 
Sumez >
Den lyspistol StrideR havde med til PR3.1 var ellers virkelig god. Har aldrig oplevet så god precision...

Strider: Hvad var det for en pistol?

...de originale SEGA pistoler jeg selv har haft fat i...

SEGA pistoler til PSOne? Hmmm.... Har du prøve Namco's GCon? Den er ihvertfald ultra præcis imho.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
KoludaKoludaSkrevet 22/07-03 22:20 
Dark-Light >
PoY PoY spillene er også sjove nok.

Enig en masse PUZZLE spil kan aldrig gå galt med kæresten, især hvis hun "vinder" engang imellem.
SumezSumezSkrevet 22/07-03 23:34 
flottenheimer >
SEGA pistoler til PSOne? Hmmm.... Har du prøve Namco's GCon? Den er ihvertfald ultra præcis imho.

Nix, SEGA pistoler til Saturn og DC. Samt den originale arkademaskine.
Har kun prøvet Namco's i Time Crisis 2 arkaden. Jeg kan ikke huske det helt godt, men jeg mener bestemt ikke jeg var ligeså imponeret som af StrideR's pistol, der får de SEGA pistoler jeg har prøvet til at ligne lort. Det hænger muligvis sammen med den funktion den har, hvor man slutter den til video-signalet? Det har nyere Namco-pistoler vel også :/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 23/07-03 00:04, rettet 23/07-03 00:05 
Namcos G-Con systemet virker netop ved, at man syncer med videosignalet. Så det har været en G-Con-kompatibel pistol du har prøvet. Både G-Con 1 (45) og G-Con 2 virker på den måde.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 23/07-03 00:33, rettet 23/07-03 00:35 
Og jeg brugte i sin tid den første G-Con der kom, og den virkede ufatteligt godt, især i forhold til alt det crap man ellers kunne få dengang.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MrCaseMrCaseSkrevet 23/07-03 07:07 
heldigt for mig at det var en g-con pistol der fulgte med så.... :)

Jeg kiggede godt nok noget, da der var et phono-stik på min lyspistol... men hey hey...
Have you considered sucking less?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig