X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Doom 4


Svar
enfenenfenSkrevet 28/02-12 19:30 
Der går rygter om, at spillet er blevet cancelled.

Samtidigt er der lækket nogle billeder på nettet, der angiveligt skulle være fra Doom 4. Jeg tvivler dog på relationen, da billederne ikke minder om noget fra det gamle Doom univers.

Doom 4 cancelled?
What is the Matrix?
260 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Svar
BeanoBeanoSkrevet 12/08-18 22:38 
Det vil jeg ikke benægte :)

Bortset fra det, denne tråd bør vel også snart omdøbes til den rigtige titel :D
SumezSumezSkrevet 12/08-18 23:13 
Jeg stemmer på at Doom Eternal bliver Doom 5:P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 13/08-18 07:02 
Jeg glæder mig til Doom Origins. :D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 13/08-18 07:17 
Du laver sjov nu, men du ved at det kommer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 13/08-18 09:08 
Sumez>
Jeg stemmer på at Doom Eternal bliver Doom 5:P

Det eneste rigtige :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/08-18 09:34 
Jeg stemmer på at vi ser bort fra Doom og Doom II, indser at det var halvdårlige og overvurderede spil og at serien først startede i 2016 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 13/08-18 09:52 
Kan vi ikke bare sige at Doom og Doom II var prototyper?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 13/08-18 10:08 
I er skøre. Doom 1 er stadig det bedste i serien. :) Doom 4 er nr. 2.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 01/08-23 14:08 
Konsolkongen>
Doom Eternal var på mange måder en katastrofe der rullede næsten alt det gameplaymæssige tilbage som de fik ros for i 2016. Det var et udmærket spil stadig, men øv for en skuffelse.

Kan du uddybe hvad det er du synes der er blevet "rullet tilbage"? Jeg synes umiddelbart kun at Doom 5 bygger ovenpå det, 4'eren allerede havde etableret.

Jeg kan godt se at der er overraskende stor forskel på de to spil, og at det Doom 5 gør måske kan virke lidt for stringent og anstrengende for nogle folk, men jeg kan ikke gennemskue hvad du mener de har "fjernet". Måske lige udover de gode bosskampe, men dem var der alligevel kun to af. Bosserne i Doom 5 er godt nok ringe.

Dunwich>
Eternal gad jeg ikke efter en time.

Jeg synes starten af spillet er ret træg, fordi man kun har så få våben, og så lidt ammunition til dem. Hele spillets gameplay er balanceret omkring behovet for konstant at skifte mellem hvilke våben og værktøj du gør brug af, så indtil repetoiret bliver udvidet (og det skal nok passe det er en times tid eller to inde) var jeg heller ikke så vild med det. Spillet bliver *meget* bedre end det.

Der findes ikke rigtig andre FPS spil der minder om Doom Eternal, og det i sig selv gør det super interessant synes jeg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/08-23 14:35, rettet 02/08-23 10:37 
Kan du uddybe hvad det er du synes der er blevet "rullet tilbage"? Jeg synes umiddelbart kun at Doom 5 bygger ovenpå det, 4'eren allerede havde etableret.

Jeg kan godt se at der er overraskende stor forskel på de to spil, og at det Doom 5 gør måske kan virke lidt for stringent og anstrengende for nogle folk, men jeg kan ikke gennemskue hvad du mener de har "fjernet". Måske lige udover de gode bosskampe, men dem var der alligevel kun to af. Bosserne i Doom 5 er godt nok ringe.

Doom 2016 fik ros for at være et straight to the point og nul bullshit klassisk first person shooter. Doom Guy gad ikke historie eller tutorials, man var fandeme bare i gang. Det var tiltrængt for genren at spille noget der bare var simpelt og sjovt.

Eternal ruller alt det tilbage. Du kan ikke spille mere end en halv time før en ny tutorial popper op der skal forklare et eller andet. Det er gået i den stik modsatte retning og er blevet så moderne at det føltes helt out of place efter 2016.
Våben-balancen er som skrevet i den anden tråd elendig. Det er kun Super Shotgun der er sjov at bruge. Den er så også VIRKELIG sjov at bruge med meathook'en der fungerer fantastisk selv med controller.

Leveldesignet er svagt og en tredjedel af banerne er især dårlige (dem der foregår i himlen), og musikken er noget objektivt katastrofalt makværk, som også er bekræftet af komponisten selv da id voldtog musikken uden hans tilladelse. Det er frygteligt at høre på nogle gange.
Jeg var aldrig så meget oppe og køre over musikken i 2016 som man måske skulle tro, men jeg synes den var fed nok og bidrog positivt til spillet. I Eternal er det nogle gange ødelæggende.
https://youtu.be/gtbgSJ67cuc?t=209

Ekstraliv er en joke. Spillet er ikke sværere end 2016 på Hard, så hvad skal de være godt for andet end at ødelægge udfordringen? Det er for mig hele pointen med at spille sådan et spil. Jeg undgik dem som pesten så jeg kunne spille hvert encounter forfra når jeg døde.

Bosserne var som du skriver forfærdelige i Eternal. Jeg fattede aldrig sidstebossen og hvad der afgjorde hvor den daskede én hen. Det virkede helt RNG og var man uheldig at ryge ind i flammerne så var man så godt som død.

Jeg var også rigtig glad for Deathmatch i 2016 og var mega skuffet over at der ikke var nogen rigtig form for online multiplayer i Eternal. Kan forstå at mange hadede multiplayer i 2016, så det er vel fair nok at id ikke gad igen.

Eternal er sjovt nok og er teknisk fuldstændig vanvittigt. For at slutte på en positiv bemærkning så kører det som en drøm, er mega flot og har fremragende HDR også. Jeg kunne knap nok forstå hvordan en PS4 Pro kunne klare det. Det er bare åndssvagt godt optimeret :)

Der findes ikke rigtig andre FPS spil der minder om Doom Eternal, og det i sig selv gør det super interessant synes jeg.

Det forstår jeg ikke. På hvilke måde(r) mener du at Eternal skulle være unikt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
260 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig