X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg-har-lige-gennemført... tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/09-11 00:28 
Kender i det. Man har lige gennemført et spil, og har lyst til at dele slutopelvelsen med andre. Ikke?

Denne tråd er for dem, som lige har set rulleteksterne for et netop gennemført spil. Hvilket spil? Hvilken oplevelse og hvilken følelse sidder man med umiddelbart efter handlingen slutter. OBS: Altid risiko for en spoiler.

Jeg starter: Batman Arkham Asylum (Ja, jeg er l... Se hele indlægget
The medium is the message.
924 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 15/03-18 14:32 
Sjovt som 2'erens tutorial nærmest forventer at man ikke har spillet 1'eren. :D
Jeg trænger til en option som hedder: I totally played the prequel and I'm down with this control shit.

Men når man først er kommet i gang er det sgu' super fedt. Synes denne slags spil gør sig bedre på stor skærm, selvom Vita'en var en fin oplevelse.
The medium is the message.
HankyHankySkrevet 15/03-18 15:20, rettet 15/03-18 15:25 
Det første findes jo også til PS4, hvis man er mere til den slags :)

Gravity Rush: Remastered
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
millenniummillenniumSkrevet 15/03-18 17:29 
I know - jeg betragter mere Gravity Rush som et native Vita spil. :) Trods alt. Som en 3D sandbox på en håndholdt konsol er det nu kompetent udført.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-18 18:22 
Det er faktisk en del bedre på PS4 :) Ikke at jeg havde nogen problemer med Vita-versionen overhovedet. Hvis du en dag skal spille det igen så burde du overveje PS4-versionen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 21/03-18 11:44 
To FDS-spil, begge er efter min mening meget undervurderede perler, i hver deres boldgade, selvom begge er top-down actionspil.

Jeg-har-lige-gennemført... tråden Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Nazo No Murasamejou

Nok det bedste in-house Nintendo-spil der aldrig har været udgivet i vesten (indtil 3DS virtual console mange år senere). Murasamejou blev udhviklet samtidig med det første Zelda, og ligner det også fuldstændig, og spiller også på overfladen lidt som det. Men her er tale om et forholdsvist lineært hardcore action-spil, der i sidste ende minder mere om spil som Ninja Gaiden. Det er bare meget sværere!

Uanset hvor du befinder dig, bliver du konstant overrumplet af hurtige ninja-fjender, der også er glade for at skyde i din retning. Fjender på afstand kan skydes med projektiler, mens dem der er tæt på kan udryddes med et nærkampsangreb fra dit sværd, hvilket også kan bruges til at blokere shurikens, mens ildkugler ikke kan blokeres.
Det er et spil med konstant høj adrenalin, og fantastisk gennemført for folk der elsker en udfordring.
Meget stor anbefaling herfra!


Jeg-har-lige-gennemført... tråden Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Ai Senshi Nicol

Det her spil er til gengæld meget mere tilforladeligt. Her er det udforskningen der er i højsædet, og spillet er delt op i syv åbne baner, der hver skal gennemsøges indtil man finder tre krystaller, og undervejs kan man finde permanente opgraderinger der hjælper meget i kampen mod de mange minibosser.
Det udmærker sig ved en utroligt høj produktionsværdi, der er virkelig gennemført selv for Konami i 1987. Det er et rigtig flot spil, og styringen er spot-on uden nogen af de irritationsmomenter man typisk ser i spil med 8-vejs styring på NES'en.
Det eneste rigtige issue med spillet er at det aldrig bliver særlig meget sværere end det er i starten, og selvom grafikken ændrer sig en del fra bane til bane, er det altid præcis de samme fjender du støder på på hver bane, bare med forskellige sprites. Det gør at spillet formår både at trække lidt i langdrag, men samtidig føles både for kort og manglende i udfordring. Det kunne ellers have været et virkelig spændende spil med et større fokus på adventure-elementet som i f.eks. Zelda.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 26/03-18 02:55 
Metal Gear Survive

Absolut pengene værd. En genre jeg normalt aldrig spiller, så det var interessant at prøve den i AA-en-halv indpakning og med en fremragende spilmotor.

Historien var ganske fin scifi, man skal bare ikke forvente samme mængder som i hovedserien.

Gameplayet var bundsolidt. Bestemt ikke sikkert man vil kunne lide det, hvis man er dan af MGS-serien, men det er ikke bare muligt men også belønningsmæssigt fornuftigt at gøre stor brug af stealth. Ligesom Phantom Pain har man dog altid mulighed for at gå ren Rambo.

Opgraderinger og opskrifter på nye våben føles langt mere betydningsfulde når man får dem end i Phantom Pain, da det er forbundet med langt større risici at opnå dem. Loot er ikke længere noget man finder for at holde gang i basen men istedet for at bygge helt specifikke objekter.

Spillets største kritikpunkt er at der er meget lidt variation i landskabet i Afghanistan og at den flotte grafik kun sporadisk får liv at spille med musklerne, da man tilbringer så meget tid i dunkelt terræn. Det er dog en meget stor del af stemningen og det gør også kontrasten ekstra stor hver gang man finder oaserne. De føkes virkelig som oaser.

Bestemt ikke et spil for alle, men hvis det klikker for dig, så er der glimrende underholdning at finde her.

(Og føj, hvor er der mange useriøse anmeldelser online. Fair nok hvis man ikke kan lide det, men der er dælme mange der åbenlyst kun har spillet det et par timer at dømme efter al den fejlinformation de indeholder)
SumezSumezSkrevet 07/07-18 00:54, rettet 07/07-18 00:55 
Momodora: Reverie Under the Moonlight

Endnu et af de spil som ingen af en eller anden grund snakker om herinde, men det kom på PC for to år siden, på konsoller sidste år, og kom så endelig fysisk i år, og må sige at det har været hårdt for mig at vente på det, men det har været ventetiden værd. Som jeg regnede med, rammer det lige i min smag.

Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Sindssygt smukt lille "metroidvania", der låner stemning og en smule af gameplay-oplevelsen fra Bloodborne. Kan anbefale at spille på Hard fra starten af. Det virker rimelig svært til at starte med, men man får hurtigt fornemmelsen for det, og spillet tager ikke meget mere end tre timer at komme igennem, så det er en rimelig overkommelig størrelse.
Meget stærk anbefaling.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 07/07-18 01:57 
Jeg har spillet det, men regnede ikke med at det kunne betale sig at bringe op herinde, da der nok ikke var andre, som havde prøvet det. Vi er jo et lille community og der udgives absurd mange spil hvert år, så det er ikke ligesom i gamle dage, hvor man kunne have et nogenlunde overblik over skidt og kanel, med en fælles referenceramme til følge. Folk spiller vidt forskellige spil og med så få folk herinde, er det ikke altid der er et overlap mellem, hvad man kender til. Der er lige lækket player numbers for en række Steam spil og noget interessant i den forbindelse er, hvordan hardcore gamers bliver overraskede over, at “ukendte” spil som fx Unturned har massive spiller baser. Det hele er så segregeret i dag, at selv dem med kendskab til mediet, ikke kan høre om det hele.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PapandPapandSkrevet 07/07-18 01:58 
Tak for anbefalingen. Er hoppet forbi det flere gange, fordi det umiddelbart så lidt for underligt ud, men med din beskrivelse samler jeg det helt sikkert op næste gang det er på udsalg.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 07/07-18 10:42 
Bede-x>
Det hele er så segregeret i dag, at selv dem med kendskab til mediet, ikke kan høre om det hele.

Og netop derfor jeg synes det er værd at bringe spillet op. Det er et rigtig godt spil, og udskiller sig derfor for massen af de tusindvis af spil der udgives om måneden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/07-18 11:53 
Braid

Har af en eller anden grund først fået spillet det nu. Super hyggeligt puzzle-spil med en tilpas længde. Havde kun store problemer med to puzzles, hvor jeg måtte snyde og få et hint fra Google. Begge gange var der tale om, at jeg skulle udnytte noget spilmekanik, jeg ikke anede eksisterede. Ved ikke helt, om jeg skal bebrejde spillet eller min egen modvilje til at eksperimentere. Historien er meget kryptisk, og jeg må indrømme, at jeg stadigvæk ikke fat hat af, hvad den prøver at fortælle mig. Nogle vil måske påstå, at det automatisk gør det til stor kunst, men jeg ser det mere som unødigt klodset narrativ. Hvis man trænger til at få motioneret de små grå i en håndfuld timer eller to, kan jeg dog stærkt anbefale spillet.
AV Intelligent Terminal
Bede-xBede-xSkrevet 07/07-18 15:41, rettet 07/07-18 18:02 
Sumez>
Og netop derfor jeg synes det er værd at bringe spillet op.

Men det kan du jo sige om masser af spil. Du kan ligeså godt spørge, hvorfor der ikke er nogen der snakker om Steamworld Dig 2, Environmental Station Alpha, Elliot Quest eller Full Bore? Og svaret vil være det samme. Der er tonsvis af gode spil ude i genren og i mange andre genrer. I år får vi tæt på et treciffret antal spil i genren og det tal vokser potentielt, alt after hvor bredt man ser på det. Selv hvis man kun spillede Metroidvania spil, er der ikke nogen chance for at følge med. Jeg har kig på de her blandt de nyere udgivelser og startede det anmelderroste Yoku's Island Express forleden, som blander pinball med Metroidvania:

http://www.metacritic.com/game/pc/yokus-island-express

Catmaze
Sundered
Treasure Adventure World
One Dog Story
Rabi Rabi
Dandara
Unworthy
Iconoclasts

Men det er jo bare toppen af isbjerget og jeg har stadig ikke prøvet ældre (som i realiteten også er nyere) spil som Alwa's Awakening, Necrosphere, Dead Cells m.fl. (Det sidste dog teknisk først fuldt ude i august). Og det er uden at nævne alle dem som er på trapperne over det næste stykke tid. Så når du skriver, at her er “endnu et af de spil som ingen af en eller anden grund snakker om herinde”, skal du huske på, hvor lille et community vi er og hvor mange spil, der udkommer hele tiden. Der flyver masser af spil under radaren selv for de allerstørste sites, forums og spilkendere.

Noget andet er, er den her tråd ikke rigtig dårlig til at skabe langsigtet omtale omkring et spil? Den er fin til lige at komme med en hurtig status og indtryk over noget, man lige har gennemført, men man føler lidt at indtrykkende forsvinder over tid, sådan at når andre gennemfører det samme, er det svært at kommentere og supplere omkring det, fordi man måske ikke ved, det har været oppe at vende før.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 07/07-18 19:18, rettet 07/07-18 19:19 
Men det kan du jo sige om masser af spil. Du kan ligeså godt spørge, hvorfor der ikke er nogen der snakker om Steamworld Dig 2, Environmental Station Alpha, Elliot Quest eller Full Bore?

Ja. Jeg har ikke spillet nogen af dem, men hvis de er bare tilnærmelsesvis så gode som Momodora, så snak om dem, det fortjener de vel.

Yoku's Island Express har jeg også haft kig på efter jeg læste et interview med udviklerne i Edge, men som med så mange andre digital-only spil, venter jeg på et tilbud. Det ser virkelig spændende ud.

Rabi-Rabi har jeg spillet, og det på mange måder samme koncept som Momodora, bare i den komplet modsatte ende af spektret. Det er ikke fordi det er dårligt, men det er ikke et spil jeg ville anbefale, i hvert fald slet ikke i samme omfang.

Alwa's Awakening har jeg prøvet på en messe hvor udviklerne viste det frem. Det virker som et charmerende og sympatisk spil, men også med et underligt langsomt tempo, og jeg havde lidt svært ved at blive grebet af det, men det har måske noget at gøre med sammenhængen jeg spillede det i. Desværre har udviklerne ikke nogen interesse i at gå DRM-fri, og der er heller ikke planlagt nogen udgivelse til konsoller. I henhold til diskussionen med Beano i Hollow Knight-tråden, kan jeg kun konkludere at udviklerne ikke kan lide penge.

Treasure Adventure Game er et af mine yndlingsspil indenfor hele indie metroidvania eksplosionen, så forestiller mig at "World" er værd at spille i ligeså stor grad. Jeg vil endda kalde det et must.

Der flyver masser af spil under radaren selv for de allerstørste sites, forums og spilkendere.

Og som sagt, netop derfor er spillet værd at bringe op. Jeg synes det er et tydeligt skridt over langt størstedelen af indie-platformere derude.
Noget andet er, er den her tråd ikke rigtig dårlig til at skabe langsigtet omtale omkring et spil? Den er fin til lige at komme med en hurtig status og indtryk over noget, man lige har gennemført, men man føler lidt at indtrykkende forsvinder over tid, sådan at når andre gennemfører det samme, er det svært at kommentere og supplere omkring det, fordi man måske ikke ved, det har været oppe at vende før.

Ja, det er ærgerligt. Men jeg ved at hvis jeg lavede en tråd, ville den også dø øjeblikkeligt. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/07-18 20:53 
Yoku findes fysisk. Jeg tror alt hvad Team 17 har udgivet er kommet fysisk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/07-18 21:00 
Ja shopto sælger det til en fin pris

https://www.shopto.net/video-games/ps4/PS4YO04-yokus-island-express
https://www.shopto.net/nintendo/switch/SWYO04-yokus-island-express
SumezSumezSkrevet 07/07-18 21:22 
Ja, det er en fin pris! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 10/07-18 21:52, rettet 10/07-18 22:16 
Sumez>
Ja. Jeg har ikke spillet nogen af dem, men hvis de er bare tilnærmelsesvis så gode som Momodora, så snak om dem, det fortjener de vel.

Jojo, men nu vælger jeg jo med omhu, når omtalen - som du selv er inde på - har så store chancer for at dø ud og der er det altså vigtigere at gøre opmærksom på spil som Subnautica, Hollow Knight og The Talos Principle m.fl. De er jo blandt det allerbedste generationen har at byde på.

Sumez>Yoku's Island Express har jeg også haft kig på efter jeg læste et interview med udviklerne i Edge, men som med så mange andre digital-only spil, venter jeg på et tilbud. Det ser virkelig spændende ud.

Umiddelbart virker ideen mere interessant end udførelsen, for ingen af spillets pinball borde er specielt spændende indtil videre og det er lidt bøvlet at bevæge sig rundt på kortet, men jeg er ikke særligt langt i det, så det kan være det bliver bedre, når man åbner for flere mekanikker.

Sumez>Ja, det er ærgerligt. Men jeg ved at hvis jeg lavede en tråd, ville den også dø øjeblikkeligt. :\

Tror ikke der er nogen måde at løse det på med så mange spil, så få brugere og forskellige spil interesser. Der er ikke overlap nok til at køre en diskussion omkring majoriteten af spiludgivelser.

Måske kunne man genoplive spilleklub retro, men med moderne spil i stedet for? Sådan ligesom en bogklub med månedens spil. Hvis det blev holdt til korte spil som Momodora RUtM udgivet på de store platforme, kunne det måske være en måde at få mere diskussion omkring enkelte udgivelser.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 11/07-18 09:15 
Jeg ved ikke om du tror jeg anklager dig direkte for ikke at have snakket om Momodora? :) Jeg er faktisk i tvivl om du har spillet det. Men hvis et spil som Subnautica er mere relevant for dig, ville jeg næsten skyde på at du ikke har. :P
Om ikke andet ville jeg bare nævne det fordi ingen anden har, og det er et spil der i den grad er en anbefaling værd, mere er der såmænd ikke i det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 11/07-18 20:30 
Har lige gennemført Delta Force på mit Pentium III 933 MHz / Riva TNT 2 Ultra build. Det holder 100%, som det også gjorde i de glæde 90´ere!
Spiller nu: Animal Soccer World
millenniummillenniumSkrevet 19/10-18 23:32 
Har lige gennemført Picross: Round 2 på 3DS.

Pænt mærkeligt at gennemføre :D Ser rulletekster og så åbner der sig flere baner. Så det er vel ikke helt gennemført?!
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 31/12-18 22:40 
Har endelig efter lang tid og diverse pauser, fået gennemført The Legend of Zelda. Breath of the wild. Switch udgaven.
Dejligt spil. Lidt stejl indlæring syns jeg.
DLC hvor man gøre Master Sword stærkere. Sidste del, kunne jeg ikke klare. Kom til sidste del og døde. Så gad jeg ikke mere. Der kunne jeg havde myrdet den ansvarlige for den del. :p
millenniummillenniumSkrevet 07/04-19 08:21, rettet 07/04-19 14:30 
Har lige gennemført Playdead’s Inside

Har været en meget dragende og indlevende oplevelse, især i starten og undervejs. Limbo fik de dog afsluttet mere elegant. Det virkede lidt som om, de ikke vidste hvordan Inside skulle slutte da de begyndte på det ... eller også skal jeg lige tænke over det. :P
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 07/04-19 11:58 
Jeg har læst mig frem til diverse fine teorier, og konkluderet at der bestemt ikke er noget at tænke over i Inside.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 07/04-19 14:32 
Ooohhh man skal finde 14 orbs i spillet, for at få den hemmelige slutning. Synes kun jeg fandt en 3-4 stykker.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 07/04-19 14:41 
Du er ikke gået glip af noget :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 07/04-19 21:04 
Oohhh, det er (måske) et metaspil...

Håber de laver en trilogi som på en eller anden komplimentere hinanden.
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 05/05-19 21:28 
Doom (2016), endelig gennemført. Skønt spil. Udfordring på de rigtige steder. Man giver op efter for mange forsøg og næste dag man prøver så sidder den lige i skabet. Boss kampe, man prøver og kommer lidt videre hver gang. Da den så sidder der, så man helt på toppen. Man skal lige lære at kampe bedst vindes ved hele tiden at bevæge sig plus taktisk brug af bfg.
millenniummillenniumSkrevet 09/05-19 21:31 
God of War

Mine refleksioner af spillet, frem til nær slutningen, er jo blevet beskrevet i God-of-War tråden. God slutningen i sammenhæng med det narrative, hvor et par fed spejlinger dukker op hvis man tænker over det: SPOILER-TEKST:
Kratos beskytter bevidst sin søn, men man opdager af Freya blot gør det samme
Lang outtro som føles tilpas motiveret. Man bliver rørt.

Der går nok lige en rum tid før jeg tager fat på sidequests. Stakken venter.....
The medium is the message.
HankyHankySkrevet 09/05-19 21:39, rettet 09/05-19 21:40 
millennium>
God of War

SPOILER-TEKST:
Har du taget den "ekstra" slutning med? (ved huset)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
millenniummillenniumSkrevet 09/05-19 21:40 
Ehhhh... så skal jeg åbenbart lige tænde for spillet igen :D Tænkte rulleteksterne var mit cue.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 01/08-19 11:54 
The Tetris Effect, journey mode

Dog ikke i ét strech, for sidste level er ikke sådan en jeg klarer på første forsøg.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 01/08-19 12:04 
Man kan bare blive ved med at rotere en brik, så den ikke låser sig fast, hvis man mangler tænketid, og hvis man får en brik man ikke lige kan placere, så kan man holde den til senere. :)
Det er lidt snyd, men af en eller anden grund insisterer de på at blive ved med at lave deres spil sådan.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 01/08-19 15:53, rettet 01/08-19 15:55 
Deres temposkift synes jeg giver en sund difference i gameplayet, hvor man skiftevis skal overveje hvornår man vil score Tetris-point og hvornår man bare skal overleve.

Sidste level starter hurtigt, hvor man helst skal undgå huller. Så kommer der en langsom passage hvor man hurtigst muligt skal rydde op. Og så kommer den sidste sygt-hurtigt passage mod målstregen. Det gør altså noget nyt for Tetris, synes jeg.

Det er rigtigt at rotationen kan give noget tænketid, men synes alligevel at brikken lander efter tilpas moderat rotations-tid. Det er lidt en balance hvor meget chance man vil give spilleren.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 01/08-19 17:52 
Jeg synes temposkiftet fuldstændig smadrer spillets rytme og resulterer i misdrops når det pludselig sker uden varsel XD
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 01/08-19 18:07, rettet 01/08-19 18:10 
De sker jo på antal linjer. Så må man jo indlære de temposkift, så man er forberedt ;)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 01/08-19 18:14 
Det gør ikke den store forskel pga. det absurd store spillerum man alligevel har til fejl, det er bare irriterende :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 01/08-19 19:06 
Så nyd musikken :D
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 31/08-19 22:36 
Horizon Zero Dawn

ENDELIG! Tror jeg har spillet det i næsten et år med periodiske pauser, og nåede en Level 30, så jeg har brugt fandens meget tid på at vandre rundt og løse side quests. Alligevel føler jeg stadig, at jeg knap nok har ridset overfladen i dette monstrøse spil.

Jeg har virkelig ræsonneret over det spil, og tænker over hvor underholdende alle aspekter af det har været. Det gav værdi at udforske landskabet og finde detaljer, stealth var interessant, progressionen var fed, taktikker blev udforsket, looting gav mening, historien var pretiøs men spændende. Alle niveauer fungerede bare pisse godt.

Sidste akt var lige præcis så storstilet, øredøvende og tilpas udfordrende som jeg have ventet. Det er sådan et spil man til sidst ikke har lyst til at afslutte.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 02/09-19 13:03 
Jeg kan godt genkende den beskrivelse, selvom jeg kun brugte ½ år og var ret completionist. Men det er et af de spil, man godt kan komme til at savne bagefter.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 08/09-19 16:26 
LEGO Star Wars: Force Awakens.

24,6% complete.

Kriterierne for et godt LEGO spil er, at når story mode er gennemført, skal man have lyst til at genbesøge banerne og få sin samlermani stillet. Det har jeg desværre ikke. TFA var for meget præget af lange baner, svingende design og mere rod end det kunne holde til.

Lidt for meget “lad os få det overstået”.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 29/10-19 09:30 
Freedom Planet

Forventede et velgjort Sonic fanspil, men fik noget nær den bedste "Sonic"-oplevelse jeg har haft i flere årtier, lysår foran Sonic Mania.
Det er dog ikke fair at sammenligne direkte med Sonic, for selvom det er tydeligt at det har startet som et, så er Freedom Planet meget sin egen ting, og tager også inspirationer fra bl.a. Rocket Knight. Men den wow-oplevelse jeg får af at udforske og storme gennem de gigantiske baner mens jeg ryger fra den ene imponerende setpiece til den næste er næsten uden sidestykke, og kan bedst sidestilles med de bedste øjeblikke fra Sonic-spillene.

Banerne udvikler sig konstant, og er flotte, farverige og generelt bare sjove at opleve fra start til slut. Jeg kan slet ikke forstå den kreativitet der har været involveret i at sammensætte dem, og jeg føler hele tiden at man oplever noget nyt. Derudover fungerer gameplayet spot on til formålet - man føler sig ikke så begrænset af den høje fart, og spillet skifter uden problemer mellem hurtige løbe-segmenter, og mere traditionel platforming uden at jeg føler at man mister kontrollen på noget tidspunkt - det er ret beundringsværdigt. Og oveni hatten, så formår bosskampene at være endnu et højdepunkt.

Eneste rigtig negative jeg har er de langtrukne story-sekvenser mellem banerne (der dog kan slås helt fra), som er relativt amatøragtigt lavet, primært pga. tåkrummende stemmeskuespil og en meget forvirrende, ulogisk tilgang til historiefortælling. Spillets artwork er generelt flot, men tydeligt "ikke helt" på et professionelt niveau som man f.eks. kan se i Sonic Mania - det er dog solidt nok til at tjene sit formål i forbindelse med helhedsindtrykket, der efter min mening hæver det over det meste andet i denne type spil.

Købte det for længe siden i Humble Bundle, men fik aldrig spillet det. Switch-udgaven var en god undskyldning for at komme i gang i håndholdt tilstand, og det kan 100% anbefales.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 29/10-19 11:33 
Control. Fantastisk præsentation, og solidt til fremragende gameplay.
Disco Elysium. En fantastisk oplevelse, som vil sidde i mig i et stykke tid.
Hvad sker der?
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-19 22:04, rettet 31/10-19 22:05 
Det har jo fået fantastiske anmeldelser og jeg har set flere snakke om, at det er det bedste rollespil i flere generationer. IGN gav 9.6: https://youtu.be/qp8llWcWrc0

Der var desværre ingen controller support i PC udgaven, men de arbejder vist på det. Det samme gælder konsol versioner, der skulle komme næste år:

https://www.escapistmagazine.com/v2/disco-elysium-dev-confirms-playstation-4-xbox-one-ports-for-next-year/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
la0sla0sSkrevet 02/11-19 20:40 
Det er ikke et spil der egner sig super til controller-support, men, ja, det giver mening at inkludere.

Jeg synes virkelig, at det er tale om et originalt og gennemført RPG, med sin helt egen tone og stemning. Det er et spil, jeg sent glemmer, og som både var underholdende og til tider skabte eftertænksomhed, eller i hvert fald at følelsen sad i én bagefter.

Nu spiller jeg Outer Worlds, som er noget andet, og helt ok, men det sidder på ingen måde i mig bagefter.

Jeg kan kun anbefale alle, at spille Disco Elysium, og huske at give det en chance igennem hele spillets første dag. Det er som hvis Blade Runner-adventure spillet bollede med en 90% pacifistisk udgave af Dishonored 2.
Hvad sker der?
JmogJmogSkrevet 03/11-19 04:40 
Ori And The Blind Forest til Switch.

Tog ni-en-halv time. To timer til for at have 100% på collectibles. Fantastisk spil der tredje gang stadig holder. De nye områder og gameplaymekanikker i Definitive Edition passer perfekt ind i spillet og føles som om de altid har været der.
3of193of19Skrevet 04/11-19 12:50 
Luigi’s Mansion 3
Flot designede områder hvor hver etage har sin egen stil og charme.
Desværre er spillet blevet endnu mere lineært. Hver etage kører efter samme mønster hvor man arbejder sig igennem et rum af gangen indtil man når til bossen, får en ny knap til elevatoren og tager til næste etage.
Efter man får Gooigi efter en tidlig bane får man ingen yderligere færdigheder.
Guld er stort set meningsløst da man kun bruger det til at købe revives der i større antal trivialiserer bosserne (da man bliver genoplivet direkte) og items det viser collectables på kortet.
Hyggeligt mens jeg spilede igennem det (12 timer, havde jeg ikke støvsuget hotellet for guld kunne det nok gøres på 8), men Dark Moon er langt bedre som spil.
millenniummillenniumSkrevet 05/11-19 06:39 
Sjovt, jeg har det helt omvendt. Har dog ikke spillet 3’eren endnu, men det lyder præcist som 1’erens koncept. Dark Moon har IMO en del dårlige valg og er en detour. 3’eren genfinder vidst i højere grad de gode værdier fra første Luigi’s Mansion.
The medium is the message.
HankyHankySkrevet 05/11-19 14:47 
Gennemførte også selv Luigi's Mansion 3 i går (15 timer, 10 min).

Jeg har gennemspillet dem alle flere gange (det første på både GC + 3DS), og holder meget af dem alle, men synes klart 3'eren har mest at byde på. For ikke at tale om, hvor vanvittigt flot det til tider er, og hvor meget der er gjort ud af detaljen.

Ingen tvivl om det er lineært, men det kan jeg godt lide :) - man får dog flere opgraderinger til Poltergeist en Gooigi (som 3of19 nævner som eneste). Jeg har skiftevis spillet single-player og co-op gennem story-delen, og begge dele fungerer egentlig rigtig fint, men visse puzzles er selvfølgelig nemmere/hurtigere at passere, hvis man er to der spiller samtidig.

"Scare Scraper" online er noget af det sjoveste multiplayer jeg har spillet længe, så det er klart et besøg værd :)

Jeg er dog enig i, at der mangler formål med pengene man samler undervejs, med mindre man er piv-ringe til at opsøge de gems, der gemmer sig omkring. Og så kunne jeg så ment godt have brugt en NewGame+ eller sådan noget, der gjorde det værd at besøge etagerne på ny, med full upgrades. Den eneste mulighed man har for dette efter man har gennemført, er at starte ved sidste auto-save inden bossen og selv tracke tilbage til elevatoren.

Et solidt 8/10 :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
3of193of19Skrevet 05/11-19 22:45, rettet 05/11-19 22:45 
Jeg ville ikke kalde den der turbo mode for en opgradering. Man bruger det nøjagtig én gang til at åbne én dør i hele spillet. Det er ikke en upgrade, det er en nøgle.
HankyHankySkrevet 06/11-19 00:08 
Bruges en del flere steder, hvis man er completionist :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
924 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig