X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kæmpe problem med iOS5


Svar
Captain NCaptain NSkrevet 21/10-11 20:09 
Jeg står lige pludselig her med et kæmpe problem og håber virkelig nogen kan hjælpe.

Jeg updaterede her for nogle dage siden min iPhone 3GS til iOS5 og umiddelbart har jeg ikke haft de store kvaler med det.

Det var dog lige indtil at jeg idag tjekkede min Data usage. Jeg har kun haft iOS5 installeret i lidt under en uge men den har siden da både send og modtaget mere end 8GB data uden at jeg overhoved har brugt internettet eller andre internet services på den. Normalt er mit forbrug nok 100-200MB per måned men de her 8GB er blevet brugt på ingenting på kun en uge og nu vil jeg komme til at få en Kæmpe regning fordi mit abonnement kun tillader 1GB om måneden.

Jeg prøvede at nulstille mit Data forbrug og kunne konkluderer at min iPhone nu sendte det afsindige beløb af 5KB hvert ca 10. sekund. Det er fuldstændig uhørt. Jeg har prøvet at slå alting fra men det var først da jeg direkte forbød den at gå online at den endelig stoppede. Nu kan jeg så bare hverken tjekke min mail, App store eller nogle andre ting.

Hvad pokker er det lige der er sket her?. Jeg har aldrig nogensinde haft et sådan forbrug og min iPhone har næsten ikke været brugt i denne her måned til andet end opkald.

Jeg er lidt desperat her for kan slet ikke tænde for mit internet uden den igen går amok med forbruget.

Nogen der kan hjælpe mig her?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
3of193of19Skrevet 21/10-11 21:13 
Er det evt iCloud der er problemet?
WikzoWikzoSkrevet 21/10-11 21:59 
Jeg gætter også på iCloud backup eller iTunes-synkronisering.
HeroldHeroldSkrevet 21/10-11 22:18 
iCloud skal slås aktivt til, og iTunes sync'er vel kun over WiFi?

Hvad med iMessage? Det kører over data?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
LarsGLLarsGLSkrevet 21/10-11 22:28 
De fleste udbydere plejer ikke at føje til regningen, hvis du overskrider grænsen. De sætter dog hastigheden væsentlig ned.
Spiller nu: Call Of Duty: WWII, What Remains Of Edith F..., FIFA 18
HulleHulleSkrevet 22/10-11 08:14 
Shit.. Håber da ikke for dig at du betaler pr. mb?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
enfenenfenSkrevet 22/10-11 11:56 
Herold>
iCloud skal slås aktivt til, og iTunes sync'er vel kun over WiFi?

Hvad med iMessage? Det kører over data?

iMessage er gratis, og den lille mængde data, der bliver brugt til at sende, tror jeg ikke, vælter budgettet.

Hvad med Apples 'Diagnostik og brug' ? Jeg har slået det fra, men det burde selvfølgelig ikke sende flere GB til Apple, men måske en bug. Ligger under Generelt-Om-'Diagnostik og brug'.
What is the Matrix?
HankyHankySkrevet 22/10-11 14:08 
Jeg har både iCloud aktiveret (og manuelt taget backup med det), brugt iTunes Sync (som kun tillades over WiFi) og "diagnostik og brug" aktiveret. Har også testet et par beskeder med iMessage, og tjekket mail osv. - alt sammen på lidt over en uge, og jeg har brugt ca.20 MB data.

Så problemet skal måske findes andetsted. Har du prøvet at kontakte kundeservice, for at høre om den opgivet mængde data på telefonen, i virkeligheden er blevet brugt?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 23/10-11 20:38, rettet 23/10-11 20:40 
Backup tager jo meget plads så det kan måske forklare det?

Ellers check at "Dokumenter og data" under iCloud indstillinger er slået fra eller sat til kun at bruge wifi. Det er som default slået til.
Captain NCaptain NSkrevet 24/10-11 15:14 
Jeg har slået så godt som alle online tjenester fra.
Det eneste der rent faktisk er der er iCloud men har sat den til ikke at synkroniserer noget som helst.
Der burde ikke være noget der løber igennem den men hver gang jeg sætter mobil data til igen så tæller den.

Nu prøvede jeg lige igen og den her gang brugte den for 20kb på 10 sekunder.

Jeg er virkelig irriteret men mest forvirret over hvad pokker der sker for min mobil. Kan jo ikke sætte den til at hente mails osv når den bruger så meget data ved siden af.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
dRxLdRxLSkrevet 24/10-11 15:22, rettet 24/10-11 15:23 
Kan være du har noget grim malware installeret.

Ring til appel-support?
Installer et program der overvåger hvad der bruger så megen data?

Kunne meget vel være en fejl i MobileMe:
http://discussions.apple.com/thread/3407409?start=0&tstart=0
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 24/10-11 15:26 
Jeg prøvede lige at slå wifi fra på min iPhone og så begynder den også at bruge meget data hos mig - ca 1-2 KB i sekundet. Det er da for latterlig!
BeanoBeanoSkrevet 24/10-11 15:42 
Hæ... opdagede lige at forbrugstælleren stiger med 1-2 KB hver gang man checker forbruget. Så lader jeg min iPhone stå i nogle minutter, har den ikke talt op. Så problemet må være noget andet. Prøv at lukke alle apps og se om den stadig bruger løs.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/10-11 17:36 
Her er mit forbrugsmønster siden jeg nulstillede for et par timer siden. Virker ikke som om jeg har det samme problem

Kæmpe problem med iOS5
3of193of19Skrevet 24/10-11 17:44 
Mobilnetværksdata tæller ikke op når du er på WiFi.
dRxLdRxLSkrevet 24/10-11 17:50 
På nær at det gør det ifølge nogle af de fejlbeskrivelser jeg har læst på discussions.apple.com (se link ovenfor).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 24/10-11 19:12 
Min står på næsten én gigabyte for under to dage. Det kan kun passe hvis den tæller wifi med. Ellers får jeg da snart en regning...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 24/10-11 19:20 
Tælleren inkluderer ikke wifi.. har lige testet det.
ChronoChronoSkrevet 24/10-11 19:50 
Ah, jeg så forkert - det var min opkaldstid der var næsten 2 dage. Den har aldrig været nulstillet. Så er det jo ingenting jeg har brugt :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 24/10-11 21:01 
Jeg læste det også forkert første gang og fik et lille shock :)
HeroldHeroldSkrevet 25/10-11 10:11 
Jeg har 1Gb sendt, 8Gb modtaget på de to år jeg har haft telefonen, så jeg har helt sikkert heller ikke samme problem. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig