X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo taber $926 mio. i år


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/10-11 23:12, rettet 28/10-11 23:13 
Ser ud til at nintendo taber stort i år.

Alle ved at nintendo ikke har solgt det de skulle på deres 3DS i nu! selv efter de har sat den ned i pris.

Hvordan ser i nintendo , bliver 2012 deres år? eller vil 3DS stadig ligge dårlig? Og er en "PS3/360" HD udgave af wii (wii U) alt, alt, for sent ? da vi skriver 2012 når de kommer med en HD konsole? Nemlig, wii U.Se hele indlægget
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
94 emne(r).
« < 1 2

Svar
RJKRJKSkrevet 31/10-11 22:39, rettet 31/10-11 22:40 
Azzkikr>
Til Wii har der været 7 eksklusive spil fra Nintendo selv som har solgt over 5 millioner eksemplarer (det nye zelda bliver utvivlsomt nr.8). Mario kart, mario party, new super mario wii, donkey kong, SMG1 &2, Zelda.

Twilight Princess er da ikke eksklusivt ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JonassoeJonassoeSkrevet 31/10-11 23:04, rettet 31/10-11 23:06 
EDIT
Fejl-post, undskyld
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
BeanoBeanoSkrevet 31/10-11 23:09 
Jeg måtte også lige læse artiklen flere gange :)
JonassoeJonassoeSkrevet 31/10-11 23:13, rettet 31/10-11 23:14 
Azzkikr>
Dette alene giver da netop udtryk for at Nintendo, som jeg sagde, lever på deres eksklusive titler.

Jeg er helt enig, men det forklarer ikke deres manglende støtte af konsollen her på det seneste. Som Sumez nævner er SS på vej, men siden det utvivlsomt har været svindedyrt at udvikle (ca. 100 mennesker har været i gang i fem år), så ville jeg tro, det ville blive en skuffelse for Nintendo, hvis det ikke nåede langt over 5 millioner. Det er også det eneste store eksklusive spil i lang tid.

Beano>
Jeg måtte også lige læse artiklen flere gange :)

Haha ja, jeg fejllæste den og dragede en forkert konklusion. Den drejer vist kun om 3DS og ikke Wii, men I kan lige få den her igen:
http://www.zeldainformer.com/2011/10/iwata-nintendos-profit-dip-somewhat-intentional.html

PS: Azzkikr, der er altså lidt mere end syv
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
JonassoeJonassoeSkrevet 31/10-11 23:13, rettet 31/10-11 23:14 
En eller anden dag må jeg altså lære at bruge den rediger-knap først...
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/11-11 00:30, rettet 01/11-11 00:34 
Ja hvis man begynder at tælle wii sports osv med, men det er jo meningsløst og irrelevant i denne sammenhæng.

Derudover må jeg indrømme at jeg ikke rigtigt forstår hvad det er du forsøger at diskuterer længere.

Vi har fået slået fast at nintendo har de største eksklusive succeser og at de lever på dem (som jeg skrev fra start). Derudover er det jo heller mere 1-1½ år siden både SMG2 og DKCR udkom og zelda er lige på trapperne så jeg forstår ikke hvad det er du vil frem til eller hvad du er uenig over.

Du forventer måske de kommer med en 5m+ titel hvert halve år eller hvad? Så har du lidt for store forventninger, især taget i betragtning af at de lige har udgivet 3DS, skal lave 3DS/DS spil + har en ny konsol på trapperne, men ligegyldigt hvad så lyver tallene ikke, de laver stadig flere store eksklusive titler end nogen anden producent, så igen fatter jeg ikke hvad det egenligt er du vil frem til og hvad du er uenig over.
happyEDhappyEDSkrevet 01/11-11 06:57 
Det er vel begrænset hvor mange spil nintendo SELV kan komme frem med hver år, også hvis de stadig gerne vil levere kvalitet.
Man kan sige at der godt kunne være flere gode spil fra andre producenter, men det kan nintendo jo ikke tvinge frem.

Hvor mange gode spil producer sony og microsoft selv om året?
De fleste gode spil komme fra andre producenter der udvikler til konsollen.

Man skal også huske at wii er en helt anden konsol og et helt andet marked, og at sige den (wii) har problemer er useriøst da den har solgt som ind i helvede og nintendo har tjent masser af penge på selve konsol tallet.
problemet er da helt sikker nu hvor de prøver med 3DS hvor de prøver at ramme noget der ikke plejer at være nintendo.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
CoreCoreSkrevet 01/11-11 07:40 
Azzkikr>
Vi har fået slået fast at nintendo har de største eksklusive succeser og at de lever på dem (som jeg skrev fra start).

Nej. Du skrev fra start at de havde de "overlegent bedste" og snakker nu om at de har de bedst sælgende.

Jeg indrømmer at jeg selv sprang på salgstallene ifbm. om bundles skulle tælles med eller ej, men der hvor du mødte uenighed, var på "de overlegent bedste".
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 01/11-11 07:42 
happyED>
Hvor mange gode spil producer sony og microsoft selv om året?

Sony er til forskel fra tidligere enormt aktive for tiden, men Microsoft har rigtig nok sat alt ind på Kinect-udgivelserne, men så er de indtil videre også på minimum 4 i år (GOW3, FM4, KinectSports 2, Dance Central 2).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JonassoeJonassoeSkrevet 01/11-11 11:31, rettet 01/11-11 11:32 
Det er et faktum at Nintendos titler ikke sælger så godt, som de burde og ikke udkommer så tit, som de burde. Ellers ville de ikke være i økonomiske vanskeligheder (selvom jeg indrømmer at 3DS'ens katastrofale præstation nok har gjort det endnu værre).

Desuden er et hit-spil éng gang om året eller endnu sjældnere ikke nok, specielt ikke når de i den grad overskygges af Nintendos virkelige succeser (Mario Kart Wii, NSMBW, Wii Fit mm). Nintendo er et stort firma med mange interne udviklinghuse, så hvorfor laver de så få spil?
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
SumezSumezSkrevet 01/11-11 11:49 
Core>
Nej. Du skrev fra start at de havde de "overlegent bedste" og snakker nu om at de har de bedst sælgende.

Når vi snakker et firmas økonomi, og på emnet om hvorvidt Nintendo giver folk det de vil have, så synes jeg det er indlysende at vi snakker salgstal her.
Om det så også er "de bedste" spil er klart langt mere subjektivt, men der generel stor enighed om at hvis SMG ikke er det bedste spil i denne generation, så er det langt deroppe af. Enkelte kan selvfølgelig være uenige, men man kan ikke rigtig ignorere den overvældende ros, spillet har fået, så et eller andet har de jo nok fat i...

Jeg indrømmer at jeg selv sprang på salgstallene ifbm. om bundles skulle tælles med eller ej, men der hvor du mødte uenighed, var på "de overlegent bedste".

Det er nu ikke mit indtryk at det var der, Jonassoe var uenig. På den anden side har jeg ret svært ved at finde ud af hvad det helt præcis er, Jonassoe er uenig i. Påstanden om at Nintendo ikke "støtter" konsollen længere, forstår jeg i hvert fald overhovedet ikke hvor kommer fra, det er virkelig sort snak som jeg ser det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/11-11 12:00 
Core>
Nej. Du skrev fra start at de havde de "overlegent bedste" og snakker nu om at de har de bedst sælgende.

Jeg indrømmer at jeg selv sprang på salgstallene ifbm. om bundles skulle tælles med eller ej, men der hvor du mødte uenighed, var på "de overlegent bedste".

Det var ikke mig der startede diskussionen vedr. salgstal. Om de er de bedste eksklusive titler er selvfølgelig en smagssag, men lige meget hvad kan ingen modsige at nintendo laver titler af meget høj kvalitet generelt.

Jonassoe>
Det er et faktum at Nintendos titler ikke sælger så godt, som de burde og ikke udkommer så tit, som de burde. Ellers ville de ikke være i økonomiske vanskeligheder (selvom jeg indrømmer at 3DS'ens katastrofale præstation nok har gjort det endnu værre).


Sjovt, jeg troede netop at salgstallene i denne tråd og det faktum at at de udgiver flere titler der sælger 5m+ end nogen anden udvikler beviser præcis det modsatte...

Det virker meningsløst at du bliver ved at sige at Nintendo's titler ikke sælger godt og de ikke udgiver nok spil der sælger godt når vi netop har konkluderet at deres store titler sælger rigtig godt og at de har flere titler der sælger 5m+ end nogen anden udvikler. Er du overhovedet sikker på hvad vi diskuterer her? Og her snakker vi kun wii titler, deres DS titler sælger endnu mere.

Derudover, noget som endnu ikke er blevet nævnt, er at Nintendo titler generelt holder deres pris utrolig lang tid. Hvor man efterhånden ser alle 360 og ps3 titler falde til en 17-20£ efter blot få måneder er dette aldrig tilfældet med Nitendo's titler, de holder pris indtil der kommer en platin/best/(whatever de nu hedder til wii) udgave og de sælger stadig, fordi det er kvalitetsspil. Super mario galaxy må være det spil nogensinde har holdt sin pris bedst.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/11-11 15:26 
Jeg er ikke fan er nogle ting. og vil ikke se nintendo sony xbox gå ned. jo flere konsoler det bedre :D

Men lige meget hvordan vi snakke og drejer tingene! så er det ikke nintendo's år!

Som jeg har sagt det mange gange før:
Dette er det vildeste Q4 jeg har set i 25år, og nintendo er ikke med i det. (jo zelda) hvis jeg KUN sad med en wii der hjemme,? ville jeg gå glip af hele Q4 festen!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
la0sla0sSkrevet 01/11-11 15:45 
Altså igen, det er for halvåret, som det er pointeret regner de med et underskud på 250 mil. for hele regnskabsåret.

Det er altså ikke så farligt, Nintendo har masser af penge. Jeg kan faktisk ikke se at der er grund til panik, det er ren sensationalisme at der bliver skrevet om det som der gør, før der rent faktisk er et årsregnskab.

Derudover, hvem her har set halvårsrapporten? Jeg gider ikke, men der er mange måder at få et underskud på. Lad os sige at Nintendo har haft en masse ting de kan afskrive på regnskabet, så kan det bruges til at skabe et underskud, hvilket også giver skattemæssige fordele. Selvom de måske har en høj indkomst, kan den se mindre ud ved at afskrive en masse aktiver.

Fx. kan et stort lager af spil der ikke kan sælges eller genanvendes have en fiktiv værdi, hvis Nintendo "dumper" de spil. taber de reelt set spillenes værdi, hvilket så giver et minus. Det samme med fabrikker, maskiner og alt muligt andet. Eksempelvis kan man også skubbe afskrivninger, og gøre det på én gang, det vil sige at noget der ville have givet 50% minus sidste år, og 50% i år, afskrives med 100% i år, og dermed hele tabet.

Det er selvfølgelig nok tvivlsomt om de har for 1 milliard + i ting der kan afskrives, men det skal tænkes ind. Jeg er selvfølgelig heller ikke ekspert, osv. men der er bare så mange regnskabsmæssige elementer i det her, at det ikke behøver at være så negativt som så.

Faktisk kan aktiemarkedet reagere positivt på et underskud, hvis det er i en rigtig kontekst (research/investering i et nyt produkt), ligeledes har aktiemarkedet altid reageret negativt på at Apple eksempelvis bare spare penge op, fordi det ikke er den bedste måde at forøge deres værdi på.

men men... det er bare mine tanker
Hvad sker der?
RJKRJKSkrevet 01/11-11 16:02, rettet 01/11-11 16:03 
Azzkikr>
Nintendo titler generelt holder deres pris utrolig lang tid. Hvor man efterhånden ser alle 360 og ps3 titler falde til en 17-20£ efter blot få måneder er dette aldrig tilfældet med Nitendo's titler

Er det ikke alment kendt at det skyldes at Nintendo tvinger butikkerne til dette, ligesom andre "kvalitetsmærker" der holder priserne kunstigt oppe? Om det er ulovligt som det foregår nu skal jeg ikke gøre mig klog på, men det er da et faktum at det har været tilfældet i meget stor stil tidligere fra Nintendos side, ikke mindst i Skandinavien.

Og mon ikke salgstallene ville være endnu højere, hvis man ikke kørte denne politik :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/11-11 16:08, rettet 01/11-11 16:18 
ChronoSousa>
r!

Som jeg har sagt det mange gange før:
Dette er det vildeste Q4 jeg har set i 25år, og nintendo er ikke med i det. (jo zelda) hvis jeg KUN sad med en wii der hjemme,? ville jeg gå glip af hele Q4 festen!

Nu har du skrevet det der et par gange efterhånden og nu må jeg have min nysgerrighed stillet.

Hvad er det for nogle titler som udkommer her i Q4 der gør det så vildt? For mig ser det ikke ud til at være noget udover det sædvanlige.

Zelda, uncharted 3, skyrim, AC3 og modern borefest 3?(sidst nævnte kommer også til wii)?

Til wii kommer der også et nyt mario&sonic olympic games spil der hvis de to tidligere spil er en indikator nok skal sælge en god portion millioner kopier.

Men det virkelige trumf kort for Nintendo her i Q4 (og ikke mindst til jul) er at både mario land 3D og mario kart 7 udkommer og hvis det ikke får gang i 3DS salget er der næppe noget der gør.

RJK>


Og mon ikke salgstallene ville være endnu højere, hvis man ikke kørte denne politik :)

Uden tvivl, men det er jo ikke sikkert at de ville tjene flere penge på spillene af den grund.

Hvis priserne skal sænkes 40%~, som mange ps3/360 titler bliver inden for et par måneder, skal der alligevel sælges mange titler for at retfærdiggøre det.

Folk har jo tilsyneladende intet problem med at købe Nintendos spil til den pris de bliver udbudt til og det er der vel en grund til, så ville det da være håbløst fra nintendos side at sænke priserne :P.

Men det stiller jo igen salgstallene i et vist perspektiv når man betragter et nintendo spil der har holdt pris i årevis og solgt det samme eller mere end et ps3/360 spil som hurtigt faldt i pris.
RJKRJKSkrevet 01/11-11 16:20 
Det var netop min pointe :)

Og så lige at der selvfølgelig ikke er grund til at rose Nintendo for noget der minder om, hvad de tidligere er blevet dømt til at betale store millionerstatninger for.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 01/11-11 16:50 
Jeg købte mit Animal Crossing for en 50'er.

Og på den anden side, så launcher Nintendos spil også 100-200 kr. billigere, end spil til de andre formater.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 01/11-11 17:04, rettet 01/11-11 17:06 
Sumez>
Når vi snakker et firmas økonomi, og på emnet om hvorvidt Nintendo giver folk det de vil have, så synes jeg det er indlysende at vi snakker salgstal her.

Ikke i "Nintendo har overlegent de bedste ekslusiv-titler"-sammenhængen, her var det kvalitet der var på tale, og det er egentlig også kun i samme sammenhæng, jeg har stillet mig uenig. Jeg er slet ikke i tvivl om at Nintendo har nogle virkelig højkvalitets-udgivelser, jeg mener bare ikke at der er ret mange af dem i denne generation, og de har heller ikke gjort det nemt for sig selv, ved at blive ved med at hænge sig i forældet hardware.

Sumez>
På den anden side har jeg ret svært ved at finde ud af hvad det helt præcis er, Jonassoe er uenig i.

Heller ikke her, jeg blandede mig bare skødesløst i bundle-snakken.

Azzkikr>
Om de er de bedste eksklusive titler er selvfølgelig en smagssag, men lige meget hvad kan ingen modsige at nintendo laver titler af meget høj kvalitet generelt.

Det behøver det vel ikke at være, vi må kunne finde nogle statistikker, der kører på anmeldeserne.

Gamerankings siger eksempelvis at:
Xbox har 13 titler med en score på over 90%
PS3 har 9 (Ico/Shadow & GOW-Coll. medregnet) på over 90%
Wii har 9 (RE4 Wii edition medregnet) på over 90%.

EDIT: Hva' Sørensen, Xboxen har her rent faktisk en statistik der taler til dens fordel. Det er da ikke hver dag man falder over sådan en ;)

Gamerankings
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 01/11-11 17:12, rettet 01/11-11 17:16 
RJK>
Azzkikr>
Nintendo titler generelt holder deres pris utrolig lang tid. Hvor man efterhånden ser alle 360 og ps3 titler falde til en 17-20£ efter blot få måneder er dette aldrig tilfældet med Nitendo's titler

Er det ikke alment kendt at det skyldes at Nintendo tvinger butikkerne til dette, ligesom andre "kvalitetsmærker" der holder priserne kunstigt oppe? Om det er ulovligt som det foregår nu skal jeg ikke gøre mig klog på, men det er da et faktum at det har været tilfældet i meget stor stil tidligere fra Nintendos side, ikke mindst i Skandinavien.

Jeg kan ikke forestille mig andet end at de dyre Nintendospil også er dyrere for forhandlerne, hvormed de ikke holdes dyre "kunstigt", men ganske enkelt fordi de kan. Det tror jeg de fleste andre spiludgivere ville ønske de kunne gøre efter.
Med andre ord, hvordan de holder priserne høje er jo fuldstændig irrelevant, når faktum er at de gør det, og Nintendo dermed kan tjene større penge på 5 milioner solgte Mariospil til fuldpris, end Epic og MS kan på 5 millioner solgte GoW-spil, der falder til 1-200 kr efter få måneder. Så vidt jeg er orienteret snakker vi fornuftige marketingsstrategier her, og ikke etik og moral.
Iøvrigt synes jeg nu ikke der er noget etisk forkert i at bevare sine priser over flere år - hvis vi endelig skal gå derhen, synes faktisk det er meget mere kritisabelt at man smider spil ud til en overpris for derefter at sænke prisen efter kort tid. Blot for at få så meget som muligt ud af dem der vil give hvad som helst for at få spillet tidligt. Jeg så hellere at spil blev udgivet til 200-250kr og holdt prisen for evigt, end at de blev udgivet til 500 kr for derefter at falde til 100 efter et halvt år.

Iøvrigt er en anden god grund til at Nintendos spil kan holde priserne nok også at folk bliver ved med at spille dem (både fordi de er langtidsholdbare, og fordi der ikke er mange gode alternativer på Wii - vælg selv din favorit :)), og derfor ryger der ikke mange af dem ud på brugtmarkedet, så de slipper for at konkurrere med dette.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 01/11-11 17:15, rettet 01/11-11 17:17 
Core>
Jeg er slet ikke i tvivl om at Nintendo har nogle virkelig højkvalitets-udgivelser, jeg mener bare ikke at der er ret mange af dem i denne generation, og de har heller ikke gjort det nemt for sig selv, ved at blive ved med at hænge sig i forældet hardware.

Altså, rent forretningsmæssigt har det da vist sig at være en overraskende god beslutning at hænge fast ved forældet hardware. Og ang. kvaliteten synes jeg faktisk at Nintendo har klaret sig bedre i denne generation end de har gjort længe. Sidst de var i så god form var på N64, og der var deres udvalg alligevel begrænset til et enkelt Mario og et enkelt Zelda-spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 01/11-11 17:23, rettet 01/11-11 17:46 
Sumez>
Iøvrigt synes jeg nu ikke der er noget etisk forkert i at bevare sine priser over flere år

Det er ulovligt at bestemme hvad butikker skal sælge ens varer til. Det er priskartel, ligesom man ser på andre store mærkevarer.

Igen, jeg siger ikke at det er præcis dét der sker, men Nintendo/Bergsala er dømt for det før.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 01/11-11 17:32 
Så håber jeg da at lige jer, på denne side, også har bemærket, at de forgangne to Call Of Duty-udspil, har holdt sig i "fuldpris", helt frem til fortsættelsens udgivelse :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 01/11-11 18:50 
RJK>
Sumez>
Iøvrigt synes jeg nu ikke der er noget etisk forkert i at bevare sine priser over flere år

Det er ulovligt at bestemme hvad butikker skal sælge ens varer til. Det er priskartel, ligesom man ser på andre store mærkevarer.

Nu snakker jeg også udelukkende om at bevare købsprisen, ikke diktere salgsprisen hos forhandlerne. Læste du egentlig hele mit indlæg?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 01/11-11 19:03, rettet 01/11-11 19:06 
Ja, selvom jeg nøjedes med et simpelt citat.

Du skrev at det var fuldstændig irrelevant hvordan de holdt priserne høje. Men det er det ikke. Det er ulovligt hvis det foregår ved diktering af salgspriser. Det var dét jeg talte om til at begynde med, og som du kommenterede. Det er da himmelvid til forskel fra, om priserne er naturligt høje pga. kvalitet, produktionsomkostninger eller lignende.

Du skrev at du ikke kunne forestille dig, at det foregik på anden måde, end at Nintendo sælger deres spil dyrere til butikkerne end alle andre. Jeg minder om at Nintendo/Bergsala tidligere er dømt for at diktere salgspriserne igennem en meget lang periode. Så man skal vel ikke anstrenge sig voldsomt for at forestille sig dette? Det er jo immervæk et meget udbredt fænomen.

Personligt har jeg ikke noget nærmere forhold til om priskarteller burde være ulovlige og bedømmer derfor heller intet etisk i det. Jeg forstår faktisk ikke helt, hvorfor det er ulovligt :) Jeg konstaterer bare at det er ulovligt, og at det ikke er noget at rose, hvis/når det er forklaringen på høje priser.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/11-11 19:04, rettet 01/11-11 19:06 
Core>
Og på den anden side, så launcher Nintendos spil også 100-200 kr. billigere, end spil til de andre formater.

Da ikke nintendo store titler, de retail'er i samme pris som de store ps3/360 titler, men holder pris niveauet meget længere.

Core>

Gamerankings siger eksempelvis at:
Xbox har 13 titler med en score på over 90%
PS3 har 9 (Ico/Shadow & GOW-Coll. medregnet) på over 90%
Wii har 9 (RE4 Wii edition medregnet) på over 90%.

EDIT: Hva' Sørensen, Xboxen har her rent faktisk en statistik der taler til dens fordel. Det er da ikke hver dag man falder over sådan en ;)


Hvor ser du 13 eksklusive 360 titler over 90%? Jeg får det kun til 6.
Halo 3 & reach, Forza 3 & 4, Gow 2 & 3, resten er ikke eksklusive titler.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/11-11 19:12 
Azzkikr:
ind for kort tid:
dark souls
UC3
BF3
modeern warfare 3
aliens colonial marins
resident evil operation RC
styrim
zelda wii
resident evil revelations
ico/showdow HD
silent hill HD
metal gear HD
silent hill 6
sonic GEN'
super mario land 3d
assassins creed revelations
batman arkham city
star war old republic
dead island
final fantasy xiii-2
shinobi 3ds

Lige hvad jeg har i hovedet :) kun 2 wii spil, som jeg glæder mig til hvor sonic GEN køber jeg til ps3.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 01/11-11 19:24 
RJK>
Du skrev at det var fuldstændig irrelevant hvordan de holdt priserne høje. Men det er det ikke. Det er ulovligt hvis det foregår ved diktering af salgspriser.

Det er stadig irrelevant i forhold til emnet. Jeg tror ikke Nintendos tab kommer fordi de har fået en bøde for at styre priserne. :) Jeg prøver bare at holde mig nogenlunde på sporet her.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/11-11 19:26 
MW3 kommer også til wii. Derudover har du 3 3DS spil din liste også, det er svjv også relateret til Nintendo :P

Men mange af de spil der er jo Q1-2 2012 spil og har som sådan intet med Q4 at gøre.
CoreCoreSkrevet 01/11-11 19:31, rettet 01/11-11 19:32 
Azzkikr>
Da ikke nintendo store titler, de retail'er i samme pris som de store ps3/360 titler, men holder pris niveauet meget længere.

Arh, det gør de altså ikke. De samme butikker som sælger Wii-spillene til 350-400 kr. på releasedagen, tager 500-550 for spillene for Xbox/PS3-spillene.

Azzkikr>
Hvor ser du 13 eksklusive 360 titler over 90%? Jeg får det kun til 6.
Halo 3 & reach, Forza 3 & 4, Gow 2 & 3, resten er ikke eksklusive titler.

Ja - OK, jeg var for hurtig. 10 får jeg det til. Jeg har slet ikke opfattet at Limbo og Braid også er landet på PSN. Jeg har ikke noget bud, hvor den tredje ligger, så det er nok bare en alm. tælle-smutter.

MEN:
GOW 1, Mass Effect, GRAW, Super Meat Boy, er også eksklusive.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/11-11 19:35 
Azzkikr>
MW3 kommer også til wii. Derudover har du 3 3DS spil din liste også, det er svjv også relateret til Nintendo :P

Men mange af de spil der er jo Q1-2 2012 spil og har som sådan intet med Q4 at gøre.



Er Q4 vinter eller de sidste 3 måneder ? :D
Nu var det ikke nintendo jeg sagde, men wii ;)
Hvis man kun sad med en wii, at man gå glib af en del. :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/11-11 19:39, rettet 01/11-11 19:40 
Core>

Arh, det gør de altså ikke. De samme butikker som sælger Wii-spillene til 350-400 kr. på releasedagen, tager 500-550 for spillene for Xbox/PS3-spillene.


Ja - OK, jeg var for hurtig. 10 får jeg det til. Jeg har slet ikke opfattet at Limbo og Braid også er landet på PSN. Jeg har ikke noget bud, hvor den tredje ligger, så det er nok bare en alm. tælle-smutter.

MEN:
GOW 1, Mass Effect, GRAW, Super Meat Boy, er også eksklusive.

Jeg ved ikke hvor du køber dine spil, men jeg ser godt nok sjældent ps3/360 spil til 500-550 kr :P Elgiganten har da end da som regel de store titler til under 400 på release (fx 389kr for uncharted 3 nu). Men nu køber jeg stort set kun spil fra udlandet og fx de engelske butikker og kanal øerne er stort set altid 37£ der er højeste retail pris og det er ens for alle 3 systemer og som sagt holder nintendo's store titler priserne langt længere.

De 4 spil du nævner der er ikke eksklusive 360, de findes alle til PC, graw findes end da til ps2 også.
CoreCoreSkrevet 01/11-11 19:55, rettet 01/11-11 20:01 
Azzkikr>
Jeg ved ikke hvor du køber dine spil, men jeg ser godt nok sjældent ps3/360 spil til 500-550 kr :P Elgiganten har da end da som regel de store titler til under 400 på release (fx 389kr for uncharted 3 nu).

Gamestop, Fona, Expert, Bilka, Stereo Studie og hvad der ellers er tilbage af danske butikker sælger stort set alle nye Xbox/PS3 spil til 500-550 kr. Det er bestemt ikke nogen nyhed.

Du kan ikke generalisere udfra launch-kampagner. Elgiganten retter priserne op efter de ugentlige kataloger uddateres. 389-prislejet er udelukkende kædens eget tilbud, og som sagt er det tidsbegrænset, ligesom alle andre former for tilbud. Faktisk går de endnu længere ned på Wii-spillene, her har flere af Nintendos egne været helt nede i 249.

Azzkikr>
De 4 spil du nævner der er ikke eksklusive 360, de findes alle til PC, graw findes end da til ps2 også.

PC'en gør dem da ikke mindre eksklusive i konsolsammenhæng. Og i GRAWs tilfælde er spillene ikke ens, på Xbox kontra PC, det er forskellige studier der har udviklet dem.

Men fair nok, hvis vi virkelig SKAL fluekneppe det, så er Wii'en helt nede på 5, da RE4, Metroid Prime Trilogy, Twilight Princess og World of Goo heller ikke skal tælles med. RE4 findes til Cube/PS2/Xbox/PS3, Metroid er på listen to gange da 3'eren allerede er talt med, Twilight Princess er også udgivet til cube og Goo til PC.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 01/11-11 19:58, rettet 01/11-11 19:58 
Så er vi her:

Xbox 360 har 6 titler med en score på over 90%
PS3 har 7
Wii har 5.

Der er stadig ikke meget "overlegent de bedste" over det...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
TheDukeTheDukeSkrevet 01/11-11 20:11 
Sumez>
..og der var deres udvalg alligevel begrænset til et enkelt Mario og et enkelt Zelda-spil.

Majora's Mask?
SumezSumezSkrevet 01/11-11 20:23 
Ja okay, jeg må også indrømme at jeg er svært begejstret for Majora's Mask, men af en eller anden grund har det altid været lidt af et underdog-spil, i Nintendo-sammenhæng. :) Jeg er også ret vild med Pikmin 2, men det var vist heller ikke den vilde blockbuster.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/11-11 20:46, rettet 01/11-11 20:49 
Core>
Så er vi her:

Xbox 360 har 6 titler med en score på over 90%
PS3 har 7
Wii har 5.

Der er stadig ikke meget "overlegent de bedste" over det...

Nej men er der jo også mange store wii titler der ligger lige under de 90% ikke mindst NSMB og et par andre top sælgere.

Men når du nu er så vild med gamerankings, så er det jo også et faktum at SMG1&2 i denne generation er de klart højest vurderede spil, kun uncharted 2 kommer overhovedet tæt på.

Det er vel lidt overlegent? :)

Hvad angår priserne så må du gerne sige til når du ser SMG2 til de der 249 kr eller under, jeg har længe ledt efter det til en rimelig pris, men det kan de danske butikker sagtens gøre billigere end webshops kan jeg forstå på dig :P
CoreCoreSkrevet 01/11-11 21:15 
Tjek den lokale Netto om de har nogle tilbage fra deres katalogtibud for noget tid siden. De retter ikke prisen op.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WonderboyWonderboySkrevet 01/11-11 21:36 
Smg ?
I love monster land
BazeBazeSkrevet 01/11-11 22:36 
Super Mario Galaxy
HulleHulleSkrevet 02/11-11 08:33 
U r mr gay?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/11-11 19:45 
Er der slet ikke nogen, der ser et problem i at blindt sammenligne eksklusivtitler?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/11-11 05:30 
Jo
CoreCoreSkrevet 03/11-11 10:30 
Jo - Nintendos skrantende budget, kan lige så godt skyldes alle de mainstrea,-blockbusters, hvor Wii'en er den eneste man ikke kan få dem til, og når man endelig kan, er det oftest nogle downgradet, grimme spil med gimmick-kontrol.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
94 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig