X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Capcom CPS2 system


Svar
silverstarsilverstarSkrevet 28/07-11 18:44 
Jeg har længe kigget på dette system, men kunne godt tænke mig at høre fra nogen af jer, der måske allerede ejer en CPS2.

Jeg har en Jamma supergun, som jeg gerne ville benytte med CPS2-boardet, er der nogen ting man skal være opmærksom på?

Jeg kan forstå at der findes flere regioner som ikke alle er kompatible med hinanden: Er der en bestemt region man skal gå efter? Ti... Se hele indlægget
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
77 emne(r).
1 2 > »

Svar
silverstarsilverstarSkrevet 28/07-11 18:44 
Jeg har længe kigget på dette system, men kunne godt tænke mig at høre fra nogen af jer, der måske allerede ejer en CPS2.

Jeg har en Jamma supergun, som jeg gerne ville benytte med CPS2-boardet, er der nogen ting man skal være opmærksom på?

Jeg kan forstå at der findes flere regioner som ikke alle er kompatible med hinanden: Er der en bestemt region man skal gå efter? Til hvilken region er spillene billigst, og skal man også bekymre sig om tekst/tale i spillene ikke nødvendigvis er engelsk i alle regioner?

Omkring spilpriser og udvalg: jeg synes spilpriserne til systemet ser ret høje ud, er der ikke nogle gode "starter"-titler, som kan erhverves til rimelige penge, så man kan starte lidt blidt ud?
Spilkataloget ser lidt begrænset ud, jeg tæller ca 40 titler, men så er der til gengæld også nogle lækre spil imellem. Men er der nok kvalitets-titler til at man bliver ved med at komme tilbage efter mere? Og er kvalitets-titlerne også dem, der koster kassen?

Sidst, kan det passe at B-boards (selve spillene) er meget tunge? Jeg synes porto-priser virker høje, hvilket tyder på boards der vejer mere end 1 kg pr styk.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KroeboCopKroeboCopSkrevet 28/07-11 18:49 
Der er det med suicidebattery, så skal du købe phoenix-edition, hvis du vil slippe for det. Progear og SFZ3 er de to bedste spil der til IMO og MVC2.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/07-11 18:53 
Marvelous Capcom 2 er på Naomi.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 28/07-11 19:03 
Det var 1eren jeg mente så :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/07-11 19:05 
Det er også godt :) Det gælder i øvrigt alle Capcoms Marvel-fighters, de er virkelig sjove :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
spectrespectreSkrevet 28/07-11 20:30 
Der findes en cps2 price guide som de har lavet på neo-geo.com

http://homepage.ntlworld.com/j.wilks/cps2price.html
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 28/07-11 20:42, rettet 28/07-11 20:53 
Der er rigtig mange fede spil til CPS2, og mange af dem koster en del, men de fleste ligger omkring 1000 kr. Street Fighter Alpha/Zero 1 og 2 er i den billige ende da folk hellere vil have 3'eren, men selv den er ikke -forfærdeligt- dyr hvis man kigger sig godt om (dibs!) Af shooters er der udover Progear (som er både fantastisk godt og fantastisk dyrt - kom med til SSKT7, så tager jeg mit med :P) både Mars Matrix, Dimahoo, Giga Wing 1 og 19XX.
Progear er det eneste spil der er udbredte bootlegs ("conversions") af, men der er det til gengæld utroligt svært at finde en original kopi (jeg var heldig ;)) - alle der sælges som "Phoenix" er næsten altid boots, men man kan sagtens lave en Phoenix-udgave af originaludgaven. Phoenix er, som KroeboCop siger, det ROM-mod man udfører for at undgå at udskifte selvmordsbatterier (men det er utroligt nemt at udskifte dem, jeg har selv gjort det på begge mine CPS2-spil).

Mht. region, skal du bare gå efter enten japansk eller amerikansk motherboard - spillene ("B boards") sælges iøvrigt tit inkl. motherboard ("A Board"), så lad være med at ofre penge på et seperat hvis du kan undgå det.
Alle amerikanske spil virker med japanske motherboards og vice versa, mens de andre regioner har andre samhørsforhold, men heldigvis er næsten alle spil man finder et af de to. Amerikanske spil er blå, mens japanske er grønne.
Tekst/sprog i spillet afhænger udelukkende af spillet selv, ikke motherboardet. Men kan ikke tænke på nogen CPS2-spil som man skulle have interesse i at spille på engelsk. Normalt ses de japanske udgaver som "de officielle", men forskellen er oftest minimal.

CPS2-systemer kan uden problemer sættes til et hvert normalt Jamma-setup. De spil der bruger flere end tre knapper har de resterende knapper forbundet via en "kick harness" connector på A boardet.

edit: Ja, både spil og motherboards er relativt tunge, et CPS2-spil vejer nok typisk tre gange så meget som et typisk arcade-PCB tror jeg. Motherboardet vejer lidt ekstra da det også har en blæser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 28/07-11 20:44 
Andre interessante spil på systemet jeg kan anbefale at kigge nærmere på:

Alien vs. Predator
Darkstalkers-spillene
Dungeons & Dragons-spillene
Super Street Fighter II Turbo
Mighty! Pang
Rockman The Power Battle 1+2
Super Gem Fighter
Super Puzzle Fighter
X-Men vs. Street Fighter
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 28/07-11 21:01 
Mener der er en gut på arcadeotaku der har sf zero til salg til £20. Det er dog uden a board of kick harness. Så er man da igang :)
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KroeboCopKroeboCopSkrevet 28/07-11 21:16 
@Sumez
LOL der er meget tekst :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
silverstarsilverstarSkrevet 28/07-11 22:54, rettet 28/07-11 22:55 
Det er specifikt Dungeons & Dragons spillene jeg tænker på, når jeg spørger til regionernes tekst/sprog i spillet. Jeg ville være ked af at få dem med japansk eller spansk tekst (original-sprog på f.eks. japansk ville være ok, så længe teksten er engelsk).

Omkring Phoenix-versionerne:
Er de reelt bootlegs, eller er det en gråzone? Her tænker jeg ikke på de boards, hvor man har udskiftet alle chips med hjemmebrændte eproms, og spillet ikke er det samme som det blev "født" fra fabrikken (bootlegs for sure).
Jeg tænker derimod på et originalt spil, hvor kun program-roms er udskiftet med phoenix-roms af samme spil, og man derfor stadig ejer de oprindelige roms der sad i spillet.
Jeg spørger fordi jeg er lidt ulden ved dem, men samtidig synes at suicide-batterier er et super ulækkert koncept.

1up> Cool, det lyder som et godt og billigt starter-spil at komme igang med.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 28/07-11 23:08 
Det er et definitionsspørgsmål om man vil kalde Phoenix-versioner for bootlegs, for teknisk set er de nok, men det er jo stadig de originale spil, så det er ikke piratkopier. Og Phoenix-rom'erne er jo ikke noget der tilhører Capcom, det er lavet af Razoola, der svjv. har gjort dem frit tilgængelige.

Når jeg siger du skal passe på "Phoenix editions" af ProGear er det fordi folk tit prøver at skjule det faktum at det er en conversion (altså et andet CPS2-spil konverteret til ProGear med piratdata). Der findes skam også "legit" Phoenix-versioner af spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 28/07-11 23:15 
Sumez>
Og Phoenix-rom'erne er jo ikke noget der tilhører Capcom

Spilrommerne tilhører selvfølgelig Capcom, uanset at de er blevet dekrypteret.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/07-11 23:16 
Er Pheonix ikke bare et mod på spillene så de ikke dør når strømmen ryger? Jeg kan ikke se hvad det har med pirateri (bootlegs) at gøre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 28/07-11 23:18, rettet 28/07-11 23:18 
Det er modificerede udgaver af alle rommerne/spildataene. Så dels er de originale data ændret (så de kan kopieres, groft sagt), og der er tilføjet forskellige ting dertil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/07-11 23:19 
Aha. Ja så er der jo tale om en slags bootlegs. Så må man sørge for at få de oprindelige ROM'er med i pose ved siden af :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 29/07-11 00:09, rettet 29/07-11 00:11 
Okay? Jeg troede kun det var en enkelt rom eller to der skulle ændres. :!
Men som sagt, Phoenix = Teknisk set boots, men "moralsk legit"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 29/07-11 00:32, rettet 29/07-11 00:33 
Jeg svarede tydeligvis også for hurtigt :) Jeg mente ikke samtlige rommer, men flere rommer. Det er altså ikke et "mod".
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/07-11 01:00 
Jeg ville ikke have noget imod at eje sådan et modificeret originalt board. Et 100% bygget fra bunden bootleg gider jeg ikke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 29/07-11 08:25, rettet 29/07-11 08:25 
RJK>
Jeg svarede tydeligvis også for hurtigt :) Jeg mente ikke samtlige rommer, men flere rommer. Det er altså ikke et "mod".

Det er en modificering af et originalt board? Jeg er ikke helt med på din definition af hvornår noget holder op med at være et "mod", men om ikke andet lyder det som om det er et definitions-spørgsmål. :)
Der er jo også folk der vil mene at en conversion ikke er en bootleg, da den kører på original Capcom-hardware, men der kan vi vist godt blive enige om at grænsen for længst er overskrevet.

Jeg tror den primære årsag til at jeg ikke phoenix'er mit Progear er at jeg ikke gider have sådan en grim "Phoenix edition" opstartsskærm :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 29/07-11 11:56 
Når KK i sammenhængen snakker om et mod i modsætning til pirateri, så opfatter jeg det som om han tænker på at man klipper en ledning og lodder noget andet på der erstatter batteriet etc. - altså et hardware mod, hvor man bevarer softwaren og dermed selve spillet intakt.

Når man udskifter selve spilkoden, altså ændrer softwaren og dermed spillet, er det jo ovre i en anden kategori. Det er langt tættere på cracking af kopisikret software (hvilket er ulovligt i Danmark), og derfor nærmere relateret til pirateri end til et fysisk mod på hardware (hvilket er fuldt ud lovligt :)).

Moralsk er det selvfølgelig noget helt andet :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 29/07-11 12:02, rettet 29/07-11 12:03 
De fleste moderne "mods" på spillekonsoller involverer jo også at man ændrer bios-softwaren på maskinen.
Nu har selvmordsbatterier jo heller ikke noget med kopisikring at gøre - at man så er nødt til at bryde noget kopisikring for at kunne udføre et Phoenix mod er selvfølgelig en anden sag. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 29/07-11 12:04 
De er jo også mere relateret til pirateri end en 50/60Hz switch ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 29/07-11 12:08, rettet 29/07-11 12:10 
Sumez>
Nu har selvmordsbatterier jo heller ikke noget med kopisikring at gøre

Det har de da i højeste grad! Rommerne er unikt krypterede for at undgå piratkopiering. Det er hele formålet med anordningen. Boardet dør jo ikke pga. batteriet (som nogle andre boards) - det er bare dekrypteringsnøglen der går tabt når batteriet ikke kan holde længere. Det kunne man så få fikset hos Capcom, når man havde det originale board.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 29/07-11 12:10 
Okay, må indrømme at jeg aldrig helt har forstået formålet med selvmordsbatterier. :)
Men formålet med et Phoenix mod er jo så ikke at tage piratkopier af spillet, men blot at slippe for at udskifte batterier. Vi snakker meget "gråzone" her, og jeg tror også det kunne give en dansk retssal grå hår i hovedet. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 29/07-11 12:24, rettet 29/07-11 12:25 
CPS1 var vel de mest bootleggede boards i sin tid (Street Fighter II, Final Fight), så det var vel forståeligt at Capcom prøvede et eller andet.

Sega havde prøvet kryptering i midten af 80'erne med mange af deres store spil, men det var ikke vildt gennemført, da man udgav spillene dekrypteret i nogle regioner. Derfor er det heller ikke det store problem i dag, da man på de fleste titler kan kopiere rommerne fra en dekrypteret udgave og udskifte cpu+batteri+ram-enheden til en normal cpu. Det var derfor heller ikke det store problem at bootlegge dem alligevel.

Capcom prøvede så med CPS1+Q-sound-spillene at kryptere lydrommerne. Samme princip - det er så bare lyden der forsvinder når batteriet dør. Det stoppede svjv heller ikke folk fra at bootlegge dem. Så derfor beslutningen om med CPS2 at kryptere hver enkelt sæt rommer unikt, så de slet ikke kunne køre uden dekrypteringsnøglen.

Det var vel en succes i og med at der svjh ikke kom nogen CPS2-bootlegs overhovedet. Udover alt besværet med at lave det (rommerne kan jo så ikke masseproduceres, da de er unikke = meget dyrere at lave) er problemet jo så bare, at et originalt board heller ikke kan køre når batteriet ikke længere kan holde live i rammen med dekrypteringsnøglen. Men det var nok ikke et problem ret mange skænkede en tanke dengang - det har jo kun betydning for samlere, som jo aldrig har været markedet.

Og selvom formålet med Phoenix var at genoplive døde CPS2-boards, så er det jo et faktum at det kan bruges til piratkopiering og at det er blevet brugt til piratkopiering.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 29/07-11 12:49 
Heldigvis er piratkopiering af CPS2-boards, som du siger, ikke det store problem, da Phoenix-metoden først blev opfundet efter systemet er blevet "reduceret" til kun at have interesse for samlere. Er der nogensinde nogen der er stødt på andre pirat-CPS2-spil end ProGear?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 29/07-11 12:57 
I CPS2-board-form? Nej. I andre former: massivt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 29/07-11 12:59, rettet 29/07-11 13:00 
Ja, emulering er jo selvsagt, men også som "hardware"?? Har aldrig set nogen der forsøger at sælge nogen. Derimod er 95% af alle de ProGear boards jeg har set til salg pirater...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 29/07-11 13:21 
Der findes Cps2 18 in 1
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
RJKRJKSkrevet 29/07-11 13:23, rettet 29/07-11 13:23 
Multispil-hardware, ja. Enkeltspil er der vist ikke noget marked for.

EDIT: slow.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 29/07-11 13:46 
Ad puhbad...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 29/07-11 14:16 
Jeg har forresten også set et vampire Hunter der var lavet til sf zero 2 eller noget i den stil. Ihvertfald ikke et super populært eller dyrt spil.

Blev solgt på AO for noget tid siden
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 29/07-11 14:45 
Muligvis noget der er lavet af personlig interesse/som hobbyprojekt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 29/07-11 14:46 
fandt lige en salgstråd på AO og faldt over denne:

Street Fighter Zero 3 - £70
Green Japan board. Suicide free, battery removed. Clean decrypted ROMs, no "Phoenix" code.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 29/07-11 14:49 
Det der gør udfaldet for mig er hvorvidt nævnte board altid har været SFZ3, eller om det er en conversion.
Hvis det er originalt, er det lige før jeg køber det. Har primært holdt mig fra SF-spil, da jeg "kun" har fire knapper i mit kabinet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 29/07-11 14:57 
der hvor jeg ville hen var, at man godt kunne få et phoenixed board uden phoenix opstarts text.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 29/07-11 15:02 
Oh! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 20/12-11 21:03, rettet 20/12-11 21:04 
Well, nu har jeg bestilt en CPS2-pakke, glæder mig til at modtage sagerne.

Jeg får lidt forskelligt:
To A-boards, et virker 100%, et andet med lidt issues
Kick harness
En stak spil:
To Darkstalkers titler
X-Men vs SF
Dungeons & Dragons: Tower of Doom

Jeg er spændt på at komme igang med tingene. Første projekt bliver at få fixet et 6-knaps setup via kick harness. Jeg har læst om et efter sigende relativt nemt setup hvor man benytter enten en 6-knap megadrive pad eller en Saturn pad. Er der nogen der har rodet med det?
På længere sigt skal jeg have kigget på en reelt arcade-stick som understøtter 6 knapper (har pt kun Neo Geo sticks og pads med 4 knapper). Nogle anbefalinger der?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 20/12-11 22:00 
Hold da op det var ikke så lidt :)

De fleste arcade sticks understøtter 6 knapper, iøvrigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 13/01-12 22:43, rettet 13/01-12 22:46 
Så er jeg kommet lidt videre med mit CPS2-setup, her er de første par erfaringer:

Det A-board med issues som jeg købte er tilsyneladende fixet nu. Der var knækket nogle knapper på siden af boardet, der styrer volume up/down samt test-knap. Der sidder en sikkerheds-metalpind igennem sådan et A-board, som er en pain-in-the-ass at fjerne, før man kan åbne boardet!

Lyden fra blæseren i A-board er øredøvende, når man har setuppet liggende frit fremme (supergun) istedet for at have det inde i et kabinet. Jeg har læst lidt om blæseren og har besluttet at prøve at slå den fra på det ene board. Jeg har kørt en test i 10 min, og boardene blev ikke varme, men nu er de jo heller ikke pakket inde sammen med andet elektronik i lukket rum, som de er i et kabinet.
Jeg vil teste lidt mere, prøve at spille i 30-60 min og se hvor stor varmeudviklingen er.

Jeg har stadig ikke fået besluttet hvad jeg gør med controller/stick. Jeg har kogt det ned til flg 3 muligheder:
-Mod en 6-button joypad, f.eks. Saturn eller Megadrive 6-button.
-Køb et færdiglavet arcadestick af rimelig kvalitet til en ældre konsol og mod denne.
-Køb stick, knapper, casing mm og lav det hele fra bunden.
Input/forslag modtages gerne :)

Sidst: Damn, hvor er spilkassetterne store, jeg har altid synes Neo Geo MVS carts var store, men CPS2 carts slår dem med flere længder. De er bestemt ikke ret praktiske at rende rundt med eller lige tage med over til en kammerat :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 14/01-12 10:13 
silverstar>
Lyden fra blæseren i A-board er øredøvende, når man har setuppet liggende frit fremme (supergun) istedet for at have det inde i et kabinet. Jeg har læst lidt om blæseren og har besluttet at prøve at slå den fra på det ene board. Jeg har kørt en test i 10 min, og boardene blev ikke varme, men nu er de jo heller ikke pakket inde sammen med andet elektronik i lukket rum, som de er i et kabinet.
Jeg vil teste lidt mere, prøve at spille i 30-60 min og se hvor stor varmeudviklingen er.

Det burde ikke være det store problem. Blæseren er lavet for at spillene kan holde til at køre 24 timer i døgnet, lukket inde i et tillukket arcadekabinet i en overophedet spillehal i Hong Kong - ikke et par timer ad gangen i en dansk stue. :)
Jeg er dog stadig lidt nervøs ved at slå den helt fra, især når vi snakker smådyre spil som ProGear, så har kigget lidt på at udskifte blæseren, og hvis man kan finde en PC-blæser i den rigtige størrelse burde den være fuldt ud kompatibel. Eftersøgte en i en anden tråd herinde, i håb om at nogen havde forstand på den slags PC-hardware, men fik ikke rigtig nogen respons. :)

-Mod en 6-button joypad, f.eks. Saturn eller Megadrive 6-button.
-Køb et færdiglavet arcadestick af rimelig kvalitet til en ældre konsol og mod denne.
-Køb stick, knapper, casing mm og lav det hele fra bunden.
Input/forslag modtages gerne :)

Jeg har jo allerede givet mit forslag, men jeg går helt klart ind for forslag #2, da man altid kan tage og udvide på sådan et. Vil man lave det hele fra bunden, er det selvfølgelig den bedste løsning hvis man har masser af gå-på-mod, men er man ligesom mig, er der stor risiko for at man aldrig kommer i gang :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/01-12 11:51 
Sumez>
Eftersøgte en i en anden tråd herinde, i håb om at nogen havde forstand på den slags PC-hardware, men fik ikke rigtig nogen respons. :)

Er der et klistermærke på blæseren, hvor der står et modelnummer? Det ville være rart at finde ud af, hvor meget luft den flytter, før man skifter den ud. Det er en 60x60x15mm blæser, ik'? Er der kun plads til 15mm i dybden? Hvis man kunne erstatte den med en 60x60x25mm, ville det hjælpe gevaldigt på larmen :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 14/01-12 13:14 
Jo, den er 60x60x15.
Har fået anbefalet denne som erstatning: http://www.coolerkit.dk/papst_612_fl___60x60x15mm-p-1422.html
Den er heller ikke så dyr, det eneste der har afholdt mig fra at købe den er at det koster mere i forsendelse end selve varen koster, fra den butik. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 23/01-19 09:42, rettet 23/01-19 09:42 
Dobbelt-poster lige mit svar fra "dumme spørgsmål"-tråden, da det er mere relevant herinde. Der er også lidt mere info om blæser-udskiftning lige ovenover. :) Kan oplyse at jeg siden det indlæg har erhvervet mig den linkede, og er meget tilfreds med resultatet.

slk486>
Jeg har bestluttet jeg skal have Gigawing 2 til mit arcade kabinet.
Jeg har ikke en sk*d forstand på CPS-2. Der er noget med et motherboard og et board med selve spillet, men skal de matche?

Ja, der er regioner på. Men det heldige er at Japan, USA og Europa alle er samme region, og er langt de mest udbredte. Så både grønne cartridges (jp) og blå cartridges (us + eu) vil virke på det samme motherboards.

Motherboardet omtales også som A-board, mens spillet er B-board.

Det vigtigste at vide med CPS2 er hvordan man udskifter batteriet. :) Når du får et spil, hvis det ikke allerede er blevet de-suicided eller konverteret til Phoenix, vi ljeg anbefale at udskifte øjeblikkeligt bare for at være sikker.

Det kan også anbefales at udskifte blæseren på motherboardet med en mere støjsvag variant.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 23/01-19 09:48, rettet 23/01-19 09:55 
Sumez>
Heldigvis er piratkopiering af CPS2-boards, som du siger, ikke det store problem, da Phoenix-metoden først blev opfundet efter systemet er blevet "reduceret" til kun at have interesse for samlere. Er der nogensinde nogen der er stødt på andre pirat-CPS2-spil end ProGear?

RJK>
Multispil-hardware, ja. Enkeltspil er der vist ikke noget marked for.

Sørgeligt nok er conversions vist gået hen og blevet rimelig udbredt siden disse indlæg blev skrevet. Jeg har i hvert fald set en del af de mere populære spil sælges som conversions.
Progear er nok stadig det mest udbredte, men mens det ikke rigtig har taget til i pris (sært for et Cave-spil), så er mange andre CPS2-spil på vej op i samme niveau, så der er meget at vinde ved at vinde for folk ved at lave conversions.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-19 11:09 
Batteriet på CPS2 er ikke længere et problem. Man kan unbricke sine spil med en arduino nu, som vil være en permanent løsning :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/01-19 11:27 
Ja, det har vist ikke været nævnt herinde endnu, så det er værd at tage med. :) Så længe mine spil fungerer endnu, er jeg dog ikke interesseret i at "hacke" dem. Hvis de engang dør alligevel, så får de indgrebet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-19 11:34, rettet 23/01-19 11:35 
Jeg gider i hvert fald ikke skifte batteri i mit Mars Matrix nu :)

Mon ikke også skift af batterier er en begrænset frist? Hvad jeg mener er, at når batteriet er væk så har man en begrænset tid til at få et nyt sat i, inden CPU key’en ryger. Det betyder vel at der er oplagret spænding fra batteriet i en eller anden elektrolyt, ellers forstår jeg ikke hvordan key’en kan holdes imens. Og elektrolytter holder jo langt fra evigt og vil skulle udskiftes en dag, hvor så disse systemer vil afgå ved døden. Er jeg helt galt på den? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/01-19 11:50 
Det hack du snakker om kan stadig udføres efter systemet er "dødt" :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
77 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig