X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Doom 4


Svar
enfenenfenSkrevet 28/02-12 19:30 
Der går rygter om, at spillet er blevet cancelled.

Samtidigt er der lækket nogle billeder på nettet, der angiveligt skulle være fra Doom 4. Jeg tvivler dog på relationen, da billederne ikke minder om noget fra det gamle Doom univers.

Doom 4 cancelled?
What is the Matrix?
260 emne(r).
1 2 3 4 5 6 > »

Svar
enfenenfenSkrevet 28/02-12 19:30 
Der går rygter om, at spillet er blevet cancelled.

Samtidigt er der lækket nogle billeder på nettet, der angiveligt skulle være fra Doom 4. Jeg tvivler dog på relationen, da billederne ikke minder om noget fra det gamle Doom univers.

Doom 4 cancelled?
What is the Matrix?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/02-12 20:25 
Trist. ID er stadigvæk en af de få udviklere, der laver FPS'er, jeg orker at spille. Ikke fordi de byder på noget nyt, men de har forstået hvad er-det-sjovt-testen går ud på.. undtagen når de overlader udviklingen til Raven.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 28/02-12 20:43 
enfen>
Jeg tvivler dog på relationen, da billederne ikke minder om noget fra det gamle Doom univers.

Det ville da ikke være første gang de skiftede stil :) Quake 2 minder ikke særlig meget om Quake 1, og Doom 3 minder kun lidt om Doom 1 og 2.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/02-12 20:51 
Bethesda siger at Doom ikke er skrottet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
enfenenfenSkrevet 28/02-12 21:32 
Sumez>
Det ville da ikke være første gang de skiftede stil :) Quake 2 minder ikke særlig meget om Quake 1, og Doom 3 minder kun lidt om Doom 1 og 2.

Jeg synes nu de tre Doom spil minder ret meget om hinanden, når jeg tænker tilbage. Doom 1 og 2 ligger helt sikkert tættest på hinanden. Men at dømme ud fra billederne - hvis de vitterligt er fra Doom 4 - så har de lagt sig op ad en anden stil, hvor det nu foregår på Jorden.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 28/02-12 21:40 
Echelon VI>
Bethesda siger at Doom ikke er skrottet.

Så er der jo ingen ko på isen.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 28/02-12 23:07, rettet 28/02-12 23:09 
Doom 2 foregår jo, kanonisk set, på jorden. Generelt er det lidt svært at se hvor de forskellige episoder af de to spil foregår, men jeg synes det abstrakte i det er en del af charmen. Doom 3 virker langt mere ansigtsløst og kliché. Monstrene er kedelige, og banerne (i hvert fald ingen af dem jeg nåede at spille før jeg gik kold i det) når aldrig at blive særlig dæmoniske, noget der var meget stor fokus på i de to originale spil.
Jeg savner også virkelig Lovecraft/middelalder-stemningen fra det originale Quake.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 28/02-12 23:24 
Havde faktisk glemt at man var tilbage på jorden i Doom 2. Men 3'eren er jo egentligt bare en remake/reboot af serien. Det foregår på Mars og helvede, men kan faktisk ikke huske, om man kommer tilbage til Jorden senere.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 28/02-12 23:34 
Kommer man faktisk til helvede på et tidspunkt? Måske skulle jeg give det et nyt forsøg :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 28/02-12 23:45, rettet 28/02-12 23:50 
SPOILER <- for dem der ikke har spillet DOOM 3 endnu.

Kan ikke huske, om det kun er en enkelt bane, men du træder igennem en portal på et tidspunkt hen mod slutningen, som jeg husker det.

Det der dog var irriterende men med til at sætte uhyggen, var lommelygten, som kun kunne bruges med ens eget våben sænket. Man skulle altså lyse og derefter skyde i 'blinde'.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 02/03-12 09:22 
Så er det slået fast; DOOM 4 er ikke død og borte.

Mere DOOM 4 info fra id Software
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 02/03-12 09:47 
Gode nyheder! Jeg er så klar på et DOOM 4.
Bashful Neophyte
Danny SallingDanny SallingSkrevet 02/03-12 12:17 
Me to :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
SumezSumezSkrevet 10/06-14 20:32 
Jeg er ikke helt afvisende overfor Doom 4.....

https://www.youtube.com/watch?v=bwTrUcSUaos
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 10/06-14 20:35 
Ser lækkert ud selvom det kun var en teaser!
SumezSumezSkrevet 10/06-14 20:35 
Well, jeg kan da tyde så meget at der er mere fokus på ulækre dæmoner end kedelige space marines (3'eren), det må de gerne holde fast ved. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-14 20:36 
Ja gameplayet virker noget tørt at dømme ud fra den trailer.

Ellers kunne det godt blive fedt :) Netop sådan en solid feel good-fps, hvor man bare kan læne sig tilbage at skyde ting i ansigtet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 10/06-14 20:37 
Det er lidt det jeg håber Id har forstået at vi mangler.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-14 20:38 
Det er mit indtryk at det er dét de har leveret med det nye Wolfenstein. Men jeg har ikke spillet det endnu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 10/06-14 22:09 
Det er også mit indtryk. Tilbage til Doom 2 med gameplayet, så kører vi.
j/k
SumezSumezSkrevet 10/06-14 23:24 
1!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-14 23:59 
Nej tak :/ Doom 1 og 2 sagde mig aldrig noget, heller ikke dengang det var aktuelt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 11/06-14 00:23 
Har jeg mon spillet 1? Hmm
j/k
nerosnerosSkrevet 11/06-14 07:30, rettet 11/06-14 07:49 
Jeg tænker tit på at vende tilbage til RAGE. Spillede det på PS3 men det skulle vist køre bedre på XBOX.

Mangler at spille DOOM 3 ;-)
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 11/06-14 08:21 
Dem jeg har chattet med siger de har følt det kørte bedre på PS3, men begge er sikkert fin nok. Jeg tænker også tit på det, men der er bare noget "off" ved det. id har ikke lavet noget rigtig godt siden Quake 3.
j/k
SumezSumezSkrevet 11/06-14 08:26 
Nej, jeg følte ikke kamp i det spil var superunderholdende.
Mht. performance, er det et af de eneste FPS'er der kører 60 fps, det må tælle for noget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 11/06-14 08:43 
Den sidste boss fight i rage, var virkelig skuffende. Hvis man da kan kalde det for en boss fight.
SumezSumezSkrevet 11/06-14 09:35 
On the contrary... hvornår har du sidst set en spændende boss fight i en FPS? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 11/06-14 09:54 
Der var da en enkelt i rage. Den store mutant i dead city.
slk486slk486Skrevet 11/06-14 09:56 
Sumez>
On the contrary... hvornår har du sidst set en spændende boss fight i en FPS? :)

DNF!
j/k
nerosnerosSkrevet 11/06-14 10:22 
Sumez>
Nej, jeg følte ikke kamp i det spil var superunderholdende.

Sjovt det var netop dette som gjorde jeg synes det var et spændende spil. Ja og setting plus det grafiske.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 11/06-14 10:23 
slk486>
DNF!

Nåja... det spil :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-14 10:25, rettet 11/06-14 10:26 
neros>
Jeg tænker tit på at vende tilbage til RAGE. Spillede det på PS3 men det skulle vist køre bedre på XBOX.

Mangler at spille DOOM 3 ;-)

Rage kører bedst på PS3 hvor det ligger på næsten 100% stabil 60 frames hele tiden. Xbox-versionen svinger mellem 40-60 igennem hele spillet. Og det ligger på 3 discs hvilket er lidt træls.
Ps3 versionens eneste problem er texture pop-ups, som er lidt værre end på Xbox (PC-versionen lider også af dette). Personligt irriterede det mig aldrig og jeg vægter stabil framerate højere. Det kan forbedres betydeligt ved at køre spillet fra en SSD eller en SSHD, hvor jeg vil tro at pop ups er mindre end på Xbox-versionen.

Doom 3 BFG vil jeg tro kører bedst på 360. Det svinger vidst mellem 40-60fps på PS3 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 11/06-14 10:49 
Sumez>
Nåja... det spil :P

:D
j/k
slk486slk486Skrevet 11/06-14 10:49 
neros>
Sjovt det var netop dette som gjorde jeg synes det var et spændende spil. Ja og setting plus det grafiske.

Wingsticks er ihvertfald uber cool.
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/06-14 11:16, rettet 11/06-14 11:18 
Sumez>
On the contrary... hvornår har du sidst set en spændende boss fight i en FPS? :)

Hvad mener du med at bulletsponges med sporadiske glowy bits ikke er spændende? :(

Om end Borderlands serien nu og da har formået at tilføje lidt udfordring fra omgivelserne.


@slk
Wingsticks + muties = autopilot <3
Af de fleste meninger jeg har set/hørt/læst, tror jeg også næsten jeg var den eneste der ikke hadede vehicle delen af spillet. Tvært i mod.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SonicSonicSkrevet 11/06-14 11:20, rettet 11/06-14 11:22 
Konsolkongen>
Ps3 versionens eneste problem er texture pop-ups, som er lidt værre end på Xbox
(PC-versionen lider også af dette). Personligt irriterede det mig aldrig og jeg vægter stabil framerate højere. Det kan forbedres betydeligt ved at køre spillet fra en SSD eller en SSHD, hvor jeg vil tro at pop ups er mindre end på Xbox-versionen.

På PC eksisterer pop-up fejlen i Rage, pga. installeren ikke laver en cache folder til spillet, som det skal. Laver man selv folderen, kører det fint.
IMO er det dog et super ringe spil, Borderlands er meget meget bedre :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
nerosnerosSkrevet 11/06-14 11:24 
Konsolkongen>
Rage kører bedst på PS3 hvor det ligger på næsten 100% stabil 60 frames hele tiden. Xbox-versionen svinger mellem 40-60 igennem hele spillet. Og det ligger på 3 discs hvilket er lidt træls

Doom 3 BFG vil jeg tro kører bedst på 360. Det svinger vidst mellem 40-60fps på PS3 :)

Fedt jeg har nemlig et saved game fra RAGE liggende på min PS3 så slipper jeg at skulle starte forfra ;-)

Jeg har også DOOM 3 liggende til PS3
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 11/06-14 11:40 
FancyPants>
Hvad mener du med at bulletsponges med sporadiske glowy bits ikke er spændende? :(

Det er faktisk helt ufatteligt så mange udviklere der endnu ikke har forstået at bullet sponges aldrig har været spændende bosskampe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/06-14 11:41 
Og at bullet sponges ikke gør et spil sværere, bare mere tedious.
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/06-14 12:01 
Metro 2033 var lidt underligt på det område.
Jo lettere sværhedsgrad, jo mere lod alting til at være bullet sponges.
Frem for at justere mængden af health, var det damage output der var blevet justeret i stedet - for både player og AI.

Personligt er jeg lidt på hegnet, når jeg skal beslutte mig for om bullet sponges eller 100% QTE er mindst spændende i et FPS.


Og ift topic: Jeg opgav egentlig ret hurtigt Doom 3, uden at kunne sætte en finger på hvorfor. Så jeg håber at en 4'er kan fastholde mig lidt bedre. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 11/06-14 12:37, rettet 11/06-14 12:38 
Samme her. Doom 3 blev hurtigt lidt samey i ekstremt kedelige omgivelser, meget i stil med Quake 2, og føltes aldrig som et actionspil, ligesom gyseraspektet også er gjort bedre alle andre steder (FEAR er nok mest oplagte sammenligning, selvom det kom efter).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-14 17:00 
Sonic>
IMO er det dog et super ringe spil, Borderlands er meget meget bedre :)

Udover wasteland-temaet synes jeg ikke de har noget til fælles :) Derudover er jeg uenig, kunne godt lide Rage, men synes ikke Borderlands var noget særligt.

Sumez>
Det er faktisk helt ufatteligt så mange udviklere der endnu ikke har forstået at bullet sponges aldrig har været spændende bosskampe.

Jeg har oplevete enkelte spil hvor det passede perfekt. Binary Domain er det bedste eksempel. Det ville simpelthen ikke give nogen mening at kæmpe robotter ikke skulle pumpes fuld af skud før de døde. Det kræver selvfølgelig at bosskampene er designet til at de kan bære dette, ellers bliver det hurtigt kedeligt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/06-14 17:22 
Jeg var helt vild med hele skydemekanikken i Binary Domain.
Det gjorde reelt en forskel hvor man skød fjenderne. Mere end en simpel damage multiplier ved headshot, som er tilfældet i stort set alle andre shooters
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-14 17:26, rettet 11/06-14 17:29 
Ja det sagde "Bing!" når man skød knoppen af dem. Det var utroligt vanedannende :D

Skide godt spil, og sikkert på min top ti over de bedste spiloplevelser fra denne generation. Forstår ikke at det blev så dårligt modtaget :/
Hvis man kan lide 80'er Sci-Fi historier der er helt ude og skide tror jeg at man vil elske historien i BD, jeg gjorde i hvert fald. Og det gjorde heller ikke noget at den var leveret på vanlig Yakuza-niveau :)

EDIT: Straks efter gennemførsel på normal, gik jeg i gang med hard mode. Og gennemførte den sværhedsgrad over et par dage, uden at spille andet. Og straks efter gennemførsel på Hard gik jeg igang med Super Hard (eller hvad den nu hedder), men fik den aldrig gennemført :)

Simpelthen awesome :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/06-14 17:34 
Og benene på fjenderne med skjolde. :D
Har ikke haft det så sjovt med den slags fjender siden jeg jævnligt spillede ME3 multiplayer mod Cerberus. Mail slotting blev aldrig kedeligt. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 11/06-14 18:21, rettet 11/06-14 18:22 
Konsolkongen>
Det kræver selvfølgelig at bosskampene er designet til at de kan bære dette, ellers bliver det hurtigt kedeligt.

Det er så lige det :)
En "bullet sponge" er jo ikke nødvendigvis bare en lang livbar, det er hele designet omkring det. Eller manglen på samme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 21/07-14 16:24, rettet 21/07-14 16:33 
Det er blevet fremvist på QuakeCon... Her er noget af den nye info:

- Hedder nu kun Doom
- Platforme: XBO, PS4 og pc
- Tilsyneladende mere run and gun end Doom 3
- Melee er vigtigere end tidligere - bl.a. noget med at save i alle retninger med motorsaven
- Ikke regenerende health
- Man kan bære alle våben samtidig, old school style
- Double jump
- Multiplayer er "fast paced and competitive"
- Nogle af våbene: Double-barrel shotgun, chainsaw, rocket launcher og rapid-fire plasma rifle
- 60 fps/1080p
- "Need a hand to use a key scanner. Go rip the arm off a corpse and push it against the scanner."

Kilder:
http://www.polygon.com/2014/7/17/5913883/doom-4-quakecon-reveal
http://www.eurogamer.net/articles/2014-07-18-doom-4-is-an-oldschool-reboot-just-called-doom
http://www.rockpapershotgun.com/2014/07/18/doooooooooooooom/
SumezSumezSkrevet 21/07-14 16:31, rettet 21/07-14 16:40 
Lyder som den rigtige retning. Så mangler vi bare en ordentlig setting.

edit: Eddermaneme fesent at opbygge hype ved kun at vise gameplay til de tilstedeværende, når nu de -har- en faktisk demonstration klar. Men ja, det virker jo...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/07-14 17:00 
jaes>
- Ikke regenerende health
- Man kan bære alle våben samtidig, old school style
- Multiplayer er "fast paced and competitive"
- 60 fps/1080p

Sådan!
Spiller nu: Phantasy Star IV
260 emne(r).
1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig