X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii U-lancering


Svar
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 10:12 
Syntes der mangler en tråd dedikeret info vedr. Wii U lancering.

Først info er kommet om den Japanske lancering:

Nintendo has just revealed the Wii U console will cost in Japan ¥31,500 for a black 32GB Premium set, and ¥26,250 for the white 8GB Basic set. It'll be available there December 8.

Now, don't go getting out your calculators to d... Se hele indlægget
1'544 emne(r).

Svar
SumezSumezSkrevet 16/06-13 21:00 
Alt hvad jeg har spillet på WiiU indtil videre har haft det, så selvom det er op til hver enkelt udvikler, betyder det ikke at det ikke er der, så det er begrænset hvor "trist" det er :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 16/06-13 21:01 
Vil det sige at selvom der er forskellige udviklere til disse spil, så er der tale om en eller anden "universal" trophy opsætning?
Spiller nu: Animal Soccer World
SonicSonicSkrevet 16/06-13 21:05 
Nope. Alle de forskellige har deres eget. Det bliver ikke samlet ét sted, som hos Xbox og Playstation.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
--Skrevet 16/06-13 21:10 
Ja okay, men så er det nok ikke lige den del man skal gå efter. Synes da det virker lidt tamt, men derfor kan det jo godt være en fin maskine alligevel.

Jeg må bare håbe at det evt. kommer engang i fremtiden, ligesom det på PS3 ikke var med fra start.
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/06-13 21:22 
Er det noget du går efter når du køber spil. Altså spil der er nemme at få 100% Atrovements i? :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/06-13 21:25 
Hvilken forskel gør det da om der er en "universel" funktion til det, hvis spillene har det alligevel?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/06-13 21:26 
Hvis de Uplay achievements virker bare lidt ala dem på deres PC client, så er de trods alt brugbare :)
Der kan man bruge sine point til at unlocke forskellige ting og sager.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
--Skrevet 16/06-13 21:32 
Konsolkongen>
Er det noget du går efter når du køber spil. Altså spil der er nemme at få 100% Atrovements i? :/

Nej, ikke nogle som er nemme at få 100pct i. Det er heller ikke særlig mange spil jeg har 100pct i. Men kan godt lide hele achivement aspektet, da det giver ekstra "quest", og det lader min e-penis vokse lidt :P

Sumez - Synes bare det er mere rart at hele dette system er samlet under 1 tag, så man husrtigt ahr en oversigt over hvor mange % man har fået i de forskellige spil, osv. Frem for at man skal rode rundt med achievements til diverse titler individuelt. Ligeledes synes jeg det er nice med en samlet score, som giver et bilelde af hvor mange spil man nørder, og hvor mange achievments man får samlet sammen i alt.

FancyPants - Jeg kender ikke til achivements på PC. Min PC er noget gammelt lort, som ikke kan trække noget sjovt :D
Spiller nu: Animal Soccer World
OlimarOlimarSkrevet 16/06-13 21:38, rettet 16/06-13 21:40 
FancyPants>
Hvis de Uplay achievements virker bare lidt ala dem på deres PC client, så er de trods alt brugbare :)
Der kan man bruge sine point til at unlocke forskellige ting og sager.

Det fungere på præcis samme måde på Wiiu, i ZombiU. Kan du unlocke videoer og andre ekstra ting, via point og de er ikke låst til brug i kun en titel. :)
HankyHankySkrevet 16/06-13 22:10 
Og deres andre titler svjv (BugAsscreed III især)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/06-13 22:40 
m1chelsen: Jeg har også kun spillet Far Cry 3: Blood Dragon via UPlay på min PC - Men der optjente man point der kunne bruges på at unlocke wallpapers og andre sager.

Men jeg kan se at det da heldigvis også er tilfældet på Wii U :)


Min E-penis har passeret 40.000 Gamerscore... Det er lige før jeg skammer mig :C
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
--Skrevet 17/06-13 13:24 
Jeg købte et Turtle Beach headset med, sammen med Wii U pakken. Er det ikke muligt at få ALT lyden ud igennem dette headset? Det kan vel ikke passe at det kun kan bruges til at sludre med folk med?
Spiller nu: Animal Soccer World
BeanoBeanoSkrevet 17/06-13 13:27 
Hvor tilsluttes headsettet?
slk486slk486Skrevet 17/06-13 13:51, rettet 17/06-13 13:52 
Jo, under indstillingerne i spillene kan du som regel slå anlæg fra - så spiller alt gennem controlleren. Omvendt spiller alt lyd fra tv/anlæg, hvis du skruer helt ned for controlleren. Smart smart :)
j/k
SumezSumezSkrevet 17/06-13 13:55 
Det er godt nok intuitivt. Smart. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/06-13 14:01, rettet 17/06-13 14:01 
slk486>
Omvendt spiller alt lyd fra tv/anlæg, hvis du skruer helt ned for controlleren. Smart smart :)

Virkeligt? Det er ikke min erfaring med f.eks. ZombiU... noget nyt?
slk486slk486Skrevet 17/06-13 14:24, rettet 17/06-13 14:26 
Kan nu ikke huske specifikt med Zombi U, men generelt i spillene til Wii U :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 17/06-13 14:25 
Ok, for det er ikke en system feature så :P
--Skrevet 17/06-13 23:56 
Så har jeg fået brugt et par timer på min nye konsol, samt ZombiU. Det er sku en dejlig maskine, og hvor er det fedt at spille med gamepad, hvor dele af spillet foregår der. ZombiU er btw et ganske udemærket spil :D

Glæder mig til at se nogle spil som presser maskinens hestekræfter, så man kan se om den har en edge over X360 / PS3, eller om den blot performer cirka ens. So far synes jeg ikke grafikken (ZombiU) har virket imponerende, i forhold til hvad jeg er vant til.

Har bestilt Darksiders 2, og er spændt på hvordan det serud, og føles med gamepad.
Spiller nu: Animal Soccer World
SonicSonicSkrevet 18/06-13 01:03 
Need for Speed fra Criterion skulle se bedre ud på WiiU, end på PS360.

Jeg glæder mig til at se Pikmin på den. Jeg tror det bliver sindsygt flot.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 18/06-13 10:26 
Er det kommet info om hvornår N64 titler begynder at komme på Wii U VC?
BlumarinaBlumarinaSkrevet 20/06-13 13:45, rettet 20/06-13 13:58 
Måske ikke den store nyhed. Men i forbindelse med udgivelsen af New Super Luigi U på Nintendos eShop er der også kommet en opdatering til New Super Mario Bros. U, som nu gør det muligt at spille med Wii U Pro Controlleren. Det fungerer i øvrigt upåklageligt - og det er sjovt at spille Mario-spil igen med en "normal" controller. Sidste gang var vist Super Mario Sunshine til GameCuben.

Er der forresten nogen, som har hentet New Super Luigi U?
HankyHankySkrevet 20/06-13 13:51 
Det var da på tide - yay :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 20/06-13 13:56 
Super nyhed - har jeg efterlyst siden launch :D
slk486slk486Skrevet 20/06-13 14:02 
Saweet! Mario, here I come.
j/k
OlimarOlimarSkrevet 20/06-13 14:08 
Retrolasse>
Måske ikke den store nyhed. Men i forbindelse med udgivelsen af New Super Luigi U på Nintendos eShop er der også kommet en opdatering til New Super Mario Bros. U, som nu gør det muligt at spille med Wii U Pro Controlleren. Det fungerer i øvrigt upåklageligt - og det er sjovt at spille Mario-spil igen med en "normal" controller. Sidste gang var vist Super Mario Sunshine til GameCuben.

Er der forresten nogen, som har hentet New Super Luigi U?

Jeg skal ha' disk versionen, så må vente til august, før jeg kan få det prøvet.
SonicSonicSkrevet 20/06-13 14:12 
Jeg syntes de pro controllers er forfærdeligt overpriced. Kan de findes billigt et sted? :) Men ja, endeligt understøttes det i mario. Mon også hvis man er flere med sådanne en controller, i multiplayer?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BlumarinaBlumarinaSkrevet 20/06-13 14:16 
Den kan købes for 382,- hos CineMagic. Tror det er det billigste sted i Danmark. Ellers må du på eBay. Jeg købte selv min der, da jeg gerne ville have den i hvid. Jeg gav lige omkring 300 med porto.
BeanoBeanoSkrevet 20/06-13 14:17 
Sonic>
Jeg syntes de pro controllers er forfærdeligt overpriced. Kan de findes billigt et sted? :)

kr 282,- på Amazon.co.uk inkl. forsendelse
SonicSonicSkrevet 20/06-13 14:30 
Fjong, takker :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HankyHankySkrevet 20/06-13 14:35 
Retrolasse>
Er der forresten nogen, som har hentet New Super Luigi U?

Kommer det ikke først op kl.00.00 i aften/nat?

Det er i hvert fald ikke tilgængeligt hos mig, selvom der er et banner for det i NSMBU.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BlumarinaBlumarinaSkrevet 20/06-13 14:52, rettet 20/06-13 14:53 
Det er allerede ude. Klik på banneret i NSMBU - så bliver du taget til eShoppen, hvor spillet kan købes. Koster 150 kr.
3of193of19Skrevet 20/06-13 23:49, rettet 20/06-13 23:50 
Man skal starte NSMBU for at opdatere det til 1.3 inden man kan hente Luigi DLC'en. I nat var serverne vist lidt belastede og updaten blev ikke altid smidt ud, bliv ved med at lukke og åbne NSMBU indtil du får opdateringen.

New Super Luigi U, a.k.a. New Super Mario Bros. U: The Lost Levels. damn, jeg nåede næsten at gå Game Over i nat da jeg spillede de første par baner og prøvede at få de store mønter :D
SumezSumezSkrevet 20/06-13 23:51 
Er det meget sværere end Mario-udgaven? Er det helt nye baner? "Remixes"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 21/06-13 00:00 
Verdenerne er de samme. Banerne er meget løst baseret på de gamle, dvs hule baner, slotte osv, men helt nyt designede.
Banerne er kortere (man starter med kun 99 "sekunder" på timeren, men en del sværere.
SumezSumezSkrevet 21/06-13 00:03 
Lyder spændende, lige før man burde investere i det før NSMBU?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 21/06-13 00:13 
Kan man da det? Jeg troede det var DLC til det eksisterende spil.
3of193of19Skrevet 21/06-13 00:17, rettet 21/06-13 00:19 
Der kommer en disc udgave til juli, samt nok også en stand-alone eShop download. Hvis jeg husker korrekt vil man så også kunne hente NSMBU som DLC til Luigi og spare en lille smule ift at købe begge separat.

Stand-alone udgaven koster dog "lidt" mere end DLC'en.
HOST: Coolshop har Luigi stående til 429 kr, det må være en fejl.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/06-13 00:18 
Sumez>
Lyder spændende, lige før man burde investere i det før NSMBU?

Det er rigtig godt :) Og det må betyde noget når det kommer fra en som mig der normalt ikke er vild med Mario :)

Fedt med pro controller understøttelse, det er virkelig en suveræn controller :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 21/06-13 00:20 
Du kan dog stadig kun bruge gamepad i single player. (Nok fordi der ikke er gyro i Pro controlleren; der er nogen steder hvor man skal tilte platforme).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/06-13 00:44 
Det giver rigtig god mening. Æv :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 21/06-13 01:40 
Man kan bare starte boost-mode med 1 player, og så lade Gamepad være. Det gjorde jeg, og det virkede fint :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/07-13 17:15 
Endelig er der nogen der har forstået at digital bør være billigere end retail... og det er Nintendo af alle!

http://www.siliconera.com/2013/07/03/nintendo-pushes-digital-releases-with-pikmin-3-cheaper-on-the-eshop-than-at-retail/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/07-13 17:40, rettet 03/07-13 17:42 
Vi skal stadig MEGET længere ned før jeg kunne finde på at købe et spil digitalt frem for fysisk. Vi snakker i hvert fald en tredjedel af den pris der.

:)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 03/07-13 18:09 
Det er sådanne den slags bør kringles. Digital download bør være billigere end retail. Jeg vil dog stadig købe mine spil retail, så længe det er muligt.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
OlimarOlimarSkrevet 11/07-13 16:41 
Ny system update er klar ( ikke den lovede sommer opdatering )

Nintendo has released another system update for the Wii U console. The update – version 3.1.0 U – is available via wireless Internet connection and brings a couple of improvements, which are listed below. Furthermore, Nintendo has confirmed that “a system update providing further additions to system functionality is planned for release between the end of September and beginning of October.”

Version 3.1.0 U includes the following improvements:

Improvements to Standby Functions:

The standby functions will now regularly connect to the Internet when the Wii U is powered down to check for available SpotPass data or software and system updates. Software updates will be installed while the Wii U is powered down, and system updates will be installed the next time the Wii U is powered on. For further detailed information, click here.

Improvements to system stability and usability:

Further improvements to overall system stability and other minor adjustments have been made to enhance the user experience.
SumezSumezSkrevet 11/07-13 16:59 
Hvad går den lovede sommeropdatering ud på? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 11/07-13 17:05 
Optimmering af os'et, mener jeg.
slk486slk486Skrevet 18/07-13 18:11 
Så venter vi bare på at Earthbound falder i pris... Please?... :)
j/k
OlimarOlimarSkrevet 18/07-13 18:18 
Det er lige udkommet i dag på virtual console.
1'544 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig