X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Need for Speed: Hot Pursuit


Svar
BeanoBeanoSkrevet 26/10-10 11:00, rettet 26/10-10 13:12 
Vist på tide med en tråd om dette lovende spil.

EA har pisset godt og grundigt på NFS franchisen de sidste mange år, men med det nye spil, som har Criterion Games (Burnout serien) bag rattet, er det forhåbentligt en tendens der snart brydes. Jeg ser ihvertfald meget frem til det da jeg er vild med Burnout spillene (specielt Takedown og Paradise) og NFS:HP ligner en uofficiel opfølger... Se hele indlægget
129 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
Le RoofLe RoofSkrevet 12/03-21 19:06 
Ups. Den detalje overså jeg tydeligvis :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
JmogJmogSkrevet 13/03-21 01:07 
Meget apropos, så er fps boost (dvs 60fps eller 120fps) på vej til følgende spil:

Dishonoured Definitive edition, Skyrim Special Edition, Fallout 4, Fallout 76 og Prey.

Ingen dato endnu.
slk486slk486Skrevet 15/03-21 09:01 
Ja, den kostede 1400,- hos elgiganten lige efter launch.
j/k
ExceptionExceptionSkrevet 15/03-21 21:12 
Dishonoured Definitive edition, Skyrim Special Edition, Fallout 4, Fallout 76 og Prey.

FO4 Ja tak.
tastasSkrevet 15/03-21 23:32 
Exception>
Jeg troede det var omkring 1000Kr :O

Skal du have 1TB proprietær SSD lagerplads til din Series S/X, så skal du hoste op med ca. 1.800 kr. de fleste steder. Har du set det billigere, så vil jeg da gerne vide hvor. :)

Jeg har bare en ekstern ssd til. Har ikke haft problemer med pladsen i forhold til til de spil jeg har installeret. Jeg var positiv overrasket over at nogle optimized series s/x spil ikke kræver intern lager. Fx. Halo MCC .

Siger du, at du kan afvikle Series S spil på din eksterne SSD? Features som "Quickresume mv." ryger da også fløjten mig bekendt, medmindre du tilslutter Seagates proprietære SSD drev?

Har Sony overhovedet åbnet op for SSD udvidelsen i firmware?

Det skal jeg ikke kunne sige, samtalen går på Xbox Series S. :)

Yes. Det virker fx med Halo MCC. Også quick resume.
Intern loader sikkert hurtigere, men det går stadig hurtigt med ekstern SSD. Om det tager 10 eller 13 sec gør mig ikke den store forskel når man kommer direkte ind i spillet hvor man slap det.
Lyder det som en helt røver, må jeg jo optage en YouTube video 🤣
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-21 23:52, rettet 15/03-21 23:52 
Er der nogen Series X!S version af Halo MCC? Hvis det blot et One-spil giver det fin mening at det kan afvikles fra ekstern.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 16/03-21 00:18 
Jmog>
Meget apropos, så er fps boost (dvs 60fps eller 120fps) på vej til følgende spil:

Dishonoured Definitive edition, Skyrim Special Edition, Fallout 4, Fallout 76 og Prey.

Ingen dato endnu.

Oooog, de har fået fps boost nu. Åbenbart har de i visse tilfælde sænket opløsningen for at ramme en stabil framerate. Og framerate er “nearly 60fps”. Hvad det vil sige præcist i hvilke spil kommer der nok snart en Digital Foundry viseo om.

Link...
DunwichDunwichSkrevet 16/03-21 05:13, rettet 16/03-21 05:15 
Konsolkongen>
Er der nogen Series X!S version af Halo MCC? Hvis det blot et One-spil giver det fin mening at det kan afvikles fra ekstern.

MCC blev X/S Optimized for noget tid siden.

Som jeg har forstået det, så kan alle spil, og også X/S Optimized spil, køre fra et ekstern ikke-SSD drev. Men X/S Optimized spil gør tilgengæld brug af SSD til hurtigere loadetider osv, hvorfor SSD vil være at foretrække til optimerede titler.

Måske køber jeg den officielle Seagate Xbox Series X/S SSD expansion engang, men jeg har stadig lidt over 40 GB fri på min Series S, efter jeg har installeret alle de spil jeg spiller, så det haster ikke med at få mere plads pt.
slk486slk486Skrevet 16/03-21 08:06, rettet 16/03-21 08:06 
Hvis man installerer X!S Optimized spil på en ekstern skal de kopieres til den interne før de kan spilles.
j/k
tastasSkrevet 16/03-21 09:16, rettet 16/03-21 09:19 
Jeg har lavet en YouTube video nu hvor i kan se, at fx Halo MCC er på min ekstern SSD og virker med quick resume. Jeg viser også i settings i Halo MCC at der er FOV slider. Det er der mig bekendt kun i den optimized udgave.

Nu fik jeg ikke lige det med på filmen, men under min eksterne SSD kan man jo filtrere efter at få vist de spil man har på den som er optimized til s/x, her så jeg også at Ori 2 også kan afvikles fra ekstern SSD og ikke kun intern SSD.

Edit: når jeg skriver ekstern SSD mener jeg en ekstern SSD koblet til med USB.

Jeg havde 4 optimized spil på min ekstern ssd, men kan kun lige huske 3 af dem nu, men det var Halo MCC, Ori 2 og Sea of Thieves.

Ganske givet at dette kun bliver tilfældet med spil som de optimere fra last gen. Jeg forventer ikke at nogle current gen only spil vil kunne afvikles fra andet end den interne.

Halo MCC ekstern ssd
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-21 09:29 
At det er optimized betyder vel heller ikke at det er en native Series X!S app.
Det lyder meget som de patches der er kommet til Days Gone, Ghost of Thushima, God of War og Jedi Fallen Order: EA på PS5. De kan også allesammen afvikles fra ekstern harddisk/SSD.
Spiller nu: Phantasy Star IV
tastasSkrevet 16/03-21 09:48, rettet 16/03-21 09:55 
Det er rigtig at nogle spil er patched. Jeg har fx. Overwatch og Jedi fallen order.
De er ikke angivet som optimized spil.

Men for fx. Halo MCC og Ori er der tale om en optimization. De får også påtrykt sådan et Logo S!X på deres ikoner hvis man fx. Søger dem frem i gamepass (lige som andre der er optimized). QDe er forøvrigt også inkluderet i de kategorier som viser de spil der er optimeret til de nye konsoller.

Det gør spil ikke hvis de kun er patched som fx. Overwatch eller Jedi Fallen order.
Spørg mig ikke præcist om hvor grænsen går for at det tæller med som det ene eller det andet, men der i hvert fald en forskel.

Tyder på, at de patched spil mest blot unlocker framerate eller ændre opløsning, mens de optimeret får pillet ved flere ting (hvilket jo også giver god mening hvis de bliver optimeret til nye hardware).

Hvis jeg fx. På mine spil også filtrere på kun at få vist X!S spil så dukker Halo, Ori osv op. Men ikke overwatch, Jedi Fallen order eller andre spil der kun er 'patched'.

Edit: De skulle også gerne få deres egen app, man ser det jo bare ikke som bruger da smart delivery downloader den app som passer til ens platform.
Jeg var faktisk interesseret i det da jeg fik min series s, for jeg troede at Halo MCC skulle være på intern og så ville jeg hellere blot har haft normal Xbox one udgave på en ekstern for at spare plads. Men den hentede altså X!S udgaven så jeg fik tilføjet de forbedringer som der er der ii, fx FOV slider.
Der jeg opdagede at nogle spil kunne afspilles fra eksterne SSD og begyndte at søge lidt på det Google og flytte rundt på mine spil for at se hvilken der kunne og hvilke der ikke kan. Konstaterede at fx. Gears 5 og gears tactic kræver intern
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-21 09:55, rettet 16/03-21 09:55 
Rigtige Series X!S apps skal afvikles fra intern SSD og optræder ikke som optimized titler i listen vel?
Spiller nu: Phantasy Star IV
tastasSkrevet 16/03-21 10:04 
Kan jeg godt lige tjekke, men hvad mener du præcist med "rigtige apps" (Ved ikke om du kan nævne nogle specifik, så kigger jeg gerne).

Det kan være spille godt kan udnytte fordel af andre hardware features på de nye konsoller, uden bruger de features som der er bundet til lagret (Kan ikke huske hvad MS kalder det - Velocity et eller andet).
Men det kommer jo nok primært til at være spil som er løftet fra Last gen til current gen, så bliver jo også begrænset med tiden...
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-21 10:07, rettet 16/03-21 10:10 
Ja der findes jo ikke ret mange spil til maskinen, tror kun det er multiplatform-spil, men COD Cold War og Ass Creed Valhalla, findes i hvert fald som rigtige Series X!S apps.
Spiller nu: Phantasy Star IV
tastasSkrevet 16/03-21 10:46 
Yes, det er svært, mange er jo multiplatform eller crossgen udviklet også :)

På Xbox.com har de faktisk liste over det de kalder optimeret titler, sådan lige scroll ned over, virker den meget som den jeg kan tilgå i Xbox store.

Lidt beskrivelse derfra, så jo har lidt marketing spin på, men jeg tror essensen er, at der skal lidt mere til, en patch for at få stemplet "optimeret". Der er det også nævnt at de spil som er optimeret for "på tryk X!S" ikonet. SOm fx. Ori, Halo MCC, Sea of Thieves men ikke de patchede spil som fx. Overwatch eller Jedi Fallen Order.

Spil med Optimeret til Xbox Series X!S-ikonet vil have suveræne indlæsningstider, forbedret grafik og mere stabile framerates på op til 120 FPS. Disse omfatter nye titler, der er ! udviklet med Xbox Series X!S-udviklingsmiljøet, samt tidligere titler, der er blevet genudviklet specifikt til Xbox Series X!S.

Link til listen er nedenfor. Her kan du se, at Valhalla på liste over "optimeret spil" også, sammen med de allerede mange tidligere nævnt.

Jeg tænker, at de sikkert kan optimere spil på mange måder - Gears 5 fx. kræver jo at skulle være på intern lager (( Destiny 2 gør også samme), selvom det er et spil som også var på Xbox One. Så der benytter de jo så åbenbart nogle af de ting som specifikt kræver interne lager.

Jeg tænker Halo MCC har givetvist ikke haft behov for ekstreme loading tider, og kunne fortsat godt kører via ekstern USB HDD (klart en SSD jo der giver mere end en standard HDD), men fortsat godt kan bruge andre af de hardware optimeringer som er på X!S. Ligeså åbenbart med Ori og Sea of Thieves.

Jeg kunne også godt forestille mig, at optimeringerne der er lavet på Gears 5 har været svære at lave end det de er gjort ved Halo MCC, så qua det spil har der sikkert været meget mere overhead der til at den kunne afspilles på langsommere HDD's end det de forsøgte at opnå med Gears 5, som jo ligner et nextgen spil på mange måder (Det samme kan nok næppe siges om Halo 3 i MCC :) ).

Optimeret spil til X!S
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
slk486slk486Skrevet 16/03-21 11:30, rettet 16/03-21 11:44 
Smart delivery er super smart, men det er enormt forvirrende når man bare gerne vil se, hvad der er optimized, enhanced og simpel back compat :D

Det er nok ikke et spørgsmål om hvorvidt en titel kunne køre med langsommere storage, men et spørgsmål om hvilken target platform (og dermed API subset) de er compiled til. Er de kompileret til X!S, med fuld undestøttelse af hardware, så skal de ligge på den interne disk. Også selvom de teknisk set stadig følger et klassisk load mønster.

Mange af de enhanced titler gør bare brug af ulåst framerate og resolution, istedet for at være modelleret efter Xbox One X, så de kan køre i højere opløsning med højere framerate, men de kører stadig i back compat mode. Her ser det ud til der er flere muligheder for at skubbe de gamle API'er end på PS4/5.

Enhanced eller optimized. Gad vide om de selv er forvirrede over begreberne? :D
j/k
JmogJmogSkrevet 16/03-21 15:56 
The Medium og det der flyvespil hvor man styrer en fugl kan bruges til at teste hvor et “rent” Series spil kan afvikles. De spil findes ikke til den tidligere generation.
ExceptionExceptionSkrevet 16/03-21 20:46, rettet 16/03-21 20:47 
Jeg har lavet en YouTube video nu hvor i kan se, at fx Halo MCC er på min ekstern SSD og virker med quick resume. Jeg viser også i settings i Halo MCC at der er FOV slider. Det er der mig bekendt kun i den optimized udgave.

Mange tak for at vise dette. :)

Jeg var nemlig også i tvivl, da jeg havde læst følgende "Hvis man installerer X!S Optimized spil på en ekstern skal de kopieres til den interne før de kan spilles."

Tabel i starten af artiklen viser ovenstående, men video fra "tas" modsiger dette.
https://www.windowscentral.com/xbox-series-x-s-storage-guide

Link...
slk486slk486Skrevet 17/03-21 07:38 
Jeg kan ikke se at det viser andet, end at de har åbnet nogle options for platform > Xbox One X, men at spillet er den samme pakke som til Xbox One. FOV slidereren var tidligere tilgængelig på Xbox One også, men gav issues med framerate visse steder (svjh). Det er ikke anderledes end at åbne for 120fps, eller den specielle 4k/60 mode, som en del spil har fået til back compat både på XSX og PS5.
j/k
tastasSkrevet 17/03-21 12:01, rettet 17/03-21 12:04 
Hele humlen for mig var jo også blot at vise, at selvom nogle spil har fået mærket, og er klassificeret som X/S optimeret, vil nogle af dem godt kunne afvikles fra Eksterne lagringsenheder.

Som snakken viser, syntes jeg da det er er væsentlig information, for det virker da til, at den generelle opfattelse er, at hvis det er markeret som "X/S Optimeret" skal de være på Intern, og det er jo så ikke tilfældet med alle titler der har fået dette mærke.
Og for Series S brugere kan det nok gøre en ret stor forskel. Halo MCC fylder vel omkring 120gb (give or take) i full install, så at opdage, at den (og andre titler) kan flyttes til et ekstern lager er jo dejligt. Halo udgør jo full install omkring 1/3 af en Series S intern lager :)

Så kan man jo tage en diskussion af, hvad der burde skulle til, for at en titel får det mærke, og om nogle af de optimeringer der er lavet på fx. Halo MCC, Sea of Thieves eller Ori blot er noget som bliver klaret med patches på andre titler som ikke har prædikatet. Det har jeg ikke helt indsigt i, men stoler da på, at hvis de får mærket, er det fordi de tuner noget inde bagved (Kender ikke tech jargon for det).

Så ja, var mest som service info, at hvis man har pladsproblemer, kunne det være man skulle tjekke om nogle af de spil man forventede skulle være på intern lager måske kunne afvikles på ekstern i stedet.

Der er jo også andre ændringer i Halo MCC ud over FOV slideren. Det var bare en hurtigt måde jeg tænkte jeg kunne vise at det var X/S versionen jeg afviklede, så folk ikke bare troede det var en tidligere version af Halo jeg havde liggende på en ekstern hdd og bare afviklede den.
For FOV Slideren er vel ikke tilgængelig længere i den version af Halo MCC som man afvikler på Xbox One/X?

(Men ja, mange af ændringer i Halo MCC virker til, blot at være et direkte resultat af, at man har krafitgere hardware tilgængelig, og bare kan skyde slider på FPS og grafik højere op :) )

Ændringer i Halo MCC Series X/S udgave i forhold til One/One X
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
slk486slk486Skrevet 17/03-21 12:35, rettet 17/03-21 12:37 
Hele humlen for mig var jo også blot at vise, at selvom nogle spil har fået mærket, og er klassificeret som X/S optimeret, vil nogle af dem godt kunne afvikles fra Eksterne lagringsenheder.

Ok :)

Det er også mærkeligt det virker som om de ikke engang selv har styr på hvad der er hvad.

Heldigvis ved Xbox'en i det mindste selv hvor den vil have titlerne og brokker sig, hvis man lægger dem et sted, hvor de ikke kan afvikles fra :D
j/k
ExceptionExceptionSkrevet 17/03-21 12:45 
Som snakken viser, syntes jeg da det er er væsentlig information, for det virker da til, at den generelle opfattelse er, at hvis det er markeret som "X/S Optimeret" skal de være på Intern, og det er jo så ikke tilfældet med alle titler der har fået dette mærke.

Helt enig, deraf også linket i min svarpost.

Igen, fedt at du har testet dette, da jeg nok aldrig selv ville downloade f.eks. Halo Collection til ekstern SSD (da man jo ikke regner med at det vil virke jf. Microsofts egne udtalelser) :)

Jeg kan ikke se at det viser andet, end at de har åbnet nogle options for platform...

Se ovenstående. ;)
slk486slk486Skrevet 17/03-21 14:32, rettet 17/03-21 14:34 
Du kan bare sætte den til at downloade atuomatisk til ekstern, så tilbyder den at installere internt istedet, hvis der er behov for det ;)

Det bedste ville være samme løsning som på PS5, hvor man kan bede den om at installere PS4 titler på ekstern.
j/k
ExceptionExceptionSkrevet 17/03-21 15:13 
Du kan bare sætte den til at downloade atuomatisk til ekstern, så tilbyder den at installere internt istedet, hvis der er behov for det ;)

Det kan man nemlig, det var bare ikke det der var tvivl om. Hele humlen gik på at selvom Microsoft siger at X/S optimerede spil skal afvikles fra intern lager, så har "tas" bevist at det ikke altid er tilfældet.

Så det handler ikke kun om nogle "options" de har åbnet for fra Xbox One X versionen...

Som det også pointeres, så er dette super fedt, ja faktisk lidt af en gamechanger at vide som Series S ejer, da intern lager som bekendt er noget småt.

Så ja, var mest som service info, at hvis man har pladsproblemer, kunne det være man skulle tjekke om nogle af de spil man forventede skulle være på intern lager måske kunne afvikles på ekstern i stedet.

Blot et interesse spørgsmål, tester du selv med alle dine X/S optimerede titler, eller findes der f.eks. Reddit fora mv. hvor folk deler deres erfaringer med forskelige spil? Det kunne jo være belejligt såfremt at der fandtes en liste. :)
slk486slk486Skrevet 17/03-21 16:00, rettet 17/03-21 16:07 
Så det handler ikke kun om nogle "options" de har åbnet for fra Xbox One X versionen...

Jeg ser stadig ikke noget, der viser at det ikke er tilfældet. Helt tilbage i Oktober/November sidste år var der tale om at udviklere i de nyeste Xbox API'er havde mulighed for at åbne for settings specielt til X!S under back compat, og der er ikke noget i ovenstående, som ikke lader sig gøre under de rammer.

Det er da interessant at Halo MC skiller sig ud, men det er ikke bevis for noget i sig selv.

Jeg står af, så vi kan komme tilbage til trådens emne - evt. kan det fortsættes under back compat tråden :)
j/k
ExceptionExceptionSkrevet 17/03-21 16:30 
Jeg ser stadig ikke noget, der viser at det ikke er tilfældet. Helt tilbage i Oktober/November sidste år var der tale om at udviklere i de nyeste Xbox API'er havde mulighed for at åbne for settings specielt til X!S under back compat, og der er ikke noget i ovenstående, som ikke lader sig gøre under de rammer.

Jeg prøver lige en gang til, denne gang med et link fra officiel kilde:
https://news.xbox.com/en-us/2020/09/24/xbox-series-x-and-xbox-series-s-custom-storage-solution-primer/
(Kilde: slut-september 2020)

Ca. i midten af artiklen er der en graf der fortæller dig (kig nu på den), at det ikke er muligt at afspille X/S optimerede titler fra ekstern (non-Seagate expansion card) SSD.

Spørgsmålet er ikke om Series X/S kan afspille nogle/bestemte X/S optimerede titler fra ekstern lager, det ved vi jo den kan, takket være "tas".

Den generelle konsensus er, at offentligheden er indforstået med at så snart der står "X/S optimeret" på titlen, så kan den KUN afvikles på intern lager/Seagate expansion card.

Kan du følge diskrepansen mellem det offentligheden får at vide/tror, og det som faktisk kan lade sig gøre på maskinen?

Er du stadig ikke med på hvad menes, så lad os bare parkere den her. :)
tastasSkrevet 17/03-21 17:40 
slk486>
Du kan bare sætte den til at downloade atuomatisk til ekstern, så tilbyder den at installere internt istedet, hvis der er behov for det ;)

Også det jeg har sat min til at gøre 👍
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
BeanoBeanoSkrevet 18/03-21 18:24 
Ikke for at agere tråd-politimand, men kan vi ikke få BC snakken over i f.eks. Xbox BC tråden? :)
129 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig