X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

FPS'er i denne generation


Svar
jaesjaesSkrevet 11/04-11 21:04, rettet 11/04-11 22:43 
Har lige et FPS-spørgsmål.

Engang var jeg ret vild med FPS'er, men har godt kunne mærke, at interessen er dalet i takt med at genren IMO ikke rigtig udvikler sig. Og forleden slog det mig, at jeg kun har spillet et par stykker fra denne generation, og at det sidste nok var for over fire år siden (Call of Duty 3)!

Der er altid et eller andet, som er turn-off, når jeg læse... Se hele indlægget
119 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 12/04-11 12:21 
Korrekt :-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 12/04-11 12:56, rettet 12/04-11 12:59 
Ang. AI i FPS'er, så undrer jeg mig lidt over, at et par af jer synes, at realistisk AI nærmest enten er negativt eller kun hører hjemme i realistiske spil. Der er vel to måder at skabe gode kampe på i actionspil generelt, mht. fjendernes opførsel: Interessante fjende-mønstre og god AI, samt selvfølgelig en blanding af begge dele i nogle spil. God AI behøver naturligvis ikke at være realistisk som i "menneskelige handlinger", men hvis fjenderne bare løber mod én hele tiden, bliver det IMO forudsigeligt på 5 minutter. Og udelukkende mønster-baseret opførsel passer efter min mening ikke så godt til FPS'er. Jeg synes, det er sjovere, hvis fjenderne kan nogenlunde de samme tricks, som man som spiller selv bruger, samt teamwork m.m. Så AI'en kan godt være over-the-top, men den skal IMO ikke være "dum".

Generelt savner jeg den udvikling, at spilfirmaerne oftere vil forsøge at konstruere fjender med personlighed, så fjende X ikke reagerer på samme måde altid. Nogle X kunne være mere agressive end andre, bruge forskellige strategier og våben osv.

Killer Bean 2>
Lige pt. spiller jeg Unreal II.

Hvis du ikke allerede har spillet dem, kunne du prøve med Half-Life og Deus Ex. Har spillet begge inden for de sidste par år (dog ikke gennemført), og de holder imponerende godt i dag. Der er desuden mods, hvis du ikke kan klare den forældede grafik.

Sumez>
men det er to "genrer" jeg har meget svært ved at se nogen reel forskel på

Kan personligt bedst lide TPS, og synes da også, at mange af dem skiller sig ud fra FPS. Fx er det vel mere alm. med "fysisk"/bevægelses-orienteret gameplay i TPS'er, da synsvinklen tit gør det mere velfungerende i disse spil. De fleste TPS'er har vel også en hook i den retning, fx gribekrog, platforming eller lignende.

neros>
LOL det ser meget sjovt ud..........det første minut!

Har spillet en times tid, og det er faktisk ganske godt skruet sammen. Der er også bosskampe i :) Men det er da lidt simpelt og ensformigt, og gider nok ikke vende tilbage til det. Det har fået meget ros, så tænkte, at det kunne være noget for nogle folk.
nerosnerosSkrevet 12/04-11 13:24, rettet 12/04-11 13:25 
jaes>
Har spillet en times tid, og det er faktisk ganske godt skruet sammen. Der er også bosskampe i :) Men det er da lidt simpelt og ensformigt, og gider nok ikke vende tilbage til det. Det har fået meget ros, så tænkte, at det kunne være noget for nogle folk.

Jeg synes faktisk det ser meget flot ud og man får heller ikke motion-sickness ser det ud til ;-)

Faktisk er Marathon 2: Durandal (Mac) det bedste FPS jeg nogensinde har spillet og det jeg husker bedst ved siden af Unreal. Jeg spillede det dag og nat husker jeg. Synes det var et super godt spil med god variation med opgaver og Sci-fi action. Bare ærgeligt at man har ødelagt spillet til XBL. Speeded det op og nu med motion sickness på fuld skrue :-/

Spillet var forud for sin tid da det kom frem.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 12/04-11 14:16, rettet 12/04-11 14:18 
jaes>
Generelt savner jeg den udvikling, at spilfirmaerne oftere vil forsøge at konstruere fjender med personlighed, så fjende X ikke reagerer på samme måde altid. Nogle X kunne være mere agressive end andre, bruge forskellige strategier og våben osv.

Det var i hvert fald det mest åndssvage ved Call of Duty 4, synes jeg. Det føles fjollet hele vejen gennem spillet at gå tilbage og sigte på præcis det samme sted man tidligere har skudt en mand for at tage en anden gut der blot har taget hans position. Det synes jeg da er mindst ligeså komisk som den AI der demonstreres i videoen, Neros linker til. :)
Men vi er ude på et kæmpe sidespor her! Min pointe var blot at "dårlig AI" aldrig har været ensbetydende med "dårligt spil". Og HVIS et spil KRÆVER god AI for at være godt, synes JEG det er et sørgeligt spil. :)


Og Neros, få nu bare hentet demoen til Serious Sam 1 på XBLA og prøv det selv. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 12/04-11 14:35 
Tak for hjælpen indtil videre.

Bioshock: De fleste anmeldelser, jeg har læst, skriver, at det er godt men lidt for ensformigt. Hvad siger I?

GoldenEye: Ja, det lyder ret godt, og fik aldrig gennemført det til N64 :)

Shadowrun: Leder også lidt efter multiplayer-FPS, så vil overveje det.

Metro 2033: Har læst om det tidligere, og synes ikke gameplayet virker som noget for mig.

Crysis 2: Er på radaren. Jeg er dog lidt skeptisk mht., at man kan få vist på sit HUD, hvor i omgivelserne der er gode steder at udføre de forskellige taktikker osv. - fint at man har valgmuligheder, men umiddelbart trist, at man holdes i hånden på den måde. Dog er det ikke noget jeg har læst decideret kritik af i anmeldelser. Hvordan synes I, det fungerer?

Bulletstorm: Blev lidt hooked, da jeg læste om det for nyligt og så film - verdenen virker helt vildt flot. Gameplayet lyder også fint, men måske kunne det blive gammelt hurtigt.

Hvad med Killzone 3 og Riddick: Assault on Dark Athena?

Ang. fremtidige udgivelser holder jeg også øje med Serious Sam 3 og Duke Nukem Forever. DNF lyder faktisk ret varieret, tjek evt. previews. Frygter dog lidt, at de overgør drengerøvshumoren. Den virkede godt i Duke Nukem 3D, men hvis det man har hørt og set fra DNF repræsenterer spillet, kan det måske føles overgjort.

Andre kommende spil der lyder spændende:
Deus Ex: Human Revolution
Brink (co-op 8 personer!)
E.Y.E. (FPS/RPG-hybrid, desværre nok kun til pc)
I am Alive ("survival-FPS")

Hvordan skulle genren i øvrigt udvikle sig efter jeres mening? Personligt så jeg gerne, at flere FPS bevægede sig i retning af action-adventures. Men der kunne også godt være flere spil, som blander skydevåben og nærkampe. 1. person er generelt brugt for ensidigt i spil, synes jeg.
nerosnerosSkrevet 12/04-11 14:38, rettet 12/04-11 14:53 
Jeg tror godt jeg kunne blive lidt Bulletstorm skabs-spiller. Har downloadet demo'en men ikke gidet at komme igang med det endnu.

Edit: Men efter at have set video reviews af spillet ligner det ikke specielt noget for mig alligevel. Grab-skyd-spark, gentagelse, gentagelse ;-) Men jeg håber da at kunne blive overasket.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 12/04-11 14:47 
jaes>
GoldenEye: Ja, det lyder ret godt, og fik aldrig gennemført det til N64 :)

GoldenEye N64 <> GoldenEye Wii :D
SumezSumezSkrevet 12/04-11 15:07 
jaes>
Bioshock: De fleste anmeldelser, jeg har læst, skriver, at det er godt men lidt for ensformigt. Hvad siger I?

Det er et af de bedste spil jeg har prøvet i denne generation. Måske lige lovlig neddroslet i forhold til System Shock 2, men alt i alt et godt spil, og hamrende stemningsfuld med en masse gode idéer henad vejen.
Gameplay-mæssigt er det ikke super inspirerende, men velfungerende - Det er et spil man spiller for stemningen og udforskningen af Rapture. Det er helt klart et spil du ikke bør springe over. ISÆR hvis du gerne ser flere "action-adventure"-FPS'er!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/04-11 15:19, rettet 12/04-11 15:19 
Jeg synes så _slet_ ikke at Bulletstorm er værd at bruge tid på.

Det er en joke, at det hele er en kæmpe kliché, men det ændrer ikke på, at det hele er en kæmpe torskedum kliché.
Udover at spillet og banerne er flotte, så er der IMO ingen grund til at bruge tid på det - i hvert fald ikke, når der findes bedre alternativer.


Og her må jeg sige: Halo???

Der er ingen der nævner Halo, når vi snakker denne generations bedste FPS'er?
IMO er Halo serien, rigtig godt kogt sammen i Halo:Reach, uden skyggen af tvivl toppen af poppen, når vi snakker AI og generelt underholdende action, set pieces osv i et singleplayerspil.
(Men jeg spiller til gengæld ikke FPS'er baseret på krig i virkeligheden)


Min Bulletstorm anm.: http://www.eurogamer.dk/articles/2011-03-03-bulletstorm-anmeldelse

Min Halo:Reach ditto: http://www.eurogamer.dk/articles/2010-09-12-halo-reach-anmeldelse
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 12/04-11 15:23, rettet 12/04-11 15:27 
Hvordan skulle genren i øvrigt udvikle sig efter jeres mening?

Uden tvivl skal alt hvad der hedder formler for hvordan spil i genren "bør se ud" droppes helt.
Call of Duty kan få lov til at prøve at tage deres koncept videre, Bioshock kan arbejde videre med deres koncept. Halo kan til nøds tage deres videre, alle andre bør gøre nogle andre ting.
Dermed ikke sagt at man ikke kan tage gode idéer og elementer fra andre spil (f.eks. har Halos genopladelige skjold jo inspireret samtlige andre spil udgivet i genren siden), men jeg så gerne flere unikke visioner end "som det andet spil, bare bedre".
Mere fokus på singleplayer-delen. Og HVIS der skal være fokus på multiplayer, så gør også noget nyt her (se f.eks. Assassin's Creed Brotherhood's multiplayer). Jeg forstår ikke hvorfor alle nye spil skal efterligne og "erstatte" det der kom før dem.

Personligt vil jeg gerne have spil mere fokuseret på reel action og reflekser - Serious Sam er, igen, et godt eksempel, men der er mange andre måder at gøre tingene på. Først og fremmest kan førnævnte "genopladelige skjold" fint droppes til fordel for at genindføre healing via powerups eller andre måder der kan integreres som en del af spillets udfordring. Altså, genindfør hit points, og one-shot-one-kill gameplay er SLET ikke udforsket nok (det behøver jo ikke være Gears of War-agtigt gameplay hvor et skud kan komme ud af ingenting når som helst (100 - 100 / antal levende fjender - ( 50 * "gemmer du dig bag en væg?" ) % risiko for at blive ramt), men større, synlige, "langsomt" bevægende "trusler" - hvorfor kan man kun tage skade af usynlige projektiler?
Jeg er også træt af den "realistiske" tilgangsvinkel mht. fjender/mål - Alt for meget genbrug af uinteressante fjendtlige soldater. Hvorfor ikke mere varierede fjendertyper som man kender det fra klassiske actionspil (eller bare Doom, Quake, osv.) - fint nok at der er "weak spot" på fjender, eller måske endnu bedre, kun ét sted man KAN skade dem, men det der med at skade dem let ved skud i benet, instant kill ved skud i hovedet osv. er også gået hen og blevet alt for formel-orienteret. Her var Dead Space et godt eksempel på en lidt anden tilgangsvinkel, omend jeg ikke selv bryder mig meget om den måde de gjorde det på.
Hvorfor skal det hele være så "realistisk"? Computerspil åbner for en hel verden hvor kun fantasien sætter grænser! Brug den! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 12/04-11 15:31 
jaes>
Bioshock: "tekst"

Bulletstorm: "tekst"

DNF lyder faktisk ret varieret, tjek evt. previews. Frygter dog lidt, at de overgør drengerøvshumoren.

Andre kommende spil der lyder spændende:
Brink (co-op 8 personer!)


Bioshock historie, jo der er kun en vej frem. Men personlig synes jeg at med alle de måder man kan klarer en kamp, så hjælper det en stor del med det.

Bulletstorm: Kommet lidt væk fra det igen(Havde travlt med gennemføre dragon age awakening). Men nok det sjovest FPS jeg har spillet i lang tid.

OG FU! DNF kan ikke overdrive dens humor for meget, ellers mister spilet jo dens charme efter min mening.

Brink: personlig ser jeg den mere som multiplayer spil. Da singleplayer jo bare er med bots, men man kan spil "campaign" online 8vs8. Så stadig nok det spil jeg ser mest frem til.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
HeroldHeroldSkrevet 12/04-11 15:32, rettet 12/04-11 15:33 
@7Sol: Og jeg er så fuldstændig uenig. Bulletstorm er for det første velskrevet - ja, der er mange dick-jokes, men det er helt i spillets ånd. Måden historien udformer sig på, og hele slutningen gør mere end nogen anden shooter jeg længe har spillet. Samtidigt har spillet en anden tilgang til action end andre spil. Du kan spille det med hovedet under armen, men der er så meget variation i ikke at gøre det, at det for mig bliver friskt. For mig at se er det både en hyldest til gamle shooters som Duke Nukem, hvor der var kreativt gunplay og dårlige jokes, og til de nyere wave-shooters, hvor det vælter ind med fjender konstant... men okay, jeg synes så også at Halo er ensformigt og overvurderet, så vi er nok bare i hver sin grødt. :D

Edit: Modtager. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 12/04-11 17:48 
SeventhSun>
IMO er Halo serien, rigtig godt kogt sammen i Halo:Reach, uden skyggen af tvivl toppen af poppen, når vi snakker AI og generelt underholdende action, set pieces osv i et singleplayerspil.

Enig! Jeg har været Halo-hedning hele serien igennem, men Reach fangede på et langt højere niveau end nogen af seriens andre udspil har kunnet.

Det er helt sikkert kvali-vare, men i forhold til den oprindelige efterlysning falder det lidt fra igen, da det mere eller mindre "bare" er perfektionering af alle de velkendte elementer, og ikke rigtig et spil der flytter genren nogle nye steder hen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/04-11 18:13 
jaes>
Killer Bean 2>
Lige pt. spiller jeg Unreal II.

Hvis du ikke allerede har spillet dem, kunne du prøve med Half-Life og Deus Ex. Har spillet begge inden for de sidste par år (dog ikke gennemført), og de holder imponerende godt i dag. Der er desuden mods, hvis du ikke kan klare den forældede grafik.

Jeg gennemførte også Half-Life lige efter jeg havde gennemført 2'eren. Har Deus Ex stående i skabet, men jeg har aldrig rigtig fået spillet det... det virker som et spil, man virkelig skal sætte sig ind i, og jeg har bare ikke haft tid/tålmodighed til det endnu.

neros>
Sumez@: Sjovt jeg ikke kan citere dit indlæg? Meget underligt har oplevet det mange gange efterhånden?

Jeg har det samme problem. Når jeg prøver at quote et Sumez-indlæg, kommer jeg til en smadret side og får kun et par linjer tekst med :/
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 12/04-11 18:21 
Også her - sker jævnligt for mig.
nerosnerosSkrevet 12/04-11 18:34 
Mærkeligt?

Laver du numre med os Sumez ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 12/04-11 18:44 


Nej
HeroldHeroldSkrevet 12/04-11 18:59 
Jeg har lidt en mistanke om at det er sværere at quote folk, der bruger den hemmelige del af PR?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dpldplSkrevet 12/04-11 19:09 
Stod enlig ikke noget om platform i start, så vis du gerne vil spille Bioshock, så kan jeg sige både bioshock 1 og 2 koster kun 5euro på steam.

Billig måde at få nogen god FPS på.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
TheDukeTheDukeSkrevet 12/04-11 19:36 
Killer Bean 2>
Jeg gennemførte også Half-Life lige efter jeg havde gennemført 2'eren. Har Deus Ex stående i skabet, men jeg har aldrig rigtig fået spillet det... det virker som et spil, man virkelig skal sætte sig ind i, og jeg har bare ikke haft tid/tålmodighed til det endnu.

De første to missioner i Deus Ex er ikke (IMO) særligt sjove, og jeg var selv tæt på at opgive spillet pga. dem.
Jeg er glad for at jeg fortsatte, for resten af spillet er helt fantastisk.
SumezSumezSkrevet 12/04-11 23:07 
neros>
Mærkeligt?

Laver du numre med os Sumez ;-)

Jeg tror det skyldes at der var gåseøjne "" i mit indlæg? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 13/04-11 00:34 
dpl>
OG FU! DNF kan ikke overdrive dens humor for meget, ellers mister spilet jo dens charme efter min mening.

Hehe, det var primært hyppigheden af jokes m.m. jeg tænkte på. Bortset fra det, kan al humor vel blive for meget, men hvor grænsen går er selvfølgelig individuelt ;)

Brink: personlig ser jeg den mere som multiplayer spil. Da singleplayer jo bare er med bots, men man kan spil "campaign" online 8vs8. Så stadig nok det spil jeg ser mest frem til.

Tror det kan være ret sjovt i co-op. Bots er jo bare en form for NPC'er, men der er vel så mindre scripting end i et normalt spil. Og det at man også løser missions-mål og ikke kun kæmper mod NPC'er/bots kunne godt gøre det ret sjovt i co-op.

dpl>
Stod enlig ikke noget om platform i start, så vis du gerne vil spille Bioshock, så kan jeg sige både bioshock 1 og 2 koster kun 5euro på steam.

Jo, det gjorde der indirekte, da man jo ikke taler om generationer i forbindelse med pc-spil ;) Men tak for tippet, vil dog helst spille FPS på konsol og min pc kan nok ikke klare det alligevel :)
SumezSumezSkrevet 13/04-11 08:02 
1'eren koster 100kr i ElGiganten. Det er meget mere værd. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 13/04-11 08:13 
Vedr. Brink - prøvede betaen for 4-5 måneder siden og blev ikke spor imponeret. Kan selvfølgeligt være forbedret meget siden men mine forventninger er afdæmpede :P
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/04-11 09:57, rettet 13/04-11 09:58 
Nu fik jeg lige hevet lidt FPS'er hjem.
Fear 1+2, Stalker og Metro 2000-og-et-eller-andet.
Så har jeg guilty pleasure til et godt stykke tid :)

Jeg dropper at gennemføre Unreal II igen. Det er simpelthen for tørt...
AV Intelligent Terminal
enfenenfenSkrevet 13/04-11 11:04 
Fear spillene er ganske udmærket. Etteren er dog den bedste efter min mening. Stalker, har jeg aldrig fået prøvet. Metro 2033 er 'ok uden at være prangende' - Lineært, og med en svag AI.
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 13/04-11 11:20, rettet 13/04-11 11:43 
Jeg tror bare lige jeg vil tilføje, at jeg ikke bryder mig om spil man bare kan pløje igennem som f.eks visse FPS som f.eks Killzone 2 og sikkert også Serious Samsemand. Grunden til dette er nok fordi jeg er vandt til lidt mere arkade agtige spil hvor man får mere modstand. Vi kender vel alle NEO GEO :D En kredit og dig selv ;-) Hvad sker der også for de spil hvor man ikke kan dø og ens venlige AI-fætre kommer og genopliver dig?

Men demo'en til Serious Sam skal der prøves.

Derfor synes jeg måske det er sjovest at spille FPS online der man kan være sikker på at få modstand selv fra en 13 årig knægt. King of hill! Arrgh hvad...? Hehe!

Sumes@: Jeg kan stadig ikke citere dig så du må undlade at bruge "" ;D
Bashful Neophyte
Bede-xBede-xSkrevet 13/04-11 11:48 
neros>
Jeg tror bare lige jeg vil tilføje, at jeg ikke bryder mig om spil man bare kan pløje igennem som f.eks visse FPS som f.eks Killzone 2 og sikkert også Serious Samsemand. Grunden til dette er nok fordi jeg er vandt til lidt mere arkade agtige spil hvor man får mere modstand.

Du kan ikke gennemføre Serious Sam spillene på deres højeste sværhedsgrad med mindre du vælger at spille med uendelige liv. Heller ikke selv om du får venner til at hjælpe dig i coop.

Men du er da velkommen til at prøve :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 13/04-11 11:49, rettet 13/04-11 11:56 
neros>
Jeg tror bare lige jeg vil tilføje, at jeg ikke bryder mig om spil man bare kan pløje igennem som f.eks visse FPS som f.eks Killzone 2 og sikkert også Serious Samsemand.

ENDNU ENGANG vil jeg opfordre dig til i det mindste at prøve demoen af Serious Sam 1 før du udtaler dig videre! :P
Det er faktisk et temmelig udfordrende actionspil.

Jeg kan ikke klandre dig for at have alle de her fordomme overfor spillet, for det havde jeg også indtil jeg endelig prøvede det da det udkom på XBLA, men det blev i høj grad modbevist.

http://www.youtube.com/watch?v=npvre551cYM
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 13/04-11 11:55 
Second Encounter er i øverigt nok det bedste af Sam spillene, så selv om det forsætter direkte hvor det første slap, vil jeg anbefale at prøve det først.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 13/04-11 12:02 
neros>
Jeg tror bare lige jeg vil tilføje, at jeg ikke bryder mig om spil man bare kan pløje igennem som f.eks visse FPS som f.eks Killzone 2 og sikkert også Serious Samsemand. Grunden til dette er nok fordi jeg er vandt til lidt mere arkade agtige spil hvor man får mere modstand. Vi kender vel alle NEO GEO :D En kredit og dig selv ;-) Hvad sker der også for de spil hvor man ikke kan dø og ens venlige AI-fætre kommer og genopliver dig?

Vise ord fra en person der ikke engang tør poste sin high score :P
nerosnerosSkrevet 13/04-11 12:22, rettet 13/04-11 12:24 
Uughf og mave puster! LOL der fik jeg lige røde øre ;D

Det får mig til at tænke på hvor fedt det ville være hvis P:R fik et ordenligt High Score System ;-) Så skal jeg vise jer en syg high score i Breakers Revenge.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 13/04-11 12:39 
For lige at tage det endnu mere offtopic, hvor har du dog Breakers Revenge fra, jeg har svært ved at finde det til noget under en astronomisk pris!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 13/04-11 18:12 
Købte det på ebay fra en eller anden gut i Amerika, som solgte totalt ud af sin MVS samling ;-) Tror det er et af de billigste køb jeg har gjort hvad angår MVS'er.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 14/04-11 12:19 
For en anderledes FPS-oplevelse - eller First Person Avoider Game, som udviklerne kalder det - prøv det danske 1916 – Der unbekannte Krieg. Det er et af afgangsspillene 2011 fra DADIU-uddannelsen, og skulle dermed ikke være ret langt. Jeg dør dog selv ret hurtigt, men det virker interessant med gennemført stemning og koncept. Men det kan vel diskuteres, om dinosaurer styrker eller svækker konceptet - realistiske dyr havde umiddelbart været bedre.

Kan downloades eller spilles i browseren.

http://1916.dadiugames.dk/
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/04-11 13:05 
Edge hylder mesterværket Halo:
http://www.next-gen.biz/features/the-best-games-of-2000-to-2009-halo

:-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
jaesjaesSkrevet 03/06-11 18:26 
Serious Sam 3-trailer:
http://gamersyde.com/stream_serious_sam_3_bfe_trailer-21127_en.html

Ser old school ud på den absolut bedste måde. Eller for at citere spillets tagline, "No cover, all man".
SumezSumezSkrevet 06/06-11 00:11 
Yes mand! En RIGTIG first person shooter :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 01/07-11 08:51 
Skæg lille "fotoserie" fra 1UP:
http://www.1up.com/features/sightseeing-top-shooters-2011
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 14/07-11 09:08 
Cyberpunk er det nye World War 2:

http://www.1up.com/news/hard-reset-blade-runner-ish-fps-september
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/07-11 16:59 
jaes>
Eller for at citere spillets tagline, "No cover, all man".

Det er fandme en af de bedste taglines jeg har læst i længere tid ;D
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 14/10-11 14:03, rettet 14/10-11 14:21 
Xotic lyder ret spændende. Udviklerne har fusioneret klassisk arcade-gameplay med en FPS. Det handler om arcade-koncepter som hi-score, multipliers og chain bonus. Våben/evner er også meget arcade-agtige, hvor man bl.a. kan placere midlertidige platforme til at hoppe på, placere midlertidigt skjold, og man kan svæve/flyve, formentlig kun over korte afstande - det er ikke et fly-spil ;)

Gameplay-trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=wPzIDvQbzx8

Ser ikke ud til, at der er så mange anmeldelser ude, men fx gav Destructoid det 8/10. Det koster $10 på Steam.

Systemkravene er en smule høje for et indiespil, men udviklerne har udgivet en patch, hvor man bl.a. kan nedtone grafikken - systemkravene kan være lavere nu end de nævnte, de ser ikke ud til at være (helt) opdateret. Prøv evt. demoen.

Officielt site.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/02-12 20:30 
Hmmm, nu har jeg lige forsøgt mig lidt med Painkiller.

Jeg har godt nok svært ved at blive grebet af det. Det er jo nærmest bare en rail shooter i triste omgivelser :/

Metro 2033 er da godt nok også en gang hø. Enhver, der overhovedet overvejer at proppe quicktime events i en FPS, burde virkelig skamme sig.
AV Intelligent Terminal
GakuGakuSkrevet 23/02-12 10:46 
Skulle man have lyst til at spille Xotic, så er det et af spillene i

Be Mine Indie Game Bundle
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/02-12 09:42 
Er Wolfenstein værd at spille?

Er mest ude efter FPS'er med en solid singleplayer-del i et spændende/anderledes univers. Såkaldte "realistiske" krigsspil kan rende mig noget så grusomt.

Jeg regner med at give Doom 3 og Prey en chance igen. Og efter at jeg er blevet lidt småforelsket i Bioshock, skal jeg også lige ha' spillet 2'eren :)
AV Intelligent Terminal
enfenenfenSkrevet 28/02-12 18:59 
Det originale eller remake?
What is the Matrix?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/02-12 19:20, rettet 28/02-12 20:28 
2009-"udgaven". Jeg spørger egentlig mest, fordi Quake 4 ikke rigtig tiltalte mig. Det er jo også en af Raven's kreationer :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 28/02-12 20:45 
Jeg har endnu ikke spillet et Raven-spil der tiltaler mig (med det første Hexen gjorde lidt), så du må gerne sige til hvis det her spil er en undtagelse. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/02-12 20:56, rettet 28/02-12 20:57 
Jedi Outcast er IMO det bedste Raven-spil og et godt Star Wars-spil. Det siger selvfølgelig ikke nødvendigvis særligt meget om spillets kvaliteter, men det er et virkelig godt spil.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 28/02-12 23:04 
Hvis -det- er Ravens bedste, siger det mere om Ravens kvaliteter end spillets, IMO. :P
Synd, for jeg synes ellers at Raven er et enormt sympatisk firma, jeg bryder mig bare ikke meget om deres spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
119 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig