X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii U-lancering


Svar
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 10:12 
Syntes der mangler en tråd dedikeret info vedr. Wii U lancering.

Først info er kommet om den Japanske lancering:

Nintendo has just revealed the Wii U console will cost in Japan ¥31,500 for a black 32GB Premium set, and ¥26,250 for the white 8GB Basic set. It'll be available there December 8.

Now, don't go getting out your calculators to d... Se hele indlægget
1'544 emne(r).

Svar
slk486slk486Skrevet 09/10-13 12:00, rettet 09/10-13 12:00 
Nej, så vidt jeg har forstået kan man senere få et item der gør det nemmere.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/10-13 12:05 
Jeg synes der blev hintet noget fasttravel i forbindelse med ham frøen i cyklonen, men jeg kan ikke huske om det var med i det gamle spil.

Det er i hvert fald kedeligt at spille indtil videre og Forest Haven er en af de tørreste dungeons jeg har spillet i et Zelda spil. Jeg håber det bliver bedre fra nu af, men jeg kan ikke huske det :/

HD porten er ellers flot, hvis man er til grafikstilen (den er jeg stadig meget i tvivl om). Det nye lys fungerer dog ikke lige godt alle steder. Især udenfor og i stærk sol bryder jeg mig ikke om det. Indenfor og i mørke dungeons er det dog rigtig godt :)

Slowdowns er der desværre en del af under bossfights. Jeg mindes ikke at det har været der før. Ellers kører spillet helt fint.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/10-13 12:08 
Man kan købe et nyt sejl som gør skibet hurtigere, men ikke fra starten svjv.
SumezSumezSkrevet 09/10-13 12:23 
Jeg synes spillets dungeons generelt var rimelig tørre hele vejen igennem. De var også så store at man nåede at blive træt af dem før de var færdige (her synes jeg Twilight Princess gjorde det virkelig godt, med fornuftige størrelser, og meget unikke, flere og varierede dungeons). Deres størrelse tillod dog nogle rigtig gode puzzles.

Det Wind Waker vinder på er, for mig, helt klart stemningen og indlevelsen udenfor dungeons, og jeg synes det at sejle rundt på havet er en stor del af det. Det er rigtigt at det bliver kedeligt efter noget tid, hvilket er synd, men oplevelsen af det store tomme hav er ret unikt. Man kunne bare ønske at det var muligt at rejse hurtigere, og at der ikke var så få ting man faktisk kunne finde ude på havet (minder faktisk meget om den kritik jeg har af GTA-serien :)).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 09/10-13 12:27, rettet 09/10-13 12:27 
Sejlturene var sjovt nok også en af grundene til at jeg forlod Windwaker på GC. I "A link to the past" var jeg mere motiveret til at udforste spillets verden, fordi jeg kunne gå. Men sejlturene blev mere en instuderet tur fra punkt A til B.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 09/10-13 12:31, rettet 09/10-13 12:32 
Helt generelt måtte et nyt Zelda-spil gerne genbruge overworld-konceptet fra ALttP, eller endnu bedre, Link's Awakening. Det kan ikke være rigtigt at det kun kan lade sig gøre at lave en stor, sammenhængende, og detaljeret verden i et 2D-spil.
Himlen i Skyward Sword er IMO topmålet af dovenskab. Tager de værste ting fra Wind Waker-havet, men undlader de positiver elementer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/10-13 12:35 
Skyward Sword fik jeg de tørreste løg af. Spillet virker egentlig fint nok, men kontrollen er helt ude og skide ringe.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 09/10-13 12:36 
Kontrollen er fin nok, men man skal godt nok være glad for waggle.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/10-13 12:38 
Det er alt for upræcist. Bevares, det er bedre end alm wiimote, men når man skal sidde et helt 20-30 timers spil med det lort, så mister jeg interessen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/10-13 12:39 
Konsolkongen>
Skyward Sword fik jeg de tørreste løg af. Spillet virker egentlig fint nok, men kontrollen er helt ude og skide ringe.

Helt enig - det dræbte også fornøjelsen for mig. Idiotisk design at anvende motion-plus (gyros) til at styre en cursor med, når det IR sensor-baserede system er bedre.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/10-13 12:41, rettet 09/10-13 12:43 
Noget skulle de jo bruge Wiimote plus til. Det var ingen andre spil der brugte den, så de er bare gået all-in her for at forsvare at man skulle bruge deres failede add-on for at kunne spille spillet :)

EDIT: Hehe, jeg kan stadig grine af den E3 hvor Miyamoto stod og gav mobiltelefoner skylden for at kontrollen ikke virkede i spillet :D:D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/10-13 12:45, rettet 09/10-13 12:47 
Fornuftigt nok (på papiret) at bruge MotionPlus til at fægte med da det er mere præcise gyros - og den del var riiiimeligt ok - men til cursor-halløj (navigation i menuer, sigte våben, etc) var det en forringelse :(

Konsolkongen>
EDIT: Hehe, jeg kan stadig grine af den E3 hvor Miyamoto stod og gav mobiltelefoner skylden for at kontrollen ikke virkede i spillet :D:D

Gjorde han det?... weee!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/10-13 12:53, rettet 09/10-13 12:58 
Kæft hvor er det dog irriterende at der ikke er en "besvar-knap" på sidste indlæg længere...

Fornuftigt nok (på papiret) at bruge MotionPlus til at fægte med da det er mere præcise gyros - og den del var riiiimeligt ok - men til cursor-halløj (navigation i menuer, sigte våben, etc) var det en forringelse :(

Bestemt, det fungerer bedre til fægtning, men ikke sigte. En almindelig controller er dog altid at foretrække, selvom jeg egentlig synes bueskydning fungerede udmærket i Twilight Princess.

Gjorde han det?... weee!

Jeg har ingen lyd på min PC, men er ret sikker på det er heri:
http://www.youtube.com/watch?v=IDNe462YDzM

:)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/10-13 13:11 
Ja, motion-styringen fungerede for mig udemærket i TP, ikke en hindring som i SS.
BeanoBeanoSkrevet 09/10-13 13:18, rettet 09/10-13 13:18 
Konsolkongen>
Jeg har ingen lyd på min PC, men er ret sikker på det er heri:
http://www.youtube.com/watch?v=IDNe462YDzM

Åh på den måde. De taler om at mobiltelefoner/wireless i salen konflikter med controlleren under demoen. Man kan også se at spillet flere gange ikke reagerer på hans handlinger. Det oplevede jeg ikke i SS :)
SonicSonicSkrevet 09/10-13 14:00, rettet 09/10-13 14:02 
Hvis mit ikke snart kommer fra Game.co.uk begynder jeg dælme at stortude!

:Edit: Og det var Windwaker, det så ud som om diskutionen gik omkring det spil da jeg trykkede ind på tråden ;)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 09/10-13 14:05 
Det var det også tidligere men kom til at handle om SS/TP :)
slk486slk486Skrevet 09/10-13 14:10 
Har heller ikke modtaget mit fra Game endnu, så jeg forventer da det kommer imorgen.
j/k
SonicSonicSkrevet 09/10-13 20:00, rettet 09/10-13 20:00 
Og så har de dælme 10 stk. ved Elmutanten, af alle steder. Ahmen...

Mutantos
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoChronoSkrevet 09/10-13 20:26 
Der medfølger en "Canonord"-figur - hvad mon det er? :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SonicSonicSkrevet 09/10-13 21:16 
Det ligner en fransk version :]
Parental Advisory: Explicit Lyrics
3of193of19Skrevet 10/10-13 00:16 
Ah nu bliver jeg sgu lidt fristet alligevel. Elsker Windwaker (warts and all) og det er en meget flot LE, men kunne ikke rigtig finde den nogen steder...
solid snakesolid snakeSkrevet 10/10-13 01:01 
Chrono>
Der medfølger en "Canonord"-figur - hvad mon det er? :-)

Hvis du zoomer ind på fotoet, kan du se figuren på siden af kassen ;)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
BeanoBeanoSkrevet 10/10-13 07:35 
Det er Ganondorf.... ;)
slk486slk486Skrevet 10/10-13 12:08, rettet 10/10-13 12:35 
Testede lige et par spil der kom ind af døren idag på gamepad. Funker helt fint. Metal Slug ser ganske pænt ud på den lille skærm :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 10/10-13 12:24 
Officielt høj-kapasitet GamePad batteri...

http://www.amazon.co.uk/Game-Pad-High-Capacity-Battery/dp/B00EZPU0E2
slk486slk486Skrevet 10/10-13 12:37 
70% oveni. Hvad er gameplay tiden på standard batteriet? 4 timer?
j/k
3of193of19Skrevet 10/10-13 13:19 
Hmm bare fordi jeg VED at Nintendo puttede et skod batteri i gamepad så de senere kan sælge et større (al den ekstra plads i padded) gør jeg har mere lyst til at købe et 3rd party.
SonicSonicSkrevet 10/10-13 13:56 
slk486>
70% oveni. Hvad er gameplay tiden på standard batteriet? 4 timer?

3-5 timer, hvor det andet batteri skulle give 5-8 timer vist.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 10/10-13 14:21 
Tjah, det passer jo meget godt med +70%.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 12/10-13 12:19 
Arrghh.... kan det virkeligt passe der ikke er en invert-Y option til kameraet i Wind Waker HD? Kan kun finde muligheden til 1st person.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/10-13 13:44 
Jep det er pisse irriterende :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/10-13 13:48 
Vildt man kan overse den slags i 2013 D:
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/10-13 13:50, rettet 12/10-13 13:53 
Det er ikke helt så forfærdeligt i Zelda da kameraet ikke bevæger sig som i andre 3rd person spil, men mere zoomer ind og ud. Det er stadig rigtig irriterende, men slet ikke så træls som f.eks. Beyond Good and Evil der grænser til det uspillelige :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/10-13 13:54 
Helt enig.
slk486slk486Skrevet 12/10-13 18:01 
Jeg husker ikke kameraet som et issue i BG&E - kan det ikke ændres? Ellers må jeg have vænnet mig til det.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/10-13 18:33 
Mener godt det kan ændres, men så inverter du X aksen samtidig. Lortespil :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 17/10-13 16:38 
Og her godt et år efter Launch sidder man så stadig med "lange løg".
Jeg indrømmer gerne, at jeg roste WiiU til skyerne. For på trods af den liden kraftige processor og hardware generelt, så havde den en masse gode ideer og mulighder for, med sin second screen, at skabe gode og anderledes spil. Det viste Nintendoland vejen rigtig fint. Jeg troede på det, jeg var virkelig optimistisk og sikkert på grund heraf er skuffelsen bare det større.
Herudover mangler jeg også de obligatoriske titler. Hvor er mit Mariokart U, hvor er Metroid, Animal Crossing og MarioParty U. Og HVOR er mit Mario U, som ikke er en ligegyldig "port" af New Super Mario til Wii.
Jeg købte i et svagt øjeblik Pikmin til WiiU, da jeg formodede at der med Pikmin var tale om noget nyt, innovativt og et forfriskende spil til min WiiU, så vi sammen kunne støve PadControlleren af. Men ak, nej, det skulle vise sig at det faktisk var nemmere at spille uden Nintendos store controller og at Pikmin 3 faktisk bare var en logisk "update" af Pikmin 2 til Wii.
Hvorfor... Hvorfor vil Nintendo ikke supporte deres egen konsol. Hvordan kan man blive ved med at tro, at man kan holde næsen oven vande, ved at genudgive spil på Virtual Console.
XboxOne og PS4 er lige rundt om hjørnet, og det vildeste Nintendo trækker op af hatten, er en systemupdate til WiiU konsollen, som ingen gider spille på !
Jamen halløj... Lad os arbejde på at forkorte loadtiden når folk ønsker at opstarte deres WiiU i Wiimode og spille deres gamle Wii spil ! Nej vel Nintendo, giv mig grund til i det hele taget at tænde min WiiU. Giv mig eksklusive, gode, gennemarbejdede nintendo WiiU-spil, der ikke kræver et hav af updates og DLC for at fungere. Ligesom i gamle dage Nintendo, dengang Nintendo Exclusiveseglet betød kvalitet og innovation.
Men Nintendo, i skal gøre det nu, ellers ender jeg med at købe en PS4 og stille WiiU i skabet.
OlimarOlimarSkrevet 17/10-13 19:07 
Oktober måned alene, min pengepung græder allerede og du vil have endnu flere ???

Wii U-lancering

Wii U-lancering

Wii U-lancering

Wii U-lancering

Wii U-lancering

Wii U-lancering

Wii U-lancering

November
Wii U-lancering

Wii U-lancering

Wii U-lancering
BeanoBeanoSkrevet 17/10-13 19:12 
Olimar>
Oktober måned alene, min pengepung græder allerede og du vil have endnu flere ???

Der står ellers november på de tre sidste titler ;)
OlimarOlimarSkrevet 17/10-13 19:13 
Hvilket jeg også har skrevet :p Puds hinkestenene :D
BeanoBeanoSkrevet 17/10-13 19:14 
Åh ja... det druknede lige i billederne :D
OlimarOlimarSkrevet 17/10-13 19:14 
Ass creed 4 er dog også november.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 17/10-13 19:32 
Hmm... Altså størstedelen tror jeg da lige jeg snupper til min Xbox eller PS3, det er jo disse systemer de er bygget til. Jeg synes ligesom vi har set før hvordan det går, når titler portes til WiiUén.
Og Wind Waker, jamen siger det ikke bare det hele. Man bliver simpelthen nødt til at lave HD udgivelser af gamle klassikere og lave bundels ud af dem. Onde tunger kunne hævde, at det er fordi man ikke har nye titler der er gode nok til at understøtte sit bundle. Men hey, min PS4 bundle skal da være den med Rachet and Clank - Going Commando HD.
Marios Winter and Summergames har aldrig været særligt gode, men derimod særdeles tunge at danse med. Omvendt så glæder jeg mig da til Super Mario 3D world og Sonic Lost World, ingen tvivl om det. De har så til gengæld bare at levere :-)
OlimarOlimarSkrevet 17/10-13 19:37 
Hver mand sin smag, der er pt nada på ps4's launchlist, der siger mig noget. Eneste titel jeg ser frem til er Ryse, til Xb1.
JmogJmogSkrevet 17/10-13 19:45 
Jeg glæder mig til Mario World, men det er nok det eneste på den liste, som jeg kunne finde på at købe til Wii U. Resten er enten uinteressante, crossgen-titler (købes de bliver det på PS4) eller titler, hvor chancen for at de er bedre optimeret på PS369 er stor.

Sonic ser dog ud som et potentielt godt spil. Jeg afventer dog lige anmeldelser.
slk486slk486Skrevet 17/10-13 22:19, rettet 17/10-13 22:20 
Afventer med spænding Lost World og Deus Ex - de fleste andre bliver på PS3/PS4.

Olimar>
Eneste titel jeg ser frem til er Ryse, til Xb1.

Really? :løftet øjenbrynssmiley:
j/k
SonicSonicSkrevet 17/10-13 22:50 
Har bange anelser for Sonic, men Mario er købt! Dernæst står den vist på Donkey Kong engang i 2k14.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 17/10-13 23:32, rettet 17/10-13 23:33 
Jamen, er det ikke netop det der er humlen... Det er jo ikke hver sin smag og behag.
Altså hvis man har 2 konsoller, hvoraf den ene er en WiiU, og den anden en Xbox eller Ps4, hvorfor skulle man så vælge en CrossGen titel til WiiUen. Der er ikke noget der taler for, intet nada og nix.
Hvorfor skulle jeg vælge den næste Batman eller Black Ops på WiiU. Hvorfor skulle jeg købe mig det næste AC eller Købe Deus Ex igen på grund af få ændringer og nogle ekstra ingame sekvenser.
Nintendo mangler gode eksklusivtitler, længere er den ikke. De kan ikke leve af Ubisofts CrossGens.
slk486slk486Skrevet 17/10-13 23:38 
Blops 2 er nu meget cool med co-op zombie action på hver sin skærm :)
j/k
1'544 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig