X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Donkey Kong Country Returns


Svar
BeanoBeanoSkrevet 22/11-10 08:53 
Kommet anmeldelser af spillet - ser rigtigt lovende ud :)

Eurogamer: 9
http://www.eurogamer.net/articles/2010-11-19-donkey-kong-country-returns-review

Gametrailers: 9.0
... Se hele indlægget


Metacritic link
84 emne(r).
« < 1 2

Svar
JonassoeJonassoeSkrevet 23/11-10 14:07, rettet 23/11-10 14:10 
Jeg synes da, at DKCR ser vanvittig smukt ud. Det er et godt eksempel på 3D, der bliver brugt rigtigt, og i mine øjne kan det noget, som 2D bare ikke kan (nb: jeg siger ikke, at 3D altid er bedre end 2D. 2D har skam også sine stærke sider, når det bruges rigtigt).
I de gamle DKC-spil, der brugte pre-renderet grafik, prøvede Rare at efterligne 3D-grafik, der endnu ikke var tilgængeligt på konsollerne. Selvom det ser rigtig flot ud, er det imo en forkert måde at bruge 2D-grafik på.

Med deres brug af 3D-grafik ser det ud til, at Retro Studios er kommet meget tættere på Rare's originale vision, og resultatet er et spil, der virker mere levende og ser brandgodt ud. Jeg kan ikke forstå kritikken.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
Alf81Alf81Skrevet 23/11-10 15:04, rettet 23/11-10 15:06 
Pre-rendering kan som sagt gøres virkelig godt. Igen, er ret sikker på at Cave benytter sig af noget i den dur.

Når jeg nu står og skal ud og købe et nyt platformspil til Wii, hopper jeg ligeså elegant over DKCR og tager Epic Yarn i stedet.
Ting om dét og pis.
JonassoeJonassoeSkrevet 23/11-10 15:13 
Har ligeledes besluttet mig for at springe over Epic Yarn. Så vidt jeg har forstået, har spillet ikke rigtig nogen kriterier for at tabe, så lige meget hvor dårlig man er, skal man nok komme igennem det. DKCR skulle være noget mere udfordrende :)
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
Alf81Alf81Skrevet 23/11-10 15:16 
Sådan har Kirby jo' altid været. Og hvis DKCR ligner de gamle spil, så er der vel heller så meget udfordring i det? :)
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-10 15:45 
Killer Bean 2>
Jeg har stadigvæk ikke set et spil med 2D-grafik, som opfylder min gamle drengedrøm om "real-time tegnefilm". BlazBlue lugter lidt af det, men der er et stykke vej endnu :/

BlazBlue er nu heller ikke synderligt meget flottere end Guilty Gear. Lidt højere opløsning naturligvis, men egentlig ikke så mange flere detaljer i sprites og 3D baggrundene er klart grimmere end GG's super flotte 2D.

Hvis spillet kørte 1080p native og havde samme antal frames i animationerne som f.eks. Street Fighter III så var vi ved at være der :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/11-10 15:54, rettet 23/11-10 15:54 
Jeg finder det også helt afsindigt at flere, inkl. anmeldere (hvad var det for et dansk site der var snak om herinde i sin tid?), har afskrevet Guilty Gear-spillene (de senere i høj opløsning) som "retro" på baggrund af grafikken...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-10 16:00 
"De senere"? Der er ét i 240p til PS1, fra og med X er de alle i 480i/p ;)
Overture til 360 ikke medregnet da det ikke er en fighter.

http://www.playright.dk/serie.php?id=144
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/11-10 16:01, rettet 23/11-10 16:02 
Konsolkongen>
"De senere"? Der er ét i 240p til PS1, fra og med X er de alle i 480i/p ;)

Er det så ikke også meget tydeligt at det er "fra og med X" jeg snakker om? :) Forstår ikke spørgsmålet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-10 16:04 
Tja, jeg læser dit indlæg som at en større del af serien var i lowres :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/11-10 17:38 
Jeg ved ikke hvor mange spil de nåede at lave i low-res, hentød bare til at det altså ikke var de (det) spil, der blev refereret til :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-10 17:43 
Jeg er med, det var mig der misforstod :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 26/11-10 19:11, rettet 26/11-10 19:12 
"Dovenskab" er kun den halve sandhed i det her. Mange års fokus på 3D har medført mangel på gode 2D-grafikere (ret sikkert primært animatorer).

Og udover det er det da lidt fjollet at kalde udviklerne dovne, når det er normalt i branchen at lave grafik i 3D. Dovenskab ville vel snarere være at lave dårligt tegnet eller animeret 3D :)
RitesRitesSkrevet 03/12-10 17:12 
Er lige kommet hjem med Super Mario All-Stars og DKCR, hvor kun sidstnævnte har roteret i maskinen. Det er virkelig som at blive taget tilbage til en anden tid. Lækkert :)

Og der er både KONG bogstaver og puzzlespilsbrikker (varierende antal per bane) at samle, så for completionist er der også en del at gå efter.
» a winner is you «
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-10 17:19 
Er der nogen forskel mellem SNES og Wii udgaven af SMB All-stars?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JonassoeJonassoeSkrevet 03/12-10 17:34 
Ja, SNES-udgaven har opdateret 16-bit grafik. Wii-udgaven er bare en samling af de originale spil.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
KamekKamekSkrevet 03/12-10 18:13, rettet 03/12-10 18:13 
Wii-udgaven og SNES-udgaven er identiske.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-10 18:24 
Hvem har ret? :)

Men der er altså ikke noget ekstra i form af højere sværhedsgrad eller lign?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JonassoeJonassoeSkrevet 03/12-10 23:15 
Det har Kamek nok, hvis han har spillet P:
Synes bare, at alt det jeg har set fra spillet, synes at indikere, at det er de originale NES-spil, de har smidt på disken.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/12-10 23:28 
Hvorfor skulle de dog gøre det i stedet for 'bare' at smide All-stars på?
KamekKamekSkrevet 03/12-10 23:32, rettet 03/12-10 23:34 
Jonassoe>
Det har Kamek nok, hvis han har spillet P:
Synes bare, at alt det jeg har set fra spillet, synes at indikere, at det er de originale NES-spil, de har smidt på disken.

Jeg har ikke spillet (endnu) - men jeg har læst om det og set videoer af det på YouTube :-)

Link...
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
JonassoeJonassoeSkrevet 03/12-10 23:33, rettet 03/12-10 23:33 
Fordi det er en jubilæumsopsamling, der fejrer det originale spils udgivelse for 25 år siden. Jeg synes, det ville være mere passende at præsentere spillene, som de blev udgivet dengang, men det er jo bare mig :)

Desuden er bane 1-1 i den originale 8-bit grafik nok et af de mest kendte skærmbilleder indenfor videospil.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
RitesRitesSkrevet 04/12-10 06:27 
Det er SNES udgaven (selvom deres promo videoer har indeholdt originalt materiale..).

De originale versioner kan alle hentes på Virtual Console, så det ville ikke være så interessant endda med en retail udgivelse af dem :)

SNES udgaven har man dog ikke tidligere kunne få.
» a winner is you «
KalicolaKalicolaSkrevet 04/12-10 11:34 
SNES udgaverne er jo også på alle måder bedre end de originale. Gameplayet er jo identisk, men det er bare flottere at både høre og se på. Og nej, originalerne ER ikke altid bedst bare fordi de kom først.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 04/12-10 11:45 
Gameplayet i SMB1 og Lost Levels er ikke identisk, nej.
Hvilket man foretrækker er dog nok primært en vanesag, men hvis man er vokset op med det originale SMB1, føles All-Stars udgaven ubetinget forkert.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KamekKamekSkrevet 04/12-10 11:51, rettet 04/12-10 11:52 
Nu ved jeg ikke om jeg har misforstået det du skriver men...

All-Stars udgaven af SMB1 er da identisk med NES-udgaven (bortset fra grafik osv. selvfølgelig).

Lost Levels er jo det japanske SMB2 så det har jo ikke noget at gøre med SMB1 :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KalicolaKalicolaSkrevet 04/12-10 13:18 
Jeg ER skam vokset op med de originale spil, jeg har efterhånden 32 år på bagen. Og all stars ER identisk med de originale spil, bortset fra grafik og lyd. Og allstars er noget mere indbydende at se og høre på end originalerne. Basta :)
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 04/12-10 13:26 
Er det noget I tør indgå et vædemål om? I kan bande på at der er forskel på styringen i hhv. All-Stars og NES udgaverne af SMB1, der er ikke så meget at tage fejl af :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 04/12-10 13:59 
Jeg mener også at der er forskel.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RitesRitesSkrevet 04/12-10 15:15, rettet 04/12-10 15:25 
Hvad var forskellen så, udover grafikken, på SNES All-Stars og originalerne?

EDIT:
Fra Wikipedia
Gameplay, however, is virtually identical, with only the bonus game from Super Mario Bros. 2 slightly different, and some glitches being removed. A few physics properties were changed; for example, jumping and hitting a block in Super Mario Bros. causes Super/Fiery Mario to continue moving upwards after breaking the block, as opposed to the NES version where Mario instantly bounced downwards upon hitting the block.
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 04/12-10 15:26 
Accelerationen/decelerationen er ændret så det svarer mere til styringen i SMB3.
Wiki kan skrive hvad de vil, hvis man har prøvet begge udgaver og er meget vant til den ene, kan man mærke forskellen ret tydeligt. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 05/12-10 08:44 
Nu vil jeg heller ikke påstå at Wiki altid har ret ;)

Jeg syntes faktisk der var meget mere acceleration i SMB1 end der er i SMB3 (i den nye udgave).
» a winner is you «
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 09/12-10 10:37, rettet 09/12-10 10:37 
Der er også en forskel på hvordan det føles når man ødelægger blokker, når man er stor. I NES udgaven af SMB1 bliver man "skubbet" nedad igen, mens i all-stars føles det blødere på en måde, som om man ikke helt bliver stoppet af blokken.
KalicolaKalicolaSkrevet 14/02-11 10:44, rettet 14/02-11 10:45 
Har indtil videre spillet Kong returns i co-op og er nået til midt i verden 4. Det er dejligt at det skiller sig ud fra mario, på både godt og ondt.

Plus: Det skiller sig ud fra mario. Banerne er meget forskellige, og de er som regel rimeligt vilde med ting og sager der sker, fedt og uforudsigeligt. Grafikken er hyggelig, men ikke noget særligt. Musikken er de klassiske melodier, hvilket var en positiv overraskelse. Co-op fungerer rigtigt godt.

Minus: Jeg har svært ved themaet. Man render rundt og dræber krabber og flamingo'er på stylter, og nullermænd. Jeg syntes overhovedet ikke at det hænger sammen som fjender. Og i stedet for bier som luft-fjender så er det nogle underlige metal hjul med pigge. Det er sgu lidt for random. Kunne meget bedre li de gamle hvor det var krokodiller i forskellige afskygninger man kæmpede imod.
Sværhedsgraden er alt for svær. Fordi banerne er så uforudsigelige, så dør man rigtigt mange gange fordi man ikke kan nå at reagere. Tingene kommer ofte meget pludseligt, så man dør alt for meget. Og det ødelægger lidt fornøjelsen syntes vi, det var også derfor vi stoppede spillet, det var bare ikke sjovt mere. New mario wii er også et svært spil, men ikke uretfærdigt svært.
I mario er det som regel altid ens egen skyld at man dør, men her får man bare smidt ting i hovedet, så man er nødt til at huske banerne forhindring for forhindring. trial and error hedder det på godt dansk, og det er ikke iorden.
Så sad jeg og var irriteret over den lave wii opløsning og mangel på anti-aliasing, det er ikke pænt når man kommer lidt tæt på.
Så var jeg også lidt irriteret på gameplayet, fordi man konstant skal stoppe op, og puste til en blomst eller slå i jorden ved andre blomster, i stedet for bare at nyde platformingen og fjenderne. Det ødelægger flowet at skulle stoppe op hele tiden.

Alle de her problemer findes ikke i new super mario wii. Så derfor er det stadig kongen af platforms spil :)

Men tag ikke fejl. Donkey Kong returns er et godt spil, men det kræver noget tålmodighed
For The Love Of The Game
RitesRitesSkrevet 15/02-11 07:55 
Efter at have spillet det en del, vil jeg sige at problemet er en, til tider, inkonsistent kontrol. Det sker ofte, at der ikke bliver hoppet når man trykker hop. Og nu har jeg prøvet det så mange gange, at jeg kan sige det ikke bare er min timing der er off.

Det mere end noget andet, gør, i mine øjne, spillet "uretfærdigt svært".
» a winner is you «
84 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig