X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DVD


Svar Sortering
HNHNSkrevet 15/07-03 00:58 
Nogen der her set eller ved hvor man kan købe en billig dvd afspiller??
NaieraNaieraSkrevet 15/07-03 01:00 
Sådan ca. i alt fra Alta til Fona kan du få en relativt billig afspiller i disse tider...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 15/07-03 01:03, rettet 15/07-03 01:03 
Føtex kørte et tilbud med en kodefri DVD-afspiller til 600,- i sidste uge. Ved ikke om det stadig gælder...
(...)
D.B.M.D.B.M.Skrevet 15/07-03 01:43, rettet 15/07-03 01:44 
Pas på med at købe en af de helt billige "no-name" afspillere!

Jeg har hørt flere tilfælde hvor folk har haft masser af problemer med dem og så kan det efter min mening bedre betale sig at bruge et par hundrede ekstra og købe en fra Philips, Sony, Pioneer eller lign. mærke. De holder for det meste bedre i længden.

Hos ElGiganten kan du f.eks. få en Philips DVD-afspiller for kun 989 kr. som godt nok ikke er kodefri, men som kan afspille CD-R/RW, VCD, S-VCD og MP3.

Link...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 15/07-03 02:19 
Den jeg snakkede om, er af mærket ProSonic, så det er ikke en af de "no-name" afspillere du snakker om. Det betyder imidlertid ikke at det rent faktisk er en god DVD-afspiller :)
Jeg købte den her i sidste uge og jeg vil ikke høre et eneste ondt ord om den!

Samsung DVDE234
(...)
D.B.M.D.B.M.Skrevet 15/07-03 02:56, rettet 15/07-03 03:03 
ProSonic er også et "no-name" mærke i stil med Kennex, Dantax, United m.fl.

Jeg har f.eks. nogen bekendte, som har haft deres "no-name" DVD-afspiller, som de har købt i Bilka, til reparation 2-3 gange siden de købte den for ca. 1 år siden og de kan selvfølgelig bare have været uheldige, men hver gang har de fået en ny afspiller og så er den også gået i stykker. Så efter min mening tyder det på, at det er en ringe kvalitet!

Jeg vil til enhver tid anbefale, at man betaler lidt ekstra og køber sig en DVD-afspiller fra en af de store og mere kendte producenter såsom Philips, Sony, JVC, Panasonic og Pioneer, da der oftest er færre problemer med deres produkter og de koster efterhånden ikke ret meget mere en "no-name" afspillerne.
dchangdchangSkrevet 15/07-03 08:11 
Jeg ville tage én af de billige. Der får du osse mere for pengene, da de somregel kan afspille mange flere formater end de dyre. United's modeller plejer at være ret gode. Se fx den her test fra sidste år hvor United sætter Nintaus, Sony, Mustek og Kiss til vægs.

test
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
AmbyAmbySkrevet 15/07-03 08:26, rettet 15/07-03 08:34 
ProSonic er netop Bilka's egen mærke ?

EDIT: Jeg ville tage en xbox.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
millenniummillenniumSkrevet 15/07-03 09:04 
Man kan også få ordenlige mærker der er kodefri. Jeg ville nok vælge en Pioneer. No-name aka bambus-DVD'erne ville jeg også holde mig fra.
The medium is the message.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 15/07-03 11:42 
D.B.M. >
ProSonic er også et "no-name" mærke i stil med Kennex, Dantax, United m.fl.

OK. Det vidste jeg ikke :)
(...)
AndyAndySkrevet 15/07-03 12:37 
Køb dog en PS2, der kan man jo også få spil til.
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
NaieraNaieraSkrevet 15/07-03 12:49 
Det er så også en smule dyrere end en DVD afspiller...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 15/07-03 12:52, rettet 15/07-03 12:53 
En PS2 er heller ikke kodefri. Så skal han til at købe Region X for at kunne afspille DVD'er fra udlandet. Har selv prøvet det og synes det er noget bøvl, da Region X cd'en skal indsættes før hver eneste film man vil se. Og så virker det heller ikke for godt...
Men man kan vel også få indsat en chip istedet.
(...)
NaieraNaieraSkrevet 15/07-03 12:54 
Den mest fornuftige chip (Messiah/Magic) sørger alligevel ikke for at gøre maskinen regionsfri.

DVD Region X virker dog som det skal...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 15/07-03 14:02 
Og Xbox er alligevel bedre.
» a winner is you «
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 15/07-03 14:07 
Naiera >
DVD Region X virker dog som det skal...

Jeg oplevede bare at nogle film "frøs", mens jeg brugte DVD Region X. Men det er måske bare mig :)
(...)
Homer00Homer00Skrevet 15/07-03 14:09 
En af mine venner købte en United, og den virker heller ikke for godt. Den har det med at gå i sort/hvid.

Jeg synes også at du skal ofre lidt flere penge på en ordenlig dvd.
Must eat - So cheap...
NaieraNaieraSkrevet 15/07-03 15:02 
Fox McCloud >
Jeg oplevede bare at nogle film "frøs", mens jeg brugte DVD Region X. Men det er måske bare mig :)

Det er ikke DVD Region X'ens skyld.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 15/07-03 15:24, rettet 15/07-03 15:36 
Egentlig syntes jeg ikke PS2'en er så optimal som DVD-afspiller, men mere et alternativ i mangel af 'bedre' (jvf. alm stationær DVD-afspiller).
Det ødelægger lidt for meget filmens lydside, at PS2'ens blæser levere en irriterende summen.
Man hører det selvfølgelig ikke ved larmende action-film, men mere film som Alien, der bruger stilheden til at etablerer uhyggen, har tendens til at blive forstyrret.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 15/07-03 15:27, rettet 15/07-03 15:28 
Eller kan det være du bare er sart ;)

Prøv så at se film på en v1.0 Xbox...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
UriurUriurSkrevet 15/07-03 15:39, rettet 15/07-03 15:39 
Jeg har købt Kiss DVD afspilleren i A-Z for 999 kr, som er dansk produceret. Jeg ikke har haft andet en gode oplevelser med den. Den vil jeg ihvertfald andbefale.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/07-03 15:39 
Fox McCloud >
Den jeg snakkede om, er af mærket ProSonic...

Snakkede med en Fona-elevknægt om billige DVD-afspillere, hvor de selv fører United. Men han anbefalte pudsigt nok - imod butikspolitikken - et andet mærke > ProSonic, som skulle være en af de bedste billig-afspillere på markedet...han havde selv købte denne.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/07-03 15:40 
Homer00 >
En af mine venner købte en United, og den virker heller ikke for godt. Den har det med at gå i sort/hvid.

Hvilken United-model er det?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RitesRitesSkrevet 15/07-03 16:17 
Ja, Naiera. Hvis man overhovedet kan få skidtet til at læse skiven ;)
» a winner is you «
dchangdchangSkrevet 15/07-03 18:16 
Jeg hælder personligt mest til de billige. Jeg har selv haft en United, og det er der osse flere af mine venner der har. Og de kører alle perfekt.

Desuden får du osse en bedre understøttelse af andre formater. De dyreste kan somregel kun afspille DVD, VCD, og Audio, mens mange af de billige kan adspille SVCD, Karaoke, Super Audio Cd'ere, Mpeg-filer, MP3, Photocd og andet.

Jeg har sågar set en dvd til 650,- med progressive scan.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RJKRJKSkrevet 15/07-03 18:25 
Min erfaring går klart mod de dyre. Der er for mange problemer med de billige.

Jeg ser det nærmere som et kvalitetstegn, at de ikke kan afspille alt det der cr*p.

Hvornår bruger man nogensinde noget af det? Photo CD? Karaoke? Helt ærligt?

Jo, jeg har haft tre forskellige modeller af de billige (Denver, Kiss, Nintaus) fordi jeg troede at det var smart, at kunne bruge dem som MP3-afspiller. Alle var så ringe, at det var utåleligt at høre på.

Det skal tilføjes at mine erfaringer går et par år tilbage i tiden og jeg HÅBER at de skrabede er blevet bedre. Dengang var der fx ingen af ovennævnte der fattede at skalere anamophic skiver ned i 4:3 letterbox, så det var til at holde ud at se på.

Om PS2 og Xbox som DVD-afspillere, så er de kvalitetsmæssigt udmærkede (klart bedre end de tre ovenfor nævnte). Problemerne er primært 1) støj - de larmer for meget, 2) dårlige drev - de læser langt flere fejl på ikke-optimale skiver end ordentlige afspillere og 3) kontrol - ingen af dem har fjernbetjeninger, menuer eller funktioner på niveau med de bedste.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MåsseMåsseSkrevet 15/07-03 19:40 
Det kan siges meget enkelt....man får hvad man betaler for......der er stor forskel på de "dyre" og de "billige" både billede og lyd mæssigt.´

Jeg er personligt meget glad for min gamle pioneer. Hvis man handler i laserdisken er DVD'en modificeret til alle regioner....

Afspillere
Jeg har købt to Xboxe i håb om at få ligeså meget power som en ps2
tastasSkrevet 15/07-03 19:49 
Da jeg boede ved mine forældre var en overgang så "luksiørese" at have 3 DVD afspillere.

Min lillebror havde en skrabet, mine forældre en middel Sony og jeg selv en af de dyre Denon.
Vi fandt i hvert fald ud af, at det var langt bedre at have den dyre.

Ved en Ringenes Herre DVD film opdagede vi at min lillebrors afspiller slet ikke kunne afspille filmen.
Sony'en havde problemer - visse steder i filmen hoppede den simpelthen tilbage fra starten.
Min DVD kunne fint afspille discen uden problemer.
Vi har sidenhen oplevet lignende ved andre DVD film, og resultatet har været det samme hver gang.

Jeg ville gå efter en ordentlig i første omgang, det svarer sig.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig