X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Minecraft


1'076 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Svar Sortering
ChronoChronoSkrevet 22/09-10 21:17, rettet 13/11-11 18:31 
Jeg har brugt de sidste to aftener på at spille Minecraft - et af de mest fascinerende spil i lang tid. Det ligner noget som er 15 år gammelt, men du kan gøre alt det du ville ønske du kunne i alle andre spil. Sådan næsten da :)

Officiel side: http://www.minecraft.net/

Jeg synes det er helt genialt, men dog svært at komme i gang med uden hjælp - se derfor denne video først:
http://www.youtube.com/watch?v=ylVtj-1Ccgg

Lad jer ikke snyde af den simple grafik. Jeg tror mange andre vil have ligeså svært ved at slippe spillet som jeg har.

SERVER NYT:
Play:Right-brugerne har fået deres egen server: 95.143.195.24:28965 - alle P:R-brugere er velkomne. Opfør jer nu pænt :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 22/09-10 21:50 
Jeg har selv overvejet at starte samme emne :D Det er et fantastisk fænomen, men jeg savner nu at han får fikset multiplayer, så survival også virker dér...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 22/09-10 21:51 
Jeg har længe undret mig over hvad det spil overhovedet går ud på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 22/09-10 22:02 
Ikke rigtigt noget. I Survival er der monstre, som du skal bekæmpe/undvige - alt er tilfældigt genereret.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 22/09-10 22:08 
Jeg må indrømme at jeg har svært ved at give €10 for et spil som går ud på "ikke rigtigt noget" (hvilket netop også var mit indtryk), selvom jeg ellers kun har hørt rigtig positivt om spillet. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 22/09-10 22:15 
Sådan havde jeg det også, men der er et eller andet over det. Man skal bare lige finde lidt flere diamanter, så man kan lave noget mere holdbart udstyr, eller man skal lige udforske det sidste af det enorme hulesystem man lige har fundet. Jeg vil ikke sige at jeg er 100% forgabt i det, men det fungerer på nogle helt simple rå præmisser, der virker - det er nok derfor han skovler penge ind på det.

Der har lige været en gratis weekend fordi at deres side blev overbelastet, men det er vist ovre nu. Det kan spilles i et browser-vindue også fra minecraft.net.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 22/09-10 22:40 
Udviklerne skulle være inspireret af bl.a. Dwarf Fortress, som er blevet kaldt et af de mest avancerede spil nogensinde, også er grafisk sparsomt og primært udviklet af én person - eller i DFs tilfælde, tegn i stedet for grafik :)

Flere store udviklere burde tage ved lære og skrue op for selve spillet og ned for grafikken.

Survival-delen lyder som formål nok i sig selv, det er jo nærmest 3D-Dungeon Keeper (et spil de også er inspireret af), men endnu bedre ville det nok være med et par andre elementer også.
MarcusMarcusSkrevet 22/09-10 22:49, rettet 23/09-10 00:53 
Jeg har spillet det en del, i Creative Mode multiplayer. Det er lidt alá at have et kæmpe stort område at boltre sig på og uendeligt mange legoklodser at skabe med, selvom de godt nok med 1 undtagelse alle er samme størrelse.

I starten spillede jeg browser-udgaven, men nu bruger jeg mest "World of Minecraft"'s modificerede client, og kører en server med open source server-softwaren "MinerCPP". MinerCPP-projektet er dog dødt nu, hvor der i stedet udvikles på "LuaCraft".

World of Minecraft kører desuden deres egen modificerede server-software, hvor man har flere muligheder, og folk virkelig har bygget nogle vilde, inspirerende ting.

World of Minecraft:
http://www.worldofminecraft.com/
LuaCraft:
http://sourceforge.net/projects/luacraft/
SumezSumezSkrevet 22/09-10 23:23 
Nu har jeg så valgt at købe spillet, og jeg må stadig ikke få lov til at spille det... hvad skal man gøre!?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GilucGilucSkrevet 22/09-10 23:45 
Jeg fandt spillet for et års tid siden, og købte adgang til det for nok et halvt år siden. Supergodt tidsfordriv.
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-10 00:14 
Det ser faktisk ret interessant ud og jeg er helt vild med grafikken :) Kan desværre ikke forestille mig bruge tid på det og slet ikke på en PC. Men at dømme ud fra den video Chrono linker til virker det meget gennemført, men på en simpel måde :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KeenKeenSkrevet 23/09-10 08:45 
Det er et spil man kan bruge utroligt meget tid på, men jeg har aldrig rigtigt spillet andet en survival mode, det er meget sjovere at gå på jagt i de dybe huler efter monstre XD
SumezSumezSkrevet 23/09-10 09:08, rettet 23/09-10 09:10 
Jeg fik spillet til at virke og endte også med at bruge lidt for meget tid på det i nat. :P

Jeg er gået i gang med et bygge et stort tårn, som jeg har tænkt mig at bruge som base til at udforske alle hulesystemerne under kælderen. Det er godt nok et avanceret spil, men fremstillet uhyre simpelt, og skide vanedannende. :)


Jeg havde åbenbart ikke fået bygget det så tæt på mit spawn point som jeg troede, så første gang jeg døde brugte jeg et helt in-game døgn på at finde tårnet (på det tidspunkt stadig blot et lavt hus) igen, på trods af at jeg netop havde tænkt forud og bygget en gigantisk høj pæl af jord i midten af mit tårn, som jeg troede kunne ses fra det meste af området. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 23/09-10 09:23 
Giluc>
Jeg fandt spillet for et års tid siden, og købte adgang til det for nok et halvt år siden. Supergodt tidsfordriv.

Jeg har det på vinyl!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/09-10 09:53 
Herold>
Giluc>
Jeg fandt spillet for et års tid siden, og købte adgang til det for nok et halvt år siden. Supergodt tidsfordriv.

Jeg har det på vinyl!

Jeg spillede en beta på betamax af det og gennemførte det.
SumezSumezSkrevet 23/09-10 10:06 
Jeg er slutbossen
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 23/09-10 15:24, rettet 23/09-10 15:25 
Hey, hvad siger I til at starte vores egen P:R MineCraft survival multiplayer server?

Jeg tænker en fredelig "co-operative" server, hvor vi hver især kan få tildelt et område (efter intern aftale/enighed) som vi kan udforske og bygge i, uden at gå efter at forpurre andres projekter (griefing, flooding, og den slags) for at danne en lille "by" udfra materialer vi selv graver frem?

Jeg sad og kiggede lidt på Minecraft.dk, og deres server ser rigtig spændende ud, men er i forvejen under et stort load, og de tager ikke nye spillere ind, og det kunne være sjovere at spille med folk man kender i forvejen, og ved man kan stole på.
Kræver det overhovedet at man betaler for spillet for at spille på sådan en server?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GilucGilucSkrevet 23/09-10 15:42 
Darkbeat>
Herold>
Giluc>
Jeg fandt spillet for et års tid siden, og købte adgang til det for nok et halvt år siden. Supergodt tidsfordriv.

Jeg har det på vinyl!

Jeg spillede en beta på betamax af det og gennemførte det.

Hehe, hader generelt når folk "blærer" sig med at de har været med i et godt stykke tid, men det var nu bare for at fortælle at jeg ikke rigtigt spiller det længere ;) Det er helt sikkert stadig godt tidsfordriv, ikke mindst multiplayer.
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
HeroldHeroldSkrevet 23/09-10 19:03 
Sumez>
Hey, hvad siger I til at starte vores egen P:R MineCraft survival multiplayer server?

Jeg tænker en fredelig "co-operative" server, hvor vi hver især kan få tildelt et område (efter intern aftale/enighed) som vi kan udforske og bygge i, uden at gå efter at forpurre andres projekter (griefing, flooding, og den slags) for at danne en lille "by" udfra materialer vi selv graver frem?

Jeg sad og kiggede lidt på Minecraft.dk, og deres server ser rigtig spændende ud, men er i forvejen under et stort load, og de tager ikke nye spillere ind, og det kunne være sjovere at spille med folk man kender i forvejen, og ved man kan stole på.
Kræver det overhovedet at man betaler for spillet for at spille på sådan en server?

Det lyder som en god idé, hvis nogen kan hoste den.

Man skal vist have købt spillet for at have seneste version, som kun kan fås gennem spillet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 23/09-10 20:08 
Jeg har endnu ikke helt forstået hvad fordelen ved at købe spillet er. Jeg har bare trykket "play offline", og det har virket fint uden login.

En P:R-server lyder som en sjov idé! Jeg er klar.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 23/09-10 20:19 
Hvilken klient bruger du? Det lyder sært at du kan spille uden - har du prøvet efter weekenden?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 23/09-10 21:21 
Jeg har lige spillet nu. Det er den version der hedder 1.1.2 jeg bruger.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 23/09-10 21:25, rettet 23/09-10 21:26 
Downloadet eller i en browser?

EDIT: Jeg kan slet ikke finde "play offline" nogen steder.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 23/09-10 21:46 
Download. Bare tryk login uden at skrive noget og tryk derefter play offline når login fejler.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 23/09-10 21:54 
Ah okay. Jeg tror ikke du får de seneste opdateringer med, hvis du gør det. Hvilken forskel det gør aner jeg dog ikke.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 23/09-10 22:44 
Hos mig siger den "Play online once to enable offline" :/
SumezSumezSkrevet 23/09-10 22:51 
Jeg kunne heller ikke spille uden at betale. Føler mig næsten snydt nu, men på den anden side var det alle pengene værd.

Er der nogen der er i stand til at hoste en server? :) Jeg ville gerne, men har endnu ikke fået sat min egen server op (eller købt den for den sags skyld)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 23/09-10 23:06 
Jeg ville gerne, men tror ikke en larmende computer falder i god jord hos kæresten D:
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 24/09-10 09:14, rettet 24/09-10 09:17 
:(
Sæt den i kælderrummet :P


Efter at have brugt hele aftenen (:() i går på spillet er mit tårn efterhånden begyndt at ligne et tårn med sine seks etager (kælderen ikke medregnet), og man kan godt nok se langt væk fra den lille urtehave jeg har lavet på hvad der indtil videre er den øverste etage.
Til gengæld går det ikke særlig godt med at grave nedad. Jeg synes at så snart man graver nedad begynder det at gå langsomt. Det optimale for mig ville være enten at grave diagonalt nedad så man altid har en nem vej tilbage, eller direkte lodret nedad med en stige på siden til at kravle op/ned, men sådan forholder det sig aldrig. Det er jo ikke særlig spændende kun at grave sig igennem solid sten, og enten bliver jeg ledt på afveje af en jernåre, eller også prøver jeg (ofte uden held) at gå efter lydene af monstre i nærheden eller store bunker grus, som kunne tyde af et åbent hulesystem, man kan udforske.
Og hvis man derudover er så heldig at støde på nævnte hulesystem (der er alligevel en hel del af dem), er der pludselig tusind veje at gå, årer der (igen) leder mig på afveje, og områder der er svære at genkende, og pludselig graver man sig i en helt anden retning uden at have noget overblik over hvordan man kommer den rigtige vej ud igen.

Så kort sagt har jeg utroligt let til at komme på afveje og fare vild, ligesom jeg aldrig kommer særlig meget NEDAD, det går nærmest bare sidelæns, og jeg har endnu ikke fundet andre mineraler end jern.
Jeg har forsøgt at hjælpe mig med at navigere via fakler og skilte (som desværre fylder en del i rygsækken) men det hjælper kun minimalt når man pludselig har en grotte der peger i syv forskellige retninger. Er der nogen der har nogle gode tips til gode fremgangsmåder til at grave "hurtigt" nedad og samtidig være i stand til let at finde vej og have gode muligheder for altid at komme tilbage til sin "base", såvel som finde det sted i grotten man var kommet til når man vender tilbage til udforskningen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CronossCronossSkrevet 24/09-10 18:26 
Der er ikke nogen der er blevet snydt - det er to forskellige udgaver af spillet jf. hjemmesiden :-)

Jeg er totalt klar på en P:R server!
GilucGilucSkrevet 24/09-10 18:36 
(Til Sumez)

Jeg gør bare det at jeg graver diagonalt ned, indtil jeg støder på en hule. Så sætter jeg et par fakler (og udrydder eventuelle monstre), og graver længere ned fra hvor jeg slap. Til sidst kan du næsten ikke undgå at finde de der røde sten eller diamanter for den sags skyld - det handler bare om at tænke: "Jernet (eller hvad man er stødt på) er der jo også i morgen."

Bare pas på med at grav for langt ned (man skal meget meget langt ned, for at man støder på den farlige intethed, men stadigvæk) - havde engang samlet masser af diamanter og mange andre gode sager (i ét run), og vupti, så døde jeg. Skidefedt? Nej.
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
ChronoChronoSkrevet 24/09-10 18:43 
Jeg har gravet en del diagonale gange ned til hvor man ikke kan komme længere, og er aldrig stødt på særligt store hulesystemer - det har altid været rimeligt let at finde tilbage via en sti af fakler. Det er som om de store hulesystemer er rimeligt tæt ved overfladen - og derfra er det jo altid let at komme op igen ved bare at grave opad hvis man endelig skulle fare vild.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
McBrainMcBrainSkrevet 24/09-10 19:30 
Hvor meget bandwidth trækker en server egentlig?
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
SumezSumezSkrevet 24/09-10 20:03, rettet 24/09-10 20:04 
Jeg læste et godt (og egentlig indlysende) trick på Minecraft forummet - Altid at putte faklerne på højre væg, når man arbejder sig fremad, så ved man at man skal have dem på venstre side for at komme hjem. Hvis man, som jeg, foretrækker at have lys i begge sider (især i større områder/hulesystemer) kan man sætte dem på jorden i venstre side, det hjælper også på overskueligheden.

Jeg synes hele tiden jeg støder på kæmpe huler også langt fra overfladen, hvilken udgave af spillet spiller du, Chrono? Det er måske ikke Alpha, når nu du har fået det gratis?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 24/09-10 21:12 
Alt det fede materiale ligger ofte langt nede, tæt på bunden, inden man støder på det uforgængelige "Admium", der udgør spillets nedre kant. Lava gør det mere sandsynligt at finde noget godt, huler gør det bare nemmere at finde. Oftest synes jeg også at kul eller grus har jern i nærheden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 25/09-10 03:23, rettet 25/09-10 03:25 
Herold er dette dig?

.. hvis jeg ikke havde lyst til at købe spillet før, så har jeg det fandermer nu! :D

FIRE FIRE
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/09-10 11:32 
Man kan også gi' sig til at lege med TNT :D

Big-Bada-Boom
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 25/09-10 11:50, rettet 25/09-10 11:51 
Darken>
Herold er dette dig?

.. hvis jeg ikke havde lyst til at købe spillet før, så har jeg det fandermer nu! :D

I wish :D Det er fandeme sjovt!

Edit: Der er ret mange gode videoer, hvor folk er blevet enormt kreative og have lavet vandelevatorer og monstre-farme. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/09-10 12:43 
Ja, efter at have stenet timevis af videoer har jeg nu endelig købt spillet.

Det var en tutorial til, hvordan man bygger glashuse under vandet, som gjorde udslaget :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 26/09-10 17:16, rettet 26/09-10 17:18 
Darken>
Herold er dette dig?

.. hvis jeg ikke havde lyst til at købe spillet før, så har jeg det fandermer nu! :D

Hahaha det gjorde han fandeme med vilje :P
Det er en af grundende til at jeg har lavet mit tårn af sten.

Der var også en gut inde på Minecraft-forummet der boede op ad en skov og ved et uheld var kommet til at starte en skovbrand, som ingen ende ville tage.

Jeg synes det siger en del om spillet at de forslag folk kom med til at stoppe branden var temmelig meget magen til de muligheder man har ved virkelighedens skovbrande.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 26/09-10 17:20 
Killer Bean 2>
Det var en tutorial til, hvordan man bygger glashuse under vandet, som gjorde udslaget :D

Jeg hørte noget om at vand ikke kan løbe gennem en åben dør, har du testet det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/09-10 19:58 
Nej, jeg er ikke rigtig nået til at bygge en undervandsbase endnu. Indtil videre har jeg bare tosset rundt og prøvet få lidt 'feel' for spillet. Det er dog en af de stor ting på min to-do liste :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 26/09-10 21:39 
Mine mest ambitiøse idéer tror jeg at jeg gemmer til vi forhåbentlig får en multiplayerserver op :) Det er sjovere at bygge vilde ting når man kan dele dem med andre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 26/09-10 21:48 
Efter et par ubehagelige oplevelser hvor jeg mistede alle mine besidelser (til gengæld fik jeg en vinylplade ud af samme monsterkaos! :)), er jeg begyndt på at bygge direkte genveje mellem alle mine underjordiske baser, så jeg altid kan komme hurtigt tilbage til de steder hvor jeg dør. Det er bare svært at finde ud af hvilken retning man skal grave for ikke at styre helt forkert.

Lige nu har jeg en lodret skakt direkte fra siden af mit hus (Der var jeg heldig :P) til den største af mine baser, men fremover bliver det vist lige lovlig risikabelt at begynde på at grave lodret opad :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 26/09-10 22:15 
synes næsten vi skulle uploade nogle billeder af vores "huse" gad godt se hvordan andres ser ud i forhold til mit eget...

jeg har bare planet toppen af et bjerg af og så begyndt at udhule det, er blevet enig med meg selv at jeg skal have en kæmpestor hal ala halls of moria fra lotr :P
SumezSumezSkrevet 27/09-10 00:04 
Ja det burde vi, eller måske optage videoer, det er tit begrænset hvor meget man kan se ud af screenshots fra det spil. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/09-10 03:21, rettet 27/09-10 03:22 
Wow, nu kom jeg lige til at spille 9 timer i træk. Det er da vanvittigt så vanedannende det er. Jeg fik gravet mig en vindeltrappe ned til det uforgængelige sten i bunden og fandt et lille hul ned til intetheden. Og så byggede jeg på et tårn indtil jeg ikke kunne få lov til at lægge flere blokke. Det er meget sjovt lige at få konstateret hvor både bunden og toppen på spillet er :)

Jeg fandt også tid til at testet den med døren.
Den er god nok. Vand kan ikke løbe gennem en åben dør :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 27/09-10 08:25, rettet 27/09-10 08:31 
Fedt, så er det jo supernemt at bygge et underjordisk hus :D

Jeg går ud fra at det er noget med at bygge en solid bygning for derefter at udhule den?

Bare pas på creepers så, jeg tror nemt man kan risikere at der pludselig dannes infinite water sources i huset, hvis der pludselig begynder at flyde ind fra et hav :D

Jeg har vist slet ikke være i nærheden af spillets absolutte bund endnu. Det kan godt være det ikke er så svært bare at grave direkte nedad (indtil man støder på lava, 7-9-13 :)), men det hænger som før nævnt også sammen med at jeg har svært ved ikke at løbe ad helvede til ud og udforske hvert eneste hulesystem, jeg støder på!

Er der nogen der har leget med jernbaner og minecarts endnu? Der er nogle rigtig imponerende videoer på YouTube med folk der laver komplicerede systemer via boosters og redstone spor.
Som jeg skrev før mistede jeg næsten alt hvad jeg havde sidst jeg døde, havde åbenbart glemt at smide mine jernklumper op i kisten i mit hus, for alt det jern jeg havde minet er nu forsvundet, var ellers ved at spare op til en jernbane hele vejen gennem min mine. Gid man kunne bygge den af guld :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 27/09-10 08:35, rettet 27/09-10 08:36 
Killer Bean 2>
Man kan også gi' sig til at lege med TNT :D

Damn, tror I han har proppet bjerget fuld af dynamit hele vejen igennem, eller rækker eksplosionen bare længere når to eller flere klodser antænder hinanden? At dømme efter hans andre videoer (f.eks. den med 3000) virker det som sidstnævnte.
Ærgerligt at det er så "dyrt" at producere TNT. (kræver 5 gunpowder, som kun kan fås fra creepers)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/09-10 12:02, rettet 27/09-10 12:40 
Sumez>
Jeg går ud fra at det er noget med at bygge en solid bygning for derefter at udhule den?

Ja, man bygger først solide klodser af jord, som man beklæder med glas og andre materialer. Og så udhuler man det hele bagefter :)

Sumez>
Det kan godt være det ikke er så svært bare at grave direkte nedad (indtil man støder på lava, 7-9-13 :)), men det hænger som før nævnt også sammen med at jeg har svært ved ikke at løbe ad helvede til ud og udforske hvert eneste hulesystem, jeg støder på!

Jeg kan ikke sige andet end: 'selvdisciplin' ;)

Sumez>
Er der nogen der har leget med jernbaner og minecarts endnu?

Ikke endnu. Jeg kunne godt finde på at bygge mig en voldsom rutsjebane langs med min vindeltrappe, men jeg har ikke så meget jern at gøre godt med endnu (har til gændgæld tonsvis af redstone). Jeg skal grave i nogle lidt højere lag for at finde ordentlige mængder.

Sumez>
Damn, tror I han har proppet bjerget fuld af dynamit hele vejen igennem, eller rækker eksplosionen bare længere når to eller flere klodser antænder hinanden?

Nok lidt en blanding. Også vildt nok, at det er lavet sådan, at TNT-blokkene kaster andre TNT-blokke ud til siderne, når de detonerer. Det gør det temmelig utilregneligt, hvilket egenlig er fedt nok :D

Sumez>
Ærgerligt at det er så "dyrt" at producere TNT. (kræver 5 gunpowder, som kun kan fås fra creepers)

Hvis du laver et hus ved et stort åbent område, kan du rimelig nemt lokke mange af dem derhen. Så kan man bare nakke dem gennem en sprække i væggen. Det er i hvert fald såd'n jeg gør :)
AV Intelligent Terminal
1'076 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig