X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Er der nogen som roder med chip-musik?


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/01-12 01:43 
Omend mine programmeringsevner stadig kan ligge på et meget lille sted, så er jeg efterhånden nået så langt i mit software-eventyr, at jeg snart har fået brokket noget spilagtigt halløj, som fortjener et lysspor, sammen til Sega Master System.

Det er fuldstændigt nyt land for mig, og jeg har ikke det mindste forstand på musik. Så der kommer nok til at gå noget tid, før jeg overhovedet kan lave noget, der er til at holde ud at høre på.

Men jeg synes det er virkelig fedt, at der er så mange folk som komponerer musik til de gamle maskiner. Og så kom jeg til at tænke på, om der evt. skulle sidde nogle P:R'ere, der jammer for vildt med chip'en i en eller anden gammel konsol? :)
AV Intelligent Terminal
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 12/01-12 07:22 
Jeg gør! :D
Har et LSDJ cartridge som jeg synes er mægtig skægt. Har haft det liggende i et par år, og er først nu ved at finde ud af hvordan det bruges ordentligt. Jeg ved ikke hvordan du burde gøre mht. Master System, men jeg vil da opfordre dig til at prøve LSDJ :)

Så skal man forresten også lige høre danskeren Mobb Beeb. Hans plade er mega fed!

Mobb Beeb - Modificeret
happyEDhappyEDSkrevet 12/01-12 07:26 
Har også lavet noget på LSDJ for nogle år siden, det var ret sjovt, brugte musikken i nogle af mine spil.
Har det stadig liggende, med tranfere enhed og en game boy classick jeg har moddet så den er baggrundbelyst, hvis det kunne have interesse.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
varmtvandvarmtvandSkrevet 12/01-12 09:00 
Tjek også la belle indifference. (de giver koncert på udstillingen "Space Invaders" i kunsthallen Nikolaj i Aften torsdag 12/1. = 2 fede ting på 1 gang)

la belle indifference
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/01-12 12:22 
Lim3Hero>
Jeg ved ikke hvordan du burde gøre mht. Master System

Der findes trackers, som kan lave musik til forskellige lydchips, der bliver brugt i de gamle maskiner. Feks. Mod2PSG2 og DefleMask. Der er nok at vælge imellem. Så det er i hvert fald ikke udstyret, som begrænser mig, men i langt højere grad mine manglende musikalske evner :D

Men nu har jeg fundet en newzealandsk gut, som er villig til at komponere noget musik til mit spil. Så må jeg vente med lege med musik og i stedet koncentrere mig om at kode selve spillet :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-12 13:35 
Hvad er du igang med at lave nu? Er det stadig Battleships?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/01-12 13:46 
Nej, det er et Sokoban-agtigt puzzle-spil :)
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig