X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Witcher - polske rpg'er ftw!


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/08-12 20:47 
Det er da et sindssygt godt spil det her!

Ville bare lige se giraffen lidt, og så havde jeg pludselig spillet 6 timer i streg :D

Selvfølgelig er det proppet med klicheer, men stemningen og historien rammer lige i øjet. Virkelig lækkert, at folk taler ordentligt grimt, når de taler grimt, og at der er så meget hor og druk. Jeg tør seriøst ikke gi' hende den gamle tandløse kone blomster af frygt for, hvor det skulle bære hen.

Det er helt ufatteligt så godt for sjælen det med det her spil, når jeg lige har smadret den fuldstændigt med over 100 timers Just Cause 2 :)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/08-12 20:52 
Tråden skulle handle om The Witcher, men jeg fatter slet ikke, hvad der gik galt :/
AV Intelligent Terminal
TheDukeTheDukeSkrevet 10/08-12 21:24 
Ja, CD Projekt Red er nok det eneste "store" studie der bærer arven fra Black Isle videre. Jeg skal se at få spillet Witcher 2, men jeg ved at det kommer til at æde ihvertfald 3 uger af mit liv, så jeg har udskudt det igen og igen.
dpldplSkrevet 10/08-12 21:28, rettet 10/08-12 21:30 
Witcher er en særklasse, vis man sammenligner med at andet RPG der er udkommet på det sidste og gælder mig vildt meget til cyberpunk og næste Witcher. Ene skulle komme 2014 og andet 2015, sikke lang tid. :(

Men huske der kommer snart en modKit til witcher 2, mener de viser det frem til gamescom. Så mods til TW2 :D

EDIT: Ikke helt enig med TheDuke, Obsidian gør stadig et godt arbejde. De skal bare væk fra lave efterfølger! (Alpha protocol "choice" system er stadig det bedste der lavet denne generation!)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
TheDukeTheDukeSkrevet 10/08-12 22:20 
Obsidian laver gode RPG elementer, ingen tvivl om det. Desværre er de oftest en del af knap så gode spil. Chris Avellone stak en tå i vandet for et par uger siden ang. en "efterfølger" til Planescape: Torment, jeg håber det ender med at de laver et old school RPG, for det kan de ihvertfald godt finde ud af. Og så arbejder han jo også på Brian Fargo's nye Wasteland, så det er endnu en titel man kan glæde sig til :)

http://www.rockpapershotgun.com/2012/07/25/avellone-tempted-to-kickstart-planescape-2-do-it/
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/08-12 16:24 
Så blev jeg færdig med spillet.. i hvert fald hovedhistorien. Hold kææææft et godt spil!

Det er godt nok proppet med bugs, og på trods af den usædvanligt voksne dialog, har det også en del RPG-klicheer. For eksempel greb jeg mig selv i at tænke: "Bliver hun ikke tit forkølet, når hun altid har så lidt tøj på?" et par gange. Men for pokker, hvor er det et vanedannende spil! Alle beslutninger, man bliver tvunget til at tage gennem spillet, er ubehageligt svære, og man tænker hele tiden på, hvad der ville have sket, hvis man havde valgt anderledes. Maksimal replay value :D
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/08-12 23:10, rettet 29/08-12 00:18 
Det er egentligt sjovt nok. Jeg gik i gang med at gennemføre det endnu engang, bare for at få nogle flere sidemissioner med og for at hoppe i kanen med alt af hunkøn. Jeg opgav det dog og har nu stillet spillet på hylden igen til en anden god gang. Men det fik mig til at tænke. Der er en snert af sex i spillet, men det fremstilles næsten så uskyldigt som det overhovedet kan lade sig gøre. Desuden er den "voksne" dialog også stadig meget afdæmpet i forhold til hvad den kunne være. Men alligevel får det spillet til at fremstå forfriskende. Bare sjovt, at der ikke skal mere til.

Det får mig til at tænke på, hvordan videospil i begyndelsen blev betragtet som legetøj og først for nyligt er blevet ophøjet til underholdning for personer i alle aldre. Men der er åbenbart stadigvæk et godt stykke tid til, at spiludviklerne kan få lov til at lave noget med ordentligt kød på.
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 19/12-15 00:13 
Jeg er stadig helt fanget af Witcher 3. Jeg var ikke ret vild med opbygningen i Witcher 2, der havde en mere level-agtig verden i stedet for de store, åbne vidder (aka skovklædte vidder). Men hvad med etteren? Er det helt open world? Og vil sådan en pc her kunne køre det på højeste settings, nu det trods alt er et gammelt spil?

https://www.mm-vision.dk/God-kontor-pc-vision-office

Og nogen der har hørt rygter om et remake? :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/12-15 00:22 
Det kræver ikke ret voldsomt hardware, så det grafik-"kort", som sidder i en Skylake CPU er muligvis nok til at kunne trække det. Men hvis det viser sig ikke at være tilfældet, kan du sikkert købe et rigtigt grafikkort, der har rigeligt kræfter til at løfte opgaven, for et halv-grinagtigt beløb.

1'eren og 2'eren er begge sådan lidt semi- open world, men jeg synes alligevel, at 1'eren føles lidt mere frit på det punkt. Områderne, man får lov til at tosse rundt på, har en tilpas størrelse til at lineariteten bliver udvisket en smule.

Men de to spil føles meget forskellige. 1'eren er, i mine øjne, en "diamond in the rough". Det føles ret kluntet, og der er en del mystiske designvalg man lige skal vænne sig til, før alt det fantastiske begynder at skinne igennem, men det er tydeligvis beregnet på at skulle spilles på en PC med mus og tastatur, hvilket er et stort plus i min bog. Noget af det, der virkelig skuffede mig ved 2'eren (PC-udgaven) var den floaty'e konsol-agtige styring :/
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 20/12-15 03:03 
Jeg har det lige omvendt. Jeg synes at med sin open world setting, har Witcher 3 mistet næsten alt hvad der gjorde W2 unikt og interessant. Det føles virkelig meget som alt andet i genren.

Væsentlig bedre, bevares. Men stadig ret generisk :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 20/12-15 06:36, rettet 20/12-15 07:03 
KillerBean2>
Det kræver ikke ret voldsomt hardware, så det grafik-"kort", som sidder i en Skylake CPU er muligvis nok til at kunne trække det. Men hvis det viser sig ikke at være tilfældet, kan du sikkert købe et rigtigt grafikkort, der har rigeligt kræfter til at løfte opgaven, for et halv-grinagtigt beløb.

Det ville nok i alle tilfælde være en bedre ide. Jeg er meget biased, da jeg tit har oplevet besvær med de der indbyggede-på-cpu'en Intel HD kort (og laptop gaming generelt), så jeg ville anbefale at finde ud af om der er plads til et rigtigt grafikkort i MMVision maskinen (GTX 750 Ti er forholdsvis billig og flere modeller kræver ikke PCI E kabler fra strømforsyningen, hvilket gør det ideelt til et lille budget byg) eller købe noget hvor grafikkortet allerede er inkluderet:

https://www.komplett.dk/product/757284/hardware/saml-selv-pakkelsninger/saml-selv-pcer-intel/saml-selv-intel-core-i3-4160

Den er RAM fattig, har en lille SSD, skal samles selv og er uden Windows, så det er ikke fordi den perfekt :)
En GB VRAM er også ret lidt, men nok til ældre spil (selv om der står 2GB øverst i beskrivelsen. Må være en fejl).

En bedre model men også en hel del dyrere: https://www.komplett.dk/product/793319/hardware/saml-selv-pakkelsninger/saml-selv-pcer-intel/saml-selv-mini-itx-gamer#productinfo
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 27/10-22 09:43 
CD Project Red annoncer The Witcher Remake som bliver udviklet af Fool's Theory, Spillet vil bruge Unreal Engine 5.

Har aldrig selv prøve det første spil i serien. Så ser frem til at se mere af det.

CD Project Red annoncer The Witcher Remake
WehnerWehnerSkrevet 27/10-22 09:50 
Count me in!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 28/10-22 17:10 
Dejligt med et remake af noget der rent faktisk trænger til det. Det ser man ikke nok af.
silverstarsilverstarSkrevet 29/10-22 16:12 
Ja, det ser jeg også som noget positivt. Jeg fik det ikke spillet oprindeligt, og orker ikke at grave den oprindelige PC udgivelse fra 2007 frem, så en remake lyder spændende.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig