X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Optimalt billede på fladskærm (Gamecube)


Svar
BazeBazeSkrevet 08/10-10 11:47 
Hejsa, jeg fandt forleden min GC frem igen, da jeg savnede at spille visse spil.

Nok om det. Da PAL spil ikke understøtter 480p (Har komponent kablet btw) leder jeg derfor efter den næste bedste løsning til min fladskærm.

Er det noget RGB vi er ude i?

På forhånd tak.
93 emne(r).
« < 1 2

Svar
nerosnerosSkrevet 25/03-11 18:31, rettet 25/03-11 18:37 
Så må jeg hellere lige tjekke min egen sorte mini boks ;-)

Edit: og det har min heldigvis.

Så kom jeg lige til at se de der tre slots i bunden af maskinen.

Serial Port 1-2 + Hi Speed port. Hvad kan de?
Bashful Neophyte
BazeBazeSkrevet 25/03-11 19:17 
Gameboy Player

Broadband/Modem Adapter

Den sidste kan ikke bruges. Kan dog ikke huske hvilke en af dem :)
nerosnerosSkrevet 25/03-11 20:03, rettet 25/03-11 20:03 
Aha ok tak for svarene.

Jeg tror bliver nødt til at købe sådan et component kabel på et tidspunkt når pengene er til det. Der er faktisk et par spil jeg meget gerne vil igang med igen på cuben.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-11 20:11 
Husk at det skal være US eller JAP spil for at de kan køre i 480p. Og det er langt fra dem alle der understøtter det.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_GameCube_games_with_480p_and_16:9_support#M.E2.80.93R
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 25/03-11 21:00, rettet 25/03-11 21:07 
Nåh øv ja jeg gider sku ikke til at købe en US maskine :-( Så meget vil jeg det heller ikke.

Ærgeligt! Troede det var alle spil som kunne gå i 480p..
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-11 21:11 
Du behøver ikke købe en US maskine. Du skal enten bruge en freeloader eller en chip for at spille US eller JAP spil :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 25/03-11 21:17 
Hehe ok!

Man skal bare også lige huske det her så:

Important: When playing a Japanese game your memory card will be re-formatted to Japanese settings, overwriting any existing US or European settings and any game saves stored on the card. We advise keeping a separate card especially for use with Japanese games only.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-11 21:17 
Det er vidst bare hvis du modder en US maskine til at køre JAP spil med en switch. Bruger du en freeloader mener jeg ikke der er det problem. Der er i hvert fald intet problem hvis du bruger en chip.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BazeBazeSkrevet 25/03-11 21:31 
Forresten.. kan man bruge de der SD-Adapter som memory card eller er det kun forbeholdt homebrew? :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-11 21:33 
Den jeg selv byggede, ud fra nogle henvisninger jeg fandt et sted på nettet, virker kun til homebrew.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BazeBazeSkrevet 25/03-11 21:34 
Okay :)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/03-11 02:28 
Beano>
Det er flot!

Hvordan kører OSX udgaven - nogen her der har prøvet den?

Har startet op, og det er sygt flot, men mangler en wiimote til at stare spillene.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 27/03-11 00:44 
Konsolkongen>
EDIT: Shit de kabler er blevet dyre :O Jeg synes ellers de var pænt dyre for et par år siden hvor jeg måtte give 250kr for mit brugt :/

Hvad med et Gamecube RGB Scart ;-) Bare heller ikke lige så billigt som man skulle tro...Hvad sker der?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/03-11 04:26 
Huh? Et RGB Scart giver et godt billede, men kan ikke give 480p som component.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 27/03-11 10:05 
Nej sorry det ved jeg godt jeg mente bare et alternativ til composite. Jeg tænkte bare at det måske ligeså godt kunne være en løsning da ikke alle spil alligevel kan gå i 480p
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/03-11 15:09 
Det vil helt sikkert være mange gange bedre. RGB kablet findes også i uoriginalt så du burde nemt kunne finde et billigt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 27/03-11 15:17 
Ja det uoriginale er ret billigt men er det lige så godt som det originale? Der er temmelig stor pris forskel jo..

Har kikket lidt på det her:
http://cgi.ebay.com/Madrics-Gamecube-GOLD-RGB-Scart-Cable-Lead-Brand-New-/360353861168?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item53e6c38e30#ht_955wt_1141

Eller det her:
http://cgi.ebay.com/NEW-GAMECUBE-N64-SNES-SCART-RGB-AV-CABLE-LEAD-UK-/120557737265?pt=UK_VideoGames_VideoGameAccessories_VideoGameAccessories_JN&hash=item1c11cd1531#ht_524wt_907
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/03-11 15:21 
En god tommelfingerregel er at jo tykkere kablet er jo bedre skærmet plejer det at være (bedre kvalitet). Prøv at se om du ikke kan finde et der har et tykkere kabel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 27/03-11 16:24 
Ok :-)
Bashful Neophyte
Soren47Soren47Skrevet 16/08-17 21:28 
Bruger lige denne gamle tråd:

Her er en HDMI plug and play løsning som erstatter komponentkablet til en Gamecube.

Nogen der har prøvet den eller hørt godt/skidt om den? - eller kender bedre metoder.

Link...
JmogJmogSkrevet 16/08-17 21:54, rettet 16/08-17 21:54 
Husk at tjekke om du har en Gamecube med digital port. Det var en standard som kun var udbredt på displays i Japan. Kablet på dit link burde teoretisk set være en god løsning, da jeg mener det signal som D-port outputtede var DVI blot med en anden formfactor på selve stikket. Det han har lavet er reelt en D-port/HDMI adapter.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-17 22:10 
Det er ikke korrekt. Maskinen udsender digital component igennem porten. Så i det officielle component-kabel var der en DAC der lavede signalet om til analog, altså noget dit display kunne bruge.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 16/08-17 23:12 
Ahh, nu husker jeg det. Det var reelt den samme udgang? Spøjst. Var der ikke noget med at de japanske modeller havde en dedikeret digital udgang?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-17 23:33 
Jeg tror du tænker på det Japanske D-terminal-kabel som egentlig bare er en anden stiktype for et component-signal :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 17/08-17 08:11 
Ah, det må være det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-17 08:50 
Det er også pisse forvirrende når det hedder "D" :) Og for at gøre det endnu værre så ligner stikket ved første øjekast lidt VGA :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Soren47Soren47Skrevet 21/08-17 13:29 
Jeg har en digital port så dér er der ingen slinger i valsen :)

Jeg vil overveje at købe en når der også kommer lidt flere anmeldelser osv.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-17 14:42, rettet 21/08-17 14:45 
Jeg kan ikke finde en pris på hans hjemmeside, men jeg har hørt $100 plus forsendelse.
Hvis man vil spare penge kan man lave dem selv og bygge dem ind i maskinen, hvilket jeg synes er en meget mere elegant løsning end hans 3D-printede stik som har fået en del kritik da pins'ne indeni kan kortslutte hinanden.

Prisen for materialer er omkring 400kr inkl PCB'er og dele fra digikey så vidt jeg lige kunnen sjusse mig frem til. Dertil kommer sammensætningen af boards, programmering og installering. Så skulle det laves for andre, så ville evt. arbejdsløn nok gøre at prisen endte på omkring de 7-800kr :/

https://assemblergames.com/threads/gamecube-journey-wasp-fusion-and-hdmi-progress-thread.63129/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Soren47Soren47Skrevet 21/08-17 16:16 
Ah ja. Så bliver det lidt pebret :b

Der kommer nok også billigere og bedre løsninger inden for de næste par år :)
ElgenElgenSkrevet 25/08-17 17:04 
Hmmm ved ikke hvor lødigt det er, interessant er det da...

https://m.youtube.com/watch?v=wvd-73clV6E
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
GreaseballGreaseballSkrevet 06/07-21 16:11 
Sparker lige liv i en gammel tråd.

Jeg har en GameCube(PAL) som jeg gerne vil havde til at virker på min LG OLED skærm, gerne via HDMI. Har en SCART til HDMI enhed og den virker. Har også en HDMI enhed fra Pound(kan ikke huske hvorfra, tror den er fundet brugt hos NintendoPusheren) der skulle virker på SNES, N64 og GameCube. Men kan læse og se at den ikke virker med PAL GameCube. Ville gerne havde et så godt billede som muligt. Hvordan med de der HDMI enheder man kan få til GameCube som skal bruge den digitale port. Virker de med PAL maskiner?
Soren47Soren47Skrevet 06/07-21 16:43 
Jeg bruger denne på min PAL maskine:
https://gamesconnection.co.uk/products/gchd-hdmi-hd-converter-for-gamecube

Den virker rigtig fint. Hvis du har en løsning til at køre Homebrew, kan du loadre Swizz op. Med den kan du så afspille størstedelen af dine fysiske PAL gamecube i 480p, enten gemmen HDMI eller component

Jeg har ikke rigtigt testet HDMI-løsningen da mit tv ikke rigtigt kan lide standard opløsningen gennem HDMI. Så jeg bruger component - > OSSC

Bemærk du skal have en fjernbetjening for at bruge alle dens features. Det har jeg ikke gidet :D

Man kan få andre udgaver end den jeg linker til. De har bare ikke nødvendigvis alle udgange. Men kommer jo an på hvad du har brug for.
BeanoBeanoSkrevet 06/07-21 16:44 
Ja, jeg har den fra Carby og har ikke haft problemer. Fint billede!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-21 19:25 
Drop det der Pound-kabel. Det er bare den mest generiske og billigste RGB til HDMI transcoder de kunne finde og stoppe ind i et kabel.

Soren47 og Beano’s forslag burde give de bedst mulige billeder.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 07/07-21 15:39 

Ja den har hørt rigtig godt om. Jeg må se at få taget sådan en hjem, viste ikke der var en UK forhandler, tak for det.
Er der forresten kommet told på UK vare?

Konsolkongen>
Drop det der Pound-kabel. Det er bare den mest generiske og billigste RGB til HDMI transcoder de kunne finde og stoppe ind i et kabel.

Den jeg har til den originale Xbox virker fint nok. Helt sikker godt finde bedre, hvilke bliver senere ^^
Er der forresten en tråd her på PR hvor der sammenlignes kabler, kvalitet m.m fra gamle konsoller til HDMI only TV'er?
Men ja, Pound er en billig hurtig løsning.
NaieraNaieraSkrevet 07/07-21 15:58 
Greaseball>
Er der forresten kommet told på UK vare?

Ja, de er jo ikke længere med i EU. Hvis ikke du betaler moms og eventuel told ved checkout, som man gør hos f.eks. Amazon, så skal du betale moms, eventuel told og dummebøde (165,-) ved ankomst til Danmark.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 07/07-21 16:00 
Fy for! Måske jeg kan få en dansk ven der bor i England til at tage det med næste gang han kommer til Danmark.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/07-21 16:26 
Greaseball>
Den jeg har til den originale Xbox virker fint nok. Helt sikker godt finde bedre, hvilke bliver senere ^^
Er der forresten en tråd her på PR hvor der sammenlignes kabler, kvalitet m.m fra gamle konsoller til HDMI only TV'er?
Men ja, Pound er en billig hurtig løsning.

Foruden de foreslåede til GameCube som er en ren digital løsning er alle de andre noget billigt analog til digital-bras som Pound-kablerne.

Det er meget smartere at investere i en OSSC og få et godt billede på den måde.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 07/07-21 16:34 
OSSC. Lyder dyrt. Spørg til side. Hvad er det for en løsning?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/07-21 16:50 
Jeg tror ikke jeg forstår spørgsmålet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/07-21 17:37 
Jeg ville også vælge en OSSC over en GC specifik adaptor - OSSC er lidt dyrere og der sker en KONVERTERING, men også en alsidig løsning... og de kan købe inden for EU (nul dummebøder) hos videogameperfection.com :D
JmogJmogSkrevet 07/07-21 20:16 
Greaseball>
OSSC. Lyder dyrt. Spørg til side. Hvad er det for en løsning?

En lille boks/scaler som kan modtage signal fra de gamle konsollers kabler og skøre opløsninger og outputte 720p/1080p via HDMI med godt resultat.
GreaseballGreaseballSkrevet 07/07-21 20:41, rettet 07/07-21 20:50 
Ah. Tak Jmog
Fik lige læst lidt om dem. Fascinerende tek.
93 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig