X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Resident Evil 6


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 19/01-12 23:34 
Så er der RE6 nyheder !!

Ser ud til zombier er tilbage på konsollerne :D

http://www.youtube.com/watch?v=BmC1lZeQad4
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
322 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
AzzkikrAzzkikrSkrevet 25/09-12 18:32 
Jeg er stor modstander af de der kæmpe lommer der, det er simpelthen så grimt at det totalt ødelægger jakken.

Til den pris der skal der nok heller ikke herske tvivl om læderkvaliteten ligger et sted mellem ringe og rent crap.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/09-12 18:44 
Der skal jo være plads til at man kan have sine green herbs og magazines
FancyPantsFancyPantsSkrevet 25/09-12 21:02 
Sumez>
Den måtte gerne lige være højhalset (modsat brokeback mountain-kraven), for at køre motorcykel-looket helt ud, men ja, den er ganske cool.

Tror nu alligevel jeg ville kaste mere respekt efter en gut der kom fræsende i Kermit kostume på en MC!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SonicSonicSkrevet 26/09-12 09:21 
Har annulleret min ordre :/ Køber det måske engang når det kommer på tilbud et sted. Leon's campaign er bare ikke nok til at retfærdiggøre et køb for mig. Capcom bør enten dræbe serien, eller gå tilbage til det der gjorde RE fedt i sin tid :/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 26/09-12 09:23 
At dømme efter RE5, falder det nok også temmelig hurtigt i pris.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 26/09-12 09:31 
Ja det gør det nok. Jeg bliver sgu lidt ked af, at de ødelægger den serie så meget, for jeg syntes at have rigtigt gode minder med de gamle. Jeg fatter ikke hvorfor alt skal laves om til en gang ligegyldigt action shooter :/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/09-12 14:34, rettet 26/09-12 14:38 
Sonic>
Jeg fatter ikke hvorfor alt skal laves om til en gang ligegyldigt action shooter :/

Fordi det sælger.

Især til 360 og i USA kan de jo slet ikke få nok af tåbelige skydespil [indsæt lam kommentar omkring amerikanere og xbox fans her].

Men ja det er tragisk, omvendt er der jo så mange gamle japanske spilserier der er blevet ødelagt så jeg har efterhånden vænnet mig til det, efter RE5 vidste jeg godt at RE var dødt.. Det er kun Nintendo der kan holde en nogenlunde standard endnu.
SumezSumezSkrevet 26/09-12 15:59, rettet 26/09-12 16:00 
Azzkikr>
Især til 360 og i USA kan de jo slet ikke få nok af tåbelige skydespil [indsæt lam kommentar omkring amerikanere og xbox fans her].

Tag et enkelt kig i brugtafdelingen i GameStop og du kan se at det bestemt ikke kun er i USA. Hvis jeg skal være helt ærlig, tror jeg faktisk at danskerne er meget værre end amerikanerne på det punkt.
Det er dog udelukkende baseret på det faktum at jeg langt oftere støder på tilfældige amerikanere som er lettere for mig at snakke spil med, end ditto danskere.

Jeg håber ikke du er seriøs omkring at der skulle være nogen særlig forskel på "xbox fans" og "ps3 fans" hvad det angår.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 26/09-12 17:10, rettet 26/09-12 22:46 
Dead Space: The Resident Evil game ;-)

Jeg har lige spillet demo'en igennem og fik et par indtryk.

Jeg synes ikke rigtig demo'en er noget ved. Grafisk ser det ufærdigt ud og texturene er lidt flade i det. Jeg troede spillet var hamrende flot, men det ligner ikke den standard vi er vandt til når man snakker RE synes jeg. Det virker lidt kedeligt og ligegyldigt. Jeg ville ønske det forholdt sig anderledes nu da 5'eren var noget hø. Håber jeg tager fejl og RE6 er godt, men det ligner ikke noget for mig indtil videre.

Ikke noget jeg får høje forventninger til.
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/09-12 21:06 
Sumez>
Azzkikr>
Især til 360 og i USA kan de jo slet ikke få nok af tåbelige skydespil [indsæt lam kommentar omkring amerikanere og xbox fans her].

Tag et enkelt kig i brugtafdelingen i GameStop og du kan se at det bestemt ikke kun er i USA. Hvis jeg skal være helt ærlig, tror jeg faktisk at danskerne er meget værre end amerikanerne på det punkt.
Det er dog udelukkende baseret på det faktum at jeg langt oftere støder på tilfældige amerikanere som er lettere for mig at snakke spil med, end ditto danskere.

Jeg håber ikke du er seriøs omkring at der skulle være nogen særlig forskel på "xbox fans" og "ps3 fans" hvad det angår.

Nu er det jo ikke nogen hemmelighed at over 60% af total salget i shooter genren typisk bliver solgt til USA alene, ligesom det heller ikke er nogen hemmelighed at amerikanerne er vilde med xbox, selvom en god portion af PS3 salget inden for genren også ryger den vej.

45%~ af det samlede antal 360/ps3 og typisk 60%+ af total salget inden for genren, så mener jeg nu godt at man kan drage konklusionen at amerikanerne har væsentligt større interesse for lige netop denne genre, hvilket jeg egenligt troede var alment kendt.
SumezSumezSkrevet 26/09-12 21:13 
Okay
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 26/09-12 21:22 
Amerikanerne har altid spillet mest på konsoller, hvor vi i Europa spillede mere på hjemmecomputere før i tiden. Det har så formet deres spilkultur til at være næsten udelukkende fokuseret på actionspil, med langt mindre fokus på andre spiltyper end vi har her i nabolaget.

Det er selvfølgelig en lidt grov generalisering, og den holder kun når man kigger på forbrugersiden. På udviklersiden finder man nogle af de største talenter inden for adventure, RPG og strategi.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/09-12 15:01 
Meget sigende reklame slogan?

Resident Evil 6
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/09-12 15:18 
... Jeg kan stadig ikke unsee den forbandede giraf!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Bede-xBede-xSkrevet 29/09-12 15:21, rettet 29/09-12 15:24 
TheDuke>
Amerikanerne har altid spillet mest på konsoller, hvor vi i Europa spillede mere på hjemmecomputere før i tiden. Det har så formet deres spilkultur til at være næsten udelukkende fokuseret på actionspil

Det er for overfladisk en analyse. Japanerne har også været fokuseret på konsoller uden det har ledt til samme købemønstre som amerikanerne. Bare tænk på hvor toneangivende spil som Final Fantasy, Dragon Quest, Monster Hunter, Pokemon o.lign. traditionelt set har været.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/09-12 16:51 
Darkbeat>
Meget sigende reklame slogan?

Haha, ja :D
SonicSonicSkrevet 29/09-12 16:54 
Hehe Darkbeat, helt enig :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
TheDukeTheDukeSkrevet 30/09-12 00:06 
Bede-x>
Det er for overfladisk en analyse. Japanerne har også været fokuseret på konsoller uden det har ledt til samme købemønstre som amerikanerne. Bare tænk på hvor toneangivende spil som Final Fantasy, Dragon Quest, Monster Hunter, Pokemon o.lign. traditionelt set har været.

Japanerne havde MSX'en og et langt bredere udvalg af genrer til de tidlige konsoller. Alle de lidt skæve titler blev som regel aldrig udgivet uden for Japan.
SumezSumezSkrevet 30/09-12 05:01 
Hvad findes der af "skæve" titler, som var forbeholdt japanerne (eller for den sags skyld i det hele taget), hvis vi går tilbage til MSX-tiden? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 30/09-12 13:24 
Vi skal nok et par år længere frem før de dukker op. Men især til Famicom og Super Famicom findes der trivia-quizzer, datingspil, jockey-sims, togspil og andre "japanske" spiltyper som aldrig blev udgivet andre steder.
SumezSumezSkrevet 30/09-12 16:56 
Ah ja, den slags. For ikke at glemme 100.000 mahjong-spil. :) Flere af de genrer er også stadig store i Japan, jeg havde bare ikke tænkt på dem som skæve, da de jo er/var temmelig store i Japan!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/10-12 17:27, rettet 01/10-12 17:30 
Spillet har fået ret dårlige reviews indtil videre og det lyder som om alle forudsigelser omkring de dårlige ting ser ud til at holde stik.

Forhåbentligt vil en kold modtagelse med dårlige reviews og ringe salg få Capcom til at revurderer deres tankegang vedr. serien og en eventuelt RE7.

Dropper mit release køb i hvert fald og venter på det dukker op til 15-20£. Vil gerne spille spillet igennem, da RE universet er fedt nok, men vil ikke betale fuld pris for et, tilsyneladende, SÅ dårligt spil.

Crapcom strikes again.
BeanoBeanoSkrevet 01/10-12 17:35 
4.5 på Gamespot... av!
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/10-12 17:41, rettet 01/10-12 17:42 
destructoid stikker den med 3/10 :P

39/40 i famitsu.... Det må være 4 crapcom medarbejdere der har været anmeldere i den omgang.
OlimarOlimarSkrevet 01/10-12 17:49 
39/40 wtf Havde famitsu eneret på preview af det ?
SonicSonicSkrevet 01/10-12 18:35 
Puha, er glad for jeg nåede at afbestille min preorder da :/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/10-12 18:56 
Jeg har også droppet tanken om at købe det i morgen. Jeg når nok at få købt og spillet Operation Raccoon City før RE6 :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
OlimarOlimarSkrevet 01/10-12 19:00 
Raccoon city sutter lige så hårdt :3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/10-12 19:12 
Ja det ved jeg :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/10-12 19:18 
Azzkikr>
Spillet har fået ret dårlige reviews indtil videre og det lyder som om alle forudsigelser omkring de dårlige ting ser ud til at holde stik.

Det kommer vist an på hvor man kigger. Nogen er jublende glade og andre langt nede i kælderen. Dem jeg normalt plejer at lade mig påvirke af, Edge, Gamespot, Eurogamer og Polygon, siger at det er middelmådigt eller at det lugter meget dårligt. Jeg springer over - demoen var meget lidt overbevisende.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/10-12 21:14, rettet 01/10-12 21:21 
Giant Bomb har ikke noget quicklook endnu, men Brad Shoemaker sidder og bander og svovler over det helt sygt i deres "I love Mondays" :D

http://www.giantbomb.com/i-love-mondays-10012012/17-6631/

Jeg bliver stadig nødt til at prøve det selv. Jeg kan ikke lade være med at få følelsen af at det er bandwagoning at hate på RE6 så hårdt.... Måske er det bare et eller andet i mig der håber på at der er noget godt i det, men nu er det på vej med posten... så må vi se :)


*EDIT*
Killscreen er blevet helt inspireret af RE6's kvaliteter
http://killscreendaily.com/articles/reviews/why-resident-evil-6-devastating-parable-about-heroin-addiction/
enfenenfenSkrevet 03/10-12 08:00 
Jeg frygtede desværre, at RE6 ville gå den forkerte vej. RE5 var ganske godt i min verden, men jeg savner alligevel den gode gamle stil fra de første spil.

Xbox 360 (ligger 10 % højere overall på PS3)
What is the Matrix?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/10-12 10:27 
Jeg sidder lige og hører Giant Bombcast, og de er bestemt ikke glade for spillet.

Og det er ikke en gang fordi de er kede af seriens skifte, men rettere at det simpelthen er så dårligt lavet.
Som de beskriver det, er det 100% vand på min mølle om at nogle spil og udgivere - og i efter min mening særligt de japanske - på en eller anden måde slet slet ikke kontrollerer kvaliteten af deres spil.
Det er som om, at spil er blevet så store og komplekse, at der ikke er nogen der har et overblik. Og resultatet er så at de systemer, der ligger under spillet, som menustruktur og -logik samt spilmekanikker, ikke bliver tænkt igennem.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 03/10-12 10:47 
De har også en video oppe hvis de diskuterer spillet :
http://www.giantbomb.com/quick-look-resident-evil-6/17-6633/
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/10-12 13:07, rettet 03/10-12 13:08 
Beano>
De har også en video oppe hvis de diskuterer spillet :
http://www.giantbomb.com/quick-look-resident-evil-6/17-6633/

En temmelig god gennemgang i den her video. Spillet fejler grusomt på alle områder lyder det til, som shooter og som traditionelt resident evil. Når selv fans af hjernedøde shooters ikke kan se nogen kvaliteter overhovedet ved man at spillet har ramt rock bottom.

RE5 var ringe set fra det perspektiv at det var et RE spil, RE6 er bare et lorte spil generelt, RE eller ej.

Meget sigende med deres kritik af de "fyld" figurer de har smidt ind udelukkende for coop's skyld, hvilket jo også klart er gået udover historien som de jo også siger er nærmest ikke eksisterende. Coop er selvfølgelig kun en brøkdel af problemet, men det blev forudsagt for længe siden at coop ville skade spillet, hvilket også holdte stik.

Pinligt Capcom, meget pinligt. Lad serien dø her, eller gør et sidste forsøg på et traditionelt RE tak.
DunwichDunwichSkrevet 03/10-12 13:43 
Jeg skylder måske at sige, at jeg mere eller mindre er vendt på en tallerken, efter at have spillet det fulde spil. Købte PS3 udgaven i går, og har indtil videre gennemført Chapter 2 som Chris og Chapter 1 som Leon. Jeg holder meget af spillet i dets komplette udgave. Kameraet har de flyttet lidt tilbage, så det ikke næsten sidder bag øret på karakteren, som det gjorde i demoen. Det kan anbefales, at man går dybt ind i options, og ændrer det defaulte cross hair sight til laser sight; Så bliver det at sigte, som i RE 4 og 5, og det foretrækker jeg. Det gør også våbenbrug bedre og sjovere i RE 6, IMO.

Når man har vænnet sig til styringen og specielt gameplayet i Chris' campaign, så er det pure Resident Evil. Det er lavet som en big budget horror flick, med mange set pieces og instant death quicktime events (som jeg ikke har noget i mod) - der er iøvrigt altid et checkpoint inden quicktime events, så ingen problem hvis man failer i første forsøg. Det var egentligt meningen at jeg ville vente med Chris' campaign, fordi jeg havde læst om andre folks dårlige erfaringer med den - inkl. min egen, udelukkende baseret på demoen - men besluttede alligevel at starte ud med den, og er så fortsat med den indtil videre, bortset fra en afstikker til Leon's. Er blevet ganske fortrolig med cover mekanik i Chris' campaign, og nyder faktisk at der osse er en decideret action shooter gemt i spillet. Det fede er, at det ikke kun er large scale det hele i dén campaign; Man kommer også indendørs og kan bruge sin shotgun osv. Jeg kan sgu li' det.

Med hensyn til PS3 vs. 360 ang. spillet, så kommer 360 versionen på to discs, men eftersigende, skal man kun bruge disc 2 hvis man vil ændre sprog i spillet. Demoen synes jeg ikke imponerede på 360 - har ikke prøvet demoen på PS3 - men det fulde spil i PS3 udgaven er smukt at se på. Meget, meget, klar grafik og ingen tearing eller slowdown jeg har bidt mærke i; Noterede mig, at Giantbomb klagede over en del slowdown i 360 versionen de spillede, i deres quicklook.

Et tip: Spil spillet med god lyd, og undgå kun at ha' lyden fra jeres TV. Det hjælper faktisk på oplevelsen, med surround sound i det her spil, og så lyder alt inkl. den ret fremragende musik, bare bedre via. anlægget.

Men prøv spillet. Det kan være I kan li' det.
BeanoBeanoSkrevet 03/10-12 13:47 
Dunwich>
Kameraet har de flyttet lidt tilbage, så det ikke næsten sidder bag øret på karakteren, som det gjorde i demoen.

Du taler om det første demo, ikke?
DunwichDunwichSkrevet 03/10-12 13:53 
Beano>
Du taler om det første demo, ikke?

Jeg har kun spillet den demo der blev tilgængelig på 360, for et par uger(?) siden. Findes der flere demoer på 360 og PS3?
DunwichDunwichSkrevet 05/10-12 13:45 
Beano, hvad mente du med dit spørgsmål?
BeanoBeanoSkrevet 05/10-12 14:33 
Bare at der har været to forskellige demoer - den første for nogle måneder siden ifm. Dragon's Dogma på 360 og så den nye som kom her for ca. to uger siden :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/10-12 22:44 
Jeg er halvvejs igennem nu og syntes faktisk det er ok.
Det er ret oldschool på nogen punkter. F.eks. er der nogen systemer i spillet som man aldrig får forklaret og selv skal opdage:

Quick Shot (Aim+Fire) bruger en smule stamina, men sigter og skyder på en fjende inden for en hvis radius af din karakter. Det stunner også fjender hvilket er praktisk da de normalt ikke bliver stunnet af normale angreb, så hvis en fjende er lige ved at gribe fast i en fra en vilkårlig vinkel er det en god måde hurtigt at fokusere på dem på.

Backwards Dive (Aim+Tilbage og A (360) X (PS3) kan også bruges til at undgå fjender der er ved at kaste sig imod dig og stunner også fjender foran dig et kort øjeblik.

Capcom har også forsøgt sig med et eller andet social networking i stil med sådan noget som Call of Duty Elite og Halo Waypoint... Dette koster dog ikke noget. Ved at spille spillet kan man optjene point hér der bla. kan bruges på at låse op for nye outfits i Mercenaries. Siden hedder www.residentevil.net

Her er de outfits der er indtil videre.
Resident Evil 6
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/10-12 17:39 
Der er som sagt ikke meget tutorial eller manual i selve spillet, men der er en ganske udemærket online manual der forklare de nye systemer.

http://game.capcom.com/manual/bio6/en/page-22.html

Check også de hér 32bit Mercenaries skins der (desværre) kommer som DLC på et tidspunkt.

Resident Evil 6
Resident Evil 6
Resident Evil 6
Resident Evil 6
Resident Evil 6
Resident Evil 6
Resident Evil 6
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/10-12 17:43, rettet 09/10-12 17:45 
Resident Evil 6 som produkt synes at være et udtryk for hvad der tildels er den krise japansk spiludvikling i øjeblikket er ude i og samtidig en generel tendens i forholdet mellem spillere og spildesignere: der lyttes i større og større grad til de ytringer der ofte udtager sig som forargelse, og foretages ændringer i forhold til det i nye iterationer af en spilserie, eller via opdateringer. Dette finder jeg både interessant på grund af de muligheder denne kommunikation byder på, og foruroligende på grund de konsekvenser det har for spilmediet.

Det mest tydelige eksempel er Mass Effect 3, der blev haglet ned på nettet på grund af en slutning mange blev skuffede over. Det fik den konsekvens at Bioware ændrede slutningen (dog ikke radikalt) med en opdatering. Jeg forstår hvorfor Bioware følte sig fristet til at tilfredsstille hvad de opfatter som deres fans, og gyde olie på vandene når det nu rent faktisk er muligt med mediet. Hele ideen i at lave om på en kulturproduktion fordi nogle meget larmende mennesker på internettet er utilfredse, synes at være en ringe beslutning. Det rokker ved den integritet folkene hos Bioware besidder som professionelle. Spilproduktioner skal være ytringer og ikke hvad en gruppe af fans er blevet enige om ville være en meget bedre ide.

Det samme synes at være et problem for Resident Evil 6. Spillet er meget fragmenteret, og man kan mærke at udvikleren har forsøgt at tilfredsstille så mange af de ønsker en eller anden tænkt "moderne spiller" måtte have, i stedet for at udvikle spillet ud fra en gennemtænkt vision med en tydelig rød tråd. Hvis denne diskurs vinder indpas, hvilket keg generelt synes den har i store produktioner, bevæger spil sig længere væk fra at være kulturproduktioner og endnu tættere på blot at være gennemtænkte forbrugsgoder. Det kan man selvfølgelig mene om hvad man vil, men jeg synes det har nogle ærgerlige konsekvenser for mediet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/10-12 22:10 
Havde der været et større fokus på én bestemt ting havde det helt sikkert ramt plet hos én specifik målgruppe.

Jeg kan nu meget godt lide de fleste ting i RE6, men da Capcom prøver at please alle er der helt klart sektioner som jeg syntes var mindre bedre end andre og det er desværre nok de sektioner folk vil huske spillet for.

En stealth del i Jake og Sherry's campaign var absolut ikke min favorit, men jeg ved at der findes massere af mennesker derude der er helt tovlige med spil som Haunting Ground hvor man næsten ikke laver andet. Sektioner hvor man skal stikke af fra regenerators var heller ikke min kop te, men igen... Der er nok nogen der syntes at det var det bedste i spillet.

Jeg syntes nu stadig at det er væsentligt mere et rigtigt spil end sådan noget som Assassin's Creed og Splinter Cell der føles fokustestet til døde.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/10-12 23:03 
Echelon VI>
Spilproduktioner skal være ytringer og ikke hvad en gruppe af fans er blevet enige om ville være en meget bedre ide.

Uhyggeligt rigtigt. Som du også selv er inde på, er begrebet "fan" blevet udvandet noget så voldsomt på det seneste. I hovedparten af de tilfælde, hvor spilfirmaer snakker om deres "fans", burde de udskifte det med "forbrugere". Internettet har desværre åbnet op for, at spiludviklerne snildt kan smide noget halvfærdigt skizofrent bras på gaden for derefter at bruge al energien på at begrave fjæset så langt oppe i spillerens mås som muligt og slikke løs online. Man ser sjældent en udvikler, der bare forsøger på at lave et godt spil. Der er så mange penge på spil efterhånden, at man ikke kan tillade sig at satse på kvalitet.

Curling-generationens råddenskab bløder ind i alting.
AV Intelligent Terminal
SonicSonicSkrevet 10/10-12 08:17 
LOL, low poly DLC, jow jow, way to go Crapcom :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 10/10-12 09:00 
Echelon VI>
Resident Evil 6 som produkt synes at være et udtryk for hvad der tildels er den krise japansk spiludvikling i øjeblikket er ude i og samtidig en generel tendens i forholdet mellem spillere og spildesignere: der lyttes i større og større grad til de ytringer der ofte udtager sig som forargelse, og foretages ændringer i forhold til det i nye iterationer af en spilserie, eller via opdateringer. Dette finder jeg både interessant på grund af de muligheder denne kommunikation byder på, og foruroligende på grund de konsekvenser det har for spilmediet.

Det mest tydelige eksempel er Mass Effect 3, der blev haglet ned på nettet på grund af en slutning mange blev skuffede over. Det fik den konsekvens at Bioware ændrede slutningen (dog ikke radikalt) med en opdatering. Jeg forstår hvorfor Bioware følte sig fristet til at tilfredsstille hvad de opfatter som deres fans, og gyde olie på vandene når det nu rent faktisk er muligt med mediet. Hele ideen i at lave om på en kulturproduktion fordi nogle meget larmende mennesker på internettet er utilfredse, synes at være en ringe beslutning. Det rokker ved den integritet folkene hos Bioware besidder som professionelle. Spilproduktioner skal være ytringer og ikke hvad en gruppe af fans er blevet enige om ville være en meget bedre ide.

Det samme synes at være et problem for Resident Evil 6. Spillet er meget fragmenteret, og man kan mærke at udvikleren har forsøgt at tilfredsstille så mange af de ønsker en eller anden tænkt "moderne spiller" måtte have, i stedet for at udvikle spillet ud fra en gennemtænkt vision med en tydelig rød tråd. Hvis denne diskurs vinder indpas, hvilket keg generelt synes den har i store produktioner, bevæger spil sig længere væk fra at være kulturproduktioner og endnu tættere på blot at være gennemtænkte forbrugsgoder. Det kan man selvfølgelig mene om hvad man vil, men jeg synes det har nogle ærgerlige konsekvenser for mediet.

Jeg syntes det udelukkende tyder på at Capcom i deres ukritiske grådighed har kigget på hvilke typer af spil som sælger i vesten og har forsøgt at appellere til det marked, og samtidig manglet den rette forståelse og respekt for RE serien. De har i hvert fald ikke lyttet til fans af RE serien imo :)

Mht. ME3's lidt fisbrændte slutning, så syntes det var en anden situation - der var netop fans af serien som "brokkede" sig over seriens slutning som virkede en smule rushed og ikke levede op til det som var lagt op til mht. valg og konsekvens undervejs. Det har den nye slutning svjv ikke ændret meget på og selve spillet er stadig det samme.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/12-12 22:11 
Købte spillet i USA da jeg var der over... og må sige jeg er vild med det!
Det var bedre end jeg troet det ville blive...

Hvad jeg synes om Resident evil 6
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/12-12 17:12 
Der er en update ude til spillet nu og der er også annonceret en PC version

Today's update does the following:

-Unlocks Ada's campaign from the start (don't have to finish the others for access)

-Unlocks optional co-op partner for Ada's campaign (human controlled)

-Adds more camera functionality; zoom in and out to your liking

-Unlocks "No Hope" difficulty mode. It's... hard :)

There will also be a second title update on January 22, adding the following adjustments:

-Agent Hunt mode unlocked from the start

-Agent Hunt selectable criteria before starting match (stage, region, settings like infinite ammo or friendly fire)

-Stage selection within chapters

-QTE assist; you have the option to automatically complete most QTE events (a relief on Professional, looking at you Simmons)

We can also announce the PC release date for RE6, which will hit North America as a download on March 22, 2013. It will land with all console content as well as any future content that arrive as free title updates (such as the No Hope mode).

On Steam, RE6 PC will support:

-Cloud Saving

-Steam Achievements

-Friends support

-Game overlay

-Leaderboards


Kilde
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/12-12 18:14 
Der er også noget DLC... Bla. Onslaught som næsten er Puyo Pop med zombier

http://youtu.be/Q35ijeLNymQ
322 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig