X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Yakuza 5


74 emne(r).
1 2 > »

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/05-12 15:57 
Sega har annonceret Yakuza 5 og i den forbindelse nævnt at de vil bruge en helt ny engine. Det er ellers en serie der har været voldsomt flink til at genbruge Kamorucho, hvilket jeg egentlig fandt hyggeligt da det føltes som at tage på ferie i den samme by hvert år i de par uger man spiller det.

Der vil i Yakuza 5 være 5 forskellige hovedpersoner og 5 forskellige byer og man vil bla. få muligheden for at spille som Haruka.

Hjemmeside
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/05-12 20:26 
Man VED jo det bliver godt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/05-12 21:27 
Ja, jeg er klar på det ihvertfald!
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/05-12 22:19 
Jeg var ret glad for ps2 spillene i serien, men 3&4 skuffede mig fælt så jeg har ikke ligefrem de store forventninger.
BeanoBeanoSkrevet 24/05-12 11:00 
Nye screens og artwork...

her
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/07-12 20:29 
Der vil åbentbart være et kapitel i Yakuza 5 hvor man skal overleve i vildnisset. Screens her:

http://andriasang.com/con1vr/yakuza5_saejima_monhan/
GreaseballGreaseballSkrevet 13/07-12 18:30 
Læste lige på CVG at Sega planlægger at udgive Yakuza 1 og 2 HD på en enkelt BlueRay til PS3.

sega release schedule outs yakuza 1 2 hd
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/07-12 18:40 
Nice! Om end ikke andet på grund af de forhåbentligt forbedrede loadtider.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/07-12 02:39 
Nice! Jeg kunne ikke tage mig sammen til at gennemføre hverken etteren eller toeren på PS2 da de var så usandsynligt grimme. De skal helt sikkert gennemføres nu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 14/07-12 16:40 
Darkbeat>
Der vil åbentbart være et kapitel i Yakuza 5 hvor man skal overleve i vildnisset. Screens her:

http://andriasang.com/con1vr/yakuza5_saejima_monhan/

Sejt!
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/07-12 02:46 
Yakuza 1 og 2 lander i Jap i November.

http://andriasang.com/con1yf/yakuza_hd_remake/
spectrespectreSkrevet 18/07-12 09:04 
Yakuza serien er Playstation exclusive, korrekt?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/07-12 10:06 
Korrekt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/08-12 06:51 
Club Sega har nu fået Taiko no Tatsujin i Yakuza 5
http://andriasang.com/con26y/taiko_yakuza/
BeanoBeanoSkrevet 22/11-12 10:48, rettet 22/11-12 10:49 
Yakuza 5 demo på JAP Store i næste uge

Info og nye billeder (uegnet for konsolkonger)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/11-12 04:16 
Hatsune Miku er jo efterhånden blevet en SEGA maskot og derfor er hun også en del af Yakuza 5

http://www.siliconera.com/2012/11/22/hatsune-miku-goes-gangster-for-yakuza-5-collaboration/
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/11-12 12:06 
Min computer crashede + jeg fik en trojan af at trykke på det link der.
BeanoBeanoSkrevet 27/11-12 12:43 
Demo gameplay:
http://www.vg247.com/2012/11/27/yakuza-5-demo-gamplay-footage-surfaces-shows-virtua-fighter-arcade-play/
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/04-13 01:40 
Det er en skam at Yakuza 5 nok ikke bliver lokaliseret, men det her model-change hack er i det mindste med til at gøre den Japanske version af spillet mere fantastisk.

http://youtu.be/ZURNR3uuHGA

Det er fulstændig det samme som de hacks af Zelda og Donkey Kong der kan hjælpe piger til at vokse op med stærke og inspirerende rollemodeller :D
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/02-14 01:33 
Sega/Atlus samarbejdet ser ud til at bære frugt! Yakuza 5 kommer måske nok vest på!

http://www.vg247.com/2014/02/03/yakuza-5-western-localisation-to-be-handled-by-atlus-report/?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/02-14 04:25 
Det kunne være så fedt! :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 04/02-14 09:05 
Jeg håber sådan at et af resultaterne netop bliver lidt flere lokaliseringer. Fedt fedt fedt!
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/12-14 20:23 
JA DA! Yakuza 5 kommer Nord Amerika!!!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-14 20:40 
YEAH!!
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 06/12-14 22:25 
Krydser fingre for en EU release også :)
Per SPer SSkrevet 06/12-14 22:47 
Fra Sega:

Today is a very special and exciting day for all of us at SEGA. Partnering with our friends at Sony Computer Entertainment America, we just revealed our plan to bring Yakuza 5 to the U.S. and Europe at PlayStation Experience in Las Vegas. We also announced that Yakuza 4 and Yakuza: Dead Souls are available on PlayStation Network starting today.

We’ve received so many requests from our fans to bring Yakuza 5 to the U.S. and Europe. Yakuza 5 also made the top of the list of Sony’s #BuidingTheList campaign led by Gio Corsi at Sony Computer Entertainment and we were moved by all the support given to Yakuza 5 by the PlayStation community.

Yakuza 5 continues the epic story of Kazuma Kiryu alongside four other protagonists, following their struggles and conflicts in the seedy underbelly of Japan’s Yakuza underworld. Featuring a new graphics engine versus its predecessor, Yakuza 5 takes players to five major Japanese cities to venture through a life of crime and power.

Yakuza 5 features more mini-games than previous titles, a modified battle system as well as enhanced customizations and interactions in the signature hostess bars of the series. In addition to these features, Yakuza 5 also introduces “Another Drama” which is a series of side stories that focus on each protagonist in-depth and are separate from the main story of the game.

“After receiving so many requests from fans of the series, we have decided to bring Yakuza 5 to the US and Europe. This title was enjoyed by over one million gamers in Japan. I’m looking forward to seeing how Yakuza 5 will be received by the gamers in the U.S. and Europe.”
- Toshihiro Nagoshi (Executive Director and General Producer)

“Yakuza 5 is the largest and most definitive version of the Yakuza series. The game is filled with depictions of the Japanese way of life, culture, trends, social issues and dreams. You will play as 5 different main characters with a range of different ages, genders and professions and experience their challenges through a variety of character focused, in-depth stories. I hope you can immerse yourself in our rendition of modern time Japan.”
- Masayoshi Yokoyama (Producer)

Yakuza 5 will be available exclusive to PlayStation 3 via PlayStation Network in 2015. Please stay tuned for more information on Yakuza 5!

Yakuza 5 Announcement Trailer
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-14 23:19, rettet 06/12-14 23:36 
ARGH download only? For fanden Sega, prøv da lige og ødelæg al glæde med det samme igen! :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Per SPer SSkrevet 06/12-14 23:29, rettet 06/12-14 23:31 
Ah, det er nok lige tidligt nok at afvise en fysisk udgivelse, der kommer snart mere info. Men det er selvfølgelig det man læser udfra teksten. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-14 23:39 
Det er selvfølgelig ikke noget vi er vandt til fra Sega. Men en titel der burde være udgivet for flere år siden, kunne man godt forestille sig de ikke tør producere i fysiske eksemplarer, da mange potentielle købere nok har glemt alt om det :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/12-14 23:48, rettet 06/12-14 23:53 
Jep, der har været et gradvist skift til digitale releases af Japanske spil på PS3 og Vita, som ellers var fysiske i Jap.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-14 23:51 
Det er forfærdeligt :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 07/12-14 00:06 
Men absolut bedre end at de slet ikke udkommer, hvilket jo hidtil har været trenden med Yakuza.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-14 00:17 
Yakuza 1-4 og Dead Souls er da udkommet. Det er kun PSP-spillet og de to der foregik i Samurai-tiden der ikke udkom herhjemme. HD Remake på Wii U kom heller ikke, men det er vel ikke så mærkeligt konsollen popularitet taget i betragtning :)

Men hovedparten af serien er trods alt kommet herhjemme :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 07/12-14 03:53 
Hvis man er tosset med serien kan man vel købe et importeret eksemplar, og spille downloaden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-14 03:58 
Så skal jeg købe det to gange. Så hellere købe JAP udgaven på disc og downloade den Engelske ulovligt... :)

Men seriøst, jeg får det dårligt ved tanken om at støtte deres valg med et køb. Så vil jeg måske hellere undvære spillet helt. Jeg må give det lidt tid.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 07/12-14 06:56 
Du får det svært med at købe spil i fremtiden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
nerosnerosSkrevet 07/12-14 10:23 
Det er så skidt en udvikling! Jeg tænker tit på at vores kultur med mange ting og på mange områder sikkert i fremtiden vil blive en ikke fysisk tilstedeværelse. Sådan ser det ihvertfald ud med spilbranchen i øjeblikket. Jeg har det rigtig skidt med den udvikling. Har man fuldstændig glemt hvor rart det er at kunne åbne og betragte en flot spilæske med manual og et fysisk spil? Især det element at man kan spille det om 10-15 år gør mig glad.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-14 14:26 
Bede-x>
Du får det svært med at købe spil i fremtiden.

Så stopper jeg nok :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 07/12-14 14:36 
Køber du virkelig aldrig spil der kun findes som downloads? Du er godt nok gået glip af mange perler så.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-14 14:49, rettet 07/12-14 14:55 
Jeg har spillet et par stykker. Binding of Isaac, Daytona, OutRun Online Arcade, Shantae og Spelunky er de gode jeg lige kan komme i tanke om. Jeg synes det meste indie er noget forfærdeligt skravl, og det hjælper bestemt ikke at jeg ikke kan døje distributions formen. Man sidder med en tom følelse af, at man egentlig ikke rigtig har fået noget for sine penge. Det har altid været grunden til at jeg ikke piratkopierede spil, men i fremtiden får man det samme ud af det :(

Jeg har også prøvet at købe spil som Steamworld Dig, Terraria og Rouge Legacy. Alt sammen spil der er blevet skamrost forskellige steder. I alle tilfælde er det spil som jeg ikke forstår. De er lavet til at suge timerne ud af dig, uden de egentlig gir noget som helst igen. De to sidste er også faldet i "Se vi kan lave retro-grafik som i gamle dage"-fælden, men er komplet mislykkedes på det punkt. De er røvgrimme og meget billige at se på.

Mange Indie-spil har måske hjertet på rette sted, men de fejler sammenlignet med deres retro-forbilleder. Så kan jeg lige så godt spille dem i stedet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 07/12-14 18:06, rettet 07/12-14 18:08 
Kan du lide metroidvania-spil? Hvis ja, har du prøvet Shadow Complex?

Af andre perler kan nævnes Transistor, Trials-serien, Blood Dragon. Call of Juarez: Gunslinger var også solid underholdning for pengene.

Digital Distribution er meget andet end 8-bit retrospil. Det er hele AA-markedet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-14 18:07 
Ja det kan jeg. Shadow Complex falder også kort. Jeg kunne ikke finde motivationen til at spille mere end halvdelen af det.

Trials kan jeg heller ikke lide, og Blood Dragon gav mig hovedpine efter få minutter :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 07/12-14 18:10 
Ok, der er selvfølgelig en god portion smag og behag involveret. Det første jeg gjorde efter gennemførsel af Shadow Complex var at begynde forfra. Det er eneste gang i mit liv det er sket.

En af de største spiloplevelser i sidste generation for mig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-14 18:27 
Virkelig? Ja det viser hvor stor forskel der er på os :) Jeg har startet hundredevis af spil forfra efter gennemførsel :)

Jeg husker især Binary Domain på PS3'en som virkelig slog benene væk under mig. Det er den mest perfekt udførte 3rd person shooter jeg har spillet, og lige efter gennemførsel startede jeg spillet op på Hard og spillede det igennem igen. Lige efter Hard startede jeg på Very Hard og spillede ca. halvdelen, hvorefter jeg der så dumpede andre spil ind ad døren som jeg startede op på :)

Det er årevis siden jeg sidst gav Shadow Complex en chance. Måske jeg giver det et forsøg igen i det nye år :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 07/12-14 22:28, rettet 07/12-14 22:53 
neros>
Har man fuldstændig glemt hvor rart det er at kunne åbne og betragte en flot spilæske med manual og et fysisk spil?

Der er ikke nogen her, der prøver at sige, at det ikke kan være rart. Det er mere den anden vej rundt, at der er nogen som gentagne gange i utallige tråde klager over digitale spil og hvor man så får lysten til at påpege, at der kan være mere i oplevelser end en æske.

neros>
Især det element at man kan spille det om 10-15 år gør mig glad.

Så er der da om noget grund til at kæmpe for at få den rette form for digital distribution, for muligheden for at almengøre noget er betydeligt større hvis det er let og langtidstilgængeligt, samt uden restriktioner ift. at kunne knytte det til et fysisk medie. Med DRM og licensrestriktioner kan vi risikere at stå meget dårligt om vi lander tættere på en model ligesom Microsofts oprindelige XO "vision", frem for så tæt på en Gog-lignende udgave som muligt.

Konsolkongen>
Så stopper jeg nok :)

Sikke en skam, men det er jo dit valg.

Jmog>
Digital Distribution er meget andet end 8-bit retrospil.

Det er jo det. At tro andet giver ikke mening i de her tider hvor spil peger og stikker i alle retninger. Det her:

Yakuza 5

Er ligeså meget indie som det her:

Yakuza 5

EDIT: Glemte lidt..

Konsolkongen>
Man sidder med en tom følelse af, at man egentlig ikke rigtig har fået noget for sine penge. Det har altid været grunden til at jeg ikke piratkopierede spil, men i fremtiden får man det samme ud af det :(

Der er samfund og privat personer der investerer i diverse uddannelser til spiludviklere, samt individer der bruger deres tid + arbejdskraft på at producere spillene, så jeg kan på ingen måde være enig i at man får det samme, ved at stjæle deres værker gennem piratkopiering, som ved at støtte modellen gennem betaling. Det ene er direkte nødvendigt for at det kan køre rundt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 27/10-15 17:10 
1½ time gameplay fra den engelske version som står til digital udgivelse i vesten i år:

https://www.youtube.com/watch?v=syFymcDAJ-s
BeanoBeanoSkrevet 08/12-15 11:22 
Spillet er i PSN Store nu til PS3, kr. 299,-

Venter nu på en disk udgivelse (håber stadig!) eller tilbud.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/12-15 12:06 
Fedt! Jeg troede først det ville komme op herhjemme imorgen :)
slk486slk486Skrevet 08/12-15 12:37, rettet 08/12-15 12:38 
Beano>
Venter nu på en disk udgivelse (håber stadig!) eller tilbud.

Samme her. Opgiv ALDRIG håbet :)
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/12-15 13:37 
Hvis det kommer på disc, køber man det bare igen!
SEGA support HVER gang! :D
74 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig