X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Donkey Kong Country Returns


Svar
BeanoBeanoSkrevet 22/11-10 08:53 
Kommet anmeldelser af spillet - ser rigtigt lovende ud :)

Eurogamer: 9
http://www.eurogamer.net/articles/2010-11-19-donkey-kong-country-returns-review

Gametrailers: 9.0
... Se hele indlægget


Metacritic link
84 emne(r).
1 2 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 22/11-10 08:53 
Kommet anmeldelser af spillet - ser rigtigt lovende ud :)

Eurogamer: 9
http://www.eurogamer.net/articles/2010-11-19-donkey-kong-country-returns-review

Gametrailers: 9.0
http://www.gametrailers.com/video/review-donkey-kong/707720

IGN: 9.0
http://wii.ign.com/articles/113/1135734p1.html

1UP: A
http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3182479

Giant Bomb: 4/5
http://www.giantbomb.com/donkey-kong-country-returns/61-31732/reviews/

Metacritic link
SumezSumezSkrevet 22/11-10 08:57 
Har også kun hørt godt om spillet, men det er primært fra folk der ikke brød sig om SNES-spillene, og det virker som om det nye mangler rigtig meget af det, jeg kunne lide ved de gamle spil? :! (især 3'erens genspilningsværdi)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 22/11-10 09:18 
Jeg har desværre ikke spillet de gamle, men de anmeldelser jeg har læst, har da været af folk som så tilbage på de gamle med gode minder?

Hvad mener du med 3'erens genspilningsværdi?
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 22/11-10 09:23 
Der er en masse hemmeligheder gemt på banerne (det gælder alle spillene, men mest 2'eren og 3'eren) med skjulte ting man kan finde. Så ét er blot at spille banen igennem, men man skal virkelig lære alle afkrogene at kende for at 100%'e spillet.

Gameplayet og level designet er så solidt og varieret at man intet har imod at spille den samme bane igennem igen og igen,
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 22/11-10 18:33 
Hvad jeg har hørt, så er der stadig masser af completionist-muligheder.
Der er selvfølgelig K-O-N-G, men også Orbs og time trials. Det skulle da give rigeligt replayability, for dem der søger det?
» a winner is you «
KalicolaKalicolaSkrevet 22/11-10 18:45 
De 3 spil var fantastiske, jeg kunne bedst lide 2'eren (musikken ownede).

Jeg er spændt på om det tager mig med storm ligesom new super mario wii gjorde.
For The Love Of The Game
Alf81Alf81Skrevet 22/11-10 19:08 
Tillader mig lige at spille på et klaver jeg ikke har spillet på længe - Hvorfor fanden laver de 2D spil i polygoner (eller hvad det hedder?) og ikke i sprites? Jeg synes det er SÅ tørt at se på! Ikke at jeg ikke kommer til at nyde spillet uanset, men for dælen da... Gi' nu de spil den kærlighed de fortjener.
Ting om dét og pis.
KalicolaKalicolaSkrevet 22/11-10 19:20 
Fordi sprites hører 80'erne til :)
For The Love Of The Game
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/11-10 19:24 
Jeg er enig med Charter. Det samme gælder bla. også for New Super Mario Brothers. Spillene ser bare billige og halvgrimme ud :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/11-10 19:25 
Alf81>
Tillader mig lige at spille på et klaver jeg ikke har spillet på længe - Hvorfor fanden laver de 2D spil i polygoner (eller hvad det hedder?) og ikke i sprites?

Måske fordi at kameraet så kan zoome ind og ud uden at figurerne ser pixelerede ud og for at give mulighed for bedre og flere animationer?

Just guessing ;)
Alf81Alf81Skrevet 22/11-10 19:48 
Dovenskab og for lidt kærlighed. Just guessing :)

Det er bare for tyndt. Seriøst.
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 22/11-10 19:58, rettet 22/11-10 19:58 
Jeg syntes det ser flot og charmerende ud - kan ikke se hvordan sprites kunne gøre det pænere eller det mangler kærlighed. Seriøst ;)

Sprites i de originale spil var renderede (3D modellerede) sprites alligevel - dvs. ikke håndtegnede.
Alf81Alf81Skrevet 22/11-10 20:02, rettet 22/11-10 20:03 
Jeg vil nu heller ikke tillade mig at sige noget godt om grafikken i de gamle spil. Men er bare så træt af, at alle nye "2D" spil skal ligne hinanden.

EDIT:

Iøvrigt kan pre-rendering sagtens være super flot. Se bare Caves spil.
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 22/11-10 20:05, rettet 22/11-10 20:06 
Ok - fair nok. Jeg syntes bare det ser så flot og gennemført ud som man kunne forvente på Wii og samtidig være tro imod de gamle spil's "look" :)
KTCKTCSkrevet 22/11-10 20:35, rettet 22/11-10 20:37 
Beano>
Måske fordi at kameraet så kan zoome ind og ud uden at figurerne ser pixelerede ud og for at give mulighed for bedre og flere animationer?
Jeg tror ikke det kunne beskrives meget bedre, hvorfor 3D er den dovne grafikers foretrukne udtryksform. Kameraer i spil er noget fanden har skabt på en søndag, og desuden kan det sagtens lade sig gøre at lave sprites i forskellige opløsninger. Vi er også stadig nogen, der synes pixels er smukke og græder hver gang de forklædes i leverpostejsfiltre. Animationer kan være yderst smukke i 2D og jeg står nok ikke alene i at mene, at de har potentiale for at have en charme, som ikke findes i 3D-land. Bare fordi det er lettere og hurtigere at smide en model og animation sammen i 3D, betyder det jo ikke at man så bruger krudtet på at kæle for detaljerne.
Specielt de nævnte 2D->3D spil i denne tråd, er faktisk ikke ret detaljerede og pæne, og nutidens hardware har jo for alvor potentiale til at lave smuk 2D. Det er bare ikke det de unge vil have, så det ender i en bjørnetjeneste - men omvendt tror de unge jo også at det er en god ting i dag...
Jeg tror desværre bare man skal hoppe i retroland og drømme om en verden, hvor der ikke er dimensions-krimination.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 22/11-10 21:35, rettet 22/11-10 21:37 
KTC>
Jeg tror desværre bare man skal hoppe i retroland og drømme om en verden, hvor der ikke er dimensions-krimination.

Omvendt kunne man så sige at spillet nu "dimensions-kriminaliseres" bare fordi der ikke anvendes tegnede 2D sprites :D
En underlig firkantet holdning at afvise 3D som inferiørt og for "den dovne grafiker" frem for at vurdere resultatet.

Jeg kan sagtens give medhold i at NSMB sandsynligvis ville have været pænere med sprites, kan bare ikke se det i dette tilfælde da det er flot og repektfuld lavet når man kigger på de gamle spil der som sagt heller ikke havde tegnede sprites.


KTC>
Vi er også stadig nogen, der synes pixels er smukke og græder hver gang de forklædes i leverpostejsfiltre

Og det gør jeg ikke? :P

Jeg græmmes faktisk også når jeg ser gamle spil plandres ind i underlige filtre a.k.a. Styhn-sprites (eller for den sags skyld gentegner sprites grimt), men jeg ser heller ikke noget kætterisk i at man bruger ny teknologi i nye spil hvis resultatet er godt :)
Alf81Alf81Skrevet 22/11-10 21:36 
KTC>
Jeg tror ikke det kunne beskrives meget bedre, hvorfor 3D er den dovne grafikers foretrukne udtryksform. Kameraer i spil er noget fanden har skabt på en søndag, og desuden kan det sagtens lade sig gøre at lave sprites i forskellige opløsninger. Vi er også stadig nogen, der synes pixels er smukke og græder hver gang de forklædes i leverpostejsfiltre. Animationer kan være yderst smukke i 2D og jeg står nok ikke alene i at mene, at de har potentiale for at have en charme, som ikke findes i 3D-land. Bare fordi det er lettere og hurtigere at smide en model og animation sammen i 3D, betyder det jo ikke at man så bruger krudtet på at kæle for detaljerne.
Specielt de nævnte 2D->3D spil i denne tråd, er faktisk ikke ret detaljerede og pæne, og nutidens hardware har jo for alvor potentiale til at lave smuk 2D. Det er bare ikke det de unge vil have, så det ender i en bjørnetjeneste - men omvendt tror de unge jo også at det er en god ting i dag...
Jeg tror desværre bare man skal hoppe i retroland og drømme om en verden, hvor der ikke er dimensions-krimination.


Word, så meget :)

Måske en helt anden diskussion, men har ofte tænkt over, om det ikke bare er os der har været med fra "starten", der meget nemt lader sig imponere af 3D grafik, og forbinder 2D og sprites med gamle dage? For folk der er vokset op med "flot" 3D, vil vel anse 2D sprites som et stilistisk valg og altså hverken nogen frem/tilbagegang? Bare strøtanker :)
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 22/11-10 21:42 
Alf81>
Måske en helt anden diskussion, men har ofte tænkt over, om det ikke bare er os der har været med fra "starten", der meget nemt lader sig imponere af 3D grafik, og forbinder 2D og sprites med gamle dage?

Er det ikke en selvmodsigelse?

Har du ikke været med fra starten (du skriver "os") men du lyder ikke specielt imponeret over 3D grafik? :)
WehnerWehnerSkrevet 22/11-10 21:46 
En årgang 81? Naah :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 22/11-10 21:51 
'81?.. der var jeg jo alders-prez i grillbaren ;)
Alf81Alf81Skrevet 22/11-10 21:59 
Jeg kan sagtens blive betaget af 3D og hvad det kan.

Men må da indrømme, at alt hvad der minder om pre-8bit og Gauntlet ikke bliver taget seriøst i min verden, da jeg nok er aaalt for ung :)
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/11-10 00:07, rettet 23/11-10 00:22 
Alf81>
Dovenskab

^^^
Det

Smukt 2D kræver knofedt, og det er der bare næsten ikke nogen udviklere, der har udholdenheden til. Det ville ikke være noget problem at fylde en Blu-Ray disk til randen med ultra high rez sprites, men ingen orker det. Det er trist :/
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 23/11-10 00:26 
Hehe god læsning :-)

Jeg kan sige jeg er 77'er og har siden tidernes morgen været syg med computerspil.

Men jeg har haft en sjov rutchetur sådan rent grafik mæssigt. Til at starte med elskede man jo bare alt der havde flot 2d grafik (Meget af det holder stadig idag, men der er også noget der ikke gør). Da 3d (PS1) kom på banen var jeg helt blæst væk over hvor flot det så ud.......! Man viste jo ikke bedre ;-) Idag efter jeg begyndte at samle på konsol spil er jeg fuldstændig overbevist om at 2d er så meget bedre end 3d da jeg virkelig synes at det har visse problemer, men er selvfølgelig klar over at der er visse 3d spil som formår at gå "the distance", men der er langt imellem! Idag er 2d mit fortrukne element i spil helt uden tvivl. Bare så ærgeligt at ingen spil firmaer tør lave det, eller gider rigtigt at bruge tid på det, men det er klart at penge og mainstreamfaktoren har en meget stor indsigelse på den slags.
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 23/11-10 07:21 
Man kan ikke bare stille det op som 3d mod 2d. Det kommer alt sammen an på hvordan det bliver lavet og hvem der laver det.
For The Love Of The Game
RitesRitesSkrevet 23/11-10 08:25 
Jeg syntes også at 2D kan være virkelig flot, men var Donkey Kong Country i sin tid, ikke et af de første 2D spil baseret på 3D modellering?

Så er det i denne sammenhæng (i modsætning til f.eks. NSMB) ikke mere tro mod originalen at gå 3D-linjen helt ud?
» a winner is you «
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-10 08:27, rettet 23/11-10 08:28 
Alf81>
Måske en helt anden diskussion, men har ofte tænkt over, om det ikke bare er os der har været med fra "starten", der meget nemt lader sig imponere af 3D grafik, og forbinder 2D og sprites med gamle dage? For folk der er vokset op med "flot" 3D, vil vel anse 2D sprites som et stilistisk valg og altså hverken nogen frem/tilbagegang? Bare strøtanker :)

Jeg forstår ikke helt? Jeg har snakket meget retro 2D-grafik med unge snothvalpe da jeg arbejdede i GamesTop og ingen af dem har nogensinde kunne se det flotte i det. Jeg synes netop kun det er os der er vokset op med det der virkelig kan værdsætte hvor imponerende og smukt det er. 3D virker som noget der er kommet for at blive og alt der bare minder om 2D sprites er "grimt og tegnefilmsagtigt" :(

Jeg kan huske da Odin Sphere udkom at jeg insisterede på at det skulle på PS2 standeren så det kunne få noget opmærksomhed. Alle afviste spillet kun fordi det var 2D og jeg mener aldrig vi solgte et eneste. Fuldstændig samme historie da BlazBlue udkom og jeg smed det på 360'eren...
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/11-10 08:28 
Konsolkongen>
Jeg er enig med Charter. Det samme gælder bla. også for New Super Mario Brothers. Spillene ser bare billige og halvgrimme ud :/

Yeah. 3D-polygoner Kan da være utroligt flot, i hvert fad i denne generation, men den indsats spil som DKCR og NSMBW lægger for dagen ser virkelig discount-agtigt ud, er det så ikke lettere at lave HD 2D sprites og få mange flere detaljer i grafikken?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 23/11-10 08:33 
Rites>
Jeg syntes også at 2D kan være virkelig flot, men var Donkey Kong Country i sin tid, ikke et af de første 2D spil baseret på 3D modellering?

Så er det i denne sammenhæng (i modsætning til f.eks. NSMB) ikke mere tro mod originalen at gå 3D-linjen helt ud?

Jo, hvis de havde gjort det ordenligt, men jeg synes det er pinligt at et 16 år gammelt SNES-spil har flottere 3D med flere detaljer end et helt nyt "state of the art"-spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 23/11-10 08:35 
Sumez>

Jo, hvis de havde gjort det ordenligt, men jeg synes det er pinligt at et 16 år gammelt SNES-spil har flottere 3D med flere detaljer end et helt nyt

Er ikke helt enig i, om det er grimmere. Men forstår godt hvad du mener.
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 23/11-10 08:44, rettet 23/11-10 08:44 
Rent teknisk synes jeg også DKCR klarer det overraskende godt, og spillet er som sådan pænt nok, men man kan primært spotte ændringerne i figurdesignet der er forsimplet meget for at holde polygontallet lavt og animationerne simple - det minder mig om Cartoon Network-tegnestil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 23/11-10 08:47 
Jeg syntes nu de har fanget DK meget godt og der er langt mere dybde i banerne. Tror bare aldrig jeg vil give dig ret i at de gamle var pænere :)

Men der lå uden tvivl meget mere arbejde i dem.
» a winner is you «
BeanoBeanoSkrevet 23/11-10 08:47 
Rites>
Så er det i denne sammenhæng (i modsætning til f.eks. NSMB) ikke mere tro mod originalen at gå 3D-linjen helt ud?

Præcist min pointe.


Sumez>
Jo, hvis de havde gjort det ordenligt, men jeg synes det er pinligt at et 16 år gammelt SNES-spil har flottere 3D med flere detaljer end et helt nyt "state of the art"-spil.

Dine minder om de gamle spil er vist noget rosenrøde. Jeg syntes ikke de holder særligt godt (grafisk) netop pga. de 3D modelerede sprites der er gnidrede.

Just in... Gamespot: 8.5

http://www.gamespot.com/wii/adventure/donkeykongcountryreturns/review.html
SumezSumezSkrevet 23/11-10 09:05, rettet 23/11-10 09:06 
Jeg tænker ikke så meget på slutresultatet, men den indsats der er lagt i 3D-modelleringen i de gamle spil. Læs evt. også mit forrige indlæg..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 23/11-10 09:41, rettet 23/11-10 10:02 
Det er bestemt ikke fordi jeg ikke bryder mig om 3D, men som så meget andet skal det bruges i den korrekte sammenhæng, og ikke fordi det er populært, og 2D ikke er det.
I de senere år har jeg kigget på en del retro 2D-titler, og det skræmmer mig faktisk hvor meget pixelpis, jeg har set imellem. Specielt framerate er noget, jeg slet ikke husker som værende et problem, men tydeligvis har været det i mange spil alligevel.

Når alt kommer til alt, har 2D på mange måder haft de samme problemer som 3D at kæmpe med:

- Udetaljeret eller ligefrem grim grafik. 2D: Grimme sprites, 3D: Grimme modeller og teksturer
- Dårlig framerate
- Charmeforladte farver og animationer

Ligesom Alf81, har jeg også svært ved at se noget smukt i f.eks. Atari-konsollerne, så her er det mere eller mindre bare gameplay, det kommer an på - og det kan jo også være godt nok.

Det vigtigste ved 2D er dog, at man kan respektere og sætte pris på hver enkelt frame i spritens animation, og ved at der er taget stilling til placeringen af stort set alle pixels.
I 3D kan du mere eller mindre lave din model, lave nogle få "keyframes", hvorefter maskinen selv fylder de mellemliggende frames ind. Det er sgu' da dovent...

Men lige for at komme tilbage til sagen, så er der jo ikke nogen teknisk undskyldning for ikke at lave smuk 2D grafik i dag. Problemet er bare, at udviklerne vælger at lave 3D grafik eller 2.5D (hvor man så i det mindste slipper for at kæmpe med kameraet). Dette gør de i spiltyper, som fungerede super godt i 2D, men som oftest mister gnisten og charmen ved at blive most ind i polygoner og teksturer, der så krydres med autogenererede animationer.

Der er da aldrig nogen, som ville foreslå at lave en First Person Shooter i 2D i dag, så hvorfor skal 3D behandles som det forkælede barn?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RitesRitesSkrevet 23/11-10 09:59 
Jeg har lige set en YouTube video ang. den nye Super Mario All-Stars udgivelse til Wii. I en af kommentarerne, er der en der brokker sig og siger de sgu burde lave det i 3D.

Her går jeg så ud fra, at vi alle kan blive enige om at være uenige ;)
» a winner is you «
BeanoBeanoSkrevet 23/11-10 10:00, rettet 23/11-10 10:01 
Jow deeeeeet :)

Har du link til videoen?

(har brug for et billigt grin)
SumezSumezSkrevet 23/11-10 10:02 
YouTube-kommentarer er altid enormt saglige.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 23/11-10 10:09 


they need to make 3d
» a winner is you «
BeanoBeanoSkrevet 23/11-10 10:20 
Ok på den måde - misfortod og troede det var fyren i videoen der havde holdningen og ikke en tilfældig bruger's kommentar :)
KalicolaKalicolaSkrevet 23/11-10 10:28 
Hvorfor har han fået 4.227 views?
For The Love Of The Game
Alf81Alf81Skrevet 23/11-10 10:30, rettet 23/11-10 10:31 
Rites>
Jeg syntes også at 2D kan være virkelig flot, men var Donkey Kong Country i sin tid, ikke et af de første 2D spil baseret på 3D modellering?

Så er det i denne sammenhæng (i modsætning til f.eks. NSMB) ikke mere tro mod originalen at gå 3D-linjen helt ud?

Meningen med grafikken i DKC spillene til SFC/SNES var vel at imponere og har nok på daværende tidspunkt været tidskrævende? Og hvis man tager det med i mente, burde det nye vel netop gøre brug af noget andet end stadard polygonballade?

Altså, for at følge op med den form for argumentation.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 23/11-10 10:31 
Kalicola>
Hvorfor har han fået 4.227 views?

Det er da en vildt interessant video? :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 23/11-10 10:36 
Alf81>
Meningen med grafikken i DKC spillene til SFC/SNES var vel at imponere og har nok på daværende tidspunkt været tidskrævende? Og hvis man tager det med i mente, burde det nye vel netop gøre brug af noget andet end stadard polygonballade?

Hvorfor dog det?

Det er vigtigere at gå efter en bestemt stil og kvalitet (uanset om det er tegnede sprites eller ej) fremfor at vurdere det på hvor lang tid der er brugt på det.
BeanoBeanoSkrevet 23/11-10 10:37 
Sumez>
Det er da en vildt interessant video? :!

Ja, jeg blev meget klogere: man skal ikke altid spørge efter links til tilfældige Youtube videoer.
Alf81Alf81Skrevet 23/11-10 10:53 
Beano>
Det er vigtigere at gå efter en bestemt stil og kvalitet (uanset om det er tegnede sprites eller ej) fremfor at vurdere det på hvor lang tid der er brugt på det.

Ja, helt enig.

Med tidskrævende hentyder jeg selvfølgelig til det arbejde der er lagt i produktet. Måske jeg burde have formuleret mig anderledes. Jeg husker mange Nintendomennesker havde det the-future-is-now-agtigt da det første DKC udkom, netop pga grafikken. Det sammen kan vel næppe siges om det nye? Og igen, så var det for at bruge samme argumentationsform som Rites.
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/11-10 11:00, rettet 23/11-10 12:53 
Konsolkongen>
3D virker som noget der er kommet for at blive og alt der bare minder om 2D sprites er "grimt og tegnefilmsagtigt" :(

Da jeg var en lille snothvalp og så, hvordan 2D'en bare blev vildere og vildere for hver generation af konsoller, drømte jeg om den dag, hvor man kunne få spil, som var "real-time tegnefilm". Det ville i mine øjne være det ultimative. Men så blev 3D pludselig massivt markedsført som det vildeste vilde, og jeg hoppede selv med på vognen.

2D'en blev bare, af en eller anden grund, glemt af alle. Lidt som folk, der aldrig har smagt andet end hinbær, hvorefter der kommer jordbær på markedet, og så vil folk KUN have jordbær. Og de vil stadigvæk kun have jordbær, på trods af at hinbær også kan smage sindsygt godt... hvis bare nogen gider bruge tid på at dyrke dem ordentligt.

Jeg har stadigvæk ikke set et spil med 2D-grafik, som opfylder min gamle drengedrøm om "real-time tegnefilm". BlazBlue lugter lidt af det, men der er et stykke vej endnu :/
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 23/11-10 12:02, rettet 23/11-10 12:02 
Killer Bean 2>
2D'en blev bare, af en eller anden grund, glemt af alle. Lidt som folk, der aldrig har smagt andet end hinbær, hvorefter der kommer jordbær på markedet, og så vil folk KUN have jordbær. Og de vil stadigvæk kun have jordbær, på trods af at hinbær også kan smage sindsygt godt... hvis bare nogen gider bruge tid på at dyrke dem ordentligt.

Noget er det klogeste jeg længe har læst på P:R ;-)

Den bedste 2d grafik ligger sig imellem 1988-1999 sådan cirkus :D Men selvfølgelig med visse få undtagelser :D
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 23/11-10 12:18 
Noget af det bedste 2D jeg har set i nyere tid er dog "A boy and his Blob". Særdeles anbefalelsesværdigt. Jeg blev helt blød inden i, fordi det netop mindede mig om barndommens spilglæde.

Link...
The medium is the message.
RitesRitesSkrevet 23/11-10 12:20 
Jeg kan huske da jeg så det første Prince of Persia i 3D (ikke Sands of Time) og tænkte "det her er forhåbentligt ikke fremtiden" :P

Når man tænker på hvor grimt det var i sine unge dage, er det lidt utroligt det hang så meget ved.
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 23/11-10 12:39 
Ja, helt indtil den nuværende generation har jeg faktisk ikke forstået "massernes" smag for 3D over 2D (og her snakker vi selvfølgelig stadig primært spil der kan lade sig gøre med 2D-grafik, men den generelle afvigelse fra 2D-gameplay er selvfølgelig et relateret element). Især på PS1, som producerer noget af det grimmeste 3D-grafik jeg har set, kan jeg stadig ikke forstå at folk altid afskrev de langt flottere 2D-spil (Symphony of the Nights) til fordel for afsindigt grimme 3D-spil, hvor man i de værste (omend stadig populære) tilfælde slet ikke kan se hvad figurerne skulle forestille.

Men det har jeg jo argumenteret for så mange gange før her på P:R, og synes sjovt nok at jeg ellers plejer at stå relativt alene med den holdning herinde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
84 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig