X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dragon's Dogma


Svar
BeanoBeanoSkrevet 12/04-11 18:04, rettet 12/04-11 18:18 
Capcom annoncer nyt fantasyspil med Monster Hunter elementer fra bl.a. Hideaki Itsuno og Hiroyuki Kobayashi.

Ser ret spændende ud.

Står til udgivelse på PS3 og 360 i starten af 2012.

EDIT: Eurogamer's hands-on artikel:
Se hele indlægget


Info og gameplay trailer på Sony's blog.
194 emne(r).
« < 1 2 3 4

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-14 10:16 
Det er okay ellers, ja :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 21/08-14 10:47 
Det er et fantastisk spil :) Tag det for hvad det er, og husk at opleve slutningen.

..og husk at date dronningen uanset om du er interesseret eller ej, bare for at opleve den del af spillets setting.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-14 11:23 
Fantastisk ligefrem?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 21/08-14 11:43 
Ligefrem
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 21/08-14 11:45 
"Bedre end Skyrim?", Spurgte han, velvidende at svaret nok desværre ville være: "Nej!".
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-14 11:53 
Helt sikkert ikke. Kampsystemet er bedre i Dogma, og det har nogle fine dungeons og fjender. Men det er kedeligt at spille.
Skyrim har overordnet langt flere kvaliteter, og er en teknisk genistreg sammenlignet, selv på ps3 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 21/08-14 11:55, rettet 21/08-14 11:57 
Jeg har det med Skyrim som Camous har det med vestlige og de fleste moderne spil generelt - Jeg hader at folk er så glade for det :D

Hvis kampsystemet er bedre er det nok for mig. Skyrim er uden tvivl en programmel milepæl, men gameplayet er godt nok ikke.
j/k
WehnerWehnerSkrevet 21/08-14 11:57 
Ja, det er dejlig modent at være på tværs :) Men seriøst, Dragon's Dogma er bestemt værd at spille, fordi det skiller sig ud fra genren og byder på en dejlig udfordring især i første del af spillet, hvis man giver sig til at udforske. Men nøøøj hvor bliver verden tom og død i længden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 21/08-14 11:58, rettet 21/08-14 12:00 
Hvis man bare følger "main quest" er det vel ikke så slemt? Det gælder alle open world spil til dato, at de føles tomme og døde, ved nærmere udforskning.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-14 11:58 
slk486>
Jeg har det med Skyrim som Camous har det med vestlige og de fleste moderne spil generelt - Jeg hader at folk er så glade for det :D

Hvis kampsystemet er bedre er det nok for mig. Skyrim er uden tvivl en programmel milepæl, men gameplayet er godt nok ikke.

Fik jeg forresten nævnt at ikke nok med at Dogma kører ad H til. Så er det grimt som bare fanden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 21/08-14 12:00 
:) Alt andet end terrain i Skyrim er vist heller ikke noget at råbe hurra for :p
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-14 12:01 
slk486>
Hvis man bare følger "main quest" er det vel ikke så slemt? Det gælder alle open world spil til dato, at de føles tomme og døde, ved nærmere udforskning.

Ja :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 21/08-14 12:21, rettet 21/08-14 12:25 
slk486>
"Bedre end Skyrim?", Spurgte han, velvidende at svaret nok desværre ville være: "Nej!".

Det er som man ser på det. Jeg siger ikke spillet er et objektivt mesterværk. Det er specielt, unikt, og en oplevelse man husker og bør prøve uanset hvad det må have af komplikationer og fuldstændig kiksede cutscenes. Jeg synes det er fantastisk. :) Og bestemt mindre -kedeligt- end Skyrim.

slk486>
Hvis kampsystemet er bedre er det nok for mig. Skyrim er uden tvivl en programmel milepæl, men gameplayet er godt nok ikke.

Det er fuldstændig uden sammenligning. Dragon's Dogma har rent faktisk et rigtig kampsystem, og hvor spillets "open world" er trangt, småt og tvinger dig til uendelig backtracking gennem de samme områder, der får dig til at savne Skyrims mulighed for at bevæge helt frit omkring, så er kampene næsten uden undtagelse sjove og spændende at deltage i, i hvert fald indtil man bliver for overpowered.

Konsolkongen>
Fik jeg forresten nævnt at ikke nok med at Dogma kører ad H til. Så er det grimt som bare fanden :)

Det er ikke teknisk imponerende, men jeg synes det er sindssygt flot. Verden er flot og farverig og holder ikke op med at se interessant ud. Skyrim har nogle vildt flotte tundraer og isbjerge (og supergrimme byer :P), men man bliver hurtigt træt af at kigge på dem. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 21/08-14 12:33, rettet 21/08-14 12:34 
Dragon's Dogma er nok en af de spil jeg får købt når den nye generation har køret langt nok til at man begynder og finde PS3 spil til næsten ingen penge brugt. Der er en del PS3 spil på min liste som jeg får købt på samme måde.

Jeg ser dog aldrig den til salg brugt. Samme med mange andre spil på den liste, nok fordi der solgte så få kopier.
slk486slk486Skrevet 21/08-14 12:38 
I det gameplay jeg har set er art design for mit vedkommende højt, men det er muligt at det rent teknisk set er grimt, når man sidder foran det. Jeg tror bare jeg springer ud i det :)
j/k
WehnerWehnerSkrevet 22/08-14 01:23 
slk486>
Det gælder alle open world spil til dato, at de føles tomme og døde, ved nærmere udforskning.

Ud over at du har bestemt dig for, hvordan det er, så vil du opleve en meget stor forskel på, hvor hurtigt verden bliver ensformig i Skyrim og DD. Der er altså tale om niveauforskel. Og Kongen spøger ikke, når han kalder det grimt som bare fanden.

Alligevel kan jeg sagtens anbefale en gennemspilning. Man skal bare vide, hvad man går ind til.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 22/08-14 02:16, rettet 22/08-14 03:17 
Wehner>
Og Kongen spøger ikke, når han kalder det grimt som bare fanden.

Jo, det er en voldsom overdrivelse. Der er elementer som spell-effekter, animationer, lyset og til tider arkitektur/miljøer som ser udmærket/flot ud. Det store problem er nærmere at det havner i samme gruppe som Far Cry 3, Sonic Generation og flere andre last-gen spil, hvor teknikken har en negativ indflydelse på helhedsindtrykket. Ærgerligt der aldrig kom den PC version det virkelig trængte til..

Skyrim er objektivt det bedre spil, men rent subjektivt kommer jeg til at huske Dragon's Dogma længere. Bare sørg for at købe Dark Arisen udgaven, når du skal spille det, slk, ellers kommer du til at vade for meget rundt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 22/08-14 03:58 
Camous>
Dragon's Dogma er nok en af de spil jeg får købt når den nye generation har køret langt nok til at man begynder og finde PS3 spil til næsten ingen penge brugt. Der er en del PS3 spil på min liste som jeg får købt på samme måde.

Jeg ser dog aldrig den til salg brugt. Samme med mange andre spil på den liste, nok fordi der solgte så få kopier.

Det er nu ikke specielt dyrt som nyt. 10£ for Dark Arisen (dvs reelt to spil) til PS3 på Amazon UK.
NaieraNaieraSkrevet 22/08-14 04:20, rettet 22/08-14 04:20 
Hmm. Hvis det er min PS3 der er skyld i de strømudfald nævnt andetsteds, så burde jeg nok ikke købe flere spil til den lige nu...

Til 360 er det selvfølgelig dyrere :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 22/08-14 08:02, rettet 22/08-14 08:02 
Wehner>
Ud over at du har bestemt dig for, hvordan det er, så vil du opleve en meget stor forskel på, hvor hurtigt verden bliver ensformig i Skyrim og DD. Der er altså tale om niveauforskel.

Det kan slet ikke sammenlignes. DD er ikke rigtig "open world", du er bundet af nogle ret fastlagte veje gennem en mere snæver verden. Og Skyrim lider lige præcis af symptomet med at det bliver ensformigt inden du har set 10% af spillets verden (hvilket dog også er en hel del!), da det grundlæggende er byget op af de samme assets der gentages hele vejen gennem spilverdenen.
I DD er hver enkelt nyt område derimod rigtig spændende, og man er hele tiden spændt på hvad der venter rundt om hjørnet - men det bliver så til gengæld ensformigt så snart man bliver tvunget ud på de samme stier igen, og igen, og igen, og igen... Det er dog ikke så slemt i Dark Arisen hvis man husker at placere sine fast travel-sten ordenligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 22/08-14 08:59 
Det er netop en af grundene til jeg ikke gider Skyrim, så jeg må lige have fast-travel-sten in mente i DD :)
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/08-14 09:34 
Jeg må stemme i med at Dragon's Dogma er fantastisk.
slk486slk486Skrevet 22/08-14 10:04 
In Darkbeat we trust!
j/k
WehnerWehnerSkrevet 22/08-14 10:14 
Bede-x>
Wehner>
Og Kongen spøger ikke, når han kalder det grimt som bare fanden.

Jo, det er en voldsom overdrivelse. Der er elementer som spell-effekter, animationer, lyset og til tider arkitektur/miljøer som ser udmærket/flot ud.

Nu er smag selvfølgelig subjektivt, men det er lige præcis miljøer og arkitektur, jeg ville sige, står meget svagt i DD. Set fra et teknisk standpunkt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 22/08-14 10:37 
Det er fuldstændig absurd at kalde DD "grimt som bare fanden". Det er rigtig flot meget af tiden.

Men hvis man kigger på teknik og tal som framerates og texture pop-in eller hvad man eller må mene er årsagen, i stedet for -hvordan spillet ser ud- vil jeg mene det er misvisende at benytte ord som "grimt" eller "flot".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 22/08-14 10:42 
Jeg husker det som om, spillet kørte fint, men nu er 1080p60 heller ikke noget, jeg går voldsomt meget op i. Jeg mener græs, vægge, tage, interiør etc. Teksturer. Og så hjalp den store, tomme by, man igen og igen kommer tilbage til, heller ikke på indlevelsen.

Som sagt har jeg ikke noget imod spillet. Det er bare noget helt andet end Skyrim.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 22/08-14 10:47, rettet 22/08-14 10:47 
Det er bare noget helt andet end Skyrim.

Ja, det krydser jeg også fingre for - ellers bliver det solgt til stanglakrids.
j/k
CamousCamousSkrevet 22/08-14 10:55, rettet 22/08-14 10:58 
Med hensyn til teknik, det vigtigste for mig er hvor mange hard locks spillet tvinger din konsol igennem. Og den kamp tror jeg aldrig noget fra Bethesda kan vinde.

Jmog>

Det er nu ikke specielt dyrt som nyt. 10£ for Dark Arisen (dvs reelt to spil) til PS3 på Amazon UK.

Nyere spil er noget som jeg meget sjældent er i humør til, så det haster ikke. Hvis jeg dog ser den til en 50'er brugt i en butik køber jeg den nok. En 50'er er min sweet spot for PS3 spil. Priserne kan kun gå ned af de næste par år. Vil bare ønske der var flere steder man kunne browse efter brugt spil i byen.
SumezSumezSkrevet 22/08-14 10:56 
Der er tydelige inspirationer fra Elder Scrolls spillene, nærmest skamløst visse steder - men som helhed er det i den grad noget fuldstændig andet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-14 15:20 
Bede-x>
Jo, det er en voldsom overdrivelse. Der er elementer som spell-effekter, animationer, lyset og til tider arkitektur/miljøer som ser udmærket/flot ud.

Lyset er flot ja, og spell effekter er okay. Men det er så lille en del af den samlede pakke at det ikke formår at ændre på at spillet er grimt.

Jeg har heller ikke snakket arkitektur og omgivelser før, men der er ganske rigtig nogle enkelte gode imellem. Men det er bestemt heller ikke her spillet udmærker sig i forhold til andre. Bare se på byerne, og slottet i hovedstaden. Det er da røvsygt designet, og når det er de steder man befinder sig meget af tiden er det ikke i orden at niveauet ikke er højere her.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 08/09-15 17:26, rettet 08/09-15 17:39 
Snart til PC: https://twitter.com/Capcom_UK/status/641264964175532032

Har ventet alt for længe på en port, men hvor er det fedt at det endelig kommer. Var allerede i konsol udgaverne et af mine favorit spil i sidste generation, men det kørte for ringe i de gamle udgaver. Det må udbedres nu :)

Fact sheet
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/09-15 17:56 
Spændende. Hvis der kommer et mod, der får ens companions til at holde kæft, kunne jeg godt overveje at prøve det igen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 08/09-15 17:58 
"Wolves hunt in packs"

Ja, det kunne godt blive en anelse for meget til tider :D
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 08/09-15 17:59 
Det ville ikke rigtig være det samme uden :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/09-15 18:01 
Nej, så havde det været et bedre spil :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
XiwanaXiwanaSkrevet 08/09-15 18:49 
Det ville være dejligt med en genudgivelse - også gerne til konsollerne - og også meget gerne med en bedre (læs: stabil) framerate.
[inspirational quote here]
Bede-xBede-xSkrevet 10/09-15 11:02, rettet 10/09-15 11:26 
Det er vel slet ikke utænkeligt, det også kommer til konsollerne. Håber virkelig det får en chance mere fra Capcoms side, andet end en F2P microtransaction infesteret opfølger, hvilket en genudgivelse måske kunne hjælpe med til. Har læst en del af port-annoncerings tråden på Gaf og det virker heldigvis som et spil der har indlejret sig positivt hos mange af dem, der har spillet det.

Jeg er så klar på at køre i gennem det her igen, noget som forstærkes af de gifs der postes rundt omkring :)

Elskede spelleffekterne:

Dragon's Dogma

Monster designet og animationerne holdt jeg også meget af:

Dragon's Dogma

Dragon's Dogma

Og så var der noget over brugen af lys/skygge i spillet, der fik det til at føles helt specielt. Alene det at de kunne slippe afsted med så truende et mørke, når det blev nat, uden at det blev frustrerende, siger en del. Hader ellers normalt i spil, hvis det bliver så mørkt, at man næsten ikke kan se noget, men i Dragon's Dogma udmøntede det sig nærmere i frygt og terror :)

Dragon's Dogma

Dragon's Dogma

Dragon's Dogma

Det med man kunne kravle på de store monstre kunne også føre til nogle fede situationer. Faldt over en gif på Gaf, hvor en spiller fra jorden hopper op og tager fat i en griffon, men kan selvfølgelig ikke finde den nu. Fandt den her i dårlig kvalitet, i stedet for, der viser hvor uheldigt det kan gå, når monsteret omvendt får fat i spilleren :)

Dragon's Dogma

Håber naivt på at se det her sælge som Dark Souls gjorde, da det kom til Steam.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 10/09-15 11:16 
Det er netop ting som dem du nævner der gør at Dragon's Dogma er så unikt og stærkt i sin personlighed, jeg forstår slet ikke hvordan man ikke kan holde af det. Der er masser af ting der kunne være bedre, men der er bare så meget som man ikke finder nogen andre steder. Jeg ville være absurd vild i varmen over et Dragon's Dogma 2!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 03/12-15 17:56 
Konsolkongen>
Spændende. Hvis der kommer et mod, der får ens companions til at holde kæft, kunne jeg godt overveje at prøve det igen :)

I PC udgaven kan man slå pawn snak fra på option skærmen :)

Regner dog med at beholde det på, men det skader da ikke med muligheden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-15 18:15 
Kewl, tak for info :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 07/12-15 00:11, rettet 07/12-15 00:13 
Capcom har smidt et par klip op af spillet uden HUD (både 4k/60fps og et længere 1080p/60fps klip):

Since one of the outlets already released a similar 4K footage, here's a clean, hudless, 50Mb/s high bitrate footage for you to enjoy.

https://mega.nz/#F!6lECWbAY!wouagJbXA10R3-z_8mbJTg

It's a bit over 5GB in size but should well worth the download ;-) It's one of the cleanest, smoothest footage you will ever find and it truly showcases the overall visual fidelity of the final game. Footage was captured on GTX 770 2GB vanilla card.

Note that the HDR setting is set to 'LOW' in this particular footage. LOW doesn't mean it's lower in quality however; it simply reduces the glow (or what you may call bloom) effect from light sources and overexposure coming off of godray lightshafts. It's more or less a preference thing.

There's also a 20 sec 120Mbps 4K 60fps sample clip in there, but I shall warn you that it will require one hefty GPU for smooth playback.

Enjoy!

-wbacon

EDIT: feel free to re-host the files as I'm not sure how accessible MEGA is for some users.

http://steamcommunity.com/app/367500/discussions/0/485623406942930487/#p4
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 07/12-15 21:22, rettet 07/12-15 21:22 
Capcom gjorde på Gaf opmærksom på at videoen også er på Youtube:

For those who don't have the time or bandwidth to download the 5GB file, someone posted it on YouTube below.

https://www.youtube.com/watch?v=hyyuiOa_SJU

The quality difference both in terms of smoothness and visual fidelity is not as great compared to the 5GB download version, but the footage should still give you a good idea what to expect from a mid range GPU. Again, it was captured on a 770GTX running at 1080p with all graphical options maxed out.

Kæft, hvor er jeg hyped på at genspille det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/01-16 18:42 
Jeg var slet ikke klar over at den forkerte titelsang var i Dark Arisen versionen. På PC er der nogen der har lavet et mod så man kan få den rigtige titelsang

https://www.reddit.com/r/DragonsDogma/comments/40jspv/into_free_title_screen_mod/

Den rigtige titelsang.
Bede-xBede-xSkrevet 18/01-16 12:25 
PC udgaven er stort set den drømme port man kunne håbe på:

Dragon's Dogma

Et par enkelte småting: Max frameraten er 150, hvilket er synd for de få med displays der kan håndtere mere. Hvis man spiller bueskytte af nogen form, kan det anbefales at sætte HDR til low, da det lys der omgiver ens mand, når man boostes, ellers gør det svært at sigte. Lidt et luksus problem, men loadetiderne er så ligesom Skyrim så hurtige, at skærmen til tider bare blinker, uden mulighed for at nå at læse de ting der står. Dog lidt længere under opstart selvfølgelig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
194 emne(r).
« < 1 2 3 4

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig