X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mojib-Ribbon


Svar
Star SoldierStar SoldierSkrevet 17/07-03 13:36 
Tsunamien er begyndt ;) , bliver for sejt, håber at man stadig kan komme sine egne CD'er i.

Gamespot Mojib
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
NaieraNaieraSkrevet 17/07-03 13:38 
Ahh, lagde ikke lige mærke til at det var Vib-Ribbon efterfølgeren før jeg tjekkede linket. Nu kører titelsangen fra etteren i mit hoved resten af dagen ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 17/07-03 13:45, rettet 17/07-03 13:46 
Fedt :) Håber det er på niveau med originalen :)

(Og at det får nogle lidt mere fair anmeldelser denne gang, hvis det igen skulle komme i PAL-land)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 17/07-03 13:50, rettet 17/07-03 13:50 
Ja, det fik Kåre Lind Jensen Symphony of the Night behandlingen, desværre...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/07-03 16:14 
Nej, det dér Cattle Vania kunne han ikke li' :)
SumezSumezSkrevet 17/07-03 19:14 
Jeg elsker stilen og konceptet fra Vib Ribbon, men ærgrer mig over at selve spillet mildest talt er dødkedeligt, så jeg håber at de kan tage det gode koncept og denne gang lave et rigtigt godt spil ud af det!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 17/07-03 22:23 
Jeg har osse kun spillet mit eksemplar af Vib Ribbon i højst en time - synes det var for kedeligt og røv forvirrende for folk som mig, der har jordens langsomste reaktionsevne..
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Star SoldierStar SoldierSkrevet 17/07-03 22:27 
Bare rolig ang. reaktionsevnerne (eller skulle jeg sige at jeg også er blevet gammel? ;) , jeg fik aldrig lært de forskellige hop-kravl-loopjump combo moves, men som Sumez sagde, så er stilen og konceptet nice, det simple vector grafik feel ruler.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RJKRJKSkrevet 17/07-03 22:33 
Mand, hvor er I nogle VR-tabere ;p

Men jeg er jo så nok den herinde, der har spillet det suverænt mest. Musikken i selve spillet er fedt nok, men hovedsageligt har jeg brugt spillet til at få "alternative lytteoplevelser" ud af mine andre musik cd'ere. Det har været en fornøjelse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Star SoldierStar SoldierSkrevet 17/07-03 22:41 
Hallo Rune, det går jo heller ikke så stærkt i Bach d-mol... he he...

ja vi er nogle VR losers, men det er faktisk en af de få PSX spil jeg har beholdt, lækkert, men musikken i spillet er også "#%%€ nice, hvis man kan lide jpop (i dette tilfælde laugh and peace/beats), Sunny Day er en favorit... Sunny days every morning la la laaaaa la.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RJKRJKSkrevet 17/07-03 22:58 
For at det ikke skal være løgn, så HAR jeg faktisk Bachs Toccata And Fugue In D Minor i cd-afspilleren lige nu ;p

Skulle lige sammenligne med musikken i Gyruss :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Star SoldierStar SoldierSkrevet 17/07-03 23:07, rettet 17/07-03 23:08 
LOL, hvor nørder at sammenligne Bach med Gyruss :) , I like it, jeg har fået 8 C64 remix cd'er for nogle dages tid siden og de har kørt nonstop he he, crazy nok, men cool!.

Jeg har bare et par spørgsmål ang. Vibri (japansk forkortelse).

1). I pal versionen, snakker Vibri Engelsk eller har de beholdt den crazy stemning der er i den japanske version? (snak+introen til hvordan man spiller spillet).

2). Jeg brugte engang mange timer på at finde ud af hvem der lavede musikken (jpop fanatiker), jeg kan sige at de er MEGET ukendte, men nåede ind på deres chat board og BBS, totalt dødt derinde, spørgsmåler er nu om de hedder Laugh & Beats eller Laugh & Peace (irritere mig), undersøg sagen til bunds før i udtaler jer fordi der er mange modstridene oplysninger på nettet.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RJKRJKSkrevet 17/07-03 23:18, rettet 17/07-03 23:30 
Musikken i Gyruss ER et slags remix af nævnte Bach, såeh... SÅ nørdet er det heller ikke... Tror jeg... ;)

1) Vibri snakker et eller andet syret sprog, hvor man nogle gange kan fatte små bidder, men engelsk er det ikke.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 17/07-03 23:21 
2. Der står "Laugh&Peace" i manualen i PAL-udgaven.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 17/07-03 23:57 
RJK >
Mand, hvor er I nogle VR-tabere ;p

Men jeg er jo så nok den herinde, der har spillet det suverænt mest. Musikken i selve spillet er fedt nok, men hovedsageligt har jeg brugt spillet til at få "alternative lytteoplevelser" ud af mine andre musik cd'ere. Det har været en fornøjelse.

Tryk på knappen når tegnet viser sig..
Lettere og langsommere end PaRappa, men kedeligere og uden humoren.. Godt nok har det stil, men det bærer virkelig ikke spillet særlig langt. Som jeg sagde før, er min holdning til spillet: Dødkedeligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
flottenheimerflottenheimerSkrevet 17/07-03 23:59 
lidt mere info fra gaf

- - -

It's been several months since we've heard anything about Mojib Ribbon, the spritiual successor to vib-ribbon, but now the game's rough Japanese release date has been revealed: fall 2003.

For those not in the know, vib-ribbon was NaNaOnSha's rhythm game that used vector graphics and starred a stick-man-rabbit-thing called Vibri. The game was fun, and its main draw was that any audio disc could be swapped out with the game disc, and random levels would be generated, allowing players to guide this tripped-out rabbit-man-thing along the path while bopping to their favorite music.

Mojib Ribbon is also a rhythm game, but this time the game converts text files into a rap, ala Parappa, which players than follow the rhythm with the analog sticks. This game is also said to support the PS2 network adapter and hard drive, so players should be able to send data to one another, or email different text files... if any text file will result in a unique rap, there are literally billions of potential levels waiting out there.

This game has a confusing concept, just as vib-ribbon did, but looks interesting enough for us to follow up on, as soon as we know more. Stay tuned.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Star SoldierStar SoldierSkrevet 18/07-03 00:06 
Jeg er stadig i tvivl (guuh!), ikke SÅ vigtigt, men der skal være orden i tingene.

1). Hvis du ripper CD'en kommer artist navnet "laugh & beats" op, hvor en af sangene hedder Laugh & peace.

2). i en FAQ fandt jeg dette her:
As for the in-game music, it's by the group "Laugh and Beats." Personally, I
know little about this group except for the fact that vocals are by Yoko Fujita;
it's also some of the most infectiously catchy music I've heard.

3). Here's some music I've found that was written or remixed by Laugh and Peace, the Japanese band responsible for the music from Vib Ribbon. So far it's all that I've been able to find --- snip

Arrrgh og der er 1000 andre modstridene oplysninger, Rune kan du ikke lige ringe til Masaya Matsuura (creator) og få sat tingene på plads?.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 18/07-03 00:11, rettet 18/07-03 00:11 
flottenheimer >
Mojib Ribbon is also a rhythm game, but this time the game converts text files into a rap, ala Parappa, which players than follow the rhythm with the analog sticks. This game is also said to support the PS2 network adapter and hard drive, so players should be able to send data to one another, or email different text files... if any text file will result in a unique rap --- snip

Det lyder MEGET MEGET godt, excellent, jeg har altid været på jagt efter et unikt japansk message system (lidt ala Dreamcast passport 3 email systemet), køb Mojib og skrot ICQ og messenger, det her lyder meget sjovere ;)
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 18/07-03 00:45, rettet 18/07-03 00:52 
Nu har jeg dykket langt ned i den japanske undergrund og vil gå med til Laugh & Peace, så:

1). Manden bag FAQ'en er en jerk.
2). Neros Artist/Track database er fucket op.

Gætterier:
Laugh & peace er (Toshiyuki Kageyama og Kouichi Hirota) som har lånt Yoko Fujita til vocal backing af Vibri musikken.

Jeg kender nemlig Laugh & peace fra nogle Ayumi Hamasaki sange, men kun som remixers. (de har dog lavet originale sange til Beatmania og remixed andre aritsts).

That's it, know your Vibri! the Rabbit who wants to be queen.

Laugh & Peace
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RJKRJKSkrevet 18/07-03 10:45 
Sumez >
Lettere og langsommere end PaRappa, men kedeligere og uden humoren..

Jeg tror du har den forkerte indgangsvinkel til spillet.

Når jeg spiller det, er det lidt ligesom Rez.

Det handler ikke om gameplay, men om at blive ét med musikken.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 18/07-03 14:54 
Jeg synes slet ikke det kan sammenlignes med Rez. Spillet er ALT for simpelt bygget op til at jeg ser det på den måde. Jeg må nok indrømme at jeg ikke synes sammenhængen mellem "banen" og musikken er vildt overbevisende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 18/07-03 15:40, rettet 18/07-03 15:40 
Gameplaymæssigt er Vib Ribbon da mere avanceret end Rez (med mulig undtagelse af et par bosser)?

Sammenhængen mellem bane og musik afhænger selvfølgelig af musikken. Nu er jeg jo mest til techno-agtige ting og der virker det for det meste godt (pga. det gennemgående beat, vil jeg tro).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 18/07-03 16:45 
Jeg må indrømme at jeg kun har prøvet spillet med nogle af Moby's ældre numre (cd'en Early Underground for at være helt præcis), hvilket nok også kan betegnes som "temmelig techno-agtigt", og jeg syntes det fungerede dårligere end de sange, der kom med spillet. Og spillet vil stadig, uanset hvilken musik der bruges, være temmelig ligegyldig tryk-på den-rigtige-knap-når-du-ser-tegnet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 18/07-03 16:49 
Hvilket vel kan siges om alle musik-relaterede spil...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 18/07-03 16:51 
..og PaRappa, DDR og Gitaroo Man er gode eksempler på meget underholdende spil. Derfor håber jeg da også Mojib-Ribbon kan udnytte potentialet lidt bedre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Star SoldierStar SoldierSkrevet 22/07-03 22:14 
Jeg skrev til Laugh&Peace da vi havde emnet oppe og jeg har nu fået svar (mest nogle private spørgsmål ang. deres andre projekter), men der er da noget "play:Right-world-exclusive-news":

PS:
I'm currently developing Mojiburibon, but the release date is unsettled, we're still producing the music, but Yoko Fujita isn't singing.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
SumezSumezSkrevet 22/07-03 23:30 
Hedder sang 4 i Vib Ribbon så Laugh & Beats eller Laugh & Peace ligesom bandet? ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Star SoldierStar SoldierSkrevet 22/07-03 23:43 
Tror det kommer an på hvordan man HØRER det he he, aner det ikke, når man hører sangen lyder det som begge dele, men mest beats... eller... erm... ;)

Confused?
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
SumezSumezSkrevet 23/07-03 01:12 
Du har ikke evt. fundet ud af hvor man kan finde noget af deres andet musik? (ikke alt for dyrt ;) evt. sample downloads)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Star SoldierStar SoldierSkrevet 23/07-03 02:04 
Jeg kan pt kun paste nogle af de links jeg fik af dem, alt er på japansk, men jeg regner med at bestille et album med Yoko Fujita og ser om det lever op til noget (om det er hende eller dem som holder musikken oppe), jeg har ikke inc. linkene til Ayumi Hamasaki (siden det kun er remixes), hvis der er nogle som finder samples af deres work er jeg også interesseret.

Laugh&Peace featuring Yoko Fujita
(Chotto-kiitena)
http://www.amazon.co.jp/exec/obidos/ASIN/B00005G4Q2/ref=pd_ecc_rvi_4/249-3578787-1222716

Laugh&Peace works:
AUDIO CHECK?
http://www.amazon.co.jp/exec/obidos/ASIN/B00005IGHS/qid%3D1058582681/249-3578787-1222716

Shofukutei-Tsuruko work, Laugh&Peace song arrangement
Uguisudani-Musichall 2000
http://www.amazon.co.jp/exec/obidos/ASIN/B00005EX6R/qid=1058583068/sr=1-6/ref=sr_1_0_6/249-3578787-1222716

Jobutsu Project
Listen In Clear Light Vol.3(CD-2,tr6:Freedom of Heart)
http://www.towerrecords.co.jp/sitemap/CSfCardMain.jsp?GOODS_NO=666926&GOODS_SORT_CD=101
http://www.hmv.co.jp/product/detail.asp?sku=1986449
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 14/09-03 19:10, rettet 14/09-03 19:11 
Det her spil er ULTRA weird mand!, hvis det bliver med japansk tekst er det bestemt ikke import venligt, online delen (chat systemet) bliver sikkert også japansk, hvilket er noget crap!!!, Mojib var ellers en af de spil jeg virkelig har ventet på.... meeeen, mon man ikke skal kigge nærmere på det?.

Mojib-Ribbon første screens
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
SumezSumezSkrevet 14/09-03 20:38 
Det ser i hvert fald federe ud end Vib Ribbon ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 14/09-03 21:30 
Edge havde en feature om Mojib-Ribbon for et lille halvt års tid siden. Personligt synes jeg det ser utroligt flot og interessant ud. Det er helt utroligt at de har kunne efterligne penselstrøg og blækklatter så godt i en realtime simultion.
Edge nævnte dog én stor hurdle ved en konvertering, nemlig dét at hele spillet er bygget op om japansk kaligrafi. Derfor skal hele simulationen laves om til det vestlige marked, med romansk alfabet, og måske et mere normalt skriveredskab en pensel.
Spørgsmålet er så bare. om ikke det vil være et helt andet spil? Men for min skyld kunne de nu godt beholde penslen. ;-)

Lige en lille sjov detalje i karakter designet, man måske lige kan skimte på de screens det blev postet, er at Mojibs ansigt også er tekst eller retere t x t. :)
Born to kill space
Star SoldierStar SoldierSkrevet 14/09-03 21:50 
Godt set ang T x T, jeg har uploaded et billede fra en japansk adv, der kan man bedre se det.

Mj ad
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 26/09-03 12:34, rettet 28/09-03 17:36 
Nu har spillet fået en off. hjemmeside.

Fra Video-fenky.com:

Since a few previews are getting Mojib Ribbon's gameplay wrong in their descriptions, let me try to explain it a bit more fully. Like Vib Ribbon, you have a cute little guy running along a line and you're asked to tap out a rhythm based on the line's content--but instead of music, you're tapping out, or writing down, Japanese kana characters. The game's got a bunch of built-in Japanese passages and tiny stories (written by writer/comedian Seiko Ito), and you choose one before writing.

These passages are divided into bite-size sentences, and each sentence is then put down on a ribbon that runs repeatedly until you get it "right" and move on to the next one. To complete a ribbon, you must pull the right analog stick back at one of the circle marks that populate each ribbon; these circles signify the start of a word or passage within the sentence, and you must hold the stick down until the passage is fully written out by your little ribbon man, or else you'll have to go around and do it again. Once the passage is fully written out, you press forward on the stick upon reaching the end marker. With that, your guy flies up, you get a rating, and it's on to the next vignette. (So, while you don't strictly need Japanese knowledge to play, you do need it to play well.)

This being a writing game, you have a limited amount of ink, which is used up whenever you write words or mess up the timing on a circle mark. It's refilled with every vignette you complete, and the game is over if you run out. But that's not it--the rating you get is based on your timing at the start and end of each word/passage in the vignette. If you keep things going well, your writing becomes darker and prettier; otherwise, it will be stringy and kind of a mess. To help you with all this is a bumpy musical soundtrack with a voice singing the passage you're working on.

That's about it. You can input any Japanese passage and make it into a full ribbon with varying difficulty. The game uses nothing but the right thumbstick, and that makes it a little less frazzling than Vib Ribbon at high challenge levels. The graphic and sound mix is really impressive, and I can't wait to play it a bit more tomorrow.

Off. hjemmeside
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 06/10-03 21:12 
Til dem som stadig gider at høre om spillet

Video af spillet, media player.

Video
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig