X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Ny Nintendo-konsol


Reply
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/04-11 01:42 
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
195 topic(s).
« < 1 2 3 4

Reply
HulleHulleSkrevet 16/06-11 19:49 
Tror også at de andre trækker den længere endnu. Hvis Microsoft først fremviser til næste E3, er det slet ikke sikkert vi ser den på markedet et år efter og jævnfør Carmacs snak på Eurogamer, så holder Sony vist indtil videre godt fat i deres 10 års plan.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
jaesjaesSkrevet 16/06-11 21:27, rettet 16/06-11 21:32 
Hulle>
Hvis Microsoft først fremviser til næste E3, er det slet ikke sikkert vi ser den på markedet et år efter

Det er vel netop sandsynligt - det er jo det samme, der sker med Wii U. Og historisk set er der normalt gået ca. 6-18 måneder mellem annoncering og udgivelse af en konsol :)

og jævnfør Carmacs snak på Eurogamer, så holder Sony vist indtil videre godt fat i deres 10 års plan.

Sonys 10-års-plan betyder bare, at de vil udgive spil til konsollen i minimum 10 år, som med PS2. Der kan sagtens komme en konsol tidligere.
HulleHulleSkrevet 16/06-11 23:02 
Tja, det kan være at Wii U får konkurrenterne til at skynde sig yderligere. Vi får se. Under alle omstændigheder, så bliver det spændende at se hvad de to andre har at byde på.
Personligt så jeg gerne den nuværende generation vare et stykke tid endnu. Jeg er langt fra igennem alle potentielle kvalitetstitler som er udgivet, eller er på vej.
Den eneste af de nuværende maskiner der skriger "opgrader mig" er Wii :)
Selvom gameplay ikke er lig grafik, så er den begyndt at halte gevaldigt på sit højreben. Og ligesom med Johnson, er det på tide at gå ud i baggården og give den en kugle for panden :P
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
jaesjaesSkrevet 17/06-11 00:22, rettet 24/07-11 16:54 
Hulle>
Personligt så jeg gerne den nuværende generation vare et stykke tid endnu. Jeg er langt fra igennem alle potentielle kvalitetstitler som er udgivet, eller er på vej.

Jeg spiller ikke særlig meget, men mangler alligevel tit noget interessant at spille :P
- når det kommer til visse genrer vel at mærke, i nogle genrer vrimler det med gode spil.

Ikke at næste generation nødvendigvis løser det. Håber dog meget på, at næste generation af download-titler kan sætte gang i en mellemting mellem små indie-spil og store produktioner. Jeg hungrer efter store eller middelstore spilproduktioner, der føles friske. Med få undtagelser, som Heavy Rain og L.A. Noire, har der, i min bog, ikke været meget at savle over de seneste 2-3 år.

Beano>
Enig - men jeg havde heller ikke forventet andet end en current-gen konsol med lidt ekstra performance og en ny gimmick til at sælge den.

Forventer heller ikke noget specielt, men håber ;)

EDIT: For lige at slå fast: Taler i andet afsnit om spil, man er meget interesseret i at skaffe - hvordan man opfatter spillene i praksis er en beslægtet men lidt anden diskussion.
EDIT 2: 'Specielt' som i 'specifikt', og taler om grafikken (se senere indlæg).
BeanoBeanoSkrevet 17/06-11 16:55 
jaes>
Forventer heller ikke noget specielt, men håber ;)

Også her - håber bestemt jeg tager fejl i min skepsis :)
jaesjaesSkrevet 17/06-11 17:51 
Jeg kommenterede kun på, hvor kraftfuld den (sandsynligvis) bliver :)

Grafik - ingen forventninger, udover at den mindst bliver på niveau med X360/PS3.

Controller - forventer en ganske cool controller til singleplayer. Multiplayer/co-op er sværere at bedømme - kommer meget an på, om det bliver muligt at streame til mere end én controller. Selv med simpel grafik kan det give sjove muligheder.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/06-11 18:42, rettet 17/06-11 18:43 
Specielt? Hvad har specs med at gøre hvor "speciel" en konsol er?

Hvis den nuværende generation af konsoller har bevist noget er det vel netop det modsatte, både hvad der er angår hardware og ikke mindst spillene hvor det vel må siges at Wii'ens mange gode eksklusive titler er noget mere 'specielle' end alle de utallige lamme action spil der bliver spyttet ud til højre og venstre på de 2 "kraftige" konsoller.

Mon ikke Nintendo igen stræber efter ikke at direkte kæmpe med de 2 andre, det havde jo succes med i denne generation af konsoller.

Jeg har svært ved at forstå logikken i at næsten afskrive maskinen på forhånd grundet specs taget i betragtning af hvordan denne generation af konsoller har taget sig ud med total wii dominans.
jaesjaesSkrevet 17/06-11 19:01 
Azzkikr>
Specielt? Hvad har specs med at gøre hvor "speciel" en konsol er?

Det har jeg ingen steder skrevet :) Og ordet "specielt" var brugt i betydningen "specifikke". Som i "jeg har ingen specifikke/specielle forventninger til grafikken, udover at den minimum er på samme niveau som det X360 og PS3 kan levere".

Jeg har svært ved at forstå logikken i at næsten afskrive maskinen på forhånd grundet specs taget i betragtning af hvordan denne generation af konsoller har taget sig ud med total wii dominans.

Jeg har ikke skrevet, at jeg har afskrevet maskinen eller er negativt stemt over for den. Har kun skrevet, at det er lidt ærgerligt, hvis den ikke er mere end 50% hurtigere. Læg mærke til ordet *lidt* ;)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/06-11 09:20 
Brian Cresente har prøvet Ghost Recon Online sammen med den nye controller.


Puha, cirkelpads
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/06-11 13:03, rettet 18/06-11 13:03 
Jeg må indrømme jeg har meget svært ved at forestille mig at nogen vil finde det sjovt at sidde og spille med den store klods af en controller i hænderne, især længere tid af gangen.

Der bliver selvfølgelig mulighed for at bruge classic controller, wii mote ect ect i nogle spil også, men de går vel efter at udnytte den touch screen i klodsen i mange spil. Derudover så tror jeg også det bliver mere irriterende end sjovt at hele tiden skulle skifte mellem at kigge på controller skærm og tv skærm.

Ideen er da meget sjov, men om det også er sjovt i længden tvivler jeg på.
OlimarOlimarSkrevet 18/06-11 13:18, rettet 18/06-11 13:21 
Der er mange impressions af controlleren :
http://bitmob.com/articles/e3-2011-quick-impressions-of-the-wii-u-controller

Plusset er, at den ikke vejer så meget og føles overraskende behagelig at holde på, hvilket jo er det vigtigste.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/06-11 13:55 
Det er muligt, men minusset er igen at det er en kæmpemæssigt mastodont af en klods som man skal sidde og fægte rundt med op i luften. Hvordan skal man nogensinde kunne sidde behageligt og spille i længere tid af gangen med sådan en vanskabt controller? Det er svært nok allerede med wii moten, der trods alt er noget lettere tilgængelig end den tingest der som mest af alt ligner en overdimensioneret game gear.

Det er ærgerligt at de dage hvor man bare kunne smide sig på sofaen og spille noget der har med nintendo at gøre tilsyneladende er talte.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/06-11 14:02 
Jeg syntes også selv at den ser lidt ukomfortabel ud, men de pressefolk der har prøvet den siger at den er meget let og i det mindste er den da ikke delt op i to dele ligesom Wiimote og nunchucken er, så man kan holde den i én hånd imens man lige tager en tår kaffe eller klør sig :D
OlimarOlimarSkrevet 18/06-11 14:03, rettet 18/06-11 14:07 
Nu er der ingen der siger du skal sidde og fægte med den. Det kommer helt an på hvilket spil og hvordan de implementerer det. I Aliens colonial marines, kunne den for eks. bruges til en scanner ligesom i filmene( http://regmedia.co.uk/2010/02/22/motion_tracker.jpg) Dertil skal tilføjes at WiiU er bagudkompatibel med den klassiske kontroller og wii motes, så kan man jo håbe de implementere de styrings metoder, hvis man ikke kan lide den nye.

Edit fandt et mockup Ny Nintendo-konsol
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/06-11 14:31, rettet 18/06-11 14:33 
Tak, jeg er fint klar over at den ikke skal bruges på samme måde i alle spil, men i masser af spil skal man sidde og dreje rundt og op og ned og hvad ved jeg.

Man må vel gå ud fra at Nintendo og diverse 3rd party udviklere går efter at udnytte hvad controlleren kan og derfor vil mange spil vel blive udviklet til specifikt at udnytte hvad controlleren kan, ligesom der på Wii er tonsvis af spil der kun understøtter wii moten og ikke kan spilles med classic/gc controller.

Klodsen er den primære controller til maskinen, størstedelen af spillene vil blive udgivet med henblik på at folk bruger netop den controller, ligesom det er tilfældet med wii moten.

Det er da fint nok hvis classic controllers osv også virker til nogle spil, men det bliver næppe så mange som til wii pga den touchscreen og de andre nye finesser der gør at kontrollen bliver langt sværere at overfører til et alm joypad + at touch screen helt går tabt så, dvs spil der udnytter touch screen i stor grad næppe bliver tilgængelige med classic controller og man må gå ud fra at brugen af den touch screen bliver et gennemgående element i rigtig mange spil til maskinen.

Jeg er slet ikke i tvivl om at man vil være tvangsindlagt til at bruge klodsen i langt størstedelen af spillene, ellers ville det heller ingen mening give at lave den i første omgang. Det er jo trods alt hele ideen med maskinen.
OlimarOlimarSkrevet 18/06-11 14:49, rettet 18/06-11 15:16 
Tror mere det bunder i en forudtaget mening :)
Jeg vil nok personligt vente med at kalde den en klods, indtil jeg har prøvet og haft den i hænderne. Det vigtigste for mig bliver nok vægten af den og hvordan den bliver implementeret i diverse spil.
BeanoBeanoSkrevet 18/06-11 17:53 
Jeg elsker Nintendo's spil men det er bare så typisk at de numser i det f.eks. mht. sticks på WiiPad. De laver en ny fancy konsol som skal appelere til casual forbrugerne samtidig med at få core gamers tilbage, men så propper de analog sliders på controlleren - noget der præcist kan få mange core gamers til at fravælge maskinen. Det er jo ikke fordi der ikke er plads på controlleren, er dyrt eller de ikke har anvendt gode analog sticks før... grr!
Håber de lytter lidt til feedback fra deres partnere og medier, så det bliver lavet om inden maskinen sættes i produktion.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 22/06-11 02:26 
WiiU kan forudbestilles hos EB i Australien.
Prisen er AUD598, godt 3200 kr... Rimelig pebret, specielt naar den i DK nok bliver 20% dyrere...


EB Australia
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 22/06-11 08:08, rettet 22/06-11 08:39 
Så høj bliver den officielle pris selvfølgeligt ikke :)

EDIT: I Danmark altså
OlimarOlimarSkrevet 22/06-11 08:50 
Det er en placeholder pris, det bruger de ofte når de ikke har en officiel udmeldning, men skal prissætte den på deres hjemmeside :)
BeanoBeanoSkrevet 22/06-11 08:53, rettet 22/06-11 09:02 
Enig ;)

EDIT: De skriver også på siden at prisen er estimeret.
KilroyKilroySkrevet 22/06-11 08:54 
Er priserne for australien ikke også lidt højere end hvad vi betaler? Eller er den tættere på danske priser end amerikanske priser?
Kilroy Was Here
millenniummillenniumSkrevet 22/06-11 09:00 
Var prisen på en Wii ikke meget stabil omkring 2.500 i DK, i lang tid? - hvert fald indtil markedet var komplet mættet.

Det ville da være selvmord at sælge en WiiU endnu dyrere.
The medium is the message.
OlimarOlimarSkrevet 22/06-11 09:06, rettet 22/06-11 09:09 
Jo kan ikke huske hvor lang tid den holdte de 2500, men var rimelig lang tid. Wii koster 899,- pt. Med de priser vi har i DK, tror jeg den lander på en 2500-3000kr.

Dragon Quest X till WiiU
http://www.andriasang.com/e/blog/2011/06/22/dqx_wii_u/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/06-11 13:07 
Det ville undre mig meget hvis Wii U ikke bliver dyere end Wii var. Maskinen er denne gang nogenlunde teknisk med fremme og sådan en controller med skærm kan næsten kun blive dyr.

Jeg tror ikke vi kommer under 3000.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/06-11 13:26, rettet 22/06-11 13:28 
Så dyr er skærmen altså heller ikke. Ikke cutting edge teknologi de har valgt - lav opløsning, ikke multi-touch, LCD. Tror OLED skærmen på Vita er dyrere.
Mit gæt er vejl. pris på max 3000,- i DK.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/06-11 13:49 
Nintendo vil jo tjene på deres konsoller fra start, så jeg byder 3500,- som værende den vejledende danske pris :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 22/06-11 13:54 
Husk nu den først kommer næste år :)
jaesjaesSkrevet 22/06-11 13:55 
Der er også konkurrencen til de andre konsoller. PS3 koster ca. 1900 kr. p.t. for den mindste model, og X360 ca. 1700/2500 henholdsvis med og uden Kinect. Senest når Wii udkommer, må det forventes, at de cutter endnu mere af prisen.

Xboxen er lidt speciel pga. Kinect, men hvis vi sammenligner med PS3, og den måske koster 1600 kr. til den tid, får Nintendo vel et stort problem med at sælge Wii U til core gamerne for 3000. Så hvis vi er i gang med at lege gætteleg, siger jeg 2499 for Wii U til launch :P
BeanoBeanoSkrevet 22/06-11 13:59 
Præcis - konkurrenterne igen har sat prisen ned om 1 år og hardwaren er endnu billigere at lave. 3DS'en jo ikke ligefrem været nogen stor salgssuccess til den kunstigt forhøjede pris, så mon ikke Nintendo har lært ikke at være alt for grådige med Wii U lanceringsprisen.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/06-11 14:41, rettet 22/06-11 14:49 
Spørgsmålet er om Nintendo stadig ikke ser sig selv som værende i direkte konkurrence med Microsoft og Sony på den nye platform.

Nintendo vil uden tvivl udnytte det nye marked de har skabt igennem Wii-platformen, og forsøge at sælge en Wii U til de millioner af mennesker der for første gang for alvor har stiftet bekendtskab med spillekonsoller via Wii. Altså de nytilkomne spillere der kender Wii'en som en party-maskine.

Det vigtige for Nintendo er at tydeliggøre og nødvendiggøre værdien i en opgradering for disse mennesker. Altså bedre grafik, HD-opløsning, og en iPad oven i hatten. Måske vigtigst af alt, at fortælle at disse brugere vil få samme oplevelse på Wii U, bare endnu bedre; Du kan stadig spille dine Wii-spil og bruge dine controllers på den nye konsol, MEN med nye funktioner der pakker endnu mere party i de spil du allerede ejer i forvejen! Det er et marked der ikke har samme forhold til pris vs. funktionalitet/standard, som vi, der betegnes som kernen, har.

Med andre ord, tror jeg ikke at Nintendo tænker pris i forhold til Xbox 360 og Playstation 3, fordi det ikke er der de primært konkurrerer (Jeg tror nærmere at den største konkurrent bliver den gamle Wii, det første stykke af konsollens levetid). De havde deres waggle på Wii, der var den kæmpe store skelsættende faktor, og denne gang sætter de så deres lid til endnu en særlig controller (der ikke er på de to andre platforme!). Derudover har de den fantastiske fordel at have et nyt produkt, og ikke en syv år gammel konsol.

Var det tilfældet, at Nintendo så Microsoft og Sony som deres primære konkurrenter, ville det være tæt på selvmord at lancere en ny konsol næste år. De to andre store vil med al sandsynlighed sænke deres priser, og økonomien er spået meget dårlige tendenser, især i USA, næste år.

Nintendo forsøger så ovenikøbet at hive de garvede spillere tilbage igen. Det bliver sværere at sælge konsollen til en forhøjet pris, til disse, men samtidig er det også her man finder de første købere af ny hardware.

Kan Nintendo holde en pris på 2500,- for Wii U, sidder de med en god hånd, men jeg tror ej heller på en pris under 3000,-

EDIT: Sproglige rettelser.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
OlimarOlimarSkrevet 24/06-11 13:31 
Monolithsoft( Dem fra Xenoblade ) Arbejder på et WiiU spil
http://www.andriasang.com/e/blog/2011/06/24/monolith_wiiu/?
SumezSumezSkrevet 24/06-11 13:41 
Ikke overraskende, da de har tæt samarbejde med Nintendo, men håber på at se flere RPG'er fra dem i Europa fremover. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/07-11 10:39 
Nintendo kaster tilsyneladende håndklædet i ringen og vil lade det være op til den enkelte udvikler/udgiver at lave online netværk til deres spil. Det er godt nok ikke meget bedre end friendcodes IMO - hvorfor laver de ikke bare et uniformt system med et tag knyttet til selve maskinen/profilen?


I'm-a-dissapoint
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WikzoWikzoSkrevet 06/07-11 10:51 
Tegner ikke godt. Frygter at det kun bliver de store drenge som Ubisoft, EA og Activision, der har nok ressourcer til at kunne bygge et godt online-system, mens resten enten må købe sig igennem 3. parts systemer (middleware for online features?) eller bare slet og ret dropper alt, hvad der har med online at gøre. Og hvad med indie-spillene?

I dag betaler udgivere jo bl.a. Microsoft for at få alt med online-servere til at fungere. Jeg ved ikke, hvor meget det koster på Xbox, men jeg tror, at det er en langt bedre løsning med ét strømlinet system i stedet for masser af små.
OlimarOlimarSkrevet 06/07-11 21:57 
Interessant, det tog kun 5 uger for 3 mænd at lave en port at DS2 til WiiU. Den er åbenbart meget nem at programmere til.
http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2011/07/06/the-story-behind-the-wii-u-and-darksiders-ii.aspx
SumezSumezSkrevet 06/07-11 23:05 
Eller en virkelig dårlig port :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 07/07-11 08:45 
Forstår ikke rigtig hypen omkring Darksiders II til Wii U. Det første spil var da ikke noget særligt, men mest af alt et mash-up af diverse spil (Zelda, God of War, Portal, etc.). Og spillet skriger jo ikke ligefrem af Wii U's skærm-controller (af hvad vi kender til spillet lige nu).

Hvor vidt det er en god ting, at spillet kunne portes så hurtigt til maskine, ved jeg ikke om er godt eller skidt. Det er godt, at API'en er nem at arbejde med, ligesom det var tilfældet med Wii. Jeg finder det dog lidt mistænktsomt, at Nintendo i sidste ende valgte ikke at vise spillet frem til E3 alligevel.
SumezSumezSkrevet 07/07-11 08:58, rettet 07/07-11 08:59 
Det første Darksiders var da et virkelig godt spil.
Ikke originalt, nej, men sjovt og flot med en meget høj produktionsværdi.
Jeg glæder mig i hvert fald meget til 2'eren.

Tror dog ikke snakken går så meget på Darksiders2, som på WiiU's teknologi.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 31/10-11 16:11 
Nintendo viser den endelige udgave af Wii U på E3 2012, hvilket vel betyder launch i slutningen af 2012.

http://www.gamesradar.com/final-version-wii-u-hardware-appear-e3-2012/
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 31/10-11 16:42, rettet 31/10-11 16:43 
Hmm, helt sikkert at xbox sony kommer frem med at de laver en ny konsol... som kommer 2013? (nyheder fra dem E3 2012)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
TheDukeTheDukeSkrevet 31/10-11 17:55 
Hvorfor tror du det? Wii U er ikke en reel trussel for dem, så mon ikke de holder sig til deres 10 års cycles.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 31/10-11 18:09, rettet 31/10-11 18:10 
Ved jeg ikke, tror bare på det :P
de kan da godt holde sig til "de 10 års cycles" selv om der kommer en ny konsole :)

Lige som de gør med ps2. der kommer stadig spil til den :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 31/10-11 18:12 
Præcist - de 10 års produkt levetid betyder ikke at der går 10 år mellem PS3 og PS4 :)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/01-12 10:05 
Sidste nyt med release date:
Mellem E3 og jul ... ><
Tak nintendo, det havde vi ikke gættet?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
195 topic(s).
« < 1 2 3 4

Login for at besvare
Username
Password
Remember me