X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rpg til PS2 og NCG


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 10/07-03 15:35 
Hejsa.
Da jeg er ved at anskaffe mig en Ps2 og Ngc, vil jeg gerne vide om der findes nogle "seriøse" rpg til dem. Noget i stil med M&M, Wizardry mm.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RitesRitesSkrevet 10/07-03 16:49 
Vi kan jo så diskutere hvor seriøse M&M og Wizardry er.

Jeg ville personligt snarere kategorisere dem som "røv kedelige".

Men der er masser af RPGs til PS2. En del færrere til GC.
» a winner is you «
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/07-03 16:52 
Du kan starte med at tjekke Wizardry: Tale of the Forsaken Land til PS2.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
jaesjaesSkrevet 10/07-03 16:53, rettet 10/07-03 16:55 
Det står lidt sløjt til med "vestlige" RPG´er til PS2, men bl.a. Wizardry 8 kan fåes, og det skulle være ret godt.

Ellers er der Summoner 1 og 2 og King´s Field: The Ancient City.
Summoner 1 ved jeg ikke så meget om, 2´eren er mest hack n´ slash.
King Field er en stinker.

Og så er der jo Deus Ex, der vel også er en RPG, og rigtig godt IMO.

EDIT: For langsom, og det er vist rigtigt, at det hedder Wizardry: Tale of the Forsaken, og ikke Wizardry 8.
JuggernautJuggernautSkrevet 10/07-03 17:48 
Rites >
Vi kan jo så diskutere hvor seriøse M&M og Wizardry er.

Jeg ville personligt snarere kategorisere dem som "røv kedelige".


Hvilke spil vil du så kalde seriøse rpg? :-)

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RitesRitesSkrevet 10/07-03 19:48 
Japanske.

Og dem fra BioWare og Interplay.
» a winner is you «
JuggernautJuggernautSkrevet 10/07-03 20:08 
Det er rimeligt bredt område du nævner dér. Interplay og Bioware kan jeg gå med til, men japansk? Måske. Vil du prøve at forklare hvorfor?

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RitesRitesSkrevet 10/07-03 20:33 
Dybden i historien.

Slår den mere traditionelle vestlige.
» a winner is you «
JuggernautJuggernautSkrevet 10/07-03 20:45 
Det er vel en smagssag? :) Dybden i historien? Hvad mener du? Og det at den slår den mere "traditionelle" vestlige. Hvor ligger det traditionelle i det? Prøv at forklar.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RitesRitesSkrevet 11/07-03 07:28 
Prøv at spille M&M og Wizardry, så vil du vide præcist hvad jeg mener.
» a winner is you «
JuggernautJuggernautSkrevet 11/07-03 10:25 
Det er jo præcist det jeg har gjort. Og kan ikke se hvad du mener. Derfor spurgte jeg efter en forklaring :)

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RitesRitesSkrevet 11/07-03 10:44 
Så prøv at spille Final Fantasy VII.
» a winner is you «
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 11/07-03 11:34 
Kan kun tælle 3-4 RPG'er til GC, mens Ps2 jo har et utal.

Ingen Ps2 uden FFX ;)
JuggernautJuggernautSkrevet 11/07-03 11:52 
Rites >
Så prøv at spille Final Fantasy VII.

Har jeg også prøvet. Det var en skuffelse uden lige. Man bliver jo guidet igennem spillet. Men det er jo smag og behag.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 11/07-03 12:38 
Jeg synes også Super Mario er total belastende. Der er slet ingen frihed, man bliver bare guidet gennem hele spillet. Total skodspil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 11/07-03 12:42 
*LOL* Hvad har det med rpg at gøre? :)

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 11/07-03 12:43 
Hvad har Final Fantasy med de RPGs du sammenligner det med at gøre?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 11/07-03 12:47 
Øhh så vidt jeg kan se er det Rites der der bringer FF på banen.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 11/07-03 12:49 
Det er DIG der spørger om RPG'er til PS2 og NGC, og "FF-slagsen" er den slags der er normal til konsollerne, ikke "Morrowind slagsen".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 11/07-03 12:57 
Jeg er enig i at det er MIG der efterspørger rpg til konsollerne. Rites mener ikke at Wizardry og M&M serierne er seriøse og jeg vil bare gerne have forklaret hvad der skulle være så godt ved FF serien. That's all.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RitesRitesSkrevet 11/07-03 12:58 
Kedelige. Ensformige. Grimme. Uintelligente. For vestlige.

Det er hvad der er ivejen med dem. Happy now?
» a winner is you «
JuggernautJuggernautSkrevet 11/07-03 13:01, rettet 11/07-03 13:02 
Som du beskriver det, handler det i sidste ende om smag og behag :-) I'm happy....

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 11/07-03 13:10 
Juggernaut, ok, rigtigt, det er Rites der bringer dem på banen, men det er dig, der sammenligner dem.

Generelt tror jeg du skal holde dig til PC. Som du selv siger, det er smag og behag, og der er rigtig mange rollespil til PC, der garanteret falder i din smag. Spil som Baldur's Gate og Fallout. Altså amerikansk producerede spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/07-03 13:27 
Juggernaut >
Som du beskriver det, handler det i sidste ende om smag og behag :-) I'm happy....

-Juggernaut

Kan du slet ikke lade dig rive med af historien i et spil som FFVII?! Det er fair nok...Men uforståeligt for mig *G*
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RitesRitesSkrevet 11/07-03 14:06 
Er desuden selv stor fan af alle BioWare og Interplay's rollespil.
» a winner is you «
JuggernautJuggernautSkrevet 11/07-03 14:46 

Generelt tror jeg du skal holde dig til PC. Som du selv siger, det er smag og behag, og der er rigtig mange rollespil til PC, der garanteret falder i din smag. Spil som Baldur's Gate og Fallout. Altså amerikansk producerede spil.

Det kan godt være der er noget om snakken. Netop de spil du nævner dér er jeg ret glad for. Så det nok på pc'en at rpg skal udleves i fremtiden. Men konsollerne skal indenfor alligevel. Så må vi se hvad det bringer :)

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig