X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Battlefield 3


Svar
jaesjaesSkrevet 18/04-11 15:06, rettet 18/04-11 20:37 
12 minutters gameplay-film fra det næste spil i Dices FPS-serie. Det ser rimelig vildt ud:
http://gamersyde.com/news_battlefield_3_full_faultline_gameplay-10923_en.html

Ifølge ToTheGame udkomm... Se hele indlægget
82 emne(r).
1 2 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 18/04-11 15:06, rettet 18/04-11 20:37 
12 minutters gameplay-film fra det næste spil i Dices FPS-serie. Det ser rimelig vildt ud:
http://gamersyde.com/news_battlefield_3_full_faultline_gameplay-10923_en.html

Ifølge ToTheGame udkommer det i tredje kvartal til PS3, X360 og pc:
http://www.tothegame.com/ps3-12027-battlefield-3-for-sony-playstation-3.html

EDIT: Hov, fik slet ikke skrevet, hvilken type spil, det drejer sig om - tilføjet :)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/04-11 15:25 
Det ser så vildt ud...elsker lyden i spillet fra når man løber til skud. :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
RaGeRaGeSkrevet 18/04-11 20:48 
Jeg elsker virkelig BC2 og BF3 kan kun blive bedre :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
jaesjaesSkrevet 08/09-11 20:02, rettet 09/09-11 00:12 
Den her trailer har overbevist mig om, at jeg enten må eje spillet, eller som minimum spille det på netcafé med en flok venner - tror det bliver sygt godt at sidde i et fly og kaste missiler i hovedet på éns venner (og i det her tilfælde naturligvis modstandere) på landjorden (selvom det er feje hold) :D Men nu har jeg heller ikke rigtig spillet de andre spil, kun lidt af det første...

Det er nogle ret lækre og detaljerede omgivelser, Dice har tryllet frem...

http://www.eurogamer.net/videos/battlefield-3-vid-targets-caspian-border?size=hd

EDIT: Pointen med flyet kom åbenbart aldrig med, nu indsat ;)
enfenenfenSkrevet 08/09-11 23:55 
Ja, det ser ret lækkert ud. Vil hellere se lidt fra konsoludgaven, da den nok har svært ved at måle sig med pc udgaven.
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 09/09-11 00:42 
PS3 vs. pc:
http://www.youtube.com/watch?v=A7ZgP8qacJY&feature=related
enfenenfenSkrevet 09/09-11 09:08 
Tak. Jeg havde faktisk set den, kan jeg huske nu. Jeg kan ikke helt vurdere, hvilket et af MW3 og BF3, der er flottest. Der er dog ingen tvivl om, at pc udgaven bliver et af de flotteste pc spil, når det udkommer.

Multiplayeroplevelsen tror jeg dog stadig går til MW3. Men det er jo en smagssag.

Hvis I ikke allerede har set den, så ligger der et 12 mins. klip på Gametrailers, der viser noget fra BF3 singleplayer. Det er jaw dropping.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 09/09-11 09:11 
Kan de noget, MW2 og BF2 ikke kan, eller handler det bare om at være flottest? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 09/09-11 11:47, rettet 09/09-11 12:44 
enfen>
Hvis I ikke allerede har set den, så ligger der et 12 mins. klip på Gametrailers, der viser noget fra BF3 singleplayer. Det er jaw dropping.

Har set et par klip, og tror det er første gang, hvor jeg har tænkt, at et spil er på grænsen til at være for realistisk. Det er ikke grafik og lyd alene, men også den samlede "narrative" oplevelse. Det lyder måske lidt hippie-agtigt, men den dag det begynder at føles som mennesker man skyder, står jeg nok af. Monstre, og den grad vi har af realisme nu, er fint nok. Og BF3 er ok. Men jeg har ikke lyst til at skyde på noget, der opleves som rigtige mennesker.

Men det kommer an på udviklerne. Et simpelt eksempel: Forstil jer et audiovisuelt meget realistisk spil, hvor man skyder på en fjende, mens hans datter står og skriger ved siden af, og når han er død render hun grædende hen til sin døde og blodige far. Når passive historier (fx film og bøger) kan virke stærke, er det ikke utænkeligt, at interaktive kan virke endnu stærkere (der er vel allerede spil der har bevist, at det er muligt). Multiplayer opleves lidt anderledes, synes jeg.

Men éns grænse flytter sig hele tiden, så det er ikke utænkeligt, at det vil ændre sig :)

Sumez>
Kan de noget, MW2 og BF2 ikke kan, eller handler det bare om at være flottest? :P

BF2 er jo et gammelt spil, fra en tid, hvor både computere og konsoller ikke overbevisende nok kunne levere en stor, åben krigszone. Så den grafiske opdatering i BF3 virker bestemt vigtigt for oplevelsen. Ved ikke hvor meget nyt der er i gameplayet.

EDIT: Der er forresten en stor forskel på de to spil - BF3 har destruerbare områder.
EDIT 2: Min "hippie"-kommentar fortjener vist en uddybning :)
SumezSumezSkrevet 09/09-11 11:54, rettet 09/09-11 11:54 
Er det iøvrigt meningen at der skal være tydelig forskel på PC og PS3 versionerne i den der sammenligning? Jeg synes de begge ser utroligt flotte ud, og kan ikke se nogen særlig forskel, men måske ved jeg ikke hvad jeg skal kigge efter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 09/09-11 12:06 
Synes også de ligger ret tæt. Lagde mærke til at røg så en del bedre ud i pc-udgaven (tjek fx den brændende bil tæt på soldaterne), men PS3-udgaven er vist også en relativt tidlig version, så det kan være de gør lidt mere ved nogle af effekterne. Der er også lidt mere skarphed over pc-udgaven, som vel skyldes den højere opløsning og/eller mindre aliasing. Tænker ikke på billedkvaliteten - PS3-filmen er mindre skarp, men tror det primært skyldes selve filmen, ikke spillet.
enfenenfenSkrevet 03/10-11 18:51 
Har spillet lidt af betaen (på 360). Udover nogle forventede bugs, som jeg vælger at se bort fra, er jeg alligevel ikke spor imponeret. Styringen er blevet bedre sammenlignet med BF:BC2, og nærmer sig nu referencen (COD). Men så er der stort set heller ikke mere i posen. Ambient light er stort set ikke eksisterende, hvilket ødelægger en del af stemningen. Det er lige som om, at lyset er af samme grå-hvide nuance hele vejen igennem. Lyden kunne bruge mere fintuning, og det samme kunne ydelsen, der lyder af for meget tearing. Jeg forventer ikke nogen stor forbedring af ydelsen i det færdige produkt, men man kan jo bliver overrasket.

Jeg fik også set betaen på pc i går kørende 1080p, men jeg synes slet ikke, vi er der henne, hvor den tidligere udgivede 12 min. film bragte os. Skuffende. Måske er grafikken skruet op i singleplayer, hvem ved.

Er der nogen, der har fået prøvet betaen endnu? Og hvad siger I til den?
What is the Matrix?
spectrespectreSkrevet 04/10-11 10:40 
Fik prøvet Beta'en igår i en times tid. Grafikken kan slet ikke sammenlignes med det man har set i de trailers indtil videre, men det er trodsalt en beta, og jeg har læst at det er et gammelt build.

Man skal lige vænne sig til den måde spillet "bevæger" sig på? Synes det virker lidt dynamisk og wobbler en del.

Nogen der allerede nu irriterer mig helt vildt er spillets HUD. Meget lys blå og orange der ligesom flimrer for at indikere at det skal forestille noget on screen visir gejl ala Ghost Recon.

Synes heller ikke der er meget "umph" i de våben, men det er nok lyden der gør det.

Meget sjovt, men jeg holder mig nok til MW3 når jeg skal have mit online fix.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
enfenenfenSkrevet 04/10-11 11:37 
Jeg tvivler meget på, at grafikken når at fintunes særligt meget, når vi er så tæt på release. Og en beta udgave er vel egentligt grafisk der, hvor udgiverne vil være. Det sidste handler vel bare om finpusning af gameplay og lidt småting.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 04/10-11 11:51 
Jeg har også mine tvivl - tearing kan muligvis være forbedret og generelt være en smule mere poleret, men ellers bliver det næppe den store forskel. Er DICE overhovedet kommet med en officiel udtalelse om det?
HulleHulleSkrevet 04/10-11 12:26, rettet 04/10-11 12:27 
Kort og godt: Jeg er skuffet over Betaen. Kedelig bane, uden specielt destruerbare miljøer, underlig feel, lyd. Grafikken minder mig om konsoludgaven af Crysis 2, og den brød jeg mig ikke synderligt om.
Det mest positive er muligheden for at ligge sig ned :(

Hvis det her er stilen i det færdige spil, så bliver Bad Company 2 helt klart at foretrække. Selv betaen til det spil var bedre.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
enfenenfenSkrevet 06/10-11 08:56 
Jeg har valgt at annullere min forudbestilling. Det spil ser desværre ikke ud til at leve op til forventningerne - og ej heller at kunne matche MW3.

Livet er for kort til dårlige spil.
What is the Matrix?
TLTLSkrevet 06/10-11 11:31 
Jeg syntes det er synd at dømme spillet kun ud fra betaen. har lige spillet den men er ikke vildt med den gamemode deri (rush). Er mere til metodisk at tage punkter som klassisk battlefield nu går ud på.

På den grafiske og lydmæssige side syntes jeg det ser fantastisk ud. Nu har jeg ikke spillet MW3 eller de andre af de aller nyeste FPS udgivelser, men det kører flydende og er flottere end noget andet FPS jeg har haft mine fingre i før.

Beta banen er bare ikke ret spændende i sig selv, jeg er sikker på at det bliver bedre :)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
enfenenfenSkrevet 06/10-11 12:45 
Som jeg nævnte længere oppe, så synes jeg blandt andet at lyssætningen er meget kedelig i betaen sammenlignet med andre nyere spil (Killzone 3, MW2, Black Ops m.fl.). Jeg tvivler på, at det kan rettes op på, inden udgivelse.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 06/10-11 12:54 
Ja, det lyder ikke som om et spil med kedelig lyssætning er værd at bruge penge på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 06/10-11 12:56, rettet 06/10-11 13:06 
Dice har sagt, at betaen ikke er nyeste version, og at bl.a. grafikken er bedre i det færdige spil. Så må man selv vurdere, hvor meget man tror er hype :)

EDIT: Jeg ved ikke hvilke(n) udgave(r) de talte om, hvor jeg læste det.
enfenenfenSkrevet 06/10-11 13:37 
Sumez>
Ja, det lyder ikke som om et spil med kedelig lyssætning er værd at bruge penge på.

Du vælger jo selv, hvad du har lyst til at bruge dine penge på. Det blander jeg mig ikke i... ;)
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 20/10-11 16:44 
Dice har nævnt, at X360-versionen kan spilles med og uden textures i høj opløsning, sidstnævnte kræver harddisk. Så hvis man ikke har harddisk i sin X360/meget lidt plads, kan det være man skal gå efter PS3-udgaven, eller måske sørge for at have noget eksternt USB-magi til at installere det på. Produceren på linket, vidste desværre ikke, hvor meget installationen fylder.

http://www.gamerzines.com/xbox-360/news/dice-on-bf3-360-hi-res-texture.html
BeanoBeanoSkrevet 20/10-11 17:08 
Hvad brugte de i betaen?
jaesjaesSkrevet 25/10-11 17:27 
Anede ikke, at multiplayer i konsolversionerne kun kan klare op til 24 spillere. Så er spillet lige pludselig mindre interessant IMO :/

Lyder også til, at det er en af årsagerne til, at 1Up giver konsolversionerne en lidt lavere karakter:
http://www.1up.com/reviews/battlefield-3-xbox-360-ps3
Danny SallingDanny SallingSkrevet 25/10-11 21:48 
jaes>
Dice har nævnt, at X360-versionen kan spilles med og uden textures i høj opløsning

Hvorfor skulle man vælge at spille det med lav opløsning på textures?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
enfenenfenSkrevet 25/10-11 22:02 
Hvis du ikke har HDD i din 360, og derved ikke kan installere texture pakken.
What is the Matrix?
Danny SallingDanny SallingSkrevet 25/10-11 22:12 
enfen>
Hvis du ikke har HDD i din 360, og derved ikke kan installere texture pakken.

OK, det var bare ikke såden det står skrevet ovenover :-)
Så man får altså højere opløsning ved at smide spillet på HDD og så downloade texture packen?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
jaesjaesSkrevet 25/10-11 22:21 
Danny Salling>
OK, det var bare ikke såden det står skrevet ovenover :-)

Jo da, bare med lidt andre ord ;)

Så man får altså højere opløsning ved at smide spillet på HDD og så downloade texture packen?

Ja. De følger med spillet, ingen download.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 25/10-11 22:40 
He he, ok :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
enfenenfenSkrevet 25/10-11 23:47 
Selve spillet ændrer ikke opløsning, det er kun opløsningen på textures.

Men jeg ved heller ikke, om jeg er helt vild med den vej, konsollen er ved at tage. Tidligere var det bare at købe en konsol, smide spillet i, og så kørte det - ens for alle.
What is the Matrix?
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/10-11 08:35 
Konkurrence

Vind
enfenenfenSkrevet 28/10-11 09:52, rettet 28/10-11 09:54 
Får en fejl, når jeg forsøger at gennemføre forespørgslen.

Edit: Men nu fik jeg alligevel fem mails om, at jeg er med. Hmm go figure.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 28/10-11 09:59 
Jeg fik kun to forskellige mails om jeg er med i konkurrencen. Nok fordi jeg er jyde og forstår tingene hurtigere :)
enfenenfenSkrevet 28/10-11 10:13 
Ha! Men du behøvede alligevel at gøre det to gange. Så helt skarpe er jyder altså ikke ;)

Fik en eller anden besked om, der var et problem med et felt.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 28/10-11 10:24 
enfen>
Ha! Men du behøvede alligevel at gøre det to gange. Så helt skarpe er jyder altså ikke ;)

Jeg gjorde ikke noget to gange, men forstod pointen alligevel ;)
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/10-11 17:50 
Ja, der er en fejl der sender to (forskellige) mails ud ved deltagelse. Jeg har ikke rigtigt fundet ud af hvordan jeg fixer det (når jeg slukker for den ene (eller den anden) kommer der nul mails ud).
PlaykidPlaykidSkrevet 28/10-11 18:36 
King Chaos>
Konkurrence

Præmien er PC versionen af battlefield?
Spiller nu: Halo 3
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/10-11 21:24 
Nej, der er frit valg
Danny SallingDanny SallingSkrevet 28/10-11 22:57 
Det ser godt nok rædselsfuldt uden høj opløsning på texturene :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/10-11 23:41 
Har lige spillet igennem kampangen og jeg syntes ikke den er så kedelig som jeg har hørt flere anmeldere nævne. Det er rigtigt at der er mange down-time perioder hvor man bare bliver vist en masse ting uden at være i reel kamp, men det er flot og funktionelt.

Nu er multiplayer jo også omdrejningspunktet i Battlefield og det er stadig super sjovt. Baner som Grand Bazaar er super hektiske med massere af virkelig fede skudvekslinger i de smalle korridore. Selv i runder hvor jeg blev nakket 10 gange og kun fik dræbt 2 var jeg underholdt hele vejen... Teamplay er efter min mening nu den sjoveste form for multiplayer.
enfenenfenSkrevet 28/10-11 23:58 
Hvad er længden på singleplayerkampagnen?
What is the Matrix?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/10-11 01:29 
Spillede den over et par dage så jeg vil skyde på de dér 8 timers tid som den slags spil nu tager nu om dage. Det er en fin historie, men som sagt ikke derfor man bør købe Battlefield 3 :)
enfenenfenSkrevet 29/10-11 09:00 
Jeg ville kun købe BF3 for singleplayer, da mit multiplayer fix kommer fra Black ops og (nok) snart MW3 :)
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 29/10-11 12:15 
Har set 5-6 timer nævnt flere steder.
nerosnerosSkrevet 29/10-11 13:30 
Darkbeat>
Det er en fin historie, men som sagt ikke derfor man bør købe Battlefield 3 :)

Også det jeg tænker på. Behøver man overhovedet spille den singleplayer og kan man bare kaste sig ud i multiplayer med det samme?
Bashful Neophyte
RaGeRaGeSkrevet 29/10-11 15:46, rettet 29/10-11 15:47 
Kan man sagtens, singleplayer-delen skal bare ses som en bonus :)

Campaignen i spillet er dog en god tutorial inden man springer ud i multiplayer.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
enfenenfenSkrevet 29/10-11 19:44 
Prøvede det i multiplayer i dag. På pc i 1080p med alt på high. Satme flot. Det kan kun blive skuffende at se det på konsol nu :)
What is the Matrix?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/11-11 15:29 
Jeg får spillet om nogle dage (X360), men har hørt, at der er totalt ged i multiplayer-delen. Folk kan ikke joine parties/matches, folk kan ikke finde kampe, folk bliver smidt af, folk lider af lag... er der andre, der har disse oplevelser? Hvis det står så slemt til, så vil jeg ikke sige at jeg glæder mig. :-/ På den anden side må det blive patched ASAP, hvis der er problemer, så BF3 ikke taber for mange folk over til MW3.
ChronoChronoSkrevet 03/11-11 19:13 
Er der en demo af det spil et sted? Jeg gider ikke købe det da jeg aldrig for alvor vil få det spillet, men jeg vil jo gerne lige se hvad al den hype går ud på.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
82 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig