X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Netflix er kommet til Danmark


Svar Sortering
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/10-12 11:40 
Netflix er lige kommet til Danmark, hvilke er noget jeg har gået og glædet mig til i noget tid.
Det er video on demand og for at kontekstualisere det lidt så er det "Spotify med film", hvilket vil sige at man betaler 79 kr om måneden for at se alt hvad man vil af film og serier med Danske undertekster.

Der er Apps til de forskellige smartphones og tablets men PS3 og... Se hele indlægget
290 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar Sortering
BeanoBeanoSkrevet 07/12-12 12:32, rettet 07/12-12 12:38 
Youbio gider åbenbart ikke have mig som kunde da deres system nægter at godtage min adresse. Skidesmart :D

EDIT: Nu virker det.
3of193of19Skrevet 07/12-12 12:32 
Så lidt Veronica Mars på Wii U Netflix forleden. Fin kvalitet for SD program, men der skal korsfæstes nogen inde hos Netflix Skandinavien der synes der SKAL være undertekster på hele tiden. Jeg kan godtnok skifte mellem DK/SE/NO/FI undertekster, men ikke slå dem fra. Man kan godt på iPhone. Underligt.
WehnerWehnerSkrevet 07/12-12 13:04 
Kan man slet ikke vælge engelske tekster i DK? Jeg foretrækker selv engelsk tale/engelsk tekst på alt det britiske/amerikanske.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 07/12-12 13:05 
Nej desværre - jeg har det helt på samme måde.
millenniummillenniumSkrevet 07/12-12 13:14, rettet 07/12-12 13:14 
jaes>
Lige nu er der tilsyneladende ikke så mange muligheder - computer/computer koblet til tv, iPhone/iPad (har læst man kan sende signalet videre til Apple TV) og en (to?) af YouSees bokse. Der har også være snak om at nyere tv fra vist Samsung og LG også understøttes, eller vil være det senere. Det virker ikke som at de har planer om at være specielt lukkede, og de har fx også interesse i at få en app på konsollerne.

EDIT: Der er en Android app på vej.

Jeg gider i hvert fald ikke have flere bokse koblet til TV'et. Det er efterhånden et ledningshelvede på bagsiden, hvor der sidder en sand stribe af stikdåser til at servere strøm for alle enhederne. Tjenester som YouBio og HBO mangler virkelig at kigge ind i folks stuer og spørge potentialle kunder: "Hvad vil I have - og ikke have?" istedet for at kaste mere boks-lort og nye standarder ud i markedet.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 07/12-12 13:24 
Sådan fungerer det heller ikke, med mindre de lyver. Husk, at de også skal accepteres af MS, Sony, Apple osv. YouSees forespørgsel til MS om at komme på Xbox skulle hænge i Seattle.

Der er klare fordele ved at være på så mange enheder som muligt frem for kun at køre med egne standarder og bokse. Godt nok har YouSee et... specielt ry, men det handler næppe om, at de ikke vil levere til deres kunders behov, men om det ikke blot er at knipse med fingrene og så er de på alle konsoller, Apple TV og 90% af alle Smart tv :)
HeroldHeroldSkrevet 07/12-12 13:28 
Det koster garanteret penge at få sådan en app på Live etc. Udviklerne betaler jo også pr. patch, når der er opdateringer.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 07/12-12 13:30, rettet 07/12-12 13:31 
Jeg har tilmeldt mig for at teste hvordan det kører via iPad app'en til AppleTV via AirPlay. Forventer ikke det er noget jeg beholder, men nu ser vi.
BeanoBeanoSkrevet 07/12-12 13:48, rettet 07/12-12 13:53 
Kan slet ikke finde muligheder for at skifte undertekster i Youbio heller, eller bare slå det fra :O

EDIT: Og ser man Rango er det kun med dansk tale... skrækkeligt :O
millenniummillenniumSkrevet 07/12-12 13:57, rettet 07/12-12 13:57 
Ha ha ... minus to point til YouBio.

Johnny Depp, where are you?
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 07/12-12 14:08 
Spist af ham her...

Netflix er kommet til Danmark
BeanoBeanoSkrevet 07/12-12 16:30 
Youbio's iPad app understøtter ikke AirPlay så man kan ikke se det på ens TV via Apple TV. FLOT!
SonicSonicSkrevet 07/12-12 16:41 
Det har de da med sikkerhed gjort sådanne med vilje ^^
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 07/12-12 16:52 
Skulle ikke undre mig. Netflix app kan heller ikke men Apple TV har indbygget Netflix.
3of193of19Skrevet 07/12-12 20:25 
Wehner>
Kan man slet ikke vælge engelske tekster i DK? Jeg foretrækker selv engelsk tale/engelsk tekst på alt det britiske/amerikanske.

Det kommer vist an på selve filmen/serien. Så noget mere Veronica Mars på Xbox og der var der igen kun skandinaviske undertekster, men de kunne slås fra. Til gengæld, da jeg lige så de første par minutter af piloten til Dollhouse var det igen umuligt at slå underteksterne fra og der var kun skandinaviske. Det er vist bare noget Netflix ikke har fået strømlinet endnu og bare skal fikse hen ad vejen, ikke en ting der er fast bundet til kontoens land.
BeanoBeanoSkrevet 12/12-12 09:26 
Ny om HBO...

Detaljer om HBO Nordic
På trods af massive forsinkelser venter mange danskere stadig spændt på HBO. I dag er HBOs hjemmeside omdannet til en registreringsside, men før man kan komme i gang, skal man have tilsendt en værdikode. Den lander direkte i din mailindbakke, hvis du har tilmeldt dig nyhedsbrevet. De begynder nok at lande, når HBO officielt åbner dørene.

Mediebokse og Smart TV
HBO afslører, at de naturligvis vil virke på PC og Mac via browseren. Det kræver flash, hvorfor man heller ikke vil kunne tilgå HBO i browseren på f.eks. en tablet. Til gengæld kommer der apps til Apple iOS og Google Android. For fuld liste over understøttede tablets og smartphones, se listen nederst.

Herudover kommer HBO på Samsungs 2012 Smart TV, men ikke på andre fabrikanters Smart TV. Der bliver ingen app til Apple TV og Airplay fra en iPad/iPhone kommer heller ikke til at virke, bekræfter HBO.

”Windows 8 er under udvikling og i denne periode kan man opleve komplikationer når man bruger tjenesten.”

Xbox 360 blev også bekræftet i går, men vi har ikke hørt noget om PlayStation 3.

Indhold
Der kommer naturligvis indhold fra HBO selv, som dækker over populære serier såsom Game Of Thrones, Boardwalk Empire, True Blood, Entourage, Sex & The City, The Wire og Sopranos. De bliver tilgængelige senest 24 timer efter premieren i USA.

HBO fortæller herudover, at der kommer indhold fra Starz og Fremantle. Specielt Starz har meget interessant indhold og er faktisk en af de store aftaler, som Netflix mistede tidligere på året, til stor fortrydelse for de amerikanske brugere. Starz har f.eks. film som Tangled og Toy Story 3, men det vides ikke præcis hvilket indhold fra Starz der bliver tilgængeligt. Der kommer også masser af dokumentarer.

HBO siger også, at ikke alle serier nødvendigvis er komplette fra start, men det er målet.

Der vil ikke være reklamer på HBO.

Teknik
Først og fremmest gælder to begrænsninger. HBO vil kunne registreres på op til 5 enheder ad gangen, men kun kunne streames til én ad gangen. Farvel til familier, der gerne vil se indhold i forskellige rum.

Der tilbydes undertekster på dansk, svensk, norsk og finsk, men ikke på engelsk. Undertekster kan også fjernes helt.

Der leveres film i op til Full HD (1080p) med en bitrate op til 8 Mbit/s. Der tilbydes kun 5.1 surround sound via Samsungs Smart TV til at starte med.

Vilkår
HBO melder ikke klart ud om bindingsperioden, men siger blot, at den ”varierer afhængig af tilbud”, hvad det så end betyder.

Prisen er stadig 79 kroner per måned. Du skal i øvrigt være over 18 år.

Følgende smartphones og tablets er understøttet med sikkerhed:
Samsung Galaxy SII, Samsung Galaxy SIII, Samsung Galaxy Beam, HTC One X, HTC One V, HTC One S, Sony Experia NXT series, iPhone 3GS og nyere samt iPod touch (3. og 4. generation).

Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy Note II, Samsung Tab 7, Samsung Tab 10, Samsung Tab2 10, Samsung Note 10 LTE, Sony Experia Tablet S, Sony Tablet S, Sony Tablet P og iPad med iOS 4.2 eller højere.


Kilde
millenniummillenniumSkrevet 12/12-12 14:27 
...And it burns, burns, burns....
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 11/12-13 13:22 
Nogle der ved om man kan lægge nogle afsnit fra en tv serie på netflix over i sin computer og lægge dem over på en dvd?, feks. Doc Martin

Link...
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 11/12-13 13:25 
Lovligt? Nej.
3of193of19Skrevet 11/12-13 13:32 
Netflix er på en måde bare en udlejningsservice med flatrate. Etisk burde det være ok at gemme ting du ser på netflix, sålænge du har et abonnement og så sletter dem når du opsiger netflix, men det er nok ikke en argumentation der holder vand rent retsligt.
HeroldHeroldSkrevet 11/12-13 14:13 
Jeg tror ikke at loven er forberedt eller opdateret mht. det. Hvis man kan sidestille det med at se TV, burde det være okay at optage til eget brug, men eftersom det er "on demand" er det svært at sige.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 11/12-13 17:32 
Og eftersom det er en DVD han vil have det over på.... tja, teoretisk set kunne man jo have en bærbar dvd-afspiller, men det er nok mere sandsynligt at det er til en stationær. Og så giver det jo ikke meget mening ikke bare at streame.
scavengerscavengerSkrevet 16/12-13 18:46 
Konen plager for at få Netflix.
Er der nogle erfaringer med hvordan det kører, og hvilken netværkshastighed der kræves in real life?
Nemo me impune lacessit
JuggernautJuggernautSkrevet 16/12-13 18:56 
Da jeg havde PS3, kørte det perfekt på en 5/1 linje. Nu har jeg en LG Bluray afspiller og 10/1 og det kører virkeligt ringe. På Ipad og Macbook kører det fint.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 16/12-13 18:56 
Jeg har kun haft gode erfaringer mht. performance. Hvilken båndbredde har du?

Prøv evt. en gratis prøvemåned hos dem.
SumezSumezSkrevet 16/12-13 20:04 
Jeg har den billigste forbindelse jeg overhovedet kunne grave op i Danmark (og ikke via antenneforening eller lign. snyd), og hos mig kører Netflix problemfrit i bedste kvalitet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 16/12-13 23:02 
Kører og har altid kørt perfekt hos mig på Apple TV, iPad, Smart TV (Panasonic), PS3, WiiU og PS4. Jeg har en 20/2 forbindelse. Det Netflix selv siger man skal have i download for optimal billedkvalitet er 6Mbit download.

Netflix er alle pengene værd. Især hvis du får en DNS løsning såsom et abonnement hos unblock-us.com til ca. 25kr per måned, så du har adgang til alle regioners Netflix.
amnesiaamnesiaSkrevet 17/12-13 08:22 
Jeg har ej heller haft andet end gode erfaringer med Netflix. Både i min første prøveperiode og nummer to som jeg startede for en uges tid siden.

Jeg har dog hørt folk tale negativt om indbyggede Netflix apps i diverse Blueray afspillere, hvor performance ikke har været som ønsket.

De varmeste anbefalinger herfra og som Jmog nævner, så er det lige til højrebenet at anvende unblock-us i samspil med Netflix, for at få det maksimalt mulige materiale til rådighed :-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/12-13 14:04 
Jeg kan også kun istemme hæderskoret for Netflix. Vi meldte os til, da det kom i Danmark, og vi har haft det lige siden. Der var en lidt død periode over sommeren, hvor der ikke kom så meget nyt, men det har da sandelig ændret sig nu.
100% tilfredshed fra os efter 1 år med Netflix.

Vi ser det på PS3 og en indbygget app i vores Panasonic TV, og det kører fint på vores TDC 20/2 forbindelse.

Jeg har lige købt en Apple TV til mine forældre til jul, så de også kan få del i glæderne :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
slk486slk486Skrevet 17/12-13 14:13 
Også ros her fra. Især nu med profiler. Tilgængeligheden på tværs af platforme, samt at den husker præcist hvor man er nået til er lækkert, så man bare kan se videre på sin iPad i sengen (whatever) - det er mit billede af en mere integreret digital fremtid. Kunne dog godt tænke mig lidt hurtigere serier :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 17/12-13 14:33 
Netflix virker bare uden det mindste tankekraft. Man skal ikke tænke over hvordan med installationer, kompabilitet, ledninger, begrænsninger eller hvad skal man nu gøre. Dette er definitionen som ALLE andre udbydere skal lære noget af: Don't make us think.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 17/12-13 14:47 
^ Yeah! :)
j/k
JmogJmogSkrevet 17/12-13 21:23, rettet 17/12-13 21:24 
Jeg tror ikke man finder mange herinde, som er utilfredse med Netflix. Det er næsten mere relevant at spørge, hvor mange der har skippet tv-pakker eller nedgraderet dem pga Netflix.

Før Netflix havde jeg fuldpakken hos Yousee. I dag har jeg kun grundpakke (tvungen i min bygning) og ser stort set aldrig tv. Netflix dækker rigeligt mit behov for film og serier.

Stort udvalg, når jeg vil og hvor jeg vil på hvad jeg vil. Det er en genial tjeneste.
LarsGLLarsGLSkrevet 17/12-13 21:25 
Jeg har til gengæld oplevet, at min PS4 er frosset to gange under opstart af Netflix-app'en, så jeg er blevet nødt til at hive strømstikket ud. Andre, der har oplevet det?

Derudover er jeg skideglad for Netflix, specielt kombineret med Unblock-us.
Spiller nu: Call Of Duty: WWII, What Remains Of Edith F..., FIFA 18
SonicSonicSkrevet 17/12-13 22:27, rettet 17/12-13 22:28 
@Lars, har været udsat for det samme.

Vi har ligeledes opsagt boxer, for at benytte netflix og viaplay.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 18/12-13 08:30 
Hvad man skal være ærlig, lader Netflix's UI godt nok virkelig meget tilbage at ønske - men hvis man fokuserer på det reelle formål med programmet, at afspille film, fungerer det problemfrit.
Personligt havde jeg ingen kanalpakker hverken før eller efter Netflix, og synes ikke rigtig de to kan sammenlignes. Netflix føles for mig mere som at have en stor dvd-samling.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 18/12-13 08:34 
Ja, netflix og viaplay er ikke noget nær live-tv, men igen er det meste live-tv fra tv2 og diverse ligegyldigt og uinteressant for os i husstanden. Vores datter hygger sig med ramasjang, og det der er på netflix etc., så det er også fint.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 18/12-13 08:45 
LarsGL>
Jeg har til gengæld oplevet, at min PS4 er frosset to gange under opstart af Netflix-app'en, så jeg er blevet nødt til at hive strømstikket ud. Andre, der har oplevet det?

Det virkede ikke at holde power-knappen "inde" i 4-5 sekunder?
LarsGLLarsGLSkrevet 18/12-13 08:47 
Nope, den registrerede ingenting, og controlleren lyste orange. Ifølge Google er det også sket for andre, så jeg håber, at der er en patch på vej.
Spiller nu: Call Of Duty: WWII, What Remains Of Edith F..., FIFA 18
SonicSonicSkrevet 18/12-13 08:54 
Min controller blinkede hvidt da det skete, og kunne ligeledes ikke gøre andet end, at hive kablet ud.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 18/12-13 08:59 
Ok vildt.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 18/12-13 09:52 
Sumez>
Hvad man skal være ærlig, lader Netflix's UI godt nok virkelig meget tilbage at ønske...

Jeg synes til gengæld det er rart at app'en er blevet mere standardiseret på både 360, PS3 og visse TV (i hvert fald mit Panasonic). Dog er det vist stadig kun PS3 app'en der har Max delen indbygget når man er på US, men det er alligevel mere gimmick end nødvendighed. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
GreaseballGreaseballSkrevet 18/12-13 10:23 
Jmog>
Kører og har altid kørt perfekt hos mig på Apple TV, iPad, Smart TV (Panasonic), PS3, WiiU og PS4. Jeg har en 20/2 forbindelse. Det Netflix selv siger man skal have i download for optimal billedkvalitet er 6Mbit download.

Netflix er alle pengene værd. Især hvis du får en DNS løsning såsom et abonnement hos unblock-us.com til ca. 25kr per måned, så du har adgang til alle regioners Netflix.

Kører selv med en 12/1 forbindelse fra Fullrate og Netflix kører fint her. Båden danske udgave og den amerikanske.

Man behøver ikke betaler for en unblock tjenste. Det nok bare manuelt at skifte sin DNS i opsætningen på sin PS3 eller Xbox360. Påvirker ikke online spil, kun at Netflix nu går over på et andet land.
enfenenfenSkrevet 18/12-13 10:56 
Hvilken dns benytter du i udlandet?
What is the Matrix?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 18/12-13 11:28 
Jeg bruger selv UnoDNS/UnoTelly, fordi det er så dejlig nemt. Mener det er lige omkring $13 jeg giver i kvartalet, så det betaler jeg glædeligt for noget jeg er 100% sikker på der virker når det skal.

Som om det ikke var let nok at skifte Netflix region via sin browser på enten pc, telefon eller tablet, så har de også en app (i hvert fald til Android), som gør det endnu lettere - og når min tablet alligevel har halv-permanent bopæl ved sofabordet :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
GreaseballGreaseballSkrevet 18/12-13 13:21 
enfen>
Hvilken dns benytter du i udlandet?

http://www.netflixfixer.com/2013/06/updated-dns-codes-for-us-netflix.html
jaesjaesSkrevet 18/12-13 14:54, rettet 18/12-13 14:55 
Det eneste problem med Netflix er, at man bliver pisse nærig, og at deres PS3 app er elendig, hvis man vil browse genrer og kategorier. Så kan man kun få ca. 75 film frem.

Til det med at se Netflix som en virtuel dvd-hylde, så skal man lige være opmærksom på, at Netflix efter sigende ofte kun køber licenser for 1-2 år, så man skal ikke vente alt for længe med at se de film, man er mest interesseret i. Oplevede selv at have glædet mig til at se et par James Bond, hvor de så var forsvundet - én måned nåede de at være på Netflix, men det hører nok til sjældenhederne.

Har oplevet 2-3 gange at afspilleren ikke ville gå i HD via alm. pc. Sidst det skete tjekkede jeg forbindelsen, som var ok, så det må havde været Netflix og ikke min udbyder eller Unblock-Us. Muligvis kun den amerikanske. Har da også læst, at der indimellem kan være pres på, men kan ikke sige noget om hvilke lande, og om det stadig er aktuelt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-13 15:48, rettet 18/12-13 16:27 
jaes>
Oplevede selv at have glædet mig til at se et par James Bond, hvor de så var forsvundet - én måned nåede de at være på Netflix, men det hører nok til sjældenhederne.

Jeg oplevede det også da en kammerat og jeg ville se Pee Wee's Big Adventure igen :( Sikke en film ellers :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 18/12-13 17:13 
Sumez>
Hvad man skal være ærlig, lader Netflix's UI godt nok virkelig meget tilbage at ønske - men hvis man fokuserer på det reelle formål med programmet, at afspille film, fungerer det problemfrit.
Personligt havde jeg ingen kanalpakker hverken før eller efter Netflix, og synes ikke rigtig de to kan sammenlignes. Netflix føles for mig mere som at have en stor dvd-samling.

Kommer an på hvilket device man bruger. Netflix UI'en på Apple TV er 17 slags genial og får den på konsollerne og smart tv til at se ret gammeldags ud. Jeg tror Apple selv har lavet den, for den følger stilen fra samtlige andre apps jeg har prøvet på boksen.
JmogJmogSkrevet 18/12-13 17:15 
Sonic>
Min controller blinkede hvidt da det skete, og kunne ligeledes ikke gøre andet end, at hive kablet ud.

Jeg tror i ikke er tålmodige nok. Holder man den inde længe nok, så er der intet der kan forhindre den i at slukke. Det er mekanisk styret og har ikke noget med software at gøre.
290 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig