X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Importspil til Playstation 2


Svar
majjohamajjohaSkrevet 12/09-10 16:54 
Hej,

Jeg står og skal rejse til Japan efter nytår engang, derfor kunne det være rart at slæbe lidt gode importtitler med hjem som ikke er særlig udbredte i Europa. Spillene, som I anbefaler, skal helst ikke være særligt teksttunge, da mine japanske sprogevner er ganske elendige, og derudover kunne det være rart også lige at vide, hvorledes man kører disse spil, hvis man har europæiske Playstation som ikke er chippet.

Jeg håber på, at I kan hjælpe mig lidt.
Mathias.

P.S. Jeg har desuden et bonusspørgsmål. Jeg har tænkt lidt på at slæbe en spillemaskine med hjem og overvejer kraftigt at generhverve mig en Sega Dreamcast eller alternativt prøve kræfter med en Sega Saturn, men hvordan afspiller man importtitler på en Sega Saturn, og hvordan er spiludbudet generelt på maskinen sammenlignet med Dreamcastens?

(Det kan godt tænkes, at emnet ville være bedre placeret i Multiplatform, men i givet fald skal en moderator være mere end velkommen til at flytte emnet).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-10 17:00 
Du kan spille importspil på en Saturn enten ved at lave et mod på maskinen, eller købe et Action Replay cartridge.

Der er efter min mening mere at komme efter på Sega Saturn end Dreamcast. Især hvis du har tænkt dig at gå efter japanske spil. Tjek evt listen her for de højst vurderede Saturn titler:
http://playright.dk/vurderstats1.php?platformid=16

Jeg har ingen erfaring med at køre import på en ikke chippet PS2.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 12/09-10 17:01 
Du vil ikke gå galt i byen med en JAP SEGA Saturn IMO.
Bashful Neophyte
majjohamajjohaSkrevet 12/09-10 17:20 
Såfremt jeg ender med en Sega Saturn, er der så nogle af de højest vurderede spil, som jeg skal undgå at købe med, fordi de indeholder for meget tekst, som ville ødelægge spiloplevelsen ikke at få med?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-10 17:23 
Burning Rangers
Panzer Dragoon Saga
Shining Force III
Story Of Thor 2
Dragon Force

Bør du købe i EU eller US version i stedet. De er alle sammen halv eller heldyre i engelske versioner, men fælles for dem alle er de virkelig gode :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/09-10 02:41 
Dungeons and Dragons fra Capcom til Saturn er også fede. Jeg ved ikke om de findes i Engelske versioner.


Mht Playstation 2 spil findes der en Jap only opsamling med alle Darkstalkers spillene hvis det var interessant:

http://playright.dk/samlerobjekt.php?id=111899

Dodonpachi Dai-ou-jou er også et lækkert spil:

http://playright.dk/samlerobjekt.php?id=111729

Der er selvfølgelig også Arcana Heart og Melty Blood kampspillene hvis man er til den slags.
majjohamajjohaSkrevet 14/09-10 13:11 
Mange tak for jeres svar. Er der noget, man bør være opmærksom på i forhold til strømforsyning og lignende, hvis man køber maskiner fra Japan?
SumezSumezSkrevet 14/09-10 13:19 
Ja, du skal enten have en stepdownconverter eller en alternativ strømforsyning for at kunne køre dem herhjemme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
majjohamajjohaSkrevet 18/01-11 19:07 
I samme anledning kom jeg pludseligt til at tænke på en ting. Jeg tager med al sandsynlighed min computer med på turen, men hvordan pokker tilslutter man den nemmest under turen? Jeg skal opholde mig i Indien, Thailand, Vietnam, Kina og Japan, og maskinen er en Macbook Pro.

Kan dette sæt være mig behjælpeligt?
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/01-11 19:44 
Der er ingen grund til at købe apples dyre skrammel.

Et almindeligt rejseadapter sæt til en 50'r er mere end rigeligt.
majjohamajjohaSkrevet 19/01-11 17:20 
Forrygende. Jeg formoder, at den også kan bruges til opladning af genopladelige batterier, med mere? Hvor kan sådan en fås?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig