X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Minecraft


Svar
ChronoChronoSkrevet 22/09-10 21:17, rettet 13/11-11 18:31 
Jeg har brugt de sidste to aftener på at spille Minecraft - et af de mest fascinerende spil i lang tid. Det ligner noget som er 15 år gammelt, men du kan gøre alt det du ville ønske du kunne i alle andre spil. Sådan næsten da :)

Officiel side: http://www.minecraft.net/

Jeg synes det er he... Se hele indlægget
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
1'076 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Svar
KilroyKilroySkrevet 22/02-11 19:56 
Jeg ser hvad der kan gøres. Det kan være jeg smider en midlertidig server op, men de arbejder i øjeblikket hos Multiplay på at være parate.

Den gode nyhed er dog at selvom det hele skulle gå fuldstændigt af pommern til, så har jeg et backup fra i eftermiddags.
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 22/02-11 20:32 
Æv, ligesom jeg skulle til at sætte mig ned og spille >_>
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/02-11 20:42 
Hmmm, jeg nåede da lige at få bygget lidt. Så må jeg se, om det har været spildt arbejde :/
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 22/02-11 21:09 
Min klient stod åben og er ikke opdateret, så jeg er inde nu. Muhah!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 22/02-11 22:16 
Nå, Asmus kom på med den nye launcher.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KilroyKilroySkrevet 22/02-11 22:17 
Okay, det her virker i hvert fald for mig:
Gå ind på Minecraft.net/download.jsp og download den nye launcher. Placer den hvor du før havde Minecraft.
Når du nu åbner Minecraft, så spørger den om du vil opdatere. NEJ! Uden opdateringen kan du sagtens bruge serveren.

Det virker i hvert fald for mig.
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 22/02-11 22:24 
Jamen det er for sent, min er jo allerede patchet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 22/02-11 22:37 
Nååååerh, han sagde nej til opdateringen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KilroyKilroySkrevet 23/02-11 08:22 
Sumez>
Jamen det er for sent, min er jo allerede patchet. :)

Prøv at gå ind i Minecraft-folderen og slet /bin-folderen. Det kunne virke.
Kilroy Was Here
HeroldHeroldSkrevet 23/02-11 09:10 
Njarh, den opdaterer jo til seneste version, uanset? Eller kan man sige nej til de forskellige updates?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KilroyKilroySkrevet 23/02-11 09:17, rettet 23/02-11 09:26 
Med den nye launcher kan man vælge om man vil opdatere eller ej. Meget smart, i sådanne situationer som her.
Hvis jeg så bare kunne tilslutte Minecraft.net....

Edit: Damn! Noget er gået galt. Hmm, det kan være at serveren bliver "vanilla" indtil der kommer en ny version af hey0.
Kilroy Was Here
HeroldHeroldSkrevet 23/02-11 09:32, rettet 23/02-11 09:33 
Ja, men den starter vel ikke pr default på 1.2 - den skal jo hente filerne ned, og det er kun 1.3 der er tilgængelig?

Edit: Hvordan vanilla? :o
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
kingsizekingsizeSkrevet 23/02-11 09:34 
hvis der er en af jer, som stadig har version 1.2.02 er det bare at dele bin mappen.

Dermed vil du have downgraded til 1.2.02
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
SumezSumezSkrevet 23/02-11 09:35 
Så del lige Jeres bin-mappe, egoistiske folk :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kingsizekingsizeSkrevet 23/02-11 09:38 
Jeg er i samme båd =)
kan se at der er en fætter på multiplay's forum der har uploaded sin bin folder, men ved ikke om jeg tør :p

multiplay
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
KilroyKilroySkrevet 23/02-11 09:38 
Vanilla: Uden noget ekstra;)

Den Minecraft-server vi har spillet på bruger hey0 Mod, der foruden at give mig nogle flere administrationsfunktioner, også tillader forskellige ekstra plugins, som jeg dog endnu ikke har brugt.
Kilroy Was Here
kingsizekingsizeSkrevet 23/02-11 09:39 
er det ikke bare at kører vanilla 1.3 så?, der er jo kommet whitelist på som standart.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
HeroldHeroldSkrevet 23/02-11 09:51, rettet 23/02-11 09:51 
Så det ekstra der er, er det alligevel kun dig der får, Kilroy? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KilroyKilroySkrevet 23/02-11 09:57 
Okay, så er der en vanilla-server oppe. Den burde virke for alle på whitelist.

Verdenen burde være præcis som den skulle være. Kommandoer som /home osv. virker dog så vidt jeg ved IKKE, så vær lige opmærksom på det :)
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 23/02-11 10:16 
I 1.3?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kingsizekingsizeSkrevet 23/02-11 10:23 
Ja 1.3
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
KilroyKilroySkrevet 23/02-11 11:10 
Herold>
Så det ekstra der er, er det alligevel kun dig der får, Kilroy? :D

Eh, i teorien... JA :D Jeg har mulighed for lege mere i hMod end i vanilla.

Men derudover er det muligt at tilføre serveren langt mere, på længere sigt. En økonomi, for eksempel. I stedet for at stå med ting du ikke kan bruge, kan du "sælge" dem og få penge du kan bruge til at købe ting du har brug for.
Jeg ved ikke helt hvordan det fungerer, men jeg synes det lyder spændende.

Desuden er der mange plugins der kan forhindre griefing (ikke et problem jeg tror vi får, men alligevel), plugins der eksempelvis giver mulighed for trap doors eller hemmelige indgange og så videre og så videre.

Det eneste problem pt. er at hey0 så vidt jeg ved ikke bliver udviklet på mere, så lige så snart Multiplay understøtter Bukkit (en art efterfølger til hey0) så skifter jeg over til det:)
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 23/02-11 11:15 
De nye senge er en skidegod idé, men går ikke ud fra at de har nogen effekt på MP servere? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kingsizekingsizeSkrevet 23/02-11 11:17 
Sumez>
De nye senge er en skidegod idé, men går ikke ud fra at de har nogen effekt på MP servere? :)

Jo de har samme effect, alle skal bare bruge dem på samme tid.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
HeroldHeroldSkrevet 23/02-11 11:18 
Jo, hvis alle på en server går i seng, skipper spillet til næste dag.

Men, der er vist noget med at spillet tjekker om man har hul til et sted, hvor der kan spawne fjender - lige pludselig kan der stå et monster - og det er vist ret bugget indtil videre, da folk har rapporteret spawns i lukkede, oplyste rum (og måske virker det kun i solospil).
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 23/02-11 12:35 
Den server jeg spiller på, der virker det.. HVIS man kan få alle folk til at hoppe iseng
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 23/02-11 12:36, rettet 23/02-11 12:37 
Fedt! :)
Gør den nye lys-engine spillet pænere?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 23/02-11 12:38 
Jeg har ikke rigtigt langt mærke til noget med lyset, mest fordi jeg er tvunget tilbage til den "almindelige" texture pack indtil ændringerne slår igennem hos de andre og pænere pack. Men det jeg kan se, ser ganske nydeligt ud.
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 23/02-11 12:41 
Jeg holder personligt fast ved den "almindelige" texture pack, foretrækker at alle ser de samme bygninger på samme måde. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/02-11 13:56 
Jeg har bygget mig en lille tunnel mellem "hovedgaden" og mit hus. Den er grundigt oplyst med lava, så hvis der nogen af jer, som giver jer til at grave i området, skal i nok passe lidt på ;)

Jeg håber ikke, der er nogen creepers, som finder derind :D
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/02-11 14:28 
Nu er jeg lige stødt på en ordentlig flok Slimes, men jeg kan ikke skade dem :/

Kan man ikke slå Slimes ihjel i multiplayer?
AV Intelligent Terminal
KilroyKilroySkrevet 23/02-11 15:16 
Nej, de skulle være udødelige pt.
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/02-11 15:20 
Det er i hvert fald svært at grave, mens man har 5 Slimes hoppende på hovedet af én :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 23/02-11 15:35 
Har aldrig set en eneste slime i det her spil :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 23/02-11 18:16 
Der er altså en eller anden der går og piller ved mit hjem, I må gerne lige sige til hvis I kommer til at fucke med noget i mit byggeri, i stedet for at håbe på jeg ikke opdager det. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 23/02-11 18:43 
Sumez - Da jeg løb forbi dit hus igår (fra spawnpoint) hørte jeg et SSssssssshh... Det eneste der forsvandt var et stykke hegn fra stien og et lille hul til højre for dit hus, der var for meget lag til jeg kunne spille, så blev ikke fixet, gik bare offline.

jeg ved ikke om det er det du referere til ?
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/02-11 18:53 
Hmmm, jeg stødte ind i nogle flere Slimes, men denne gang kunne de åbenbart skade mig. De slog mig næsten ihjel, men da jeg så døde (fordi jeg var så genial at falde ned i et hul), skete der noget mystisk. Da jeg gik tilbage til "ulykkestedet" for at hente de ting, jeg havde haft på mig, lå der også en diamanthakke, en diamantspade, en diamantøkse og 64 senge!?
Virkelig underligt...
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 23/02-11 19:09 
hehe nice! kan være de gik efter dig og døde af faldet? =)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 23/02-11 19:09 
What, jeg spawnede også med 64 fakler 64 senge og diamond tools : O
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/02-11 19:12 
Så har vi da nok senge :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 23/02-11 19:44 
Jeg må være den eneste der ikke er blevet velsignet med disse :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 23/02-11 20:48 
Me neither.

Jeg har lige gravet mig ind i en eller andens underjordiske hule... der er vandfald og fakler og en masse obsidian, der engang var lava.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CronossCronossSkrevet 23/02-11 22:14 
Det må være min!
CronossCronossSkrevet 24/02-11 12:48 
Så vidt jeg kan se, får vi stadig fejlen med de mange senge og tools. Her er en udtalelse fra Multiplay om problemet og en løsningsmulighed:

"A fix for the everyone getting Diamond Tools and loads of Beds is rolling out now, seems Mojang released two versions of the server without changing the version number or announcing it :(

The second version removed this debug code and hence fixed this issue, but since it wasn't announced we've only just noticed.

This has been rolled out, just restart your server to pickup the fix."
SumezSumezSkrevet 24/02-11 13:23 
Jeg har lidt dårlig samvittighed over at have udnyttet fejlen, men med tre diamantspader skal der FANDEME skovles jord. :P Det er nok det værktøj, efter kornhakken, jeg nok normalt ville være mindst tilbøjelig til at lave diamantudgaver af...

Og så har jeg 192 senge, der er nok til at bygge et lille hus af dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CronossCronossSkrevet 24/02-11 13:39 
Jeg byggede i går et flot gulv, men så blev jeg træt af at have så enorme mængder senge :)
Desværre blev jeg ved med at dø på et bestemt sted, så det gik helt galt!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/02-11 19:09 
@Kilroy

Jeg stødte på en tom dungeon og rippede den for mossy cobblestone. Bagefter opdagede jeg at den lå lige ved siden af din kælder. Så hvis du pludselig mangler noget sten med mos på, ved du hvem du skal henvende dig til ;)
AV Intelligent Terminal
KilroyKilroySkrevet 24/02-11 20:45, rettet 24/02-11 22:22 
Det er fint, jeg har endnu ikke haft behov for Mossy cobble:D

Det jeg har behov for en launcher der rent faktisk kan forbinde sig til Minecraft.net >:(

Kingsize: Jeg var lige forbi din monsterfælde (Jeg satte et par fakler i "modtagelsesrummet").
Nu får jeg lyst til at lave et stort togsystem med minecarts...
Oh, well. Måske når/hvis vi får behov for at sprede os lidt.
Kilroy Was Here
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 24/02-11 22:48 
Denner her er måske på kanten til at ligge i "svar på dumme spørgsmål".

Er der en der kan fortælle mig hvorfor Zombies dropper Fjer ? ... spiser de meget kylling eller hvad ?
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
kingsizekingsizeSkrevet 24/02-11 23:42 
Kilroy>
Kingsize: Jeg var lige forbi din monsterfælde (Jeg satte et par fakler i "modtagelsesrummet").
Nu får jeg lyst til at lave et stort togsystem med minecarts...
Oh, well. Måske når/hvis vi får behov for at sprede os lidt.

Kunne være meget sjovt at bygge en subway eller en anden form for togsystem.
Jeg har en del Iron til overs + omkring 100 tracks
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
1'076 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig