X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii U-lancering


Svar
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 10:12 
Syntes der mangler en tråd dedikeret info vedr. Wii U lancering.

Først info er kommet om den Japanske lancering:

Nintendo has just revealed the Wii U console will cost in Japan ¥31,500 for a black 32GB Premium set, and ¥26,250 for the white 8GB Basic set. It'll be available there December 8.

Now, don't go getting out your calculators to d... Se hele indlægget
1'544 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/12-12 14:45, rettet 28/12-12 14:47 
Jeg havde lige kort tændt for nogle gamle Wii-spil i går da jeg fik min maskine. Resultatet er ret skuffende og meget lig signalet på den gamle Wii. Når man spiller Wii på Wii U outputter maskinen i YCrCb, hvilket giver fin mening, men har præcis samme chorma delay på den røde farve som den gamle Wii havde.


Wii U med Wario Land Shake Dimension i 1080p:

Chroma delay i den røde farve. Bemærk de mørke skygger der dannes fordi den røde farve er forskudt:
Wii U-lancering

Min DVDO Edge-scaler har en Y/C Delay-setting der kan rette op på fejlen i den røde farve, men så går det ud over den blå i stedet. Det er svært at se på billedet, men "YES" og "NO" er blå.

Rettet rød, men fucked up blå:
Wii U-lancering

Jeg begriber ikke hvordan de har formået at holde fast ved denne fejl, når Wii U'ens normale billede er så fremragende og perfekt, omend kun i limited RGB-range :(

Derudover er der masser af ringing i billedet som også kan ses i de billeder jeg har taget.

Overall er billedet dog en smule bedre end jeg husker det fra min Wii, men den har jeg solgt så jeg kan ikke sammenligne.

Chroma delay: http://www.maximintegrated.com/app-notes/index.mvp/id/3634
Ringing: http://en.wikipedia.org/wiki/Ringing_artifacts
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/12-12 08:47 
Skal man virkelig bruge 500kr på deres eShop før man kan gøre brug af deres Network Premium promotion?
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 29/12-12 10:45 
Jeg har omsider fået spillet Wii U også. Kun Nintendo Land indtil videre - New Super Mario Bros. U er dog også på vej.

Indtil videre er jeg ganske imponeret af gamepad og hardware. Det er kvalitet, og gamepad skal nok bidrage med noget sjovt. Det gør den i al fald i høj grad i Nintendo Land.

Maskinens menusystem er dog elendigt opbygget, og frustrerende langsomt at navigere rundt i. Utroligt at sådan noget kan laves så dårligt. Særligt er det ringe at der ingen konsekvens er i om det foregår på TV eller gamepad. Det er bare ualmindeligt dårligt lavet. Nintendo e-Shop er også ligeså langsom som den plejer at være - står den på en lille server i Iwatas egen kælder? Og så brugte jeg 3 timer på at overføre save data fra Wii til Wii U - det er jo vanvid. Der var måske 256mb i alt som skulle flyttes.

Hvis spillene ikke interesserede mig (det gør de heldigvis), så ville jeg virkelig synes maskinen var noget bras.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/12-12 10:50 
Jeg er indtil videre faktisk rigtig glad for min maskine, men er selvfølgelig enig i dine kritikpunkter. Det skal heller ikke være Nintendohad fra min side hver gang jeg skriver noget ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 29/12-12 11:07 
Er generelt enig i de mange kritikpunkter, især hastigheden, men jeg finder hele tiden ud af småting, der også er lækkert. For eksempel, at man kan bruge browseren på Gamepad'en imens man er inde i et spil, uden at skulle afslutte spillet og gå til menuen først (som med PS3), og så bare vende tilbage til spillet, hvor man slap fra, når man er færdig.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/12-12 12:00 
Hmm der er godt nok en hel del pludselige framedrops når man spiller Kirby's Adventure Wii på Wii U. Det husker jeg bestemt ikke at der var på alm Wii. Lader til at Wii emulationen ikke er perfekt endnu :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 29/12-12 12:32 
Så vidt jeg har læst mig til emuleres Wii spillene ikke, men understøttes direkte af Wii U hardwaren, da det er samme CPU og GPU arkitektur, som Wii'en, så der er nok ikke håb for Wii spil der halter :-/
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/12-12 12:36 
Så er det måske noget jeg bilder mig ind og at spillet køre lige "dårligt" på en alm Wii også?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/12-12 12:52 
Konsolkongen>
Skal man virkelig bruge 500kr på deres eShop før man kan gøre brug af deres Network Premium promotion?

Ja jeg tror først at der udløses en rabatkode når man har brugt over 500 kr.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/12-12 12:55 
De gør da også alt hvad de kan for at man ikke skal kunne lide maskinen :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/12-12 13:01 
Nå Kirby's Epic Yarn kører da perfekt 60frames. Så fuck da resten :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/12-12 20:22 
Bliver det ikke muligt at købe en ny gamepad hvis den man har bliver slidt eller går i stykker?
Spiller nu: Phantasy Star IV
ProzelProzelSkrevet 29/12-12 20:25 
Kunne man forestille stil. Dog er gamepads region locked, tro det eller ej :p
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/12-12 20:37 
Ja det fandt jeg ud af da jeg søgte på det :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/12-12 20:54 
Prozel>
Kunne man forestille stil. Dog er gamepads region locked, tro det eller ej :p

Jøsses...
3of193of19Skrevet 30/12-12 05:30, rettet 30/12-12 19:18 
What the fracking frack?!
NaieraNaieraSkrevet 30/12-12 19:18 
De har virkelig drukket af natpotten!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 30/12-12 22:08 
Det er godt nok plat de har det :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
ChronoChronoSkrevet 31/12-12 08:45 
Det var det samme for en PAL SNES - den kunne ikke bruge US og JAP controllere.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/01-13 20:11 
Jeg skrev lidt sammen med Fudoh på shmups forum omkring chroma delay'en når man afviklede spil. Han mente at det var et upscaler-problem og at det ville være væk i 480p. Det lød meget underligt på mig da jeg synes en alm Wii ser præcis magen til ud. Men fandeme om han ikke har ret. Sætter man Wii U'en til 480p er chroma-problemet væk.

Håber at de kan fikse det i en fremtidig firmware :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 02/01-13 22:29 
Nogen påstår, at hastigheden i Wii U menuen forbedres, når man piller ved portene på sin router?
Det giver i og for sig vel fin mening, taget i betragtning, at man er konstant online med den?

Kan det mons passe?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/01-13 11:41, rettet 04/01-13 11:46 
Der er håb endnu for et hurtigere OS på WiiU endnu. Nintendo har tilsyneladende glemt at "strippe" deres binaries - altså fjerne "hjælpetekst" i koden. Det burde da give lidt mere fart når Nintendo selv opdager og løser det.

Kort kommentar fra Marcan42
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dRxLdRxLSkrevet 04/01-13 16:20 
Det betyder stort set intet for afviklingshastigheden.
Det er nok snarere arkitekturen der er dårigt designet og det kræver knofedt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-13 22:20 
Darkbeat>
Jeg havde noget sjovt tegnen frem og tilbage med én på Miiverse. Det er en fantastisk opfindelse. (Det er mig der er BoA)

Wii U-lancering

Det er smågenialt ja. Det er ligsom Instagram, men med rigtige mennesker i stedet. Jeg havde også en fin samtale med en anden SEGA-nørd fra England pga en post jeg lavede i Sonic Transformed communitiet.

:)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/01-13 00:35 
Jeg syntes at Gardinbussen skulle være i All-Stars Racing Transformed
SonicSonicSkrevet 09/01-13 11:05 
Nyko har lavet et gamepad batteri. Ved ikke om deres produkter er kvalitet eller ej.

Batteri
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 09/01-13 11:17 
Interessant, det vil jeg holde øje med :)
SumezSumezSkrevet 09/01-13 11:22 
Darkbeat>
Jeg syntes at Gardinbussen skulle være i All-Stars Racing Transformed

+1

Wii U-lancering
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 09/01-13 14:37, rettet 09/01-13 14:37 
Nintendo planlægger at Wii U Virtual Console titler vil kunne spilles på gamepad'en - yay :)

Pro Controller support også, tak!

Kilde
ProzelProzelSkrevet 14/01-13 21:03 
Hold da op hvor jeg glad for Netflix. Gamepaden der streamer ved siden af pc skærmen er virkelig lækkert! :)
QQSkrevet 15/01-13 10:32 
Hvilke(n) controller kan man bruge til at spille Virtual Console spil overført fra Wii?

Jeg havde håbet på at kunne skaffe mig af med Wii'en og bruge min GC til GC spil og Wii U til Wii spil. Men VC spil som feks Marokart 64 har jeg altid spillet med mine GC controllers. Dem kan jeg naturligvis ikke bruge længere. Skal jeg ud og investere i 4 Classic controllers for at kunne spille multiplayer i Mariokart 64 på WiiU?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 15/01-13 10:35 
Ja. Du kan heller ikke bruge Pro Controlleren med Wii VC titler.
QQSkrevet 15/01-13 10:36 
Beano>
Ja. Du kan heller ikke bruge Pro Controlleren med Wii VC titler.

Heller ikke Gamepad'et?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 15/01-13 10:37, rettet 15/01-13 10:42 
Nej

EDIT: Men Nintendo arbejder på Virtual Console Wii U miljøet - måske/forhåbentligt bliver det muligt at bruge GamePad og Pro Controller dér.
QQSkrevet 15/01-13 10:41 
Wii U-lancering
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 15/01-13 10:43 
Præcist.. baby steps :D
FancyPantsFancyPantsSkrevet 15/01-13 16:51 
Nu vi taler om baby steps:
Wii U-lancering
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 23/01-13 11:25 
Det rygtes at Nintendo vil annoncere Virtual Console til Wii U i dag...
http://www.nintendolife.com/news/2013/01/rumour_todays_nintendo_direct_to_focus_on_wii_u_virtual_console

Nintendo Direct UK kl. 15.00 i dag...
http://www.nintendo.co.uk/Misc-/Nintendo-Direct/Latest-Nintendo-Direct/Nintendo-Direct-698557.html
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/01-13 11:35 
Det giver god mening. De mangler noget buzz, og Wii U Virtual Consle med Gamecube titler fra på torsdag ville sikkert gøre en del first movers glade. Jeg gætter på at de også annoncere Resident Evil Revelations Wii U (igen) og en teaser for monoliths kommende RPG.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 23/01-13 11:44 
En konkret dato på Pikmin 3 vil også være rart at få.
SonicSonicSkrevet 23/01-13 15:32 
Sagde manden lige vi fik Wind Waker i HD til WiiU? SAVL! Det er mit absolut yndlings Zelda spil :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HankyHankySkrevet 23/01-13 15:35 
Oh god - nyt spil fra skaberen af Xenoblade Chronicles - det lignede en million!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SonicSonicSkrevet 23/01-13 15:36 
Epic Yarn Yoshi (Yoshi Land?) ser da heller ikke tosset ud :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
OlimarOlimarSkrevet 23/01-13 15:37, rettet 23/01-13 15:58 
Glæder mig satme til det game fra Monolith soft, og Wind waker i full hd f*yeah.
Trailer kan genses her http://www.youtube.com/watch?v=6GxUMMGyZcM
+2 nye firmware opdatering til foråret og til sommer, der adresserer den lange load tid mellem opstart af spil/apps.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/01-13 15:58 
Xenoblade med guns! Jeg er så klar!

Også på SMT x Fire Emblem!

http://www.siliconera.com/2013/01/23/shin-megami-tensei-x-fire-emblem-crossover-coming-to-wii-u/
OlimarOlimarSkrevet 23/01-13 16:01 
+ Nyt smash bros og mariokart i spilbar version til e3. Undrer mig dog over at man ikke hørte noget til Retros nye titel? Der er sikkert en del gemte annonceringer til e3 :)
SonicSonicSkrevet 23/01-13 16:03 
Han snakkede da også om et nyt spilbart 3D Mario, gjorde han ikke?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
OlimarOlimarSkrevet 23/01-13 16:09 
Er ikke sikker på at det var i spilbar form til han snakkede om det, kan dog være forkert på den. Mener bare det fremstod som SB og MK der var i spilbar form.
SonicSonicSkrevet 23/01-13 16:26 
Spilbart til E3 :)

Link
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/01-13 17:04 
Holy crap! Det var godt nok lidt vildere end jeg lige havde regnet med. Nogen hos Nintendo har lagt øret til jorden.

Monolith RPG
Wind Waker HD
Yoshi's Yarn
Shin Megami Tensei x Fire Emblem
Virtual Console + NES 30 års jubileum-kampagne

Lækkert :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
1'544 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig