X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dark Souls


Svar
BeanoBeanoSkrevet 02/02-11 13:14 
Ny info om Dark Souls (opfølger til Demon's Souls)...

"Dark Souls harder than Demon's Souls":
http://www.eurogamer.net/articles/2011-02-01-dark-souls-harder-than-demons-soulsSe hele indlægget
364 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 11/10-11 11:52 
Er der nogen der har gjort sig nogen tanker omkring covenants? (og er der overhovedet nogen andre end mig der spiller spillet? :))
http://darksouls.wikidot.com/covenants

Jeg er ikke så interesseret i PVP, så det er ikke noget der fanger mig, men nogle af dem har nogle sjove idéer. Jeg overvejer enten chaos servant for pyromancy-magierne, gravelord for sværdet, eller dragon bare fordi det lyder for vildt at kunne forvandle sig delvist til en drage.
På den anden side kan jeg rigtig godt lide konceptet bag Warrior of Sunlight, med at man opfordres til at hjælpe andre spillere (men uden nogen særlig vild belønning?), men gravelord-forbandelsen, darkmoon, og beskytter af skoven lyder også sjove, selvom de alle er varianter af PVP.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 11/10-11 13:51 
Som knight var jeg vist de der white-tingester pr. default, og jeg fik adgang til mirakler som heal tidligt pga. det, så det holdt jeg bare fast ved. Jeg har heller ikke ville Wiki'e alt for meget, men der er bare så meget jeg går glip af, hvis jeg ikke gør det. D:

Jeg ved ikke hvor jeg fik min curse fra, måske har jeg bare været heldigt, men jeg spildte den til gengæld også ret hurtigt :( Spøgelserne dropper dem af og til, og ellers kan man købe dem eller finde et andet monster (frøer, har jeg læst?), der curser. De giver vist bare 50% mindre liv, og det er ikke fedt D: Det kan vist afhjælpes med en ring et sted, men aner ikke hvor det er.

Har du sat dig ind i Humanity endnu?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 11/10-11 14:09, rettet 11/10-11 14:16 
Hvorfor vil du gerne curses? Jeg blev curset af frøerne (den anden gang jeg faldt ned til dem ved en fejl...), hvilket var enormt frustrerende, så jeg skyndte mig op i kirketårnet for at købe en sten der kunne fjerne den.
EDIT: Læste lidt om spøgelser/curses og er nu med på hvad du mener :) Forskellen mellem transient curse og at blive cursed af en frø er at man ikke får HP-straffen af at bruge en transient, men til gengæld mister den når man dør?

Ved du hvordan man kan se hvilken covenant jeg er? Spillet opfører sig som om jeg har taget en, men mindes ikke at have gjort dette, og jeg kan ikke læse mig til at der skulle være nogen start-covenant som Sorcerer.

Humanity-systemet synes jeg virker ret fornuftigt, da det gør det langt mere tilgængeligt at nå "human form" end det var i Demon's Souls, hvilket igen gør at der er langt mere online interaktion i spillet. Jeg har allerde klaret min første boss (Qualaag) ved hjælp fra andre spillere.
Det lykkedes mig også at summone Maneater Mildred til hjælp, uden det gik op for mig at det var en NPC.

Det er så lidt negativt at man mister al sin humanity når man dør, så hvis man ikke bruger dem på at opgradere bonfires, er de spildt før eller siden. Og man vil jo gerne rende rundt med dem, da hver humanity-point man besidder, forhøjer chancen for drops med 20%. Det bliver helt klart noget jeg kommer til at gøre brug af når jeg engang skal til at farme kendte områder for våbenopgraderinger (og yderligere humanity fra rotterne), og det er klart at hvis man ikke kunne miste sine humanity-points, ville alle folk rende rundt med 99 af slagsen hele tiden.


Jeg håber virkelig at Blighttown er det mest irriterende område i spillet (rent banedesign-mæssigt), for selvom oplevelsen af at bevæge sig dybere ned gennem labyrintiske, og gradvist klammere områder uden at kunne se mere end to meter frem var enormt intens, er det ikke noget jeg har lyst til at gentage lige foreløbig. Heldigvis er det ikke nær så frustrerende som sumpen i Demon's Souls, som var bygget op omkring præcis samme koncept (man skulle tro at From havde lært af deres "fejl", alle hader den sump)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 11/10-11 14:15 
For at slå spøgelserne nedenfor Firelink Shrine ihjel. Det kan man kun når man er cursed :(

Jeg tror ikke man kan se det - spillet er sgu ikke gavmild med informationen.

Jeg synes det er svært at nå op på 2 i Humanity, som man jo skal have for at få kindlet et bonfire - kan man nå de 2 ved at farme mobs eller hvordan? Jeg har stadig ikke helt tjek på hvordan det virker. Jeg synes den generelle holdning er at man bruger så lidt tid på at være kød og blod, at interaktionen mellem spillerne er det lavere. :( Jeg tør som regel ikke bruge det, når jeg kun har 1 i humanity, da jeg hellere vil kindle et bonfire end umiddelbart have 20% højere droprate på noget.

Det er jo en hel videnskab det her!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 11/10-11 14:29, rettet 11/10-11 14:30 
Jeg har efterhånden ret mange ekstra humanities (altså som items), jeg kan godt lide at rende rundt 6-7 i overskud for en sikkerheds skyld. Alle rotter (svjv) kan tabe dem, har i hvert fald fået flere fra de 3 under dragen, og et par stykker fra kloakkerne også. Af en eller anden grund har jeg fået flere fra de første 3, ved ikke om det er et tilfælde.

Derudover får jeg i tide og utide "tilfældig" humanity-point tildelt, hvilket har hjulpet mig et par gange. Det er vist endnu ukendt hvad der gør det, men jeg tror det har noget med online-interaktion at gøre. Der er vist en teori at det kommer af at få ratet sine beskeder, men jeg har endnu ikke fået ratet nogen af mine, så det kan ikke være det (folk er generelt virkelig ringe til at rate de hjælpsomme beskeder, synes jeg), andre går på at visse almene "mobs" giver dem helt tilfældigt, og min kæreste mener at jeg fik et point af at redde en person jeg fandt et sted. Personligt har jeg slet ikke lagt mærke til hvornår min humanity-tæller lige pludselig gik op af sig selv.

Og ja, spillet er i den grad en videnskab, men er lykkelig over at de ikke har noget så håbløst som Demon's Souls' World Tendency med i det her. Idéerne bag dette er delvist erstattet af hhv. Humanity og Covenants, der begge virker som langt sjovere koncepter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 11/10-11 21:47 
Jeg har også fået taget hul på spillet i dag, uden tidligere at have spillet Demon's Souls. Puha, jeg kan godt se hvorfor folk siger man kan sænke 80+ timer i det og stadig have meget tilbage at se. Men jeg er bestemt opslugt og synes det er meget tilfredsstillende at gøre gradvise, hårdt vundne fremskridt. Og så er stemningen jo fantastisk. Synes klart der er noget der minder mig om Ico i starten af spillet, delvist pga. æstetikken i de store fæstningsværker/landskaber og så nok også fraværet af musik meget af tiden.

Forresten, godt tip med dragehale-sværdet! Det gør da tingene en hulens masse nemmere i starten.
(...)
SumezSumezSkrevet 12/10-11 00:23 
Ja jeg synes helt klart Ico og Shadow of the Colossus er oplagte sammenligninger, på den måde deres respektive verdener er skabt, som får dem til at føles uhyggeligt ægte og stemningsfyldte.
Hvor Ico er væsentlig mere ydmygt fåmælt går DS så den modsatte vej, og råber op med store drager og uhyggelige dæmoner, hvilket dog ikke gør noget, når de så samtidig også gør en stor indsats for at gøre spillets verden så sindssygt ubehageligt som muligt.
Bare vent til du kommer til at begive dig ned i byens kloakker...

(jeg er iøvrigt netop ankommet til Anor Lando - helt utroligt så meget variation spillet kan byde på - der må virkelig have været mange dygtige arkitekter på spil i tilblivelsen)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/10-11 12:48 
Jeg har fået det ind a døren, men får desværre næppe tid til at spille ordenligt før om en uges tid.

Hvad a er dommen indtil videre? Jeg mener i forhold til forgængeren. Hvad er blevet bedre/dårligere?
SumezSumezSkrevet 12/10-11 13:35, rettet 12/10-11 13:36 
Bedre:
Verdens omfang. Selvom det kan betyder en smule frustration at man ikke bare kan "warpe" fra et checkpoint til et andet som i Demon's, kan jeg virkelig, VIRKELIG godt lide den sammenhæng der er mellem hele spillets verden, og hver gang man opdager et nyt link mellem to områder, virker det som om flere af spillets brikker ligesom falder på plads, og det hele går op i en højere enhed, især hvis man finder et højt punkt hvor man kan stå og se ud over alle de imponerende områder man har lagt bag sig, eller har mulighed for at udforske en gang i fremtiden. Spillet byder på rigtig meget variation, og man støder tit på helt nye områder, komplet med gigantiske bosser, der ikke engang er nødvendige at kæmpe sig igennem for at klare spillet.
Der er også mange flere bosser, og deres designs er alle ekstremt originale, gennemført og varierede, og de fleste af dem er sjovere at slås imod end dem fra forgængeren.
Jeg synes også det er positivt at det er nemmere at blive genoplivet, hvilket giver mere online interaktion.

Værre:
Egentlig intet. Der er måske et par småting jeg savner, som en catalyst der kan bruges til både mirakler og magi (og nu også pyromancy) og den slags, og spillet har enkelte små frustrationspunkter, men så vidt jeg husker eksisterede de også i Demon's, det fremstår bare værre når man har det i frisk erindring. Jeg husker dog ikke at det var så besværligt (læs: praktisk talt umuligt) at skifte mellem lock-on targets.

Rigtig meget går igen fra Demon's Souls, inkl. direkte genbrug af koncepter som dragen der vogter en bro, imps der fragter dig til et andet område, osv. Også meget af level designet genbruger koncepterne fra Demon's. F.eks. er undead burg/parish i starten af spillet meget lig Boletaria Castle (hvilket også er med til at gøre det et af de fedeste steder i spillet, synes jeg). Ligeledes minder blighttown meget om forgængerens forhadte sumpområde (verden 5), hvilket er lidt trist, men de slipper bedre fra det i Dark Souls.
Spillet indeholder dog også en hel masse "nye" områder med helt unik arkitektur, så på mange måder virker det som en udvidet udgave af Dark Souls. På samme måde er mange af fjenderne også ren genbrug, mens der er mange flere unikke monstre og "minibosser" undervejs.

Jeg synes ikke rigtig der er sparet på noget, og produktionsværdien er helt uhørt skyhøj.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 12/10-11 14:22 
Jeg spiller det på Xbox og synes ikke styringen er helt så "tight" som i Demon's Souls på min PS3. Tog en restart i Demon's Souls for sammenligningens skyld. Derudover virker Dark Souls umiddelbart langt sværere de første par timer, selvom de fleste reviews taler imod netop dette.

Ellers har jeg foreløbigt kun positivt at sige.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 12/10-11 14:32 
Jeg er helt enig i at Dark Souls er sværere at "komme i gang med" end Demon's.
Det første område er sværere at komme igennem, ikke mindst pga. spillets først rigtige boss, hvor jeg kun kan anbefale at bruge billige kneb som at smide firebombs på ham fra det ene tårn.
I Demon's Souls kan du tilgå alle verdener med det samme, hvor du i Dark Souls skal nå det første klokketårn før du for alvor får mulighed frihed til at bevæge dig rundt i spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 12/10-11 23:50 
Nu tromler jeg afsted, har fået nedlagt et par bosser og opgraderet min pyromancer på en fornuftig måde. Har endnu ikke kastet med controlleren og jeg er endnu et nået et punkt, hvor jeg virkelig sætter fast. Synes sværhedsgraden er jævnet ud, efter den hårde start og nu er det vel meget på niveau med Demon's Souls eller lidt lettere. Det kan dog hænge sammen med, at jeg spillede de første 20 timer af Demon's Souls uden at have brugt tid på at sætte mig ind i magi. :P

Alle bekymringerne omkring check points, melee-only osv. kan i dog sagtens glemme. Der er sindssygt langt mellem bonfires og jeg bruger mit magi flittigt.

Min tidligere udtalelse omkring styringen på Xbox handlede ene og alene om tilvænning. Nu fungerer det hele, som jeg vil ha det.

Til sidst vil jeg sende en opfordring til alle, som måske undgår spillet, fordi de tror det er noget "japansk Devil May Cry noget" - det er det ikke! Giv det chancen!
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 13/10-11 08:52 
Jeg synes efterhånden jeg er ved at nå et sted hvor jeg er "ovenpå". Mit våben er ét point fra at være fuldt opgraderet i sin klasse, og jeg har via Havel's ring noget af det bedste armor i spillet, så fra nu af og frem er det vist, med undtagelse af et par opgraderinger og nogle statpoints, meget af vejen mine egne evner det hele kommer an på.

Efter at være slået ud af bossen i Anor Lando, gik jeg tilbage og clearede de par bosser jeg manglede i Darkroot Garden + Basin, og optjente lidt humanity fra rotterne, og det er helt rart at kunne vade gennem en masse fjender, der tidligere udgjorde stor fare, uden den store risiko.

Jeg prøvede også at lave comeback på den store røde drage ved broen, men endnu uden held. Jeg kan tage point af dens livbar temmelig hurtigt med min opgraderede longbow og standardpile, men så snart den når ned på halv liv, healer den sig selv, uden jeg kan gøre noget ved det - synes ikke noget jeg har fundet på Google hjælper på sagen.
Jeg prøvede så at tage den melee - jeg skader den godt og, uden at kunne se dens livbar (lidt kikset af From), formoder jeg at have været meget tæt på at slå den ihjel flere gange, men jeg blev til sidst træt af dens ild-angreb der nogen gange bliver blokeret af mit skjold så jeg kun tager en lille smule skade, og andre gange brænder mig helt til døde i ét slag, tilsyneladende tilfældigt...
Nogen der har haft held med at slå den ihjel?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 13/10-11 10:20, rettet 13/10-11 10:40 
Hvordan får jeg fat i en wand eller bare generelt evnen til at kaste noget magi? Skal jeg købe mig til det et bestemt sted eller kan man finde noget udstyr/en person hen ad vejen?

Min karakter er pt. møntet på melee + lidt bow men mangler noget magi, f.eks. ved kampen med 'sommerfuglen' ved Darkroot Garden, som er ret irriterende uden et effektivt ranged attack.

Edit: Hmm, jeg kan se man kan købe wand + soul arrows ved starten af New Londo Ruins. Kunne være man skulle bevæge sig derhen :)
(...)
SumezSumezSkrevet 13/10-11 10:42, rettet 13/10-11 10:43 
Jeg startede med en wand (catalyst) da jeg lavede en sorcerer, men hvis du redder Logan's elev, finder du et fuldt magiker på et lig i en krukke lige ved siden af ham. Jeg mener jeg fandt ham i et hus i underbyen.
Hvis du kan nå sommerfuglen i Darkroot Garden burde det ikke være noget problem for dig at komme derhen, og du burde allerede have nøglen til at åbne vejen derned. Det er den låste dør lige før broen med dragon, der fører derned.
Gå højre rundt om hjørnet efter at have taget trapperne ned og dræbt tre hunde ved bålet.

Hvis du vil kaste mirakler eller pyromancy skal du bruge andre katalysatorer, som jeg ikke helt kan huske hvor man finder, men mener der var en talisman til mirakler et sted i firelink shrine.

Jeg klarede sommerfuglen med en blanding af heavy soul arrow og great soul arrow, som begge er relativt billige, kan købes af førnævnte person, og kan kastes uden at have helt vilde Int-stats. Selvom jeg lavede min figur som sorceror, spiller jeg også primært melee, som jeg også nævnte tidligere kan jeg rigtig godt lide at spillet opfordrer spilleren til at blande flere forskellige kamptekniker for det bedste resultat.

Det haster dog ikke med at dræbe sommerfuglen. Jeg gjorde det for længe siden, og har endnu ikke fundet noget at bruge den "præmie" man finder i tårnet bag den til - det kommer først meget længere fremme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 13/10-11 11:00 
OK, tak. Jeg vil prøve at lede efter den pågældende elev og så ellers stocke op på soul arrows. Sidst jeg prøvede den nævnte dør var den dog låst, men det er lang tid siden, så jeg håber jeg har fundet nøglen hen af vejen.

Sumez>
Det haster dog ikke med at dræbe sommerfuglen. Jeg gjorde det for længe siden, og har endnu ikke fundet noget at bruge den "præmie" man finder i tårnet bag den til - det kommer først meget længere fremme.

OK, nu kan jeg dog lige så godt få den af vejen, da jeg har forstået lidt af strategien :) Jeg ved alligevel ikke helt hvad min næste logiske destination er. Hydraen i Basin virker ret pres og væsenerne i Valley of the Drakes ser også farlige ud pt. :p
(...)
SumezSumezSkrevet 13/10-11 11:44 
Den vej du går ned for at redde ham manden, kan man også gå videre i den anden retning for at finde en nedgang til kloakkerne, det er dit næste mål.

Hydraen var ret nem at ordne, da man kan stille sig et sted hvor den slet ikke kan ramme én, men man får ikke så meget ud af at fjerne den, udover at man redder en kvinde som kan sælge en lidt bedre tryllestav, samt en lille bunke ikke-voldelig magi.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 13/10-11 16:08, rettet 13/10-11 16:11 
Okay, der skete lige noget pænt mærkeligt. Jeg gik i den retning du snakkede om (modsat manden) og klarede Capra Demon der. Derefter ville jeg så gå tilbage til nærmeste bonfire for at heale inden jeg fortsatte. Jeg tog dog den forkerte vej og endte med at komme op til dragen ved broen.

Da jeg så vendte om for at gå tilbage hvor jeg kom fra, så jeg lige pludselig, at der trillede 10.000 xp ind på kontoen og frameraten dykkede. Jeg gik hen til broen og nåede lige at se det hvide lys fra dragen forsvinde og så er den ellers død og borte... Ved ikke lige hvad pokker der skete der, eller om man skal le eller græde :)

Kan dog læse på forummer, at der tilsyneladende er forskellige glitches, hvor dragen indimellem begår selvmord. Ved dem jeg har læst sker det dog ved, at dragen "falder af" broen eller flyver fra den, ned i tomrummet under og så dør. Her så det ud til at den stadig var på broen, men jeg kan tage fejl... Meget mystisk!
(...)
SumezSumezSkrevet 13/10-11 16:42 
Ja har hørt om flere der har oplevet at dragen er død via en glitch, men troede faktisk at det var blevet patchet væk. Du spiller da online, ikke?

Jeg har stadig det "problem" at jeg slet ikke er i stand til at besejre den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 13/10-11 17:29 
Jeg tror slet ikke det er meningen man skal kunne tæske den i første gennemspilning.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 13/10-11 18:06, rettet 13/10-11 18:09 
Sumez>
Ja har hørt om flere der har oplevet at dragen er død via en glitch, men troede faktisk at det var blevet patchet væk. Du spiller da online, ikke?

Jo. Spillet blev patchet første gang jeg satte det i maskinen.

Sumez>
Jeg har stadig det "problem" at jeg slet ikke er i stand til at besejre den.

Men gevinsten ved at gøre det er så også til at overse, udover de 10k xp. Med mindre at glitchen også gjorde, at jeg ikke fik nogle items ud af det, der ellers ville have været der. Drake-sværdet var i hvert fald meget mere nyttigt end de 10k.
(...)
SumezSumezSkrevet 13/10-11 21:38, rettet 13/10-11 21:41 
Herold>
Jeg tror slet ikke det er meningen man skal kunne tæske den i første gennemspilning.

Den har ikke særlig meget HP, så hvis jeg var bedre til at undgå dens ild, tror jeg sagtens jeg ville kunne melee'e den. Har du prøvet anden gennemspilning? Hvis det er ligesom Demon's Souls, er fjenderne vildt meget stærkere i anden omgang.
Dragerne i Demon's Souls skal også nedlægges med buen, og ufatteligt meget tålmodighed. :) Men de kan i det mindste ikke heale.

Drake-sværdet var i hvert fald meget mere nyttigt end de 10k.

Brug en masse titanite shards på at opgradere et af de hurtige sværd, så kommer det op på et niveau der ligner drake-sværdet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/10-11 23:50 
Sumez>
Dragerne i Demon's Souls skal også nedlægges med buen, og ufatteligt meget tålmodighed. :) Men de kan i det mindste ikke heale.

Fungerer buen på samme måde som et armbryst? Og kan det passe at ikke kan sigte frit, kun med R3 lock on?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 14/10-11 00:20, rettet 14/10-11 00:20 
Nej, ambrøster er midrange, og kun via lock on, buerne kan man sigte i førsteperson. Jeg bruger slet ikke ambrøst i mit spil, da jeg har magi.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/10-11 14:47 
Ah det forklarer jo en del. Så skal jeg da prøve buen næste gang :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/10-11 14:56 
Jeg synes der er noget knas med Xbox 360 versionen, i forhold til kontrollen. Det er som om at følsomheden på det venstre stick er blevet sat for højt. Min karakter har det med pludselig med at gå i stedet for at løbe, selvom jeg har sticket helt i "bund", for pludselig at sætte i løb igen. Er der andre der oplever dette på Xbox 360?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 14/10-11 15:31 
Konsolkongen>
Ah det forklarer jo en del. Så skal jeg da prøve buen næste gang :D

Ja, køb bare langbuen, jeg har spillet ret længe og har endnu ikke fundet én eneste bue der er bedre.
Eller, jo, én, men den kan kun bruge én type pile, der koster 500 stykket...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 14/10-11 18:31 
Echelon VI>
Er der andre der oplever dette på Xbox 360?

Næ, jeg synes ikke jeg har prøvet det du nævner. Det lyder som om det måske kan være controlleren den er gal med?

Til gengæld er frameraten temmelig upålidelig. Blighttown udvikler sig indimellem til et regulært slideshow.
(...)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/10-11 20:25 
Nu prøvede jeg med et andet joypad, og der oplever jeg ikke fejlen - sært, det andet er ret nyt, og jeg ikke har oplevet lignende gener.

Føj, hvor er dragen i Underberg mega nederen og uretfærdig at komme forbi :(
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PapandPapandSkrevet 14/10-11 22:11 
Til dem (Sumez?), der er træt af de sump inspirerede baner, så kan jeg anbefale at tage turen tilbage til Undead Asylum. Her kan man hente en ring der fjerner alle bevægelses restriktioner fra vand og lignende.

Der er et par guides på nettet, som kan være behjælpelige med måden at komme dertil.

Jeg har i øvrigt fået nedlagt lidt flere bosser. Hydraen er jo f.... irriterende. Drattede konstant ned, når jeg skulle hugge hoveder af, men det lykkedes da til sidst.

Hvilke typer af armor og våben bruger i?
Jeg bruger fortsat mit Drake Sword, men tror tiden nærmer sig at skifte, da den ikke scaler med stats. Armor skifter jeg lidt rundt, afhængig af behov for resistances, men generelt med fokus på at holde vægten nede.

Jeg blev i øvrigt invaded i Depths (tror jeg?). Kan ikke finde ud af om det var en NPC, men det skete pludseligt og der var stor tekst over skærmen, at jeg var blevet invaded af x. Jeg vandt uden problemer og fik et humanity point.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 15/10-11 11:10, rettet 15/10-11 11:11 
Echelon VI>
Jeg synes der er noget knas med Xbox 360 versionen, i forhold til kontrollen. Det er som om at følsomheden på det venstre stick er blevet sat for højt. Min karakter har det med pludselig med at gå i stedet for at løbe, selvom jeg har sticket helt i "bund", for pludselig at sætte i løb igen. Er der andre der oplever dette på Xbox 360?

Tror du ikke det er fordi du løber tør for stamina? Han begynder ikke automatisk selv at løbe igen, når først du er løbet tør, med mindre du slipper løbe/rulle-knappen og trykker den ned igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 15/10-11 11:18, rettet 15/10-11 11:21 
Papand>
Til dem (Sumez?), der er træt af de sump inspirerede baner, så kan jeg anbefale at tage turen tilbage til Undead Asylum. Her kan man hente en ring der fjerner alle bevægelses restriktioner fra vand og lignende.

Den havde jeg heldigvis med mig :)
Der er iøvrigt også en dukke i den celle man startede i, den kan jeg anbefale at tage med til Anor Londo, hvis man har lyst til at spille en lille, men ret fed, valgfri ekstrabane.

Jeg har i øvrigt fået nedlagt lidt flere bosser. Hydraen er jo f.... irriterende. Drattede konstant ned, når jeg skulle hugge hoveder af, men det lykkedes da til sidst.

Jeg havde slet ingen problemer med hydraen. Den har en række åbenlyse svagheder. Bl.a. er der en lille sten lige foran den, som den ikke kan skyde igennem. Og når den angriber med hovederne lander de altid præcis de samme steder, så man kan planlægge hvor man kan stå, og hvor man skal angribe. Og så bliverden jo nemmere jo flere hoveder man får fjernet.

Hvilke typer af armor og våben bruger i?
Jeg bruger fortsat mit Drake Sword, men tror tiden nærmer sig at skifte, da den ikke scaler med stats. Armor skifter jeg lidt rundt, afhængig af behov for resistances, men generelt med fokus på at holde vægten nede.

Jeg bruger gold-hemmed, da det har utroligt høje stats uden at veje noget. Men efter at have fået Havel's Ring (der førhøjer equip load virkelig meget), har jeg erstattet body-delen med Havel's egen krops-armor, og handskerne med Catarina-greaves.
Mit våben er endnu blot det lynspyd man får i Sen's Fortress, opgraderet til +5. Har ikke fundet andre våben der er tilnærmelsesvis så stærke endnu. Det scaler dog ikke med stats.

Jeg blev i øvrigt invaded i Depths (tror jeg?). Kan ikke finde ud af om det var en NPC, men det skete pludseligt og der var stor tekst over skærmen, at jeg var blevet invaded af x. Jeg vandt uden problemer og fik et humanity point.

Lyder ikke som en NPC, jeg tror den eneste NPC der kan invadere dig er Maneater Mildred. Det fik jeg dog aldrig fornøjelsen af, til gengæld fandt jeg hendes summon sign, så hun kom og hjalp mig med at klare bossen i området.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 15/10-11 15:11 
Det kunne være man skulle investere i det her spil. Lyder jo alt for godt.
Hvor kan det købes til en fornuftig pris?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 15/10-11 15:45 
Jeg købte det på coolshop til 399,- inkl. levering. Nu kan jeg dog se at det er sat op til 449,- af en eller anden grund. Så er Play i hvert fald et stykke billigere, men måske kan det gøres bedre andre steder.
(...)
BeanoBeanoSkrevet 15/10-11 16:23 
Shopto har den til 345,- inkl forsendelse og uden toldrisiko.
SumezSumezSkrevet 15/10-11 18:58 
Jeg vil klart anbefale Shopto.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 15/10-11 21:39 
Godt nok irriterende at skulderknapperne på en PS3-controller er så følsomme... især når katten pludselig kravler op på skødet af en, og det medfører at jeg nu for evigt er raget uklar med en af NPC'erne i firelink shrine. Endda ham, der skulle have solgt mig bedre magi :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/10-11 09:39 
Sumez: Det sker når jeg bare bevæger mig almindeligt, ikke kun når jeg holder B-knappen inde for at sprinte. Det må være joypaddet for det virker med mit gamle.

Jeg er ikke nået ret langt, men savner en måde hvorpå jeg kan warpe tilbage til et bonfire,muden man mister sine sjæle, ligesom i Demon's Souls. Får man mulighed for dette på et tidspunkt?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 16/10-11 11:18 
Ja, der er en merchant et sted der sælger items til formålet. Mener bestemt der er meget tidligt i spillet, tror det er hende damen bag en gitterdør, eller ham der sidder i kloakkerne, ved nedgangen til blighttown.
Jeg glemmer altid at jeg har dem, så har aldrig fået brugt dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/10-11 12:32 
Jeg har fået spillet noget mere, og fundet de items jeg ledte efter - tak sumez. Det hele giver fin mening efterhånden :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 16/10-11 17:17, rettet 16/10-11 19:30 
Fandt lige den her kommentar omkring den elendige framerate i Blighttown, som gør området (endnu) mere irriterende end det ellers burde være. Det skyldes tilsyneladende AI'ens pathfinding.

"Many players (it's even visible in official game trailers) encounter a heavy performance drop in this area, varying from extremly bad (below 10 fps) to average (maybe 20 at max 25 fps). This seems to be caused by enemy path finding (tested in several places) and the fact that Blighttown is a very complex place with different small paths and such, putting a lot of stress on the CPU when calculating AI paths.
So, it's not your console, and nothing is broken. It's a common problem and the Namco Bandai Support told me that they have passed this matter to the developers of the game, so it may get fixed in a future patch"

Wiki
(...)
SumezSumezSkrevet 16/10-11 17:34 
Pathfindingen er så til gengæld også imponerende god mange steder, synes jeg. Man skal godt nok løbe langt, hvis man vil undslippe en black knight. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 16/10-11 19:40 
Det er så rigtigt :)

Men jeg håber da at Namco optimerer det, hvis muligt, for dem der har spillet til gode. Frameraten gjorde i hvert fald et område, der i forvejen er visuelt kedeligt og frustrerende pga. de mange smalle stier (med dertilhørende risiko for at falde i døden) desto mere trægt at traske igennem.

Fandt forresten ud at mit bonfire i Firelink Shrine er gået ud pga. af en eller anden NPC har nakket en anden NPC (hende som sælger forbedrede estus flasks). Så jeg skal tilsyneladende ud på en større mission for at få de to funktioner tilbage... Jeg løber stadig rundt med den basale estus flask, hvilket ikke er optimalt på nuværende tidspunkt ;)
(...)
SumezSumezSkrevet 16/10-11 20:38, rettet 16/10-11 20:39 
Det er ikke så vild en mission igen, men der går nok lidt tid før du får hende tilbage - bare sørg for at have den der sorte eye orb med dig - og husk at man ikke kan heale som invaderende phantom. :)
Det er dog ikke så meget værd at få hende tilbage. Mit firelink bonfire er stadig dødt efter jeg har fået hende hjem, ved ikke om det er en fejl, eller om det hænger sammen med at jeg blev uvenner med ham gutten...

Iøvrigt burde du da have mindst to fire keeper souls på dig lige nu?

Jeg oplevede ikke sønderligt dårlig framerate i blighttown, synes det virker ret tilfældigt hvilke steder jeg har opleve spillets småklamme framedrop-perioder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 16/10-11 22:18 
OK, det vil jeg huske ;) Men det kan være hun slet ikke har noget at gøre med at få aktiveret bonfiren igen så.

Sumez>
Iøvrigt burde du da have mindst to fire keeper souls på dig lige nu?

Skal man ikke netop have fat i hende for at bruge fire keeper souls til at forbedre estus flask?
(...)
SumezSumezSkrevet 16/10-11 23:38, rettet 16/10-11 23:38 
Der er flere der kan gøre det, du finder nok en snart, i hvert fald :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 17/10-11 09:25 
Jeg burde have vidst fra starten af, at de har lavet samme trick som i Demon's Souls, og ikke lavet nogen af spillets top-våben favorable for et strength-build, en stat jeg nu har brugt rigtig mange point i.
Igen er alle de våben der er baseret på strength, så uforholdsmæssigt langsomme, at de ikke kan betale sig at bruge i spillets sværeste områder.
Jeg syntes Demon's Souls bar meget præg af at spillets stærkeste våben alle skalerede med faith og magic, og i bedste tilfælde, dexterity, og det har de åbenbart valgt at gentage.

Iøvrigt vildt så nemt det er at overse hele områder, hvis man ikke lige finder en bestemt sti. F.eks. Ash Lake og hele vejen derned, der er enormt godt gemt (hvis ikke det var for folks hjælpe-beskeder på jorden) - men det område i sig selv er også ret underligt, det virker som om det er kastet sammen i sidste øjeblik, med genbrug af fjender der i forvejen optræder andre steder. Men samtidig er det det eneste område i spillet med baggrundsmusik (udover firelink).
Jeg havde så åbenbart valgt fuldstændig at overse nedgangen til Catacombs, selvom det er helt i starten af spillet, så det er nu det sidste område jeg kommer til at være i spillet (medmindre der er andre jeg har overset?) før slutområdet, altså udover Demon Ruins, som jeg flygtede fra som en kryster efter at være stødt på diverse bossers tilbagevenden - denne gang med muligheden for at respawne :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 17/10-11 11:22, rettet 17/10-11 11:23 
Jeg har lavet præcis den samme "fejl" som dig og har fokuseret meget på strenght. Tror dog at strenght er en fordel, når jeg skal prøve noget mere avanceret pvp.

Er nu ved at kompensere med mere dexterity. Som våben hælder jeg i mellem mit lightning spear +5 og Iaito + 5. Begge har super speed og vejer intet. Alternativt har jeg min opgraderede Clever, som gør fint brug af min strenght. Den er kategoriseret som normal axe, så den har en ok speed.

Efter den lidt kedelige omgang i Blight Town (dog langt bedre end sumpen i Demon's Souls), er jeg nu i gang med Anor Londo. For pokker spillet kommer til sin ret her. Fantastiske omgivelser. Den helt store wow-oplevelse kommer hvis man træder i gennem maleriet, for pokker en fed verden!

Har opgraderet et spyd til +10, med henblik på at kombinere den med soulen fra sommerfuglen i skoven. Hvor finder jeg smeden der kan gøre det?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
HeroldHeroldSkrevet 17/10-11 11:37 
Ved hvilken strength synes I så man skal stoppe? Hvad er et godt max, og hvad skal man fokusere på efterfølgende?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 17/10-11 11:39, rettet 17/10-11 11:39 
Papand>
Hvor finder jeg smeden der kan gøre det?

Hvis du er i Anor Londo, burde du finde ham MEGET snart. :)
Efter at have rendt rundt i det meste af spillet med et opgraderet lynspyd (nok det samme du har, fundet i Sen's Fortress :)) er jeg blevet ret hooked på spyd. Men jeg synes sommerfuglespydet ser lidt fladt ud, ved ikke om jeg gider investere i det. Men på den anden side, hvis det eneste alternativ er et endnu mere ubrugeligt skjold...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
364 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig