X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Minecraft


Reply
ChronoChronoSkrevet 22/09-10 21:17, rettet 13/11-11 18:31 
Jeg har brugt de sidste to aftener på at spille Minecraft - et af de mest fascinerende spil i lang tid. Det ligner noget som er 15 år gammelt, men du kan gøre alt det du ville ønske du kunne i alle andre spil. Sådan næsten da :)

Officiel side: http://www.minecraft.net/

... Se hele indlægget
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
1'076 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Reply
GilucGilucSkrevet 05/10-10 16:06 
Nice, vidste ikke at der var et specielt lag hvor det forekom hyppigst (selvom jeg selvfølgelig godt vidste at man skulle et stykke ned) :)
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
HeroldHeroldSkrevet 05/10-10 17:05 
Det er noget med at der fra 18. lag og opefter er halv chance for at støde på gode materialer.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KilroyKilroySkrevet 05/10-10 20:28 
Dette er hvad der optræder i de forskellige lag:
(Havets overflade er lag 63)
0-4: Adiminium
0-10: Lava (I grotter)
11-127: Vand
11-70: Lava (Sjældent, i små pøle)
0-19: Diamant og Redstone
0-35: Guld
0-67: Jern
55-65: Sand (Altid på toppen)
0-127: Kul, klumper af grus og jord.

Iøvrigt er der et program man kan bruge, kaldet Minutor, der viser helt præcis hvor der er grotter, mineraler o.l.


Minutor
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/10-10 21:16 
Kilroy>
Iøvrigt er der et program man kan bruge, kaldet Minutor, der viser helt præcis hvor der er grotter, mineraler o.l.

Jeg har også følt mig fristet. Jeg synes bare det dræber en godt portion af det sjove ved spillet :)
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 05/10-10 21:36 
Ja det er jo ren snyd - men fristende :D
SumezSumezSkrevet 05/10-10 23:16, rettet 05/10-10 23:17 
Ja, jeg holder mig også helt fra programmer som Cartographer osv, selvom det kan lave nogle ret fede billeder af din world. :)

Beano>
Ok, så graver jeg videre... bare der ikke kommer kinøj... kinesere lige pludselig :)

Du skal nok være mere varsom overfor lava, det er ikke rart at tabe hele sit inventory i en lavapøl - det er lidt svært at samle op igen så :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 06/10-10 00:23 
Jeg mistede et diamantsværd og en diamantpickaxe til lava i går :(((
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 06/10-10 07:26 
Jeg fandt ud af at man kan smide sit ødelagte udstyr ved at trykke Q og når man så samler det op igen, er det helt repareret - min diamanthakke holder evigt nu :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 06/10-10 08:09, rettet 06/10-10 08:12 
Det er (tydeligvis :)) en bug, og det virker kun på multiplayerserverne, der stadig er meget fejlbehæftede.

Den eneste bug, jeg har "nedværdiget" mig til at udnytte indtil videre er minecart boosters. Ellers går jeg efter at spille efter spillets regler.


Gad vide om Notch har tænkt sig at vente med opdateringer i det hele taget indtil den 31.? :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 06/10-10 11:10 
Findes der en oversigt over materialer og hvad det kan craftes til?

Der er ikke noget navn eller lign inde i selve spillet og kan være svært at de hvad det er man støder ind i undervejs ;)
KeenKeenSkrevet 06/10-10 11:30 
Sumez>
Den eneste bug, jeg har "nedværdiget" mig til at udnytte indtil videre er minecart boosters. Ellers går jeg efter at spille efter spillets regler.

jeg bruger også boosters, ellers tager det fandme for lang tid at komme op fra sin mineskakt :P
KeenKeenSkrevet 06/10-10 11:42 
Beano>
Findes der en oversigt over materialer og hvad det kan craftes til?


lige her
SumezSumezSkrevet 06/10-10 11:54 
Jeg kan godt lide charmen med at der ikke er nogen reel tekst i spillet, og intet har et navn - ikke desto mindre FINDES der officielle navne på alting i spillet, og Notch siger at i den endelige udgave vil opskrifter kunne lære via en form for træstruktur, der afslører nye opskrifter når du har lavet en eller flere af dem på din liste (der så f.eks. kunne start med en økse og en workbench og udvikle sig derfra)

For os der kommer til at have spillet siden alpha, gør det selvfølgelig ikke den store forskel. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 06/10-10 13:00 
hmn synes den færdige udgave af denne trap er ret elegant.


Link...
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/10-10 13:24 
Den er ret gennemført, ja. Jeg har også bygget mig en stor fælde, men den er ikke nær så avanceret. Og så har jeg vist fået placeret den lidt for tæt på min hovedbase og alle dens lyskilder, for den er ikke særligt effektiv :/
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 06/10-10 13:34, rettet 06/10-10 13:43 
@Sumez: Jeg syntes det bare ville være rart at se hvad man finder - graffiken kan være svær at tyde. Et simpelt tooltip i inventory/workbench ville løse problemet.

@Keen: Takker :)
SumezSumezSkrevet 06/10-10 13:50, rettet 06/10-10 14:00 
Darken>
hmn synes den færdige udgave af denne trap er ret elegant.

Hm hvorfor placerer han vandet tre blokke nede i stedet for kun to?

Forstår heller ikke hvordan han kan køre så langt på en enkelt booster, jeg synes jeg skal have tre bare for at køre halvt så langt. :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 06/10-10 15:20, rettet 06/10-10 15:23 
han har en i starten og en ved pickup, hans vid hvor han bygger den tester han og der kan han ikke uden boosteren ved pickup point.

og så lige et interview, jeg lige er støt på, det synes jeg var nice nok at lytte til (men comon ... VM i hue-strik er interessant er hører på, når man er på work ;)


TheClassyGamer - Interviewing Notch 31/3-2010
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DarkenDarkenSkrevet 06/10-10 16:31 
Classic map, men det er ret stilet som en "normal" by


Riverwood
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
BeanoBeanoSkrevet 06/10-10 16:35 
wow... det har taget tid at lave :O
SumezSumezSkrevet 06/10-10 17:14 
Men nok ikke så længe som det havde i Survival :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 07/10-10 10:08 
Jeg er næsten sikker på at Notch tilføjer "Herobrine" til spillet i Halloween-opdateringen bare for at tage røven på folk. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 07/10-10 13:19 
han har også snakket om hajer =D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/10-10 13:36 
Darken>
han har også snakket om hajer =D

Shiiit, så må jeg hellere se at få lavet min undervandsbase færdig inden opdateringen :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 07/10-10 13:42, rettet 07/10-10 13:42 
Kan du ikke bare skynde dig at fylde hele det område du vil bebygge med grus og så lave en skal af jord udenom, så du har et rum du frit kan arbejde i. Så ligger den eneste risiko i at fjerne jordskallen når du er færdig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 07/10-10 13:59 
omformulering.
Han har snakket om at han en gang i fremtiden godt kunne overveje nye npcer som feks hajer.

altså du skal nok ikke være bange for den nye patch ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/10-10 14:17 
Det ville nu være sejt med nogle fisk og lidt undervandsplanter. Det er ikke den vilde udsigt man har fra en undervandsbase lige pt. :)
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 07/10-10 14:27 
Køer. I dykkerdragter. I'm just saying...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/10-10 15:20 
Det ville være overdrevet nice :D
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/10-10 23:52 
I stedet for at arbejde på min undervandsbase, kom jeg til at bruge en god portion af dagen på at "bygge" mig et kæmpestort træ. Det er utroligt så hurtigt man kan blive distraheret :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 08/10-10 08:00, rettet 08/10-10 08:01 
Hvordan bygger man et stort træ? Planter sprouts på toppen af andre træer?

Det er snart et par uger siden jeg sidst har spillet Minecraft, kom til at blive opslugt af Civilization 3 :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/10-10 09:34 
Sumez>
Hvordan bygger man et stort træ? Planter sprouts på toppen af andre træer?

Blandt andet, ja. Men først fældede jeg en uhyggeligt masse træer og brugte logs'ne til at bygge en stor hul stamme. Så plantede jeg saplings i toppen og brugte flere logs til at lave rødder og grene på stammen. Og så var det ellers bare noget med at plante saplings på grenene (med en klods jord for enden) osv. osv. indtil det lignede et træ.

Det endte med at blive meget godt, men ikke nær så vildt som nogle af dem, jeg har set på Minecraft-forummet :)

Sumez>
Det er snart et par uger siden jeg sidst har spillet Minecraft, kom til at blive opslugt af Civilization 3 :)

Jeg bruger også alt for meget tid på det (altså Minecraft).
Det er godt jeg holder et lille træf, så jeg kan få mig en kold tyrker :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 08/10-10 09:38 
Jeg ville ønske jeg var med til træffet så vi kunne vise hinanden vores Minecraft-worlds :D

Men tag endelig et screenshot af dit træ, om ikke andet!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/10-10 09:48 
Du kan også bare få en kopi af mit save game :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 08/10-10 09:57 
Det er ikke ligeså sjovt :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/10-10 10:08, rettet 08/10-10 10:23 
Det har du ret i :)

Sådan her ser det ud indtil videre:
Minecraft
AV Intelligent Terminal
AmbyAmbySkrevet 08/10-10 12:32 
Jeg er vist meget bagud. Har først lige fundet et par røde sten :P
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SumezSumezSkrevet 08/10-10 12:35, rettet 08/10-10 12:36 
Imponerende nok, KB! Det må jeg prøve! :)

Er stammen solid? Det må da godt nok have taget latterligt lang tid at høste så meget træ.
Og hvordan får du kronen (det grønne) til at vokse så tæt/tykt?

Jeg kan iøvrigt godt se at jeg burde have bygget mit tårn ud til kysten, det ligger meget gemt mellem et par bjerge lige nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/10-10 12:50 
Sumez>
Er stammen solid?

Nej, den er hul. Og så er der en masse fakler og en stige på indersiden. Lige under kronen har jeg lavet et rum, hvor man kan stå og kigge ud til alle sider :)

Sumez>
Og hvordan får du kronen (det grønne) til at vokse så tæt/tykt?

Jeg har bare hele tiden sørget for at have 3 blokke mellem stammerne, så kommer det helt af sig selv ;)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 08/10-10 12:59 
Apropros fakler, måske man burde lave tusindvis af dem og sætte op på en væg et sted, så man har en masse lanterner når skiftet kommer. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/10-10 13:02, rettet 08/10-10 13:03 
Også den plan jeg har :)
DarkenDarkenSkrevet 08/10-10 15:46 
Nå... jeg leger stadig rundt og havde bygget en glas bro mellem to (naturlige) bjerge (over min main mine).

Der var lava i et lag og vand i et andet. Så fik jeg den ide at jeg ville lege med dynamit... I ved kontrolleret detonation og hvad kunne gå galt oppe i luften?

Yeah.. about that... Jeg havde vist ikke nær læst brugs forviringen på dynamitten.

Jeg var godt klar over der ville komme nogle obsidian ores pga lavaen, men der var to ting jeg ikke var forbedret på.

Den første var at dynamit bliver en løs blok når den aktiveres.. dvs. at når en explodere i nærheden af andre som så bliver løst.. løse blocks og trykbølge fra en explodering betyder at man risikere at de falder ned og laver grimme huller i loftet af ens mine.. *host*

Nr 2. Er hvad jeg har læst mig til også er en grief taktik i multiplayer. Vand spring blocke der mister sit underlag, bliver i luften. Jeg havde TO vandløb fyldt med springs. Når alt den vand falder ned dannes der nye spring blocke (det der diagonal halløj)

End resultat? jeg har en vand MUR der har oversvømmet en naturlig dal, hvor under min mine er (som der nu er en del huller i)... et vandhul er måske et mere beskrivende ord.

Det er godt nok lidt tricky at få stoppet og jeg har i hvertfald lært at vand ikke bare er fun & games :/
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KeenKeenSkrevet 08/10-10 15:52 
can't stop laughing :)

ej sur røv, men hold kæft jeg gad godt se et screenshot lige nu XD
SumezSumezSkrevet 08/10-10 16:10 
Haha det lyder godt nok vildt! En hel vandmur!

Altså der løb simpelthen vand og lava hen over din glasbro? Det lyder alligevel også ret sejt :) Ville også gerne se et screenshot fra før katastrofen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 08/10-10 16:39 
Jeg havde også leget med sådan et trætårn. Mit ville bare være med sten indeni, bare for at forhindre fuldkommen meltdown hvis der skulle udbryde brand (Jeg er sikker på at der er en Minecraft Gud der bare sætter ild på alt tilstedeværende træ)

Jeg har lige installeret Painterly grafikpakken, og den gør godt nok hele spillet noget mere behageligt for øjet. Jeg havde også leget med at skulle have fat i Quandry, men indtil videre nyder jeg bare de pæne kister, sværd osv.
Kilroy Was Here
KeenKeenSkrevet 08/10-10 20:36 
så fik jeg endelig lavet min monsterfælde :) lavede en druknefælde og et system der gør at min minecart automatisk bilver ført forbi afhentningsstedet hvis der er drops, hvad skal jeg så finde på at lave? :) har en mine jeg skal have gravet noget mere i, men det er nu sjovere at bygge :)

nogen ideer? :P
HeroldHeroldSkrevet 08/10-10 23:31 
Der skulle være en ret lækker grafikpakke med Zelda-tema.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/10-10 18:02, rettet 11/10-10 08:36 
Noooooo! Jeg finder min første dungeon. Den er fuld af creepers og skeletter, så jeg tænker, at det kunne laves til en lækker lille "fabrik". Da jeg så nærmer mig spawneren for at pakke den ind, skyder en af skeletterne på en af creeperne, så den blæser det hele i luften, incl. spawneren. Crap :/
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/10-10 22:35, rettet 10/10-10 22:44 
Jeg kan så godt li' den form for realisme, der er spillet. Feks. det at man kan finde guld, men det reelt set ingen praktisk anvendelse har, andet end pynt.

Jeg synes også det er sjovt, at jeg ikke aner, hvad jeg skal sige, når folk spørger mig om, hvad det er, der er så fedt ved spillet. Det tyder, i mine øjne på, at spillet stimulerer nogle langt dybere og mere inviklede ting i mit hovede end den lille stump, der ikke kan lade være med at blive imponeret over store mængder polygoner og voldsomme lydeffekter. Det er sgu fedt :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 11/10-10 08:36 
Killer Bean 2>
Da jeg så nærmer mig spawneren for at pakke den ind, skyder en af skeletterne på en af creeperne, så den blæser det hele i luften, incl. spawneren. Crap :/

Men så fik du vel en plade ud af det?

Eller, hvis den springer i luften, var det vel ikke pga. skelettet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
1'076 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me