X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SFC/SNES Hemmeligheder


Svar
nerosnerosSkrevet 06/04-11 00:25, rettet 06/04-11 00:26 
Som nogen måske har bemærket har jeg fået SFC feber! Jeg har været på opdagelse i P:R's SNES bibliotek i den seneste tid og fundet et par titler som jeg meget godt kunne tænke mig.

Jeg er primært ude efter spil jeg sådan ikke lige viste eksisterede eller havde overset på grund af dvs. rygter og andet ballade omkring dem. Jeg er også ude efter obskure og underlige jap spil af alverden... Se hele indlægget
Bashful Neophyte
246 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-12 01:27 
Majyuuou kræver ikke at man kan forstå Japansk for at spille det. Men man får selvfølgelig ikke så meget ud af historien :)

Der findes dog en translation patch på nettet hvis man gerne vil ha' det på engelsk.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ProzelProzelSkrevet 15/07-12 01:33, rettet 15/07-12 01:33 
Det var mere generelt jeg mente. ;)

Står selv i det dilema, at jeg vil gerne hoppe på saturn, og jeg har lyst til at købe JAP versionenerne, udelukkende pga. kasserne (ja, det er ynkeligt :p), selvom jeg ikke fatter et hak.

Also, beklager OT!
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/07-12 01:40 
jeg holder mig også fra SFC så meget jeg kan, kun spil med lidt/ingen text vill jeg bruge penge på.
Har lige nu kun 1 SFC, men der er 2 på vej. (mega man 7/ og mega man X3)
De RPG som er fucking awsom som ikke kom her over, køber jeg som reprodution !
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 15/07-12 02:48, rettet 15/07-12 17:51 
Prozel>
Noob spørgsmål, men kan du japansk eller gætter du dig bare frem hvad der står? :D

"Majyuuou, or "King of Demons" is a pretty standard action game released by KSS for the Super Famicom in 1995"

Jeg synes jeg måske er blevet lidt for gammel til visse RPG til SNES så de fleste springer jeg udenom, men den genre har heller aldrig sagt mig så meget alligevel.

Vil man retro går man jap hele vejen! Det gælder iøvrigt og Saturn...MEGET!!!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-12 03:04 
Saturn har også en del rigtig gode titler i EU og US, men det er helt sikker i JAP 90% af guldet findes. Saturn er uden tvivl min favorit konsol :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 15/07-12 23:28, rettet 15/07-12 23:29 
Det er lige gået op for mig at Undercover Cops skal spilles for highscoren only! Utroligt det ikke er gået op for mig før nu ;-)

Man indsamler stjerner og jo flere af slagsen, og jo vildere moves man laver undervejs i banerne jo bedre . De bliver så talt sammen til sidst efter hver end Boss.

Måske det bare er mig som er bag efter, men jeg husker ikke jeg har set det før i andre beat em ups?
Bashful Neophyte
OlimarOlimarSkrevet 16/07-12 14:34 
Demons crest. Der var mange der missede denne titel, men hvis du kan lide castlevania/metroid style spil. Vil det helt sikkert være noget for dig, kanon soundtrack, kombineret med skalerende sværdhedsgrad og backtracking, gør dette spil til et must own.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=abIcWdMe5ro#t=128s
nerosnerosSkrevet 16/07-12 15:13 
Har haft spillet men synes det er langt over vurderet men det skal nok prøves igen.
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/07-12 17:07 
Hvorfor mener du det er overvurderet?

Personligt kan jeg bedre lide gargoyles quest 2 til NES, men jeg vil da mene Demons crest er en af de 10 bedste platformers til SNES og det siger meget taget i betragtning af hvor latterligt mange gode platformers der findes til det system.
nerosnerosSkrevet 16/07-12 18:43 
Da jeg selv havde Demons Crest i PAL sagde det mig bare ikke ret meget. Gameplay er umådeligt langsomt og det kedede mig halvt ihjel..Jeg synes det var for simplet bygget op jo mindre man senere hen kommer til at kunne nogle flere ting end bare hoppe og skyde så siger det mig ikke ret meget. Men flot er det.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 16/07-12 21:41 
neros>
Ellers så bliver mit næste SFC køb nok Majyuuou eller King Of Demons som det også hedder: http://hardcoregaming101.net/majyuuou/majyuuou.htm

Det dukker nok op på eBay én eller to gange om året og når åndssvage priser når det gør. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 16/07-12 21:43 
Demon's Crest er vildt godt! Jeg har aldrig hørt om nogen der ikke kan lide det. :!

neros>
Jeg synes det var for simplet bygget op jo mindre man senere hen kommer til at kunne nogle flere ting end bare hoppe og skyde så siger det mig ikke ret meget. Men flot er det.

Man kommer til at kunne ret mange forskellige ting. Spillet er jo bygget op omkring de 6 eller sådan forskellige forme man kan tage, hvoraf "standard"-formen derudover også har forskellige våben typer a la Mega Man. Det er supersolidt, udfordrende og hamrende flot oven i købet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/07-12 22:25, rettet 16/07-12 22:29 
Det er lidt en skam capcom lod serien dø efter Demons Crest, alle 3 spil i serien er virkelig gode (især 2'eren) og noget af det absolut flotteste på de 3 platforme de kom til.

Men ok omvendt ville jeg heller ikke orke et eller andet ligegyldigt 3D action adventure med firebrand i hovedrollen, udviklet af en flok polske amatører eller lignende som jo desværre har været tendensen med mange andre japanske serier i denne generation.
SumezSumezSkrevet 16/07-12 22:32, rettet 16/07-12 22:33 
Jeg har det lidt på samme måde. Serien har rigtig meget potentiale for en fantastisk 4'er på moderne hardware, men potentialet for at ødelægge det fuldstændig a la current-gen Capcom og især Konami, er nok endnu større.

Jeg ville især være HELT VILD med et nyt spil der fangede samme geniale, kolde stemning som Demon's Crest besidder.
Altså, udover Dark/Demon's Souls :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 16/07-12 22:36, rettet 16/07-12 23:54 
Sumez>
Det dukker nok op på eBay én eller to gange om året og når åndssvage priser når det gør. :!

Majyuuou! Så ved jeg noget du ikke gør ;-)

Demon's Crest må prøves igen så men jeg havde det godt nok svært med det. Bryder mig ikke om spil der bare er langsomme....Zzzzzz
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/07-12 22:50, rettet 16/07-12 22:55 
Majyuuou er nu ikke specielt godt, er en udmærket platformer, ikke andet. Jeg synes ikke det er blandt de 10 i genren bedste til maskinen.

Med mindre man har et absurd forhold til at samle dyre sfc spil, eller virkelig ikke har andet at købe, vil jeg mene at man kunne bruge pengene til bedre (og flere, spillet pris taget i betragtning) spilopevelser på samme maskine.

Mine næste SNES titler bliver terranigma, earthbound, lufia 2 og pocky & rocky 2, der desværre alle ligger fra den dyre til den afsindigt dyre ende af tabellen :/
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/07-12 23:01 
Terranigma er det bedste af soul blazer og illusion of time serien! :)
Har lufia 1 og 2 har ikke spillet dem i nu...
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 16/07-12 23:05 
neros>
Majyuuou! Så ved jeg noget du ikke gør ;-)

:(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 17/07-12 00:04 
Azzkikr>
Majyuuou er nu ikke specielt godt, er en udmærket platformer, ikke andet. Jeg synes ikke det er blandt de 10 i genren bedste til maskinen.

Har du det selv?

Igen.. Jeg har set Majyuuou til en god pris for nylig men det røg også temmelig hurtigt igen :-( Men jeg skal nok få det. Jeg bryder mig meget mere om den slags spil end alt det RPG SNES pjat.
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/07-12 00:14, rettet 17/07-12 00:17 
Ja jeg har det.

Om du bryder dig om SNES rpg's eller ej er ret ligemeget det er ikke dem vi snakker om, vi snakker om platformers og som sagt er Majyuuou imo ikke blandt de 10 bedste platformers til maskinen. Platformers er desuden klart den dominerende genre til SNES, ikke RPG's hvis det er det du tror.

Du vil få meget mere ud af at købe hagane, skyblazer osv. men det er selvfølgelig din egen sag.
nerosnerosSkrevet 17/07-12 06:50, rettet 17/07-12 07:01 
Azzkikr>
vi snakker om platformers og som sagt er Majyuuou imo ikke blandt de 10 bedste platformers til maskinen.

Nåh jeg kunne ellers ikke se det i din samling måske du har glemt at tilføje det?

Hvis jeg ser spillet til en god pris bliver det købt da jeg er sikker på jeg vil finde det yderst underholdende. Dyrt eller ej det spiller ingen rolle for mig.

Jeg er egentlig heller ikke interesseret i top 20 eller 10 lister det er så random agtigt..
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 17/07-12 07:37 
P:Rs system har det med at vælge det vestlige navn på spil, fremfor det japanske. Også selv om det er den japanske version man ejer og skriver ind. Har egentlig aldrig fundet det særlig logisk. Især når det drejer sig om titler der kun findes i jap. Menmen... Har du Kigget under 'King of Demons'? :)
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 17/07-12 08:15 
http://www.playright.dk/samler/titel/king-of-demons
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 17/07-12 09:26 
Alf81>
Menmen... Har du Kigget under 'King of Demons'? :)

Hehe nej det havde jeg så ikke :-)

Glemte lige at det også gik under det navn.
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/07-12 10:05 
Alf81>
Især når det drejer sig om titler der kun findes i jap.

Ja det forstår jeg heller ikke, især taget i betragtning af at korrektheden af oversættelsen i mange tilfælde kan diskuteres virker det lidt underligt ikke at bruge det japanske navn når der ikke findes en officiel oversættelse.
SumezSumezSkrevet 17/07-12 14:37, rettet 17/07-12 14:38 
På den anden side findes der heller ikke en officiel romanisering af navnet, tror jeg har set det stavet på mindst tre forskellige måder. :)
Det er et tilbagevendende problem. Hvis et spil kun HAR en officiel japansk titel giver det mening at det kun figurerer under denne, men samtidig er mange japanske spil, der kun er udgivet i Japan, bedre kendt under en engelsk titel, selvom denne er en oversættelse. Dette gælder især etablerede serier der nogle gange hedder noget helt andet i vesten end de gør i Japan.

Majyuuou er i princippet ikke særlig kendt under nogen titel. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 25/07-12 22:53 
Det ser ret godt ud!

Jaki Crush
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/07-12 06:56 
Nu bliver Azzkikr sikkert ikke glad, men øhh... Er det ikke bare en lidt svag fortolkning af Devil's Crush?
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 26/07-12 08:01 
Ja, synes også det ligner noget man burde købe til sin PC Engine i stedet :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/07-12 15:19, rettet 26/07-12 15:20 
Nu syntes jeg at pinball er virkelig kedeligt!! Men til dem som kan li dem er Flipnic fra capcom nok noget af det bedste derude??
http://www.youtube.com/watch?v=UXsCrdi0wtQ
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 26/07-12 16:45, rettet 26/07-12 16:46 
KillerBean2>
Nu bliver Azzkikr sikkert ikke glad, men øhh... Er det ikke bare en lidt svag fortolkning af Devil's Crush?

Faktisk bliver der sagt at det måske er det bedste i serien.

Men nu må vi se købt er det ihvertfald ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 26/07-12 17:11, rettet 26/07-12 17:12 
ChronoSousa>
Nu syntes jeg at pinball er virkelig kedeligt!! Men til dem som kan li dem er Flipnic fra capcom nok noget af det bedste derude??
http://www.youtube.com/watch?v=UXsCrdi0wtQ

Det er i hvert fald meget gennemført. Jeg må indrømme at jeg spillede det, og lagde det på hylden efter én session, men måske det skal have en chance til til SSKT9.
Devil's Crush og relaterede er en noget anden form for Pinball-spil, så det er lidt svært at sammenligne ligeover.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 26/07-12 18:44, rettet 26/07-12 18:47 
Tengen's Dragons Fury til Mega Drive er et fantastisk spil!

Her er en god oversigt over serien:
http://www.hardcoregaming101.net/crushpinball/crushpinball.htm
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/07-12 19:05 
Wow, syret. Jeg troede ærligt talt, at Jaki Crush var en klon. Vildt nok, at det er en del af serien. Det virker bare sådan lidt sløvt og grumset i forhold til Devil's Crush... Men det ser stadigvæk 1000 gange federe ud end Dragon's Revenge. DET spil er Tengen's værk, og det stinker :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 26/07-12 19:19 
Ja Dragon's Revenge er noget skidt!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 26/07-12 19:24 
Ærgerligt, for at dømme efter billederne ser det ellers temmelig badass (på den der kitchede heltemetal-agtige måde) ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 26/07-12 20:12 
Ja jeg har tit kikket på det og tænkt det samme men anmeldelser har fraholdt mig nogensinde at købe det ;-)

Jaki Crush ser lidt mere lovende ud efter min mening.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 19/08-12 09:47 
Findes RoboCop Vs. The Terminator ikke i Jap?
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 19/08-12 09:49, rettet 19/08-12 09:49 
Det skal ejes til MD. Sorry, men sandt.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 19/08-12 09:51 
Ja det ved jeg faktisk godt! Men jeg er igang med at samle skrald ind til min SFC :D

Det er noget med at MD versionen er mere voldelig og sådan ikke?
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 19/08-12 10:09, rettet 19/08-12 10:17 
I hvert fald mere MD.

EDIT:

Jo, meget. Og meget flottere.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 19/08-12 11:15, rettet 19/08-12 11:16 
OK det må hellere købes hjem så :-)

Findes der et godt Robocop spil til SFC/SNES? Altså bare sådan et til at holde ud ;-) Mener der er et Robocop 3.
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 19/08-12 11:52 
Jeg solgt mit robocop 3 til snes.. det er monster langsom... ved godt han er en robot...meeen det går for langsom af et action spil at være!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 19/08-12 12:03 
i mens jeg husker det... hvis du er vild med robocop så kig på robocop til xbox/gamecube. dog et FPS spil/ med et pif af arkade :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-12 15:11, rettet 20/08-12 15:12 
Jeg gennemførte en fantranslation af Front Mission: Gun Hazzard mens jeg var uden internet. Kan godt anbefales hvis man er til 2D mech-spil i still med Assault-Suit og med overfladiske RPG elementer. Top kvali oversættelse i øvrigt :)

EDIT: Mener jeg gav en 10-15kr for JAP-spillet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/08-12 15:43 
Ja, det er et af de billigste Jap-SFC spil man kan få, ganske sjovt spil! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-12 15:45 
Har du gennemført det? Det er nok pænt svært at spille igennem på Japansk, med mindre man har en form for guide :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/08-12 15:47, rettet 20/08-12 15:48 
Næh, har kun leget ganske lidt med det. Men det er pænt!

SFC/SNES Hemmeligheder
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-12 15:52, rettet 20/08-12 15:54 
Det er ekstremt flot til tider for at sige det mildt :)

EDIT: Imponerende var måske ikke det rigtige ord at bruge. Selvom det enkelte gange gør brug af nogle gode effekter :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/08-12 18:35 
Gun Hazard er imo ganske forfærdeligt, kontrollen er en tragedie af format.

Forgængeren (TRPG'et) hører dog blandt de absolut bedste spil på maskinen og er imo selv efter nutidens standarder et ganske genialt TRPG og det bedste i serien uden sammenligning.
246 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig