X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy Versus XIII kommer ikke (afkræftet)


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 22/07-12 10:44 
Spillet som blev vist i 2006 kommer ikke.. Er blevet cancelled!!
Det sgu da utroligt ved der sker med capcom og square/enix

http://www.ign.com/articles/2012/07/20/report-final-fantasy-versus-xiii-cancelled
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
AzzkikrAzzkikrSkrevet 22/07-12 10:58, rettet 22/07-12 11:01 
Nu er det jo ikke officielt, men bare Kotaku der leger spåmænd...

Men det lyder ikke usandsynligt, desværre og det er også noget jeg selv har tænkt på og frygtet.

Det var ellers for en sjælden gangs skyld en Square-enix titel der så ud til at kunne blive rigtig godt.

Men lad os nu se, før der kommer en officiel udmelding kan jeg ikke rigtigt tage det seriøst.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 22/07-12 11:14, rettet 22/07-12 20:21 
IGN har kontaktet dem. Og de vil ikke svare på det... det ta jeg som et "cancelled"

Hvad ville der være galt i at sige: Nej nej vores folk arbejder på det stadig?
Da der er ingen spoiler i det, for vi ved det kommer...

http://www.youtube.com/watch?v=LL6GjOFHPlE
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 22/07-12 20:17 
Håbløst. Versus og Type-0 er de første spil fra Square i LANG tid, der faktisk ser lovende ud. At droppe Versus må være det dummeste de overhovedet kan gøre!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 22/07-12 20:26 
Ja, jeg kan huske at da jeg tilbage i 2000 hørte at enix og square vil gå sammen.
Tænkte jeg at det er den bedste ide ever!!

Når man kigge på ¨hvad de 2 firmaer har udgivet før 2000.... men hold da helt op jeg tog fejl!! :O
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
AzzkikrAzzkikrSkrevet 22/07-12 21:27 
Så de hørte om deres merge 3 år før det skete?

Imponerende ;)

Men ja det er tragisk hvor lidt kvalitet der bliver udviklet fra det firma. De har udgivet og udviklet masser af gode handheld spil, omend mange af dem har været remakes/ports af klassikere.

De eneste non-handheld spil de har udviklet imens det har heddet square-enix som jeg vil betegne som gode er FF12, KH2 og DQ8.

3 spil på 9 år.
RJKRJKSkrevet 22/07-12 21:29 
Og det ene af de tre er udviklet af Level-5 :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 22/07-12 21:41 
Jeg læste at de har et FFXIII-3 på vej - måske Versus bare har skiftet navn?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ProzelProzelSkrevet 22/07-12 22:01 
Det tvivler jeg på. De gameplay videoer, der har været af Versus, har intet at gøre gameplay wise med XIII serien. :)
SumezSumezSkrevet 22/07-12 22:33 
Azzkikr>
De eneste non-handheld spil de har udviklet imens det har heddet square-enix som jeg vil betegne som gode er FF12, KH2 og DQ8.

3 spil på 9 år.

Ja, jeg var jo selv ret vild med KH-serien, men den blev kørt fuldstændig i sænk efter 2'eren, Versus lignede en rigtig god mulighed for en stor del af holdet bag netop den serie at skabe noget nyt med potentiale. Alene musikken i den 7 minutter lange trailer fra sidste år fangede mig fuldstændig. http://www.youtube.com/watch?v=1A0AU1eNSXk
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 24/07-12 07:31 
Wada siger, at den ellers er godt på vej, og ser lækker ud.
SumezSumezSkrevet 24/07-12 08:54 
Kilde til ovenstående (brug Google Translate):
https://twitter.com/yoichiw/status/227628674780909568

Det var virkelig en lettelse
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 24/07-12 12:41 
eller her
http://www.novacrystallis.com/?p=3120
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/07-12 16:41 
Fedest.

Mon ikke vi får noget nyt at se til TGS så.
SumezSumezSkrevet 11/06-13 21:31 
Spillet er, fornuftigt nok, da det ligner det første ordentlige nye spil med "Final Fantasy" i titlen siden 10'eren, blevet til FF15.
Jeg håber ikke det betyder nogle nye kompromiser, og udviklingsholdet kan fortsætte i den retning de er gået.
Hvis KH3 er i udvikling nu, må det også være et tegn på at spillets grundlæggende træk nu er helt færdigtudviklet, og endelig er ved at være på vej.

Jeg bliver rimelig hooket på den nyeste trailer, vist på Sony's E3 konference, omend der ikke meget gameplay i den:

http://www.youtube.com/watch?v=P3xKbPooKAo
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/06-13 22:29 
Nu er det selvfølgelig svært at vurderer om det er reelt gameplay, men der er da nogen sekvenser i traileren hvor der er UI med healthbars etc.

Jeg er enig. Det ligner et rigtig godt bud på et nyt Final Fantasy. De har så også udviklet på det i hvor mange år eftehånden? Otte?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 11/06-13 22:35 
Hvis det får action-kampe, som vi må gå ud fra, jvf. planen med Versus, kombineret med tonen og stilen i traileren, så er det lidt synd, IMO.
SumezSumezSkrevet 11/06-13 22:40 
Ja, det er lidt et dødsstød, men når alt kommer til alt, var FF13 nok en væsentlig større fejl. :) "Versus" ser stadig virkelig fantastisk ud, og selvom det ikke udelukker at det skuffer fælt, er det nok klart det bedste bud på et rigtigt FF15. Hvordan mon det går med Type-0?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 11/06-13 23:10 
Action-baserede kampe = not really Final Fantasy.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/06-13 23:39, rettet 11/06-13 23:41 
Nå så vs. 13 er pludselig FF15.... Er Square-Enix virkelig løbet så tør for ideer at de er nød at opdaterer et spil de tog evigheder om at udvikle? Jeg havde høje forhåbninger om spillet, men ud fra de nye videoer virker det som et desperat forsøg på at fange folk til serien igen.

Action-baserede kampe = not really Final Fantasy? Samme sagde folk med FFT ang. taktiske kampe, men det er et af de absolut bedste....
NaieraNaieraSkrevet 12/06-13 00:02 
Det er heller ikke et rigtigt FF-spil. Det bærer bare navnet og indeholder visse elementer fra egentlige FF-spil. Uanset om det så er godt eller skidt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/06-13 00:16, rettet 12/06-13 00:22 
Det er dig der bestemmer om det er "et rigtigt FF" eller hvad?

Fordi det ikke er et "main series" FF gør det ikke til et mindre FF, der er alligevel ingen sammenhæng mellem FF spillene i senere årgange.

Det var end da Sakaguchi's sidste FF som producer.

Lad være med at udtal dig om ting du ikke aner en brik om.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 12/06-13 00:18 
Serien med Lightning har vel efterhånden fået det hele kørt så langt ned, at det kun kan gøres bedre fremover.
For mit vedkommende skal et anstændigt 3rd person spil med realtime combat være velkomment.

Jeg var spændt på Dirge of Cerberus dengang, men de fleste ved vist hvordan det endte med at blive :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 12/06-13 00:18 
Lad os lige prøve at holde os på sporet her...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 12/06-13 00:27, rettet 12/06-13 00:42 
Azzkikr>
Lad være med at udtal dig om ting du ikke aner en brik om.

Bare fordi du er uenig behøver du ikke at blive personlig. Prøv med argumenter i stedet for personlige angreb.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/06-13 00:42, rettet 12/06-13 00:48 
Hele min post udover sætningen du quotede var jo netop mod-argumenter... Desuden er det jeg skriver fakta, hvorimod det du skriver er din egen holdning.

At du tager det personligt og bliver fornærmet over atjeg ikke mener du aner hvad du snakker om kan jeg ikke rigtigt se er mit problem.

Desuden forstår jeg ikke helt hvorfor det er at blive "personlig" at jeg pointerer at du ikke ved hvad du snakker om? Men det var en kommentar til din kommentar, så logikken må vel være at det kan vel ikke undgås at blive personligt på et eller andet niveau?

Det styrer du helt selv, jeg er ligeglad.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/06-13 10:05 
Mens Azz opfører sig som han plejer, vil jeg komme med et link til en analyse af kampsystemet som det fremstår i traileren af en gut på Neogaf der har øje for detaljer.

Analyse
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 12/06-13 10:36 
Man kunne også bare se den her video med faktisk gameplay og kamp :P
http://www.youtube.com/watch?v=LBilT83Uq4A

Minder, åbenlyst nok, om Kingdom Hearts. Jeg synes det ser godt ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig