X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/09-11 00:28 
Kender i det. Man har lige gennemført et spil, og har lyst til at dele slutopelvelsen med andre. Ikke?

Denne tråd er for dem, som lige har set rulleteksterne for et netop gennemført spil. Hvilket spil? Hvilken oplevelse og hvilken følelse sidder man med umiddelbart efter handlingen slutter. OBS: Altid risiko for en spoiler.

Jeg starter: Batman Arkham Asylum (Ja, jeg er l... Se hele indlægget
The medium is the message.
874 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Svar
RaGeRaGeSkrevet 07/11-19 22:59, rettet 07/11-19 23:07 
Har brugt 16 timer på Luigi's Mansion 3 og synes det er fantastisk veludført og flot og der er tonsvis af hidden items/spøgelser man kan gå på jagt efter :D Bruger ikke de hjælpemidler de har i shoppen, det er sgu langt sjovere at lege med fysikken i alle rum.

Elskede Dark Moon og synes tredje del er mindst ligeså godt specielt pga. co-op, mangler dog stadig at prøve online delen, men ser frem til det.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
millenniummillenniumSkrevet 20/11-19 23:23 
Grindstone på Apple Arcade

Det blev min guilty pleasure, og så pludselig løb jeg tør for levels. :P
scavengerscavengerSkrevet 21/11-19 09:33 
Er det ikke noget man kan betale sig ud af, for at få flere levels?
Det plejer det at være hos Apple :-D
Nemo me impune lacessit
millenniummillenniumSkrevet 21/11-19 12:39 
Nej, der er jo i princippet intet in-app purchase i spillene i Apple Arcade. Good, clean family entertainment you can trust.
millenniummillenniumSkrevet 15/12-19 22:52 
Spider-man

Afslutningsvis nogle relativt nemme boss-fights, som alligevel virkede tilfredsstillende. I sidste akt opdager jeg hvor meget det er lykkedes Insomniac men at implentere en solid og engagerende historie i et open world AAA spil med en masse centrale karakterer. De har virkelig haft respekt for universets artefakter, og alligevel gjort spillet til sin egen historie. Fandme en god oplevelse.
millenniummillenniumSkrevet 06/04 09:03, rettet 06/04 13:42 
Jedi - Fallen Order

Spillede hele spillet i Jedi Master, undtagen sidste boss hvor jeg var nødt til at skrue ned til Jedi Knight. Det var simpelthen for svært for mig overhovedet at komme tæt på, og kunne mærke demotivationen snige sig ind på mig. Please, ingen hånlige kommentarer om at hun er ret let - man skal bare studere taktikken :P

Som jeg har nævnt tidligere, det er et solidt spil med en god kerne i kampsystemet, men også et enormt buggy spil der virkeligt manglede finish. Historien var lidt for loose til rigtigt at suge mig ind. Jeg var heller aldrig rigtigt motiveret til at gå den non-lineære vej og udforske planeterne, men jagtede altid markøren på kortet. Først i sidste del opdagede jeg at man burde udforske den første planet mere for at hente ressourcer. Det indikerer at metroidvania-elementet ikke rigtigt fungerer.

Ellers en ret fed finale med en god overraskelse i ærmet (no spoilers).
SumezSumezSkrevet 06/04 11:35 
Please, ingen hånlige kommentarer om at hun er det ret let - man skal bare studere taktikken

Det er en puzzle-kamp mere end noget andet.

Så ikke hånligt, men når man lærer tricket går bossen ret hurtigt fra at være super svær til super nem. XD
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
millenniummillenniumSkrevet 06/04 13:58 
Jeg synes der var mere puzzle over de andre boss-kampe, hvilket netop gjorde dem ret fede. Hver tabt runde var bare en læring til næste forsøg. Den sidste boss havde dog så meget dynamik og hurtige skift, at jeg aldrig fik brikkerne til at hænge sammen. Men altså - på Jedi Knight niveau kommer man heller ikke sovende til en sejr. :D
millenniummillenniumSkrevet 14/04 23:05, rettet 15/04 08:44 
Celeste på Switch

Med 2.628 dødsfald. :P Gider ikke høre noget pis om, at det ikke er særligt svært, hvis man bare holder hovedet koldt og ikke stresser. Gu’ er det svært, men på en vildt dragende, nydelsesfuld og motiverende måde. Jeg blev ofte kognitivt udmattet og måtte tvinge mig til at holde pauser, men sidste climb kunne jeg simpelthen ikke slippe særligt lang tid af gangen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/04 23:27 
Damn :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 15/04 18:41 
Celeste er pissesvært flere steder, så ingen skamning herfra :-)

Og det er pissevanedannende og musikken er vildt god. Da jeg skulle genspille det for anden gang endte det med at jeg gennemførte det tre gange i træk på halvanden uge. Det bliver bestemt ikke sidste gang jeg spiller det.
millenniummillenniumSkrevet 15/04 21:44 
Foreløbigt får jeg dog ikke overskud til at genbesøge levels og finde crystal hearts, for at få adgang til kernen. Men jeg burde på et tidspunkt, for det er en Limited Run fysisk udgave som også inkluderer Farewell chapter.
millenniummillenniumSkrevet 23/05 20:21, rettet 23/05 20:21 
CONTROL

‘Kæft, hvor har jeg elsket det spil fra start til slut. Når man skræller alle lagene af, så er det jo “blot” et open world AAA spil med opgrade-systemer, side quests og alt hvad vi kender. Men, præsentationen af hele pakken har været fantastisk - jeg vil nærmest have mere CONTROL. Bøger, film, tv-serier, ja tak. X-Files møder Twin Peaks.

I øvrigt også fedt at spillet ikke er så fokuseret på boss’er, hvilket nogle gange føles som ret trivielle afslutninger på narrative spil. Sjældent jeg oplever et gennemført spil, som jeg virkelig har lyst til af 100%’e.
millenniummillenniumSkrevet 14/06 18:59 
Metroid Samus Returns på 3DS

Jeg kommer sgu til at savne nye 3DS udgivelser, for det har virkelig været en fornøjelse at kigge ind i en 3D udgave af Samus’ verden. Super godt Metroid-spil, som måske nok er lidt mere hjælpsomt end de gamle spil, men stadig en kompetent version der virkelig føles som ægte, klassisk Metroid.
3of193of19Skrevet 15/06 11:07 
Streets of Rage 4 1000/1000 Gamerscore
Manglede lige "Oops!" Achievementet som det sidste.

Virkelig lækkert spil med de eneste virkelig svære achievements værende at gennemføre Arcade Mode på Hard eller højere og klare en bane uden at blive ramt (selvom det kan cheeses meget med Floyd på bane tre fandt jeg sidenhen ud af).
Og pas på når man prøver at unlocke Achievement for gennemførsel med SoR 1-3 characters. Det skal være den samme char igennem en hel gang story mode, man kan ikke skifte til en anden character fra samme spil.
JmogJmogSkrevet 27/06 02:27 
Infamous Second Son

Et af de første AAA-spil på PS4 - mener det udkom tre-fire måneder efter launch. Ligesom Killzone: Shaddowfall hører det til den elsklusive klub af launch window titler, som grafisk ser ud som om det kunne være lavet i dag. Det er ret imponerende.

Gameplayet er også ældet med ynde og man kan undre sig over at vi aldrig fik en efterfølger, for det er et rigtig godt spil. Upgrade loopet og de meget forskellige kræfter gør, at man aldrig kører død i spillet.

Stor anbefaling herfra. Jeg havde ikke spillet det siden det udkom i 2014, så jeg var virkelig overrasket over, hvor godt det stadig holder.
millenniummillenniumSkrevet 07/07 22:03 
Sushi Strikers

Tænk at jeg virkelig fik gennemført dette pænt ensformige spil. :P
3of193of19Skrevet 12/07 16:31 
Dai Gyakuten Saiban: Naruhodō Ryūnosuke no Bōken

Eller: The Great Ace Attorney: The Adventure of Ryūnosuke Naruhodō

Takket være en formidable fan oversættelse fra Scarlet Study har jeg endelig kunnet give mig i kast med de sidste Ace Attorney titler jeg manglede at spille.

Og nu sidder jeg og prøver at vente tålmodigt på at de bliver færdig med DGS 2 :)

Historien er en del mindre komisk anlagt end tidligere spil i serien og fokuserer meget på social ulighed og racisme snarere end skurke der "bare" er ude efter magt og eller penge.

Eneste mangel i min bog ift. nogle af de tidligere spil i serien er nok at det ikke har helt så godt pacing, da ingen af episoderne har mere end én enkelt dag i retten, så der er mindre afveksling i løbet af en enkelt episode, men selve historien er så til gengæld rigtig god og undgår de overnaturlige elementer der begyndte at fylde lidt for meget især i Spirit of Justice for eksempel.

Og så er soundtracket et absolut highlight også.

DGS Opening Theme
SumezSumezSkrevet 13/07 09:24 
Jeg forstår slet ikke at Capcom ikke selv udgiver en oversættelse. Var de tidligere Ace Attourney spil ikke sådan rimelig succesfulde?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
3of193of19Skrevet 13/07 09:53, rettet 13/07 09:56 
De stoppede med at bringe dem over efter Ace Attorney Investigations og Apollo Justine floppede i vesten.
Jeg går ud fra Capcom drog den slutning at medmindre Phoenix Wright er hovedpersonen er vi ikke interesserede, eller at der simpelthen var for meget piratkopiering på DS til at det kunne betale sig.
Udover risiko for manglende salg, så er der den Pandoras æske Capcom rodede sig ud i da de valgte at flytte serien til USA istedet for at lade det foregå i Japan, hvilket kun blev mere og mere fjollet som serien udfoldelse sig (og er en virkelig underlig ting hvis man tænker på at del to og tre allerede var ude til GBA i Japan da det første DS spil udkom på engelsk).
DGS er så også en stor historie splittet i to dele, etteren slutter på noget af en cliffhanger.
OG jeg har lidt en fornemmelse af Nintendo ville have krævet ret store ændringer i scriptet, da der, settinget i 1890’ernes London taget i betragtning flyver en del racistiske skældsord rundt (flere jury medlemmer og endda statsadvokaten flere gang kalder folk for “dirty Japs” for eksempel, jeg går ud fra Scarlet Study har lavet en tro oversættelse af den japanske original og det ikke er noget de har tilføjet).
SumezSumezSkrevet 13/07 10:15 
Jeg må indrømme at da jeg spillede Phoenix Wright-spillene gik det overhovedet ikke op for mig at de havde flyttet handlingen til USA, jeg syntes det virkede pænt japansk stadig :P Jeg er nok bare blevet immun overfor den slags dumme lokaliseringer.

Jeg-har-lige-gennemført... tråden
3of193of19Skrevet 13/07 10:50 
Inkongruenserne bliver mere og mere underlige som spillene skrider frem, hvor det bliver til en AU historie hvor der har været et kraftigt influx af japansk kultur i USA lidt i stil med Big Hero 6 når vi når til PW: Dual Destinies med hele den der "landsby der blev bygget af japanske invandrere".
Men det har nok altid været en svær balancegang at gå for oversættelsen, da de originale japanske skript bare flyder med kanji puns og forskellige vittigheder der ville være helt uforståelige uden flere års japansk studie.
Bare Phoenix Wrights originale navn, Naruhoudou, er homonymt med noget i stil med "Ah, I see." eller "Nå, er det sådan det er", så enten sætter man det hele i Japan med navne der ikke passer dér, eller tilpasser settinget til navne der giver mening og fejer de andre ting under tæppet :)
SumezSumezSkrevet 13/07 11:35 
Umiddelbart synes jeg nu at de engelske oversættelser har gjort et fremragende stykke arbejde med humoren og de mange puns. :) Selvom de sikkert har været nødsaget til at ændre dem fuldstændig.
3of193of19Skrevet 13/07 11:46 
Jup :)

Glæder mig til at Scarlet Study bliver færdig med resten af DGS2.

Har også lige gennemført The Messenger på Xbox i går. Det kom på GamePass sidste uge og jeg var frisk på en gang god ninja platformer.
Kan meget anbefales. Der er en del Shovel Knight over gameplayet (og jeg tror de har lejet nogle af Yacht Club games audio assets også, mange lydeffekter er 100% fra Shovel Knight).
874 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig