X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo i krise?


Svar
scavengerscavengerSkrevet 26/01-12 16:59 
Er Nintendo ved at tabe kampen?

Fra Business.dk
Nemo me impune lacessit
happyEDhappyEDSkrevet 26/01-12 17:32 
Hold nu op det kommer hver år...
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/01-12 18:20 
det håber jeg ikke:
At det er hver år... så må de trykke penge? ingen har råd til det underskud HVER år
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 26/01-12 18:42 
Er det ikke det samme underskud som vi snakkede om sidste år? Deres regnskabsår slutter jo først i marts.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
scavengerscavengerSkrevet 26/01-12 18:46 
Jeg synes nu også der er temmelig langt fra +73 millioner til -3.320 millioner
Nemo me impune lacessit
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/01-12 19:13 
ikke helt.
Her er jule salget også med...tror ikke det var med i tråden sidst år?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
jaesjaesSkrevet 26/01-12 19:21 
Ja, Nintendo har nedjusteret deres forventninger siden sidst, vi talte om det.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/01-12 23:52 
I november var det 950 millioner $ de mente tabet ville blive...
SumezSumezSkrevet 27/01-12 00:17 
Dvs. mere end det tabet står til nu, hvis jeg forstår Business.dk artiklen ret?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 27/01-12 01:04 
Nedjusteret deres forventninger = nu forventer de endnu større tab, end de gjorde ved halvårsregnskabet for tre måneder siden :)
SumezSumezSkrevet 27/01-12 09:46 
Nu er jeg ikke uptodate på kurserne, men er - $950 millioner ikke næsten dobbelt så stort et tab som -kr3,32 milliarder?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 27/01-12 14:05 
Enig, det tal der nævnes i artiklen (3,32 milliarder kr) er mindre end det tal vi diskuterede i den ældre tråd (950 millioner US$).
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/01-12 15:45 
Nu var de 950m$ ikke noget Nintendo officielt havde udmeldt, men derimod noget diverse dommedags profeter havde forudsagt baseret på Nintendo's, på det tidspunkt, situation.

Men det er frem for alt den stærke yen der er årsag til tabet, efter som at 80% af nintendo's indtjening kommer uden for japan. For at sætte tingene i perspektiv så for 2½ år siden da var 1000 yen ca 55 Dkr værd, men nu er 1000 yen helt oppe i 730+ Dkr (som jo er bundet til euro'en inden for meget få % og den amerikanske svinger ikke ret meget i forhold til), det er en forøgelse på over 30% hvilket direkte er den primære årsag til underskuddet. Dette har meget at gøre med krisen i de europæiske lande + USA samt tsunamien i japan, når det vender engang vil yen'en falde igen.

Men Nintendo har tjent rekordhøje beløb i årene før så et tab på 3 milliarder vil næppe gøre stor skade, men det er klart at hvis ikke Wii U bliver en rimelig succes skal de til at tænke sig om.
silverstarsilverstarSkrevet 27/01-12 16:42 
Azzkikr>

For at sætte tingene i perspektiv så for 2½ år siden da var 1000 yen ca 55 Dkr værd, men nu er 1000 yen helt oppe i 730+ Dkr (som jo er bundet til euro'en inden for meget få % og den amerikanske svinger ikke ret meget i forhold til), det er en forøgelse på over 30% hvilket direkte er den primære årsag til underskuddet. Dette har meget at gøre med krisen i de europæiske lande + USA samt tsunamien i japan, når det vender engang vil yen'en falde igen.


Du mener at yen'en er oppe i 73+ Dkr og ikke 730.

Et spørgsmål: Mener du at tsunamien har været medvirkende til at kursen på yen er steget? Hvis ja, forklar gerne.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 27/01-12 16:53 
Om noget ville den vel kun resultere i en svagere Yen? Det er dog ikke utænkeligt at den også har haft en indflydelse på Nintendos økonomi.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 27/01-12 17:12, rettet 27/01-12 17:17 
Sumez/Silverstar:
Business.dk og de par amerikanske sites jeg har kigget på, skriver forskellige tal, men alle tre sites skriver om nedjusterede forventninger siden halvårsregnskabet. Så man kan ikke tage de tal vi snakkede om sidst om sammenligne med Business.dk's tal :)
http://www.gamasutra.com/view/news/39855/Nintendo_reduces_fullyear_forecasts_confirms_Wii_U_for_holiday_2012.php

Azzkikr:
Nej, de $926.3 er halvårstabet, ikke forudsigelser fra nogens side.
http://www.gamasutra.com/view/news/39855http://www.gamasutra.com/view/news/38055/Nintendo_Projects_264M_Annual_Loss_Misses_HalfYear_Forecasts.php

EDIT: Ok, du skriver 950 - det tal har jeg så aldrig set.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/01-12 17:27, rettet 27/01-12 17:30 
silverstar>

Du mener at yen'en er oppe i 73+ Dkr og ikke 730.

Et spørgsmål: Mener du at tsunamien har været medvirkende til at kursen på yen er steget? Hvis ja, forklar gerne.


Ja der røg et nul på der ikke skulle have været ;)

Men jo, Tsunamien havde en indirekte indflydelse på at yen'en blev stærkere. Et scenario der skete var fx at de utallige forsikrings omkostninger der kom var for uoverskuelige derfor solgte investorerne og selvskaberne deres udenlandske aktiver hvilket skabte en efterspørgsels for yen, derfor steg den, men det er selvfølgelig kun en af flere årsager og der er mange der spiller ind. Men generelt det er ikke unormalt at valutakursen i et land stiger efter en stor naturkatastrofe.

jaes>

Azzkikr:
Nej, de $926.3 er halvårstabet, ikke forudsigelser fra nogens side.
http://www.gamasutra.com/view/news/39855http://www.gamasutra.com/view/news/38055/Nintendo_Projects_264M_Annual_Loss_Misses_HalfYear_Forecasts.php

EDIT: Ok, du skriver 950 - det tal har jeg så aldrig set.

Det var et skud i tågen, da jeg ikke kunne huske det præcise tal :), blot at det var 9xx m$.
dRxLdRxLSkrevet 27/01-12 17:35 
Er der nogen forklaring på hvad de er begyndt at tabe penge på?
Antager at salget af Wii er stilnet af og 3DS er floppet, men ét er at tjene mindre end da de skovlede penge ind, noget andet er at indtjeningen er blevet så lille at man ender i et underskud.

Kunne godt tænke mig at vide om underskuddet bunder i ekstraordinære udgifter, og i så fald hvilke, i forhold til andre år, eller om det "blot" drejer sig om at indtjeningen er blevet så lille at "de faste udgifter" som er sammenlignelige med overskudsårene ikke længere kan dækkes.

Alt hvad jeg spørger om er muligvis besvaret her: http://www.marketwatch.com/investing/stock/ntdoy/financials/cash-flow , men er ikke den store regnsskabstekniker, så hvis andre kan udlægge tallene for mig ville det være fint.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/01-12 17:45 
Det er vel en kombination af det hele. Wii salget er stilnet, 3DS har ikke solgt så meget som forventet + omkostninger til både 3DS og Wii U.

Men de har jo tjent styrtene med på Wii. Var vi ikke helt oppe over 50 milliarder kr i 2008 fx?

Jeg tvivler på de laver en "sega" lige foreløbigt i hvert fald :).
happyEDhappyEDSkrevet 02/02-12 14:06 
Så kom sony også med deres underskud, på små 6 mia
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
HulleHulleSkrevet 02/02-12 22:50 
Eurogamer siger '£1,3 billion', så vi er vist op i store 6 mia.. Og lidt til :(
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/02-12 22:57 
Er det kun for spildivisionen, eller for hele Sony?
AV Intelligent Terminal
PapandPapandSkrevet 02/02-12 23:17 
Spilindustrien er jo som helhed i massiv krise nu. Casual markedet er mere eller mindre forsvundet. Dansespil, Wii, musik spil etc. er jo fuldstændig dødt.

Retail kæderne er tvunget til store omprioriteringer, mens andre er døden nær. HMV som senest nævnte eksempel.

De etablerede udgivere og producenter kæmper med massive underskud. Senest Nintendo og Sony, men også THQ der kan stå overfor en lukning.

Gaming industrien er cyclus præget og denne generation peekede for 3-4 år siden. Der skal nyt hardware til. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
happyEDhappyEDSkrevet 03/02-12 06:26 
Det er hele Sony
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BazeBazeSkrevet 03/02-12 07:29 
Papand>
Spilindustrien er jo som helhed i massiv krise nu. Casual markedet er mere eller mindre forsvundet. Dansespil, Wii, musik spil etc. er jo fuldstændig dødt.

What. Just Dance 7 har indtil videre solgt 7,3 millioner. Det er ikke dødt, hvis du spørger mig.

Det er ikke nyt hardware, som skal til, hvad skulle behøvet forbrugeren være ved en ny konsol? Endnu bedre grafik? Jeg tør væde på at omkring 80-90 af konsolejere er fint tilfredse med konsollerne, som de er nu.

Jeg tror nærmere, at Nintendos krise (eksempelvis) kan findes i deres udgivne spil. Zelda har solgt rigtigt dårligt ift. hvad produktionsomkostningerne har været. New Super Mario Bros derimod solgte hvad, omkring 20 millioner kopier, og kostede væsentlig mindre end Galaxy spillene eller Zelda.

De skal bare vågne op, se på hvad der sælger og så lav noget mere af dét. Det kan jo godt.
PapandPapandSkrevet 03/02-12 20:36 
Casual markedet i formen som vi kendte den (danse spil, Sing Star, Wii fit etc.) er en død sild. Zynga er sikkert af en anden mening, men Facebook og Iphone er heller ikke traditionelle gaming platforme.

Denne generation af konsoller har nået bunden af sin cyklus. Branchen har brug for nyt hardware og det kan kun gå for langsomt. Det er nyt hardware som aktiverer markedet, præcis som de tidligere generationer.

Sega, THQ, Capcom, Take2, Nintendo, Sony har alle været ude med dårlige regnskaber. Selv EA tabte 205 millioner $ i Q3.

Spilsalget i UK faldt som helhed 13% i 2011. Dette efter et svagt 2010. US markedet faldt hele 21%!
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
BazeBazeSkrevet 03/02-12 20:45 
Og du tror at en ny konsol vil få deres regnskaber til at gå postivt?

Hvad skulle grunden til en ny konsol være? Bedre grafik? Come on. Det sælger altså ikke konsoller (eller spil).
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/02-12 20:54, rettet 03/02-12 20:55 
Det må godt nok være årets påstand :D Nej, fænomenal grafik, eller ny teknologi har ALDRIG tiltalt masserne...

Tro det eller lad vær, men Nintendo lever af at sælge hardware. Gæt hvad de gør når deres nuværende hardware ikke sælger længere? Forbrugere er altid tilfredse med hvad de har, det er derfor virksomheder søger at skabe behov, med produkter/benefits forbrugeren ikke vidste han manglede.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BazeBazeSkrevet 04/02-12 08:28 
Jeg siger ikke at forbrugerne ikke kan lide grafik, jeg siger derimod at det ikke er det største selling point.

Tro det eller lad vær, men Nintendo solgte deres hardware pga. deres software. Spil som NWSMB og Mario Cart Wii solgte over 20 millioner kopier værd. Det bedste hardcore-grafik-!!one side har præsteret er Call of Duty med næsten 12 kopier til henholdsvis alle konsoller. Og jeg tror ikke man kan skabe udelukkende på baggrund af bedre grafik. Hvor mange ville spendere 3000-4000 på en ny konsol, fordi den nu kan vise "1080p".

Grunden til at Nintendo hardware ikke sælger længere skyldes nok at Nintendo, af en eller anden grund ikke har indset, at 2D Mario sælger langt mere end 3D mario og zelda osv.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/02-12 11:06, rettet 04/02-12 11:15 
Baze>
Tro det eller lad vær, men Nintendo solgte deres hardware pga. deres software. Spil som NWSMB og Mario Cart Wii solgte over 20 millioner kopier værd. Det bedste hardcore-grafik-!!one side har præsteret er Call of Duty med næsten 12 kopier til henholdsvis alle konsoller. Og jeg tror ikke man kan skabe udelukkende på baggrund af bedre grafik. Hvor mange ville spendere 3000-4000 på en ny konsol, fordi den nu kan vise "1080p".

Du kan jo spørge de 120 millioner mennesker der ejer en Xbox 360 eller Playstation 3 :)

Et par generationer tilbage markedsførte Nintendo "Super FX" mens Sega fokuserede på "Blast-processing"; Spil sælger konsoller, der er vi helt enige, men at sige at ny teknik/bedre grafik ikke er en god berettigelse for en ny generation, eller at de omtalte produkter ikke kan og bliver markedsført på dette, er forfejlet, og direkte forkert historisk set, (hvor Wii kun til dels er en undtagelse).
Baze>
Grunden til at Nintendo hardware ikke sælger længere skyldes nok at Nintendo, af en eller anden grund ikke har indset, at 2D Mario sælger langt mere end 3D mario og zelda osv.

Konsoller har det med at nå et naturligt loft, det er trods alt begrænset hvor mange der er interesserede i at købe konsoller - selv for Wii og Nintendos "blue ocean"-strategi. Bare fordi Nintendo udgiver et nyt 2D Super Mario, går folk, der allerede ejer konsollen, ikke ud og køber endnu en konsol.

Kigger man på de tidligere generationer, har der efter ca. 5 år været en naturligt nedgang i salgstal, fordi markedet har været mættet - det afløses så af nye konsoller, der i alle tilfælde har været teknisk bedre end de tidligere modeller, så de har haft en berettigelse.

New Super Mario Brothers Wii (NSMB) er et ret enestående tilfælde, som jeg synes det er svært at trække nogle generelle pointer ud fra. Bare fordi denne titel har solgt helt exceptionelt godt, betyder det altså ikke at Super Mario Galaxy, med 10 millioner solgte eksemplarer, eller Super Smash Brawl med samme antal solgte eksemplarer, eller sågar Skyward Sword, med 3,5 millioner solgte eksemplarer*, har solgt DÅRLIGT.

I den konkrete snak om NSMB, bliver man nødt til at kigge på "install base", altså hvor mange der ejer konsollen i forvejen: Ser man på hvor mange Wiis der er blevet solgt, og på hvor mange eksemplarer af NSMB, der er gledet over disken, ser det ud til at der sidder et NSMB i 25% af alle Wiis. Gør man det samme for Call of Duty: Black Ops til Xbox 360, kommer man frem til ca. 20%. Der er altså forskel, men det er ikke et blow-out.

Jeg tror ikke du finder en eneste forretningsmand, der vil se på salgstallene for NSMB Wii, og bagefter sige "lad os lægge alle vores æg i en kurv, og kun lave nye NSMB's, så skal vi nok sælge flere konsoller" - hvilket er det jeg hører dig sige. I så fald skulle Nintendo ikke producere andet en Wii-Fit fra nu af :p

*Spillet har ikke været ude særligt længe, og Nintendo titler har tendens til at sælge over en lang periode (se f.eks. NSMB Wii), men vil nok lide under at være blevet udgivet til sidst i konsollens levetid.

EDIT: Salgstal er taget fra Vgchartz.com
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WonderboyWonderboySkrevet 04/02-12 11:10 
NWSMB ?
Hader alle de forkortelser.
I love monster land
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/02-12 11:16 
Det gør jeg også :)

Det er rettet i ovenstående indlæg, så det burde være mere forståeligt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 04/02-12 12:23, rettet 04/02-12 13:58 
Baze>
Jeg siger ikke at forbrugerne ikke kan lide grafik, jeg siger derimod at det ikke er det største selling point.

Tro det eller lad vær, men Nintendo solgte deres hardware pga. deres software. Spil som NWSMB og Mario Cart Wii solgte over 20 millioner kopier værd. Det bedste hardcore-grafik-!!one side har præsteret er Call of Duty med næsten 12 kopier til henholdsvis alle konsoller. Og jeg tror ikke man kan skabe udelukkende på baggrund af bedre grafik. Hvor mange ville spendere 3000-4000 på en ny konsol, fordi den nu kan vise "1080p".

Grunden til at Nintendo hardware ikke sælger længere skyldes nok at Nintendo, af en eller anden grund ikke har indset, at 2D Mario sælger langt mere end 3D mario og zelda osv.

Det er da noget vrøvl det der. Iflg den logik ville der aldrig være nogen ide i at lave nyt hardware, eller nyt af noget som helst i denne verden for den sags skyld. Selvfølgelig er specifikationer (og potentiale, Wii'en har forlængst udlevet sit) vigtige. Hvorfor køber folk nye TV med marginale bedre/større billede? Nye lydenheder? Biler? Alt? Samme er naturligvis gældende med konsoller, desuden er ny hardware jo ikke bare = bedre grafik.

Derudover er en stor del af salget fra NSMB grundet bundles. Så din "2D mario > 3D mario" teori holder ikke.

Alle konsoller har en levealder, hvor længe det er afhænger alt sammen af udbud og efterspørgsel. Wii'en har været en gigantisk succes og har været på markedet i 5 år nu og solgt næsten 100 millioner eksemplarer, den har forlængst toppet og der er ikke den store efterspørgsel længere. Derfor er det tid til nyt hardware fra Nintendos side.
WehnerWehnerSkrevet 04/02-12 12:31 
Azzkikr>
Wii'en har været en gigantisk succes og har været på markedet i 8 år nu

Eller lidt over fem.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/02-12 12:32 
Azzkikr>
Det er da noget vrøvl det der.

Hørt - det var mere eller mindre det jeg forsøgte at sige :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/02-12 12:47, rettet 04/02-12 12:48 
Azzkikr>
Hvorfor køber folk nye TV med marginale bedre/større billede? Nye lydenheder? Biler? Alt?

Fordi det er en f¤¤ked up verden, vi lever i? Og fordi hele vores økonomi bygger på, at vi hele tiden skal bruge penge på ligegyldigt lort, som ingen af os i virkeligheden har brug for? :D
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 04/02-12 13:58 
Wehner>
Azzkikr>
Wii'en har været en gigantisk succes og har været på markedet i 8 år nu

Eller lidt over fem.

Ja det gik lidt hurtigt :) elendige numpad.
BazeBazeSkrevet 04/02-12 21:01 
Azzkikr>
Baze>
Jeg siger ikke at forbrugerne ikke kan lide grafik, jeg siger derimod at det ikke er det største selling point.

Tro det eller lad vær, men Nintendo solgte deres hardware pga. deres software. Spil som NWSMB og Mario Cart Wii solgte over 20 millioner kopier værd. Det bedste hardcore-grafik-!!one side har præsteret er Call of Duty med næsten 12 kopier til henholdsvis alle konsoller. Og jeg tror ikke man kan skabe udelukkende på baggrund af bedre grafik. Hvor mange ville spendere 3000-4000 på en ny konsol, fordi den nu kan vise "1080p".

Grunden til at Nintendo hardware ikke sælger længere skyldes nok at Nintendo, af en eller anden grund ikke har indset, at 2D Mario sælger langt mere end 3D mario og zelda osv.

Det er da noget vrøvl det der. Iflg den logik ville der aldrig være nogen ide i at lave nyt hardware, eller nyt af noget som helst i denne verden for den sags skyld. Selvfølgelig er specifikationer (og potentiale, Wii'en har forlængst udlevet sit) vigtige. Hvorfor køber folk nye TV med marginale bedre/større billede? Nye lydenheder? Biler? Alt? Samme er naturligvis gældende med konsoller, desuden er ny hardware jo ikke bare = bedre grafik.

PS1 blev lavet fordi 3D spil var blevet en reel realitet med bedre hardware og mere plads ved hjælp af CDROM. Der var naturligvis begrænsninger, og derfor blev PS2'en lavet, med endnu bedre hardware samt DVD. Ligesom før havde PS2 også sine begrænsninger, og her tænker jeg på fladskærme nu med HD var kommet på markedet. Derfor blev PS3 lavet, som nu kunne udnytte HDMI, hd grafik etc.

Hvad er de næste begrænsninger? 1080p gaming? Er det noget majoriteten vil købe selvom deres nuværende har HDMI og hd grafik? Jeg ved det ikke, men jeg tror ikke en ny konsol automatik vil give positive regnskaber.

Se bare hvordan PS Vita flopper i Japan. Den nærmest ligeså stærk som PS3 + alt muligt andet gejl. :)
OlimarOlimarSkrevet 10/04-12 15:33 
Det går langt være for Sony, http://www.bbc.co.uk/news/business-17662059 + de skal fyre 10000 medarbejdere( 6%) af deres workforce http://news.yahoo.com/sony-cut-global-workforce-10-000-nikkei-044827492.html Samt deres aktier er faldet massivt http://graphics.thomsonreuters.com/12/02/JP_SNY0212_CC.gif Tror næste generation, bliver rigtig spændene, jeg tvivler virkelig på at de næste 3 konsoller, er rene monstre. Måske MS med deres 720, går 'all in' Men vil spilproducenter så støtte den ? Jeg tænker hvis wiiu og ps4 er forholdsvis ens, rent ydelsesmæssigt.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/04-12 16:01 
WiiU og PS4 ens ydelsesmæssigt?? Sonys næste konsol bliver altså ca. lige så kraftig som deres nuværende Playstation 3? Den må du altså længere ud på landet med...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
OlimarOlimarSkrevet 10/04-12 16:05, rettet 10/04-12 16:17 
http://www.fudzilla.com/home/item/26662-orbis-specs-get-detailed ( we really don’t know how well the unit can perform, but so far it has been on par with the current generation) Nu er det her jo bare et rygte, men der er vel god grund til at tro, at der ikke bliver det helt vildt store skridt fra ps3-ps4 som fra ps2 til 3. Men deres nuværende penge problemer, kunne tyde på at de måske ikke releaser en monster maskine. Eller du ved måske noget vi andre ikke ved ? :)

Nu har du jo også antaget at wiiu kun er ligeså kraftfuld som ps3 og ligesom jeg kan finde rygter der modsiger det, kan du sikkert også finde modsvarende. Intet er sikkert endnu, bliver et episk e3 i år:D
Edit: http://n4g.com/news/785306/wii-u-is-actually-50-more-powerful-than-ps3-report samt http://wiiudaily.com/2012/04/gearbox-wii-u-is-more-powerful-than-current-gen-consoles/ <- gearbox
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/04-12 16:39 
Jeg kunne jo spørge dig om det samme :p

Jeg har læst nyheden på "Fudzilla", der taler imod alt andet jeg har læst om Orbis/Playstation 4. Nu skal jeg ikke gøre mig til dommer over hvilke rygte der er korrekte og forkerte, jeg kender ikke Fudzilla, men at dømme fra ud fra sprogets kvalitet på siden, ved jeg ikke hvor meget troværdighed jeg tør tilskrive det journalistiske aspekt.

Jeg tror du læser for meget i SONYs økonomiske problemer, ligesom der blev gjort i trådens begyndelse med Nintendo - jeg har svært ved at se hvordan deres kommende omstrukturering kommer til at have direkte konsekvens for ydeevnen af Playstation 4.

Det er selvfølgelig alt sammen spekulation, men som sagt ville jeg blive utroligt overrasket hvis SONYs kommende maskine bliver lige så kraftig som WiiU (og Playstation 3/Xbox 360) - vel er det nok slut med at Sony satser på helt anden og særlig (dyr) hardwarearkitektur, men jeg tror ikke du ser dem satse mindre på høj ydeevne (seneste eksempel Playstation Vita) fordi hovedfirmaet igen igen har problemer med økonomien. Til gengæld tror jeg der er stor sandsynlighed for at SONY vil kopiere hele tablet-konceptet fra WiiU i form af Playstion Vita/PS4, så på den måde kan der blive tale om en form for kompatibilitet (allerede tildels tilfældet mellem Vita/PS3). SCE er så vidt jeg husker en af de afdelinger i SONY der i perioden fra Playstation 3 blev lanceret, hvor strategien lå på høj kvalitet og ydeevne, har klaret sig bedst - en af årsagerne til at Kaz Hirai nu får lov til at tage tøjlerne efter Sir Howard Stringer.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
OlimarOlimarSkrevet 10/04-12 17:00 
Ved ikke om jeg læser for meget i penge problemet. Det virker bare ulogisk, at et firma kan blive ved med at lancere produkter de taber penge på. PSvita sælger faktisk dårligere end psp i japan http://www.engadget.com/2012/04/05/3ds-sales/ ( er nok pga prisen ) Det er faktisk kun sony pictures og deres musik afdeling, der klarer sig godt. Men skiftende artikler og nyheder, giver ikke meget overblik over hvad der rent faktisk foregår. En omstrukturering, vil jo medføre at aktieholderne, nok ikke kan se det fornuftige i at lancere produkter, som deres firma taber penge på, Da de jo lige fyrer 10000? Tror MS er de eneste, med stor nok pengetank, til at køre med underskud i årtier.

Som jeg tidligere skrev, så tror jeg ikke næste generation af konsoller bliver et kæmpe spring, som vi så i denne generation. Stigende omkostninger for spiludviklere, hvoraf mange er bukket under i år. Kombineret med længere og længere produktionstid. Hvis bare de nye konsoller kan klare spillene i 1080p med 60 fps bliver jeg glad. tror det kan tælles på to hænder, de spil der kørte den opløsning.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/04-12 17:18, rettet 10/04-12 17:27 
Ofte er profit i det korte løb i konflikt med profit i det lange løb. Du må vurdere de forskellige afdelinger i det lange løb, ikke blot i forhold til dette års regnskab. SCE ringe resultat dette år må ses i lyset af lancering af PS Vita, en modning af markedet for Playstation 3 og Playstation Portable. Playstation Vita er ikke den succes i Japan som SONY havde håbet - det er dog ikke noget nyt at SONYs Playstation-produkter har begyndervanskeligheder i Japan.

SONY har alle dage tabt penge for hver solgt konsol de producere - hele deres forretningsmodel er bygget op, så de tager et tab på salg af hardware i starten af produktperioden, som bliver vendt til profit via licensering, tilbehør- og softwaresalg. Det med at "blive ved med at lancere produkter de taber penge på" forstår jeg ikke. Samlet set tjener SONY penge på at sælge Playstation 3 og Playstation Portable.

Hvis SONYs nye konsol vil være i stand til at vise spil i ægte 1080p og 60 fps er der altså også tale om et væsentlig hop i forhold til ydeevne. Mange spil bliver knap nok vist i 720p i denne generation - de er blot opskaleret fra en lavere opløsning.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 15/04-12 03:20 
Olimar>
Hvis bare de nye konsoller kan klare spillene i 1080p med 60 fps bliver jeg glad. tror det kan tælles på to hænder, de spil der kørte den opløsning.

Det kan den nuværende generation jo også. Udviklerne vælger jo selv om de vil. Maksimal framerate og opløsning og gå på kompromis med grafiske effekter, mængder af fjender, størrelse på spilområder osv. Eller omvendt.

Det vil være det samme med næste generation. Procentdelen af 1080p@60fps titler vil sikkert være større, men der vil helt bestemt være masser af spil, hvor udviklerne presser de andre dele af grafikken til det yderste og vælger en mindre opløsning og framerate.

Næste generation bliver nok nærmere generationen hvor samtlige spil renderer i 720p og kører 30fps stabilt.
Bede-xBede-xSkrevet 17/03-15 18:14, rettet 17/03-15 18:15 
Folk der ikke fangede annonceringen af Nintendos partnerskab med DeNA i morges kan læse det hele her:

http://www.nintendo.co.jp/corporate/release/en/2015/150317/index.html
http://dena.com/intl/press/2015/03/nintendo-and-dena-form-business-and-capital-alliance.html

Håber det er ok, at jeg benytter denne tråd, men synes godt man kan passe det ind under krise-temaet, at de presses (mere) ind på mobilmarkedet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig