X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Elder Scrolls V: Skyrim


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/12-10 12:02 
Så blev det officielt annonceret med en trailer. Det forlyder at de endnu engang har tænkt sig at bruge Gamebryo-engine (suk). Forhåbentlig dropper de den voldsomme level-scaling - det ødelagde virkelig Oblivion for mit vedkommende.

Ellers glæder jeg mig :)

Officielt site, plus trailer
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
740 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 26/11-11 11:56 
Beano>
Flyvende mamutter, undervandsræve, warpende elge og lign. er fejl som ikke generer mig så meget, nærmest mest morsomt, men crashes, puzzles der ikke virker, etc, generer mig lidt :)

Om det også er i PS3 udgaven ved jeg ikke.

Jeg har ikke oplevet så mange crashes kan kun komme i tanke om et faktisk da jeg skulle starte spillet døde maskinen!?

Men de andre ting du nævner er også i PS3 versonen :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 26/11-11 12:00, rettet 26/11-11 12:01 
Beano>
*SPOILER* *SPOILER* *SPOILER*

Du kan sælge den til bibliotekaren i mage college.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/11-11 12:17 
Ok tak :)
JonassoeJonassoeSkrevet 26/11-11 13:31 
neros>
Det siger jeg egentlig heller ikke noget om. Det er jo klart at sådan et type spil har bugs og andre fejl i betragtning af hvor stort og omfattende det er. Programmører er mennesker ligesom du og jeg.

Så må de da for fanden udsætte spillet og gøre deres arbejde ordentligt, i stedet for at sætte spillet på gaden, selvom de VED det er fyldt med fejl, bare for at nå en fancy release date. Tænker specielt på PS3-versionen, der har så store problemer, at de simpelthen må have haft kendskab til dem (alle anmeldere fik i øvrigt Xbox-udgaven).
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
nerosnerosSkrevet 26/11-11 14:14, rettet 26/11-11 14:14 
Jonassoe>
Så må de da for fanden udsætte spillet og gøre deres arbejde ordentligt, i stedet for at sætte spillet på gaden, selvom de VED det er fyldt med fejl, bare for at nå en fancy release date. Tænker specielt på PS3-versionen

Så må jeg jo have fået den eneste "gode" PS3 version!

Jeg har ingen problemer med spillet og oplever ikke de "forfærdenlige" bugs i taler om?

Jeg synes spillet er rigtig godt, men måske jeg er den eneste...
Bashful Neophyte
Bede-xBede-xSkrevet 26/11-11 14:20 
neros>
Jeg har ingen problemer med spillet og oplever ikke de "forfærdenlige" bugs i taler om?

Jeg har set en del brokke sig over sådan noget som det her i PS3 versionen:

http://www.youtube.com/watch?v=nMu4Tzk2bdg

Men det skulle afhænge af størrelsen på ens savefil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
nerosnerosSkrevet 26/11-11 14:28, rettet 26/11-11 14:29 
Jeg har oplevet noget ligenede, men har enormt mange flere savefils end ham. Jeg slukkede maskinen og tændte den igen det hjalp. Det er da selvfølgelig ikke iorden, men jeg synes det er sjovt at folk brokker sig så gevaldigt over et af tidens bedste spil, mens andre fuldstændige ligegyldige spil bliver rost til skyerne her på P:R ?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 26/11-11 15:03 
Jeg tror du hænger dig for meget i den kritik der skives herinde, og tror at de brugere som er aktive i denne tråd, syntes Skyrim er et enormt godt spil på de fleste punkter. Det syntes jeg i hvert fald - klart et af årets bedste spiloplevelser for mig. Men derfor er kritikken mht. fejl stadig relevant ;)
nerosnerosSkrevet 26/11-11 16:10 
Yes :-)

Jeg er helt enig i at kritikken mht. bugs er relevant, men det er jo stadigvæk et godt spil af den grund.

Men nok om det.

Nogen gange ved dungeons besøg kan jeg blive fuldstændig overmandet af fjender på engang og må flygte ud! Synes ikke helt det hænger sammen med at sværhedsgraden i dungeons skulle blive lavet om til ens egen level ved førstegangs besøg?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 26/11-11 16:36 
Det har jo ikke noget at gøre med hvor mange save files du har, men hvor store den du spiller på er. Reelt set er det lige meget hvor meget du gemmer spillet, det er vist mere et spørgsmål om hvor mange steder man har besøgt og hvor mange ting man har rodet med?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JonassoeJonassoeSkrevet 26/11-11 16:38, rettet 26/11-11 16:39 
neros>
Så må jeg jo have fået den eneste "gode" PS3 version!

Jeg har ingen problemer med spillet og oplever ikke de "forfærdenlige" bugs i taler om?

Jeg synes spillet er rigtig godt, men måske jeg er den eneste...

Hvor længe har du spillet? Det bliver værre, jo større ens save file er. Det har ingen effekt om man har mange eller få filer.
Mener det har noget at gøre med, at den gemmer stort set alt, hvad man laver (ting man smider rundt omkring og døde fjender bliver liggende rigtig længe), og når man har været vidt omkring og lavet mange forskellige ting, så kan RAM'en ikke længere holde styr på det hele.

Kan jo også være, at du er heldig at din PS3 bare kan køre det uden problemer. I så fald er jeg ret misundelig :(
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
BeanoBeanoSkrevet 26/11-11 17:54 
neros>
Jeg er helt enig i at kritikken mht. bugs er relevant, men det er jo stadigvæk et godt spil af den grund.

Absolut - har selv spillet 55+ timer, så helt skidt syntes jeg ikke det er ;)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/11-11 18:03, rettet 26/11-11 18:05 
Man skulle næsten tro at Neros og Skyrim var kærester, siden han tager sådan på vej :p

Vel er det et tæske-fedt spil, det tror jeg stort set alle er enige om, men derfor skal man da ikke bare ignorere at spillet indeholder bugs der gør det praktisk talt uspilleligt på nogen platforme. Jeg synes generelt spil får kritik som fortjent på P:R (se eventuelt Zelda Skyward Sword tråden). Hvad er det for nogle "fuldstændigt ligegyldige" spil der bliver rost til skyerne herinde?

Taget i betragtning af at det er Bethesda der har stået for udviklingen, er jeg overrasket over hvor få bugs jeg er stødt på indtil videre. Jeg har kun oplevet at en puzzle-dør ikke ville lade mig interagere med den, og det kunne let løses.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 26/11-11 18:05 
Omvendt så er det også lidt spildt umag. Man vidste det jo i forvejen, og alle er klar over det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 26/11-11 18:36 
Echelon VI>
Man skulle næsten tro at Neros og Skyrim var kærester, siden han tager sådan på vej :p

Jeg synes bare det lidt pjattet med alt det brokkeri.
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/11-11 18:50 
Sumez>

Hvad hvis man har købt det, men til gengæld gerne vil have den der lækre guide book? :P

Ja, det er så også i orden :)
BeanoBeanoSkrevet 26/11-11 19:04 
Sælges der overhovedet en officiel guide til Skyrim?

Styntes ikke jeg kan finde nogen...
SumezSumezSkrevet 26/11-11 19:07, rettet 26/11-11 19:08 
neros>
Jeg synes bare det lidt pjattet med alt det brokkeri.

Som Echelon, synes jeg ikke der er noget galt ved at påpege fejl og mangler i et spil, selvom det er et godt spil og man godt kan lide det. Det er vel en del af det der med at forbeholde sig retten til at være objektiv? :)
Men det er selvfølgelig vigtigt at gøre forskel på hvad der er utilsigtede fejl og hvad der er reelt dårlig spildesign - selvom førstnævnte kan gøre et spil uspilleligt, er det i sidste ende nok mere relevant at kritisere sidstnævnte, hvis noget skal kritiseres.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 26/11-11 19:49 
Sumez>
Det er vel en del af det der med at forbeholde sig retten til at være objektiv? :)

Helt sikkert alt med måde :-)
Bashful Neophyte
KilroyKilroySkrevet 26/11-11 20:15 
Beano>
Sælges der overhovedet en officiel guide til Skyrim?

Styntes ikke jeg kan finde nogen...

Der er åbenbart noget knokleri med hvem der har rettighederne til at sælge guiden hvorhenne. Åbenbart bliver du nødt til at importere den fra US, med mindre du er tæskeheldig at finde den hos din lokale Game/Gamestop.
Kilroy Was Here
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/11-11 06:59 
Beano>
Sælges der overhovedet en officiel guide til Skyrim?

Jeg har ikke kunne finde den i Europa (derfor kan den jo sagtens være her). Men det er Primas officielle man kan vinde.

Den her
BeanoBeanoSkrevet 27/11-11 11:07 
Ok tak. Kan se den ikke er at købe nogle steder online i Europa og kun sælges til overpris lige nu.
nerosnerosSkrevet 27/11-11 11:24 
Jeg tænker på hvad folk har oplevet af sjove ting i Skyrim og kunne fortælle lidt om det, men selvfølgelig med forbehold for spoilers ;-)

Jeg fik en sur Mammut til at gå løs på en drage igår! Jeg kunne beskue hele sceneriet på afstand, og kunne så til sidst løbe ind med et tohåndshug og gøre det af med dragen, jeg måtte dog løbe for livet bagefter da Mammutten var godt knotten og utilfreds med hele situationen ;D
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/11-11 12:14 
Det trick prøvede jeg, men fik i stedet både drage, mammutter og tilhørende giants på nakken :(
JmogJmogSkrevet 27/11-11 14:53 
Beano>
Ok tak. Kan se den ikke er at købe nogle steder online i Europa og kun sælges til overpris lige nu.

Er der flere forskellige guides? Jeg fik en på flere hundrede sider med gratis, fordi jeg havde forudbestilt spillet hos Gamestop.
BeanoBeanoSkrevet 27/11-11 14:57, rettet 27/11-11 14:58 
Har kun set den fra Prima i paperback og hardback. Den som KC linker til.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-11 19:23 
Hvad har i andre valgt i forbindelse med Civil War i spillet (Stormcloaks/Legion)?

SPOILER:

Jeg er selv blevet ved med at udskyde det da jeg ikke helt har kunne beslutte mig for hvem man kan kalde de gode heri spillet.
Umildbart syntes jeg at Stormcloaks virkede som de "gode" da de er blevet uretfærdigt behandlet og frarøvet flere af deres traditioner. Og Legion fremstilles meget kolde og magtsyge, allerede fra starten ved henrettelsen.

Man kan selvfølgelig kun vælge en af dem, men jeg har prøvet at tage de første par missioner på begge sider (altså loade tidligere saves) og jeg synes begge fronters ledere fremstår meget selviske og arrogante, bestemt ikke nogen man føler særlig meget sympati med.

Jeg har af flere omgange holdt på at Stormcloaks nok er det "rigtige" valg for mig der spiller god (og Nord), at de har en bjørn på flaget synes jeg bestemt også trækker i deres retning. Men efter at have klaret Whiterun med dem, spurgte jeg hende smeden om hvad det havde betydet for hendes arbejde. Hun fortalte så at Stormcloaks så vidt muligt undgik hendes våben fordi hun var Redguard (læs: Af anden race (sort)), og der fik jeg en meget dårlig smag i munden.

Jeg tror jeg ender med at tage Legions side pga. Stormcloaks fremmedfjendskhed og sågar racisme i enkelte tilfælde. Unfair og ærgeligt at det betyder at Nords ikke længere må tilbede deres guder, men når det i sidste ende gælder ligestilling eller religion, så ved jeg godt hvor jeg står :)

Måske jeg ligger for meget i det, hvad med jer andre? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JonassoeJonassoeSkrevet 27/11-11 20:12, rettet 27/11-11 20:18 
Vi er nok ude i noget gray and gray morality her, da ingen af dem fremstår hverken sympatiske eller specielt onde. Selvom man kan sige, at Stormcloaks kæmper for den mest noble sag (hvilket så kan diskuteres), så er deres bevæggrunde meget kortsigtede. Imperiet blev tvunget til at forbyde Talostilbedelse af Thalmor, og hvis Skyrim blev løsrevet fra Imperiet, så tror jeg det ville være værst for landet selv, da Aldmeri Dominion bare ville kunne invadere landet.

Desuden minder Stormcloaks mig lidt om Dansk Folkeparti (fremmedfjendskhed, ekstrem nationalstolthed etc. Eventuelle DF-tilhængere, der føler sig trådte over tæerne af denne sammenligning er velkomne til at sende mig en PM og skælde mig ud, da denne tråd ikke skal uvikle sig til en politisk debat. Forvent dog ikke, at jeg svarer).

Meldte mig personligt ind i legionen, da det virkede mest rigtigt for Skyrims fremtid :P (håber man får lov at banke Thalmor senere i spillet).

Jarlen i Whiterun har i øvrigt noget ok fornuftigt at sige, når man spørger ham, hvorfor han støtter Imperiet. Det bemærkes i øvrigt, at han selv er ret stolt af at være indfødt i Skyrim og tilbeder Talos i smug (der står endda en statue af Talos nede på torvet i Whiterun).
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
BeanoBeanoSkrevet 28/11-11 08:35 
Efter 65+ timer har jeg stadig ikke valgt nogen side - er der nogen grund til det?

Får man nogen fordel ved det - ektra quests, items, våben, etc?
WehnerWehnerSkrevet 28/11-11 09:17 
Der er tre achievements, og der ser ud til at ske noget interessant rent story-mæssigt. Jeg deler Konsolkongens betragtninger.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/11-11 12:55, rettet 28/11-11 12:56 
Jeg ved ikke om det er den rette tråd til at dele historie fra Skyrim, men dette er for mig et eksempel på hvordan spillet roder med ens hoved:(lille spoiler, måske): Jeg slog en drage ihjel udenfor... Winterhold (?) og en lokal bonde mistede i kampens hede livet. Nu da dragen havde slået ham ihjel kunne jeg jo lige så godt gennemrode hans lommer. Der fandt jeg nøglen til hans hus. På vejen tilbage til byen, overvejede om jeg skulle kigge hans hus igennem... ... indenfor blev jeg mødt af to kæmpe hunde, som først virkede venlige, men som kastede sig over mig da jeg trådte helt ind i huset. Så besluttede jeg mig til at gå igen... men straks da jeg kom udenfor slog en tanke mig: "Aj, nu er deres herre død og de kommer til at dø af sult og tørst!" Så jeg besluttede at gå ind og aflive dem. Det var i sagens natur nemt nok. Her kunne historien være endt, men da jeg senere kom ind til byen mødte jeg en dame og hendes søn. Drengen fortalte mig begejstret at hans far havde en farm udenfor byen. Så ikke nok med at hans far var død, jeg havde også slået deres hunde ihjel (og gennemrodet deres hus).
fumfumSkrevet 28/11-11 13:02 
Nøj, du skulle have levet i 40'erne, haft sort uniform på, en højre arm der ville strækkes ud, etc.

:-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SumezSumezSkrevet 28/11-11 13:55 
Ja det er helt utroligt så uberørte diverse børn og koner er over deres familie-dødsfald :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 28/11-11 14:10, rettet 28/11-11 14:10 
Slog du så ikke også barn og kone ihjel?

Edit: Og hele byen? De kan jo ikke leve med de tragiske dødsfald i deres midte!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KeenKeenSkrevet 28/11-11 14:14 
jeg tog stormcloak-siden og jeg må godt nok også sige at de virker sku lidt små racistiske generelt, men igen det er ikke noget som påvirker mit spil overhovedet, kun hvis du spørger ind til det hos folk, så jeg er sådan set ligeglad XD

SPOILER
ellers siger jeg bare til mig selv at imperialsne førsøgte at halshugge mig så det er revenge XD
/SPOILER

faldt også lige over en kamp med en drage mod en giant her igår, ganske morsom at se på :)
nerosnerosSkrevet 28/11-11 16:23 
SPOILER ALERT!
Man kan jo også bare tage på College....
SPOILER ALERT!
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/11-11 17:14 
hvorfor kan man ikke dræbe børn? :( :D

Der var en lille piger som blev ved med at sige jeg skulle gå... så jeg træk mit våben... men kunne ikke dræbe hende...pis!!!! :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 28/11-11 19:56, rettet 28/11-11 19:57 
ChronoSousa>
hvorfor kan man ikke dræbe børn? :( :D

Fordi det giver negative overskrifter i tabloidpressen... mens menneskeofringer, satanisme og kannibalisme er helt ok :P
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/11-11 20:22, rettet 28/11-11 20:25 
Endnu mere ærgeligt at man ikke kan gifte sig med børn... :/

EDIT:
Hold X to marry
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 28/11-11 20:28 
Beano>
Fordi det giver negative overskrifter i tabloidpressen... mens menneskeofringer, satanisme og kannibalisme er helt ok :P

Det sender et forkert signal om at børn bare er voksne, der ikke er modne nok til at slå ihjel!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PlaykidPlaykidSkrevet 28/11-11 21:02 
Konsolkongen>
Jo du kan. Du holder bare R3 nede og bruger venstre analog til at zoome ind og ud med :)

Tak, fantastisk tip som gjorde spillet en hel del bedre :)
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 28/11-11 21:34 
Hvad gør man når man har slået en drage ihjel og den ikke frigiver sin sjæl som normalt?
KalicolaKalicolaSkrevet 28/11-11 22:32 
Man venter på patchen
For The Love Of The Game
WehnerWehnerSkrevet 28/11-11 23:48 
Det er hvis man allerede har dræbt den én gang.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/11-11 23:53, rettet 28/11-11 23:53 
Patch 1.2 på onsdag:

* Improved occasional performance issues resulting from long term play (PlayStation 3)
* Fixed issue where textures would not properly upgrade when installed to drive (Xbox 360)
* Fixed crash on startup when audio is set to sample rate other than 44100Hz (PC)
* Fixed issue where projectiles did not properly fade away
* Fixed occasional issue where a guest would arrive to the player’s wedding dead
* Dragon corpses now clean up properly
* Fixed rare issue where dragons would not attack
* Fixed rare NPC sleeping animation bug
* Fixed rare issue with dead corpses being cleared up prematurely
* Skeleton Key will now work properly if player has no lockpicks in their inventory
* Fixed rare issue with renaming enchanted weapons and armor
* Fixed rare issue with dragons not properly giving souls after death
* ESC button can now be used to exit menus (PC)
* Fixed occasional mouse sensitivity issues (PC)
* General functionality fixes related to remapping buttons and controls (PC)

http://www.anandtech.com/show/5155/skyrim-12-patch-due-on-nov-30

* Fixed occasional issue where a guest would arrive to the player’s wedding dead

Lyder ellers fedt :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 29/11-11 00:25 
Godt :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/11-11 00:28 
Ja jeg er især glad for at de har fikset framedrop buggen på PS3 (også selvom jeg spiller 360). Texture buggen var en selvfølge, men man kunne godt have frygtet at PS3 buggen ville blive svær at fikse.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 29/11-11 00:41 
PS3-patchen skulle være online, i hvert fald i nogle områder.

Lyder ikke til at framerate-problemet er helt væk, men i det mindste er spillet tilsyneladende ikke længere uspilleligt ved store saves.
nerosnerosSkrevet 29/11-11 08:02, rettet 29/11-11 08:02 
Jeg bemærkede at jeg skulle opdatere igår da jeg startede spillet kan det være den patch der er tale om?

Ihvertfald bliver der autosaved næsten hver gang jeg går ind i menuen som tidligere (det er noget den er begyndt med). Det er jeg faktisk ret så træt af, og jeg håber ikke jeg har fået spillet opdateret fordi så har de ikke fikset det endnu :-/
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 29/11-11 08:26 
Wehner>
Det er hvis man allerede har dræbt den én gang.

Hmmm... jeg tvivler fordi det var en drage i et område som jeg ikke havde besøgt før. Og den gik heller ikke i opløsning efter at den var blevet dræbt. Tror det er en af de bugs som er fixet. Ellers overlever jeg nok, har rigeligt med dragesjæle lige pt :)
740 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig