X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Minecraft


Svar
ChronoChronoSkrevet 22/09-10 21:17, rettet 13/11-11 18:31 
Jeg har brugt de sidste to aftener på at spille Minecraft - et af de mest fascinerende spil i lang tid. Det ligner noget som er 15 år gammelt, men du kan gøre alt det du ville ønske du kunne i alle andre spil. Sådan næsten da :)

Officiel side: http://www.minecraft.net/

Jeg synes det er he... Se hele indlægget
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
1'076 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Svar
KilroyKilroySkrevet 11/02-11 11:15, rettet 11/02-11 11:17 
Jeg har fundet et firma der rent faktisk holder Minecraft-servere for folk.
Jeg har fået dem anbefalet fra et andet forum og eftersom de har en server i Sverige skulle der ikke være så høj ping at det er uspilleligt.

Prisen er ret rimlig, synes jeg: Minimum 8 personer for 6 pund om måneden.

Hvis der var interesse kunne vi finde ud af hvor mange der ville være med, måske lave en Playright-server og så finde ud af noget med betaling?
Jeg tror godt jeg kunne finde det i budgettet at smide en 100 kroner eller deromkring efter en Minecraft-server engang imellem. Vi kunne måske skiftes til at betale, eller sådan noget?

Edit: Bulletpoints!

As with all our game servers, a Minecraft server rented from Multiplay is chock full of freebies and extras, giving you more bang for your buck!

•Instant Setup
•Upload your existing world to your new server!
•SSD's for the Ultimate Performance!
•hMod (hey0 mod) + plugin support, with Bukkit support coming
•Memory Options from 600MB to 8GB
•Player Usage Stats
•Basic Rcon
•FREE Mumble or 1/2 Price Teamspeak, Ventrilo voice comms server
•FREE Web hosting
•Unlimited Profiles
•Industry-leading Clanforge™ control panel
•Fast, efficient support
•High quality network and server hardware
•Public as standard
Instant access to 3 pre-installed mods, including:

Minecraft, Minecraft without hMod, Minecraft with hMod.

Not to mention we have 228 pre-configured addons, just clicks away using ClanForge™.

Multiplay Game Servers
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/02-11 17:01 
Det kunne jeg sgu godt være tændt på. Jeg har ikke spillet i et stykke tid, men en "P:R"-server ville nok ku' få gnisten tændt i mig igen :)
AV Intelligent Terminal
KilroyKilroySkrevet 14/02-11 11:55 
Det var det jeg tænkte ;)

Jeg er ved at sætte mig ind i hvordan alt det her med servere fungerer, og så tager jeg nok springet.
Hvis der er nogen der læser med, så giv jer endelig til kende! Jeg tænker omtrent 10 slots skulle være nok til at starte med, og så tager vi den derfra.
Kilroy Was Here
HeroldHeroldSkrevet 14/02-11 11:59 
Jeg læser med!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 14/02-11 12:27 
Afhængigt af hvor mange vi er der stadig er på, og hvad det det vil koste, er jeg bestemt interesseret :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 15/02-11 18:03 
Okay, gutter. Here's the deal:

Jeg har lejet en server hos de der Multiplay-gutter. Den er ikke sat op endnu, men jeg holder øje med den.
Hvad jeg havde forestillet mig var, at den er forbeholdt Play:Right-brugere. Derfor laver jeg en whitelist (når jeg finder ud af hvordan det virker).

Der vil ikke være nogle rigtige regler, selvom jeg ville sætte pris på at folk ikke ødelægger hinandens byggerier.

Jeg har brug for noget fra jer der vil lege med:
Jeres Minecraft-brugernavne. Dem skal jeg bruge til whitelisten. I kan skrive dem her eller sende dem per PM.

Der er ti pladser på serveren og jeg håber at se så mange af jer som muligt :D
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 15/02-11 18:20, rettet 15/02-11 18:20 
Jeg hedder bare Sumez :)

En god regel er iøvrigt ikke at stikke ad helvede til og udforske uden aftaler. Nu ved jeg ikke lige hvad serveren kan trække, og måske har Notch fikset dette for længe siden(?), men førhen kunne ramforbruget for uforholdsmæssigt store verdener ret nemt løbe op i det ubehagelige.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/02-11 18:37 
Jeg tror det med RAM-forbruget, er forbundet med den måde hvorpå en verden genereres/håndteres. På en PC er det ikke noget problem, da den som regel har rigeligt med RAM, mens en server ikke har helt så meget at kunne donere til de enkelte brugere. Det med at begrænse udforskning vil nok altid være en god ide :)
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 15/02-11 21:17 
Jeg er HeroldDK
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/02-11 21:29 
Kilroy>
Jeres Minecraft-brugernavne. Dem skal jeg bruge til whitelisten.

Killingbeans :)
AV Intelligent Terminal
CronossCronossSkrevet 16/02-11 12:44 
Grognarh hedder jeg!
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 16/02-11 12:46 
Fleshmangler hedder jeg : )
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KilroyKilroySkrevet 16/02-11 14:02 
Super! I er alle kommet på whitelist!

En lille update:
Serveren er oppe og der er en world startet. Jeg vil egentlig gerne gøre den lidt klar (med en lille kabine med lidt essentielt grej, for eksempel, så man ikke starter helt fra bunden).

Jeg flytter spawn til en lille fin dal med masser af træer, så der er mulighed for at lave lidt by, fælde træer og hvad I ellers finder på.

Jeg vender tilbage med nyt senere (Jeg skal på arbejde nu, men kunne godt forestille mig jeg hænger oppe til sent i aften for at lege med det her.)
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 16/02-11 14:12, rettet 16/02-11 14:13 
Jeg synes helt klart at vi skal gå efter at bygge i harmoni med hinanden. Altså, man kan sagtens bygge ved siden af hinanden, så længe det er med respekt for sin nabo at denne har plads til at udvide og man ikke forsøger at overskygge hinande på helt absurde måder, ligesom der skal være plads til nemt at komme rundt, og ikke mindst skal alle kunne komme nemt fra spawn point til sin egen base / mine (dvs. ikke bygge et solidt 60x60 tårn lige ved siden af spawn), og så er det sevfølgelig en god idé at holde sin mine for sig selv, markere den med skilte og ikke rykke for langt ind i andres miner, selvom det selvfølgelig er svært at gøre krav på hulesystemer.

Det ville være fedt at få en hel lille by ud af det, mens større og mere ambitiøse projekter så evt. kan bygges længere væk fra byen/centrum/spawn.

Lyder det ikke meget fornuftigt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 16/02-11 14:19 
Det lyder meget fornuftigt og det er også hvad jeg selv har tænkt i retning af.
Jeg forestillede mig eksempelvis at hvis man går i gang med et hus eller en base, så markerer man lige omridset af hvad man vil bygge. Men små huse/baser tættest på spawn og så kan man ellers gå nuts senere.

Jeg vil helst ikke lave et charter eller regelark, men forhåbentlig er vi alle så voksne mennesker at det heller ikke bliver nødvendigt med mere end en række pointere :D
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/02-11 14:30 
Er det ikke bare noget med stykke nogle grunde ud omkring spawn (feks. med firkanter af cobblestone) og så bestemme en max. højde man må bygge husene på grundene?

Og så sætte et større område af til et "rådhus", som man kan arbejde sammen om at designe og som har et stort "overskudslager" til ting, man gerne vil donere til fællesskabet :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 16/02-11 14:51, rettet 16/02-11 14:52 
Det synes jeg lyder helt fint, men det er vel i orden selv at claime nogle grunde (med nævnte firkanter af cobblestone)? Evt. kan vi have et max-areal der er tilladt at claime. Det er alligevel sjovest når man selv får lov til at udjævne jorden der hvor man bor! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/02-11 16:19, rettet 16/02-11 16:26 
Jeg er klar på bare at ta' det som det kommer. Noget af det fede ved spillet er jo netop at alt kan bygges om, hvis det skal være. Så helt galt kan det ikke gå :)

Men vi skal i hvert fald lige have fundet ud af noget mht. sand. Der ryger en fandens masse til glas og krudt, så det ville nok være en ide at lave en fælles grusgrav i en ørken et sted, så der ikke kommer alt for mange ar i landskabet.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 16/02-11 17:05 
God idé, hvis der er en ørken i nærheden bør det helt sikkert være der vi får alt vores vand fra!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 16/02-11 18:37 
Nogen der er stødt på et eller andet smart program/web noget, hvor man kan planlægge sine byggerier? (lige nu bruger jeg paint i zoom/gitter mode, men det er jo kun i 1 plan man kan bruge det)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KilroyKilroySkrevet 16/02-11 23:07, rettet 16/02-11 23:07 
Darken>
Nogen der er stødt på et eller andet smart program/web noget, hvor man kan planlægge sine byggerier? (lige nu bruger jeg paint i zoom/gitter mode, men det er jo kun i 1 plan man kan bruge det)

Hvad siger du til MineDraft?

Jeg har ikke prøvet det særlig meget, men det giver mulighed for at vælge materialer og meget mere

Minedraft
Kilroy Was Here
jaesjaesSkrevet 17/02-11 01:50 
Ser ud til, at Google Sketchup kan (har kun kort prøvet en ældre udgave).

http://sketchup.google.com/

Kiggede lige hurtigt på MineDraft, og det ser ud til, at man kun kan lave skitser, altså ét plan.
DarkenDarkenSkrevet 17/02-11 18:12 
minedraft er bedre end paint, men det var helt klart sketchup som var den type jeg ledte efter. Mange tak!
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/02-11 19:03, rettet 17/02-11 19:06 
Man kan også hente en modelpakke, så man har "rigtige" Minecraft-blokke at lege med i Sketchup.

Minecraft components
AV Intelligent Terminal
KilroyKilroySkrevet 17/02-11 19:09 
Velkommen til den (u)officielle Play:Right Minecraft server!

Det er med betydelig glæde at jeg kan indbyde til udforskning, minedrift og bygning af enorme tingester på vores helt private server. Det betyder (forhåbentlig) et minimum af griefere, bøverter og andre forstyrrende elementer.

Det første I ser når I logger på er et lille træhus. Her har jeg anbragt lidt forsyninger, til de af jer der ikke gider at skulle starte helt fra bunden.
Derudover er det bare at gå amok. Fjern bjergene, tøm oceanet, byg himmelbroer! Fantasien sætter kun grænser.

Dog vil jeg bede jer huske nogen ting:
1: Lad nu være med at ødelægge hinandens ting. Det kan godt være at det er sjovt at ødelægge Fleshmanglers enorme penis af uld og guld, men der er sikkert blevet lagt meget energi i det.
2: Hold helst området lige omkring spawn fri for enorme skyskrabere. Små fine huse og så videre er fint. Proportioner, folkens!
3: Hvis du går med planer om et megabyggeri af en art, så lav eventuelt bygningens omrids. Således kan alle se at et område er mere eller mindre optaget.

Andet er der sådan set ikke, da jeg går ud fra at I alle er almindeligt tænkende væsner der ikke kunne drømme om at lave en lavapyramide ved siden af et enormt træhus eller en skov.

Jeg glæder mig til at se hvad I laver!

Adressen for serveren er: 95.143.195.24:28965

Vi du spille med, men du står ikke på whitelisten? Smid mig en PM eller skriv dit Minecraft-kontonavn her i tråden, så skal jeg adde dig så hurtigt som muligt.

Har du ellers problemer med serveren, oplever forstyrrende elementer eller andet, så skriv det her eller direkte til mig. Så skal jeg se om jeg kan gøre noget!
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 17/02-11 19:57, rettet 17/02-11 19:58 
Nu virker den pludselig ikke?

edit: og nu gør den
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 17/02-11 20:45 
Jeg er godt i gang med at udjævne området omkring spawn-bjælkehytten, så det bliver mere overskueligt, og jeg selv kan tilrane mig et stykke af dette område til at bygge mit første, mindre hus :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 18/02-11 08:25, rettet 18/02-11 08:26 
Hvor er det hyggeligt at spille sammen. :P
Cronoss, Killer Bean, Herold og undertegnede rendte rundt og byggede på hvert vores hus i går aftes, jeg tror vi får et fint lille område ud af det.

Jeg foreslår at vi jævner den lille bakkeknold lige nord for bjælkehytten med jorden så der er frit udsyn til "stranden" og hvad jeg må formode er Kilroy's hus ude på molen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 18/02-11 08:44 
Ja, det er mit lille strandhus:D

Der fulgte med serveren en Mumble-konto. Det er, så vidt jeg kan forstå, sådan lidt Ventrilo agtigt, så vi kan faktisk stemmechatte sammen når vi spiller.

Jeg ved dog ikke hvordan det virker, så jeg skal lige finde ud af det, men det kunne da give lidt bedre kommunikation:)
Kilroy Was Here
CronossCronossSkrevet 18/02-11 09:13 
Ja, det var en rigtig hyggelig aften!

Første fase af mit Cthulhu-tempel er nu klar og jeg har sat en ofringskiste i midten af rummet, hvor man kan donere. Herold har allerede ofret en bunke kviste :)

Hvad med monstre? Vi snakkede om at det ville være rigtig fedt med monstre og den server jeg har med en række andre kører monstre uden problemer. Jeg er ret sikker på at det er en ringere server end vores, som kører langt bedre.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/02-11 09:49 
Det var sgu meget sjovt lige at prøve det. Det er første gang jeg giver mig i kast med multiplayer :D

Jeg regner med ikke at skulle bygge andet end min lille jordhytte lige foreløbigt. Jeg graver mig bare nedad og laver en ordentlig mine. Når jeg så er blevet træt af at samle jern og diamanter, kan det være, jeg går igang med at bygge et eller andet. Men i skal selvfølgelig bare kalde på mig, hvis i skal bruge hjælp til et stort projekt ;)

Jeg havde godt nok lidt problemer med, at der var voldsom forsinkelse på mine handlinger. Jeg ved ikke, om det bare er fordi, min internetforbindelse er skod :/
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 18/02-11 10:02 
Jeg oplevede i hvert fald ingen lag overhovedet (kun et par problemer nogle gange når jeg skulle gennem en dør) og min forbindelse er ikke noget at råbe hurra for. Blev dog smidt af fra tid til anden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 18/02-11 10:29 
Cronoss>
Første fase af mit Cthulhu-tempel er nu klar og jeg har sat en ofringskiste i midten af rummet, hvor man kan donere. Herold har allerede ofret en bunke kviste :)

Kviste? Det er baby-træer! :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 18/02-11 10:36, rettet 18/02-11 10:42 
Skal vi lave en massiv skov et sted? Evt. et forhøjet, fladt plateau med glastag og fakler som vi kan gøre til plantage, og placere alle vores sprouts på :D Så har vi altid træ.

Går ud fra at det er "tilfældigt" (afhængigt af biome) om et træ bliver "normalt" eller birketræ? Er ret vild med birketræsstammerne til mit hus.

Jeg fandt iøvrigt nogle siv da jeg gik på jagt efter sand i går (gå et godt stykke stik øst fra spawn, så kommer der en strand med en masse sand - jeg har fjernet vandhullerne så man nemt kan komme til, går ikke ud fra at der er nogen der vil savne sandet fra dette område. Har placeret fakler hele vejen derhen og sat et skilt for at markere stedet), så jeg har lavet en lille sivplantage (sugar canes) i mit hus - I skal være velkommen til at høste disse hvis I vil have nogle bøger eller Jeres egen sivplantage, bare husk kun at tage de to øverste blokke! (de vokser højst 3 blokke højt), der skal altid være en blok tilbage ovenpå græsset på hvert siv, så de kan blive ved med at vokse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 18/02-11 11:18 
Og sugar canes, vokser.. en halv... til en hel meter.. om dagen... Dalooon

Bare lige til jer nye til MP.
- Chunk bugs (kæmpe huller i jorden): DC/Reconnect
- Døde mobs der ikke forsvinder : DC/Reconnect
(de er fysiske og kan blokker en)
- Nether er ikke enabled i MP pt. (det er enten normal eller nether man laver som verden).
- Only you can prevent forest fires.. og-nedbrændningen-af-dine-naboers-huse-hvis-de-er-så-skøre-at-bygge-dem-af-træ
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HeroldHeroldSkrevet 18/02-11 11:22 
Sumez' tag er lavet af træ... just saying. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 18/02-11 11:24 
Darken>
Og sugar canes, vokser.. en halv... til en hel meter.. om dagen... Dalooon

Jeg sad for mig selv og sagde præcis det samme da jeg plantede mine sugar canes i går :P
Min kæreste var så sød at spørge ind til om det var ingame dage, eller en hel dag i virkelighedens verden. Hun ser nok ikke så meget reklamer...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 18/02-11 11:25, rettet 18/02-11 11:27 
Herold>
Sumez' tag er lavet af træ... just saying. :D

Jeg er i gang med at bygge et skråt tag af fliser over det flade træniveau (eller, jeg var indtil jeg opdagede at klokken var halv et) - det har hele tiden været planen at de skal være et "loft", og ikke et tag :)

Men ild kan godt nå gennem 1 blok tykke stenvægge, kan det ikke? :\

Mht. forest fires er det vist også meget et spørgsmål om at de er næsten umulige at slukke igen, og kan lægge en hel server ned. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 18/02-11 11:33 
Cronoss>
Hvad med monstre? Vi snakkede om at det ville være rigtig fedt med monstre og den server jeg har med en række andre kører monstre uden problemer. Jeg er ret sikker på at det er en ringere server end vores, som kører langt bedre.

Jeg er villig til at forsøge at aktivere mobs. Jeg læste mig bare til at de gav slemt lag, og jeg ville til at begynde med sikre mig at alt forløb rimligt glat.

Det er sådan set bare at ændre en kommandolinie i en fil, så er der mobs til alle.
Ssssssss
Kilroy Was Here
HeroldHeroldSkrevet 18/02-11 11:40 
Jeg har lige fundet en spawner lige MIDT i min byggegrund... D:
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 18/02-11 11:50 
Nice! Så kan vi lave en monsterfælde i dit hus! Jeg hørte noget om at dungeons var blevet mere hyppige i 1.2.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 18/02-11 11:53 
Er det muligt at se nogle sjove stats om vores server på den der multiplay side?

Jeg synes det er "snyd" med et kort, men det kunne alligevel være sjovt at se vores bygninger fra oven, når vi får bygget noget mere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 18/02-11 11:57 
Hehe ja, men det var ikke lige planen, da jeg startede med at udflade den der byggegrund. :D

Der findes en del tools til at tage billeder af områder man har opdaget, så det burde ikke være noget problem - jeg har set nogle ret imponerende billeder fra bl.a. Reddits MP server.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KilroyKilroySkrevet 18/02-11 12:03 
Hum, det kan godt være jeg kan grave noget frem mht. billeder. Når den bliver mere bebygget kunne det eventuelt være sjovt at lave sådan noget a la Google maps. Det burde kunne lade sig gøre.
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 18/02-11 12:07, rettet 18/02-11 12:07 
Det er muligt at bruge Google Map API'et til at vise Minecraft-kort :)
Se eksempelvis her: http://ausimus.net/minecraft/tiles/index.html
og her: http://map.smp.em32.net/map/index.html

Der er noget der hedder overviewer
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 18/02-11 15:49 
IS IT BACK UP?!?!?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KilroyKilroySkrevet 18/02-11 15:50, rettet 18/02-11 15:50 
Monstre er nu aktuelle på serveren! (En edderkop kravler på mit tag D: )
Desuden tog jeg lige backup.
Og ja, serveren er oppe :D
Kilroy Was Here
CronossCronossSkrevet 18/02-11 17:55 
Jeg vil gerne, på vegne af Cthulhu, takke for de glimrende ofringer, som jeg har fundet i kisten.

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!

Minecraft
KilroyKilroySkrevet 18/02-11 20:00 
Jeg fandt det passende at mit første guld skulle bruges i den retning:D
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 18/02-11 20:27, rettet 18/02-11 20:28 
Er det kun her min Minecraft client pludselig bare fryser fuldstændig når jeg prøver at logge på minecraft.net?

edit: Og det er netop overstået..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
1'076 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig