X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 i Japan


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/08-11 12:57 
Microsoft har jo længe kørt en hård kamp i Japan for at gøre 360'eren populær og har også sagt at de fortsat vil gøre det, men det går ikke super godt.

Ifølge flere artikler er det kun ca. 1.5 millioner konsoller der er blevet solgt siden launch for 6 år siden, et tal der allerede er blevet overhalet af Nintendo 3DS som ellers er blevet anset som en konsol der har solgt dårligt.

Det har nu udartet sig i flere forhandlere er begyndt at stoppe med at fører Xbox 360. Microsoft har dog selv udtalt at de fortsat vil kæmpe videre og bruge det kommende Tokyo Game Show til virkelig at vise hvad de kan.

Selvom det selvfølgelig er synd for Microsoft (det stakkels lille firma), så kan det jo selvfølgelig kun have en positiv udvikling for os hér på P:R der er interesseret i "kinøjser spil".

Som jeg ser det kan det betyde at Microsoft smider endnu flere penge i at få udgivet meget Japanske spil, så som SHMUPS, obskure 2D Fighters eller spil der bare har den dér "Japan Faktor" så som Cho Aniki, Katamari Damacy eller GalGun... Omvendt kan det også ende ud i at Microsoft ikke har råd til eksklusivitet mere, hvilke betyder at spil, fra f.eks. Cave, begynder at blive multiplatform og også kan købes til den mere import-venlige PS3.

Penny Arcade har lavet en fin stripe om det idag, men hvad syntes i?

Xbox 360 i Japan

Kilde
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/08-11 13:05 
Jeg holder på at navnet er deres største problem; Xbox, kan vel praktisk talt læses som "Wrong box" (Batsu Box) på japansk!?

Det er imponerende så brand loyale japanerne har vist sig at være i dette tilfælde - IMO har Microsoft gjort meget for at sikre sig at japanerne købte deres maskine, med eksklusivitet, og et stort udbud af JRPG'er. PS3 havde dog også en laaang sløv første periode derovre, mens de håndholdte konsoller har solgt som slik.

Jeg er bange for at Microsoft aldrig får succes med deres konsoller, på det japanske marked.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 22/08-11 13:17 
Jeg synes det er utroligt at de ikke har nogen succes derovre.

Der kommer jo masser af spil til den, endda en masse meget japanske spil i de superpopulære genrer vi aldrig ville kunne snuppe herovre (dating sims, interaktive noveller, osv.), mange af dem eksklusivt, og teknisk set mangler 360'eren ikke rigtig noget, PS3'en har. Det virker som om udviklerne helst vil udvikle til X360, men at forbrugerne hellere vil have Wii eller PS3.

Jeg kan ikke tænke på andre forklaringer end at det må være er spørgsmål om markedsføring, men jeg synes det virker som om MS har gjort en værdig indsats for at promovere deres maskine selv i Japan. Kan det virkelig være blot fordi det er et amerikansk produkt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 22/08-11 15:25, rettet 22/08-11 15:29 
En stor del af skylden er vel, at maskinen har haft enormt mange hardwarefejl og, at Microsoft at været elendige til at yde support i Japan til at hjælpe på det.

Jeg kan ikke se hvad Echelon VI mener med, at der er et stort udbud af JRPGer til 360'eren. Det er vel ikke et antal der kan måle sig med det der er på PS3. Og så vælger man vel PS3'en, hvis det er JRPG man er ude efter.

Angående superpopulære genrer, så er dating-sims og visual novels, som de hedder, ikke populære i forhold til de typiske spil på konsol, såsom Dragon Quest og Final Fantasy, hvilket 360'eren jo er et fint bevis på. Det hjælper ikke, at smide en masse underlige japanske spil efter maskinen, selvom Microsofts idiotiske marketing tror det gør. Det er mindretallet der spiller den slags spil. Ikke flertallet.

At skyde skylden på racisme er nok heller ikke en gyldig grund, for det forklarer jo ikke hvorfor KTC, McDonalds og Chanel og Starbucks mm. sælger som bare pokker i Japan.

Omvendt er det jo heller ikke sådan, at Sony og Nintendo slet ikke laver en dyt med marketing og salgsnumre i Japan, for at få de slagstal de nu gør. De ser ikke bare passivt til mens Microsoft stønner og raller. Nintendo kørte på deres Wiimote, og Sony, utroligt nok, har reklameret ret hårdt på bluray i Japan, og jeg har set TV programmer nævne PS3'en som en maskine man både kan spille og se bluray på.
Det eneste jeg har set Microsoft gøre er at reklamere for Idolmaster, et spil som langt fra de fleste japanere er interesseret i, og i sidste år så jeg noget med Kinect, som heller ikke gav pote, fordi at der ikke er nogen knapper.

Man kan gå ind på 2ch og se folk sable 360'eren ned, og den generelle konsensus er, at den mangler god software og at folk ikke gider at betale for at spille online, når der er et gratis alternativ.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/08-11 15:43, rettet 22/08-11 15:45 
Daihyoumaru>
Jeg kan ikke se hvad Echelon VI mener med, at der er et stort udbud af JRPGer til 360'eren. Det er vel ikke et antal der kan måle sig med det der er på PS3. Og så vælger man vel PS3'en, hvis det er JRPG man er ude efter.

Nogle af de titler jeg tænker på, endte med at være tidsekslusive (ca. et års tid som standard). Jeg husker titler som The Lost Odyssey, Blue Dragon, Tales of Vesperia, The Last Remnant, Monster Hunter Frontier, Magna Carta 2, Infinite Undiscovery og Star Ocean: The Last Hope.

At du fortæller at Microsoft fokuserer forkert, og satser for meget på niche-spil, er en god forklaring.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/08-11 15:52 
Microsoft's helt store push er jo Kinect og det er nok ikke rigtig noget der er plads til i den gennemsnittelige Japanske lejlighed

Xbox 360 i Japan

Kilde
KTCKTCSkrevet 22/08-11 17:30 
Daihyoumaru>
At skyde skylden på racisme er nok heller ikke en gyldig grund, for det forklarer jo ikke hvorfor KTC, McDonalds og Chanel og Starbucks mm. sælger som bare pokker i Japan.
Jeps, jeg tjener for vildt på Japan :D Eller...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
TheDukeTheDukeSkrevet 22/08-11 19:44 
Daihyoumaru>
...og Sony, utroligt nok, har reklameret ret hårdt på bluray i Japan, og jeg har set TV programmer nævne PS3'en som en maskine man både kan spille og se bluray på.

Det er vel ikke så utroligt endda. De havde stor succes med at pushe PS2'ens evne til at kunne afspille DVD'er dengang de lancerede den, så det er vel naturligt nok at de bruger en strategi der har virket for dem før.
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 22/08-11 19:55 
KTC>
QUOTE]Jeps, jeg tjener for vildt på Japan :D Eller...

Min fejl. Jeg mente naturligvis Kentucky Fried Chicken. Men det kunne da også være, at du har en flot actionfigur af dig selv stående til salg ved siden af Gundam modellerne, aye?

Hr. Duke, jeg var en anelse sarkastisk. Jeg er helt enig i, at de naturligvis har proppet masser af reklamepenge i deres elskovsprojekt: miss(ion) bluray.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig