X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny Nintendo-konsol


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/04-11 01:42 
http://wii.ign.com/articles/116/1161875p1.html

Bliver vist i år til E3
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
195 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/04-11 23:42, rettet 16/04-11 23:43 
Beano>
Ja, men er det er stadig irellevant at sammenligne ports.

Da ikke hvis Residente Vil 4 er pænere end de fleste af de spil du nævner :) Jeg vil ikke sammenligne med GT3 og 4, men der er F-Zero så uden sammenligning langt flottere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 16/04-11 23:44, rettet 16/04-11 23:46 
@ChronoSousa: Ja bestemt et lækkert spil. F-Zero husker jeg også som værende imponerende :)
Jeg siger ikke at GC ikke havde flotte spil, men bare ikke et spring over konkurrenterne - specielt ikke XBox der jo kom næsten samtidig :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/04-11 23:46 
Nej helt enig. Og Xboxen var også en slat kraftigere end GameCuben igen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BazeBazeSkrevet 16/04-11 23:47 
Gamecubens es er også 480p, som er markant bedre end 480p på PS2, i hvert fald de spil jeg har set.
BeanoBeanoSkrevet 16/04-11 23:50, rettet 16/04-11 23:52 
Det skal jeg så ikke kunne sige - men langt fra alle GC spil (eller PS2 spil for den sags skyld) havde 480p out alligevel ;)
Mens Xbox havde mange flere og nogle supporterede endda 720p - hvis man altså havde en US maskine eller en modded PAL.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/04-11 23:51 
480p er 480p :) Der er PS2-spil der ser forbandet godt ud i progressive også. I f.eks. Thunder Force VI og Guilty Gear-serien er billedet så skarpt at man næsten tror man spiller på en Dreamcast :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BazeBazeSkrevet 17/04-11 00:00 
Og netop derfor skrev jeg de spil som jeg havde set! :D
GreaseballGreaseballSkrevet 17/04-11 01:54 
Nu vi lige er inde på spil som findes både på PS2 og Wii. Så tænker på Okami, hvor jeg under mig over at hvis Wii er kraftiger end PS2, hvorfor har den så ikke den effekt med der gør at det ligner ris-papir?
Og igen, Resident Evil: CV, der var det GameCube porten(af DC spillet) der var at fortrække frem for PS2 udgaven.
JmogJmogSkrevet 17/04-11 02:53 

Hmm, det er faktisk ikke helt klart udfra Wikipedia-artiklen om de betaler licens for medierne i Wii. Hvis ikke, så er det dælme en lusket måde at slippe for det på. De har i bund og grund taget DVD og brugt et filsystem en computer ikke genkender.
BeanoBeanoSkrevet 17/04-11 06:42 
Greaseball>
Og igen, Resident Evil: CV, der var det GameCube porten(af DC spillet) der var at fortrække frem for PS2 udgaven.

Ok igen, ports er irellevante at sammenligne i denne sammenhæng ;)

Vedr. DVD licens, ved ikke om de betaler licens elle ej men drevet der sidder i Wii kan fysisk læse DVD skiver så det må være medier baseret på det - evt bare andet filsystem som Jmog siger. 360 skiver kan heller ikke læses helt i en PC... kun enkelte filer/foldere dukker op.
SumezSumezSkrevet 17/04-11 14:07 
Beano>
Nu dømmer jeg hardwaren ud fra top-titlerne og ikke ports. Kan ikke komme i tanke om en GC titel har slået PS2 og Xbox. Kan være at GC specs på papiret er bedre, men kan ikke se nogen titler der nåede at vise det.

Jeg vil mene at de fleste af de GameCube-spil jeg har er overvejende "flottere" end stort set alle mine PS2-titler, God of War-spillene som en mulig undtagelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-11 14:12 
Jmog>
Hmm, det er faktisk ikke helt klart udfra Wikipedia-artiklen om de betaler licens for medierne i Wii. Hvis ikke, så er det dælme en lusket måde at slippe for det på. De har i bund og grund taget DVD og brugt et filsystem en computer ikke genkender.

Nej jeg forstår den heller ikke. GameCube har de fusket med for at slippe for betaling, men som jeg læser det er Wii-skiverne bare en videreudvikling. Så de betaler vel ikke? Det kan måske også forklare hvorfor maskinen ikke kan afspille DVD-film?
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/04-11 15:39 
Der er på ingen måder at andre firmaer komme til at bruge bluray ud over sony... hver gang at MS og nintendo spil skal udgives: så skal sony lige ha' penge først! ville være meget dumt hvis man skal knække de andre.

Tror ikke sony har noget imod det ;) $$
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 17/04-11 15:52 
Nu "ejer" Sony ikke formatet ene og alene - langt fra.
Det giver fint mening at BD vil vælges af Nintendo og MS i deres næste konsoller.

The Blu-ray Disc Association (BDA) is the industry consortium that develops and licenses Blu-ray Disc technology and is responsible for establishing format standards and promoting business opportunities for Blu-ray Disc. The BDA is divided into three levels of membership: the Board of Directors, Contributors, and General Members.

The "Blu-ray Disc founder group" was started on May 20, 2002 by MIT and nine leading electronic companies: Sony, Panasonic, Pioneer, Philips, Thomson, LG (Lucky GoldStar) Electronics, Hitachi, Sharp, and Samsung.[2] In order to enable more companies to participate, it announced in May 2004 that it would form the Blu-ray Disc Association, which was inaugurated on October 4, 2004.


Blu-ray Disc Association
dpldplSkrevet 17/04-11 15:55 
Nu er det jo ikke sådan Sony har ene ret på alt bluray. De har flest pantenter på disc delen ja og panasonic har på hardware del. (Ved ikke ændret siden jeg sidste tjekket. Da det er lang tid siden)
Og jeg tvivler stort på deres bluray disc penge vil gå dirkte til deres spil afdeling.

Sgu lidt meget hvem der ejer det, vis dette er det næste format og nintendo og MS vil kun vis film samme tid med at have stor plads til deres spil. Så er der ingen rigtig vælg.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 17/04-11 16:01, rettet 17/04-11 16:03 
Konsolkongen>
Nej jeg forstår den heller ikke. GameCube har de fusket med for at slippe for betaling, men som jeg læser det er Wii-skiverne bare en videreudvikling.

Der står direkte at formatet er DVD baseret og kapasiteten er også den samme som DVD :)
Det med at den ikke kan afspille DVD film kan fint passe med det er for at slippe for at betale licens.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-11 16:41 
Jo den er jeg med på. Men GameCube-skiverne er også baseret på de der mini DVD-skiver.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/04-11 17:07 
Se spørgsmål 2 (ca 2:50 inde i video)
omkring blu ray

http://www.gametrailers.com/video/episode-140-pach-attack/707378
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 17/04-11 17:51, rettet 17/04-11 17:52 
Michael Pachter's meninger er ofte.... bare meninger. Han var også stensikker på Wii HD annoncering i 2009. Ups :)

Hvis MS var tilfredse med at splitte spil op på flere DVD skiver, hvorfor er de så (angiveligt!) igang med at patche 360 diskformatet med 1GB ekstra plads?

At kalde Bluray for en "Sony opfindelse" er bare hans oversimplificering - Sony har pushet bluray meget og satset på det, men derfor er de ikke eneejere af det. Se ovenstående Wiki link.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/04-11 18:03, rettet 17/04-11 18:07 
Ja hvis det wiki siger er rigtig ? :P
husk at wiki kunne havde være skrevet af dig eller mig ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Blu-ray_Disc_Association
Her er der nogle der prøver at få noget rettet

Jeg syntes nu det giver mening det han siger, DOG skal det siger at det kan sikkert være ms/nintendo laver blu ray... men hvis sony skal ha' penge?? giver det ingen mening...

det med wii HD var mere et Råd/gæt til nintendo... og ikke at wii hd kommer 100%
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 17/04-11 18:54, rettet 17/04-11 18:58 
ChronoSousa>
Ja hvis det wiki siger er rigtig ? :P
husk at wiki kunne havde være skrevet af dig eller mig ;)

Det kunne vi, men vi kunne ikke underbygge det med alle de kilder (se fodnoterne). Wiki siden er nu heller ikke min kilde for informationerne - brugte det bare som referance ;)

Blu-ray Disc Association har også masser af info:
http://www.blu-raydisc.com/en.html


ChronoSousa>
Jeg syntes nu det giver mening det han siger, DOG skal det siger at det kan sikkert være ms/nintendo laver blu ray... men hvis sony skal ha' penge?? giver det ingen mening...

Jo, fordi Sony er ikke eneejer af formatet (uanset hvad Pacher siger)... og slet ikke deres spildivision :)

Hvis vi antager at Nintendo og MS ikke helt dropper det fysiske medie næste generation, så får de brug for et billigt medie som kan holde masser af data. De kunne selvfølgeligt opfinde deres eget medie til konsollen (og på den måde måske også beskytte sig bedre overfor piratkopiering), men det vil også være en bekostelig investering og garanteret også dyrere at producere skiverne sammenlignet med BD selvom de så kan spare en smule licensafgift.

Jeg tror hvis MS eller Nintendo ikke hopper på bluray, så bliver det mere af principielle grunde og ikke pga. licensafgifter. Der skal vel også betales licensafgift på DVD som MS jo allerede bruger på 360?


ChronoSousa>
det med wii HD var mere et Råd/gæt til nintendo... og ikke at wii hd kommer 100%

Ja helt tilbage i 2007 (http://www.joystiq.com/2007/08/01/pachter-predicts-hd-wii/) forventede han en Wii HD inden for 2-3 år, men senere skiftede det til mere klare forudsigelser overfor bl.a. investorer om det helt sikkert var på trapperne til annoncering på E3 i 2009 eller 2010. Han har også et par gange på Gametrailers nævnt at som værende sikkert. Her et senere eksempel fra januar 2010:
http://www.vg247.com/2010/01/21/wii-hd-is-coming-this-year-says-pachter/

Men hvem ved - måske havde han sine pålidelige kilder og der var faktiske planer for en Wii HD i 2009/2011, men Nintendo så siden valgte at projektet skulle være mere ambitiøst. Det er jo ikke umuligt :)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/04-11 19:38, rettet 17/04-11 19:39 
Ok du vinder :D

Jeg er en stor fan af "pacher" alt hvad han siger er lov. ;)
nej, jeg er bare tit enig med ham om rigtig mange ting... også her :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 17/04-11 19:55 
He he he... jeg har faktisk ikke noget imod Pachter da han trods alt siger nogle rigtige ting, men også nogle underlige misforståelser og udtalelser indimellem. F.eks. engang han i "Pach Attack" på GT satte folk i bås som softwarepirater bare fordi de ikke kunne li' Assassin's Creed (2?) online DRM på PC. "WTF?!?!?" tænkte jeg :)
TheDukeTheDukeSkrevet 17/04-11 20:58 
Pachter er en pengemand, ikke en gamer. Lige meget hvor meget han prøver på at indlade sig hos gamere, så skinner hans baggrund ofte igennem.

Som her f.eks.
http://www.rockpapershotgun.com/2010/12/08/analyst-disappointed-with-activisions-plan/
HankyHankySkrevet 21/04-11 20:40, rettet 21/04-11 22:06 
Ny Nintendo-konsol

Fresh details of Wii2s unusual controller
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/04-11 21:30 
Jeg synes det lyder lidt spændende :) Bare det ikke bliver en påtvunget gimmick ligsom Wiimoten har været i rigtig mange spil.
Ideen fungerede jo helt fint på Dreamcast med VMU'erne, men blev ikke brugt i ret mange spil. Residente Vil (Zero og Remake) skulle jeg godt nok vænne mig til på GameCube, efter at have spillet Dreamcast-spillene hvor man altid kan se ens health i controlleren :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 21/04-11 21:38 
Jeg håber, der kommer DS- og 3DS-spil til WeToo :)
silverstarsilverstarSkrevet 22/04-11 00:16 
Jeg synes godt nok rygterne om den her nye touchscreen controller lyder som mere gimmick-tamtam, og ikke ligefrem et skridt i retningen af at generobre hardcore gamer-segmentet.
Lad os bare sige at jeg er skeptisk, men håber på det bedste.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
BeanoBeanoSkrevet 25/04-11 11:28, rettet 25/04-11 11:29 
Nintendo bekræfter at en ny konsol er på vej til lancering i 2012 og yderlige detaljer vil komme ifm. E3 d. 7-9 juni.

Her er teksten:

To whom it may concern:

Re: Wii's successor system

Nintendo Co., Ltd. has decided to launch in 2012 a system to succeed Wii, which the company has sold 86.01 million units on a consolidated shipment basis between its launch in 2006 and the end of March 2011.

We will show a playable model of the new system and announce more specifications at the E3 Expo, which will be held June 7-9, 2011, in Los Angeles.

Sales of this new system have not been included in the financial forecasts announced today for the fiscal term ending March 2012.


Kilde
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/04-11 13:18 
Jeg synes det lyder rigtig godt det her.

En ny Nintendo maskine, der er kraftig nok til at køre Sony og MS niveau spil, og samtidig fortsætter det Wii'en startede med motion controls til casual markedet.

En ny controller med skærm i, ser jeg ikke som sådan som en gimmick.
Der står jo at den vil have almindelige knapper, og dermed kan udviklerne bare ignorere skærmen, hvis de ikke har noget at bruge den til.
Til gengæld kan der kommer nye spil ala Final Fantasy: Crystal Chronicles, som jeg personligt er rigtig glad for.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HulleHulleSkrevet 25/04-11 13:18 
Heh :) de Har sgu en spøjs måde at annoncere deres maskiner på.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 25/04-11 13:21, rettet 25/04-11 13:21 
Det er skidesmart markedsføring, og det er svært at sige om det er overlagt eller bare held. Men de har jo fået absurd meget omtale på det seneste via rygtemøllen, og når de så nu et par uger efter kommer med udmeldingen "Ja vi laver en ny konsol", sætter de formentlig gang i det igen, med minimal indsats.

Nu er alles øjne rettet imod Nintendo til næste E3.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04-11 16:58 
Mine er rettet mod SEGA og Capcom.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/04-11 17:35 
resident evil 6... bring it on!!!!!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 25/04-11 17:58 
@Sumez: Helt enig - samme metode som sidste år hvor 3DS overraskelsen naturligvis ikke var til stede men alligevel stjal de hele showet. Bliver spænddende at høre mere om konceptet og se hvilke rygter og spekulationer der faktisk holder :)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/04-11 22:02 
http://www.nintendo.co.jp/ir/pdf/2011/110425_4e.pdf
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
HankyHankySkrevet 25/04-11 22:34, rettet 25/04-11 22:35 
Syvende indlæg over dit eget.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 03/05-11 19:24, rettet 03/05-11 19:24 
Friske rygter om maskinen... 8GB on-board flash storage, 25GB diske (samme som single-layer bluray), SD kort port, etc.

"Nintendo’s Next Console Will Enter the HD Era, but Not the Hard Drive Era"
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/05-11 19:27 
Jeg glæder mig til at se hvor mange af rygterne der holder stik, til E3.

Jo mere der ryger igennem sprækkerne, desto mere uinteressant synes jeg konsollen lyder. 8GB? Iwata mente det åbenbart ikke alvorligt, da han snakkede om at de ville tage online mere seriøst i næste generation, på Nintendos seneste keynote.

Det er forhåbentlig en and...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HankyHankySkrevet 03/05-11 19:28 
Få nu for filan proppet en harddisk i den maskine!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/05-11 19:31 
Det er komplet åndsvagt og typisk Nintendo. Men for os der frygter at download distribution engang bliver eneste mulighed er det et godt tegn. Ikke meget spil man kan have på 8GB efterhånden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/05-11 19:35 
Med 8GB kan men vel roligt regne med at der heller ikke er plads til demoer... eller GAMECUBE SPIL! :S
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 03/05-11 19:42 
8GB er klart i underkanten, men hvis de leverer nye kvalitets non-casual titler i HD og den også kan køre de fleste Wii og GC titler i HD, så er det vigtigere for mig end plads til downloads.
TheDukeTheDukeSkrevet 03/05-11 23:01 
8GB?

Så kunne de lige så godt smide et floppydrev i i stedet for.
SumezSumezSkrevet 04/05-11 08:05, rettet 04/05-11 08:06 
Konsolkongen>
Det er komplet åndsvagt og typisk Nintendo. Men for os der frygter at download distribution engang bliver eneste mulighed er det et godt tegn. Ikke meget spil man kan have på 8GB efterhånden :)

Med mindre der kører en OnLive service >___<
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/05-11 08:14 
Hehe, ja det er så et endnu værre scenarie... Heldigvis er der ikke noget der tyder på at Nintendo nogensinde ville kunne finde ud af noget så teknisk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/05-11 10:18, rettet 13/05-11 10:22 
Jeg synes det lyder mere og mere som en Dreamcast-historie.

Det bliver måske et problem for "Project Café" at distingvere sig, hvis konsollen blot får ports af de samme spil der kommer til 360 og PS3? Eller er det lige det Nintendo har brug for - en konsol der kan tilbyde det samme som de to andre konsoller, plus Waggle, plus hvad end Nintendo har fundet på?

Hvad med om to tre år, når PS4 og Xbox 720 kommer?

Ubisoft glæder sig...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dRxLdRxLSkrevet 13/05-11 12:10 
Kom til at kigge lidt på wikipedia artiklen om "project Café".

CPU+GPU minder umiddelbart (alt for) meget om xbox 360. 3 kernet PPC CPU og en unified-shader ATI GPU med understøttelse ca. for direct3D 10.1 (xbox 360 understøtter lidt mindre end 10.0). Man kan selvf. forvente at den nye GPU har langt mere pixel-båndbredde (2-3 gange så meget?) som x360-GPU'en, men der er hardware features i shader model 5.0 (især hardware tessellation) som det er ærgerligt at misse på dette tidspunkt :/

Nvidia demonstration af hardware tesselation
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 13/05-11 12:16 


En lidt mere actionpacked og overbevisende tessellation demo
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 13/05-11 12:31 
Har du en kilde der påviser at hardware tesselation ikke understøttes i Nintendos Kaffemaskine?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
195 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig