X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rise of the Triad


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/08-12 22:03 
Rise of the Triad er tilbage. Her er en trailer.

http://youtu.be/xhi-7lj7osI
RJKRJKSkrevet 02/08-12 22:08, rettet 02/08-12 22:09 
Det er i øvrigt dansk udviklet (i hvert fald et dansk baseret udviklerhold - meget internationalt).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 02/08-12 22:13 
Underlig titel at grave som et cash-in namedrop, det spil floppede jo totalt. :)
Er Tom Hall overhovedet involveret i det nye? Ellers er det bare fjollet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/08-12 23:06 
De har da ramt stilen fra det gamle rimeligt godt. Jeg har dog kun spillet originalen ganske lidt, så jeg er måske ikke i det bedste position til at udtale mig om det. Men hold kæft hvor er det lækkert med en FPS, der ikke på nogen måde forsøger at tilslutte sig den evindelige triste forsamling af hjemmeværns-simulatorer.

Håber seriøst, der kommer en god og underholdende arcade-FPS ud af det. Forsøgte mig med Painkiller for noget tid siden, men synes godt nok, det er et lortespil af karat. Fatter overhovedet ikke, hvorfor nogen synes, det er fantastisk :/
AV Intelligent Terminal
TheDukeTheDukeSkrevet 03/08-12 00:03 
Den udgave af Going Down the Fast Way lyder fantastisk, jeg håber resten af spillet bliver lige så godt :)
ChronoChronoSkrevet 03/08-12 09:20 
RJK>
Det er i øvrigt dansk udviklet (i hvert fald et dansk baseret udviklerhold - meget internationalt).

Originalen eller det nye her?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 03/08-12 09:29 
Okay, jeg fandt ud af det - de holder åbenbart til i Herning (nogle af udviklerne):
http://interceptor-entertainment.com/?page_id=38

Billederne afslører også at de har besøgt Spilmuseet :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 03/08-12 11:58 
Ja, så jeg har lidt insiderviden om dem og projektet :) Frederik, der er hovedmanden bag det hele, frekventerer P:R, så det kan jo være han vil svare lidt spørgsmål, hvis der er nogen.

Men det er bestemt ikke min opfattelse, at det er noget "cash-in" projekt. Tværtimod er det en gruppe fans af gammeldags FPS'er, der forsøger at genskabe denne stil under mere moderne forhold. Som jeg forstår det er det i bund og grund et fanprojekt, der har vokset sig større.

Det samme var tilfældet med deres remake af Duke Nukem 3D, som de svjv havde fået tilladelse til, men ellers udviklede selvstændigt. Jeg kender ikke historien i detaljer, men det er noget i retning af at Gearbox ultimativt fik projektet stoppet, for at det ikke skulle skabe "forvirring" ift. Duke Nukem Forever.

Så denne gang har de sikret sig fuldstændig fra start ift. rettighederne, for at undgå en gentagelse. Men det er altså stadig Interceptor der har igangsat projektet fordi de var fans af Rise Of The Triad, og ikke Apogee der forsøger at cache in på licensen. Om det så fungerer godt ift. professionel spilproduktion at arbejde på den måde de gør (en masse fans fra forskellige lande, der arbejder hjemmefra og så mødes engang i mellem, blandt andet her) må tiden jo vise - men at der fx er tidligere Guerrilla-folk, der har arbejdet på Killzone-serien, med, øger da troen på projektet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 03/08-12 13:59, rettet 03/08-12 14:03 
RJK>
Men det er bestemt ikke min opfattelse, at det er noget "cash-in" projekt. Tværtimod er det en gruppe fans af gammeldags FPS'er, der forsøger at genskabe denne stil under mere moderne forhold. Som jeg forstår det er det i bund og grund et fanprojekt, der har vokset sig større.
(...)
Men det er altså stadig Interceptor der har igangsat projektet fordi de var fans af Rise Of The Triad, og ikke Apogee der forsøger at cache in på licensen.

Det lyder positivt, synes jeg.
I sidste ende synes jeg dog stadig at det virker formålsløst at beruge ROTT-navnet, når det ikke er de samme udviklere, det virker stadig som et trick til at skabe opmærksomhed omkring projektet, og jeg er da også næsten sikker på at denne tråd ikke ville eksistere allerede hvis spillet hed noget andet. Det eneste karakteristiske ved konceptet er at det er et old school FPS, hvor man skyder nazister. Et koncept der i bund og grund ikke er super-originalt. ;) ROTT startede jo også som en udvidelse til Wolf3D, og måtte i sidste ende bruge et andet navn, da Tom Hall blev sparket af Doom-projektet, og forlod Id Software.

Jeg synes så også at videoen ligner et FPS som de så ud dengang FPS-spil var sjove at spille, så den del er også positivt.
Med det sagt, håber jeg stadig de får mulighed for på en eller anden måde at involvere Tom Hall. :) Han er en af de mere ikoniske spiludviklere, der virkelig mangler i nutidens spilindustri. Anachronox var et fantastisk friskt skud på stammen dengang det udkom, der virkelig reflekterede hans tilgang til spildesign.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 03/08-12 17:32 
Hvis det er muligt, så vil jeg meget gerne have at de frigiver hele den version af Fast Way som de bruger i traileren. Det er for mig et lige så ikonisk track som Grabbag fra Duke3D (endnu et fantastisk Lee Jackson nummer).

Det var synd at ROTT var oppe imod DOOM & DOOM 2 dengang, for spillet havde bestemt meget at byde på.
Jeg tror ikke der er lavet et FPS siden der har lige så mange forskellige multiplayer modes at vælge imellem. Og de lidt mere tossede indslag som Dog mode og Excalibattet var forfriskende efter iD's gravalvorlige titler.
Vi spillede det tit i LAN når vi havde lyst til lidt gak og gøgl.
ChronoChronoSkrevet 03/08-12 18:49 
Jeg må indrømme at jeg husker det som et ret ringe spil. Men okay, sådan husker jeg også Wolfenstein 3D - så det var nok bare ikke min genre.

Man må da kunne finde federe titler at klistre på et nyt spil :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/08-12 19:13 
Wolfenstein 3D var nu også langt mere teknisk imponerende end det var et godt spil. Og ja, det blev nærmest med det samme en tradition blandt FPS'erne :D
AV Intelligent Terminal
TheDukeTheDukeSkrevet 03/08-12 20:16 
Jeg har tit tænkt på hvor anderledes spilmediet kunne have udviklet sig hvis iD havde holdt sig til deres oprindelige plan om at lave en 1:1 FPS version af Muse's Castle Wolfenstein. Jeg ville ikke have noget imod at få et nyt System Shock hvert år i stedet for et Call of Duty.
la0sla0sSkrevet 03/08-12 20:19 
TheDuke>
Jeg ville ikke have noget imod at få et nyt System Shock hvert år i stedet for et Call of Duty.

Nemlig!
Hvad sker der?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/08-12 20:27, rettet 03/08-12 20:41 
Mht. gameplay, ja tak! Men jeg kan godt undvære styringen (altså, når det er 1'eren, vi snakker om) :)
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 04/08-12 00:21, rettet 04/08-12 00:52 
Der er en pæn håndfuld FPS'er fra ca. 1993-96, det ville være stort at få remakes af IMO. Og der skal ikke engang så meget til - I flere tilfælde ville support for analog stick/mouse-look samt den originale grafik i højere opløsning (evt. med små justeringer af banedesign og/eller AI) være fint eller ligefrem den bedste løsning :)

Heretic, Hexen, Redneck Rampage, Dark Forces, Duke Nukem 3D, Doom, System Shock osv.

EDIT: Strammet op.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/08-12 00:52 
Outlaws, Blood og Strife ville også være nice :)
AV Intelligent Terminal
TheDukeTheDukeSkrevet 04/08-12 00:55 
Powerslave & Witchhaven :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/08-12 01:03, rettet 04/08-12 01:09 
Har aldrig spillet Witchaven, men købte det faktisk forleden. Godt nok i en løs jewel case fra et Komputer-blad. Jeg havde brugt rådden skrot langt tid på at finde et loppemarked langt ude på Lars Tyndskids mark, og så var det det eneste spilrelaterede, jeg kunne rode frem af bunkerne. Så købes det skulle det fanme! Har bare ikke nosset mig sammen til at spille det endnu :/
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 04/08-12 01:22, rettet 04/08-12 01:30 
Kan mærke jeg bliver nødt til at finde ud af snart, hvilke FPS'er fra den periode, som har fået mods/fan-patches, der gør dem mere interessante i dag. Fuk next-gen, når der stadig er bunker af *veldesignede* spil, man aldrig har nået at spille :)
TheDukeTheDukeSkrevet 04/08-12 01:25, rettet 04/08-12 01:26 
@Bønne
Jeg har ikke holdt mig ajour med DOSBox i et godt stykke tid, men sidst jeg rodede med det kørte Build Engine spil virkelig dårligt. Det kan være det er blevet fixet, så du må meget gerne melde tilbage når du får kigget på det.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/08-12 11:03 
Om ikke andet, så har jeg et skrummel af en 200MHz MMX -maskine til at stå og samle støv. Det kunne være, jeg skal ha' den op i omdrejninger igen. Det er bare så mega træls at skulle bruge kuglemus :D
AV Intelligent Terminal
TheDukeTheDukeSkrevet 04/08-12 11:15 
Kan du ikke bruge en USB -> PS/2 adapter?
jaesjaesSkrevet 04/08-12 11:34, rettet 04/08-12 11:36 
Man kan se overordnet på deres hjemmeside, hvor godt et spil er understøttet. Der er også kommentarer fra brugerne, man kan læne sig op ad.

Witchhaven ser ud til at køre fint:
http://www.dosbox.com/comp_list.php?showID=1698&letter=W
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/08-12 12:19, rettet 04/08-12 12:19 
TheDuke>
Kan du ikke bruge en USB -> PS/2 adapter?

Jeg har forsøgt. Men jeg kan kun finde passive adaptere, og de dur ikke med gammelt hardware :(
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 04/08-12 18:06, rettet 04/08-12 18:07 
KillerBean2>
Wolfenstein 3D var nu også langt mere teknisk imponerende end det var et godt spil. Og ja, det blev nærmest med det samme en tradition blandt FPS'erne :D

Der kom da lige Doom, som var ret godt. :) Wolf3D er jeg enig omkring, har aldrig været underholdt af det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/08-12 18:51 
Det er jo heller ikke alle, der overholder traditionerne ;)
AV Intelligent Terminal
TheDukeTheDukeSkrevet 31/08-12 20:22 
TheDuke>
Hvis det er muligt, så vil jeg meget gerne have at de frigiver hele den version af Fast Way som de bruger i traileren. Det er for mig et lige så ikonisk track som Grabbag fra Duke3D (endnu et fantastisk Lee Jackson nummer).

PSA: Denne glimrende version af Going Down the Fast Way kan nu nydes her: http://www.youtube.com/watch?v=2jkDR9ca9f0&feature=plcp
jaesjaesSkrevet 13/02-13 18:42 
Ny video med lidt gameplay og dansk islæt. Ser rart ud det spil.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=U-4BPApx9Jk
SumezSumezSkrevet 19/02-13 14:04, rettet 19/02-13 14:05 
Det ligner en rigtig FPS, ikke det moderne bras! Godt at se. :)
At man vælger at se førstepersons-platforming som en ROTT-egenskab og noget der af den grund bør bevares er dog lidt en advarselslampe. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 17/04-13 17:42 
Ny trailer fra multiplayer delen http://www.youtube.com/watch?v=dWhsZAhfyqc
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/04-13 01:29 
Det ser fedt ud. Selvom jeg ikke har spillet mange andre arena shooters end Unreal Tournament 99, så er det godt at der er nogen der er friske på at lave flere spil i genren.
SumezSumezSkrevet 18/04-13 10:03 
Jeg har svært ved at blive ophidset over FPS deathmatch multiplayer spil, det er pudsigt som de altid føler de bør lave præcis det samme spil hver gang. :) Ser helt klart mere frem til singleplayer delen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 19/04-13 19:43 
Kan ikke huske hvornår jeg sidst har spillet et FPS, hvor man faktisk bliver belønnet for at udforske banen ( secrets er tilbage ) og at man rent faktisk kan det. Ser virkelig frem til dette spil :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig