X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny 360 controller med ny d-pad!


Svar
dpldplSkrevet 31/08-10 19:02 
Synes ikke jeg så nyhed her og jo mange der klager over selve d-pad på den.

Synes i skal tag kigge på videoen for se hvordan det virker, da det er lidt specialt.

Youtube link (majornelson viser nye controller)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/08-10 19:10 
Problemet med Xboxens D-pad er slet ikke formen, men at den kun reagerer korrekt ca otte ud af ti gange man trykker på den.

Jeg synes drejefunktionen virker ret ligegyldig. "Hey nu kan du ha' den i skod-mode og i virker-mode, hvad vælger DU?!". Jeg håber de har tænkt lidt længere end bare udseende og komfort hvad det her angår :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KamekKamekSkrevet 31/08-10 19:15 
Nice! Flot at det kun tog dem omkr. fem år at få det ordnet! :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
dpldplSkrevet 31/08-10 19:22 
Jaaa uheldigvis tager det jo lang tid til vi kan prøve den, da først kommer næste år til EU (WTF MS!!).

Tro nu jeg ender med importer en vis det er muligt, skal nemlig have en ny meget snart.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KeenKeenSkrevet 31/08-10 19:22 
hvorfor fanden har de fjernet farverne på knapperne?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 31/08-10 19:24, rettet 31/08-10 19:25 
Kamek & andre...
Nice! Flot at det kun tog dem omkr. fem år at få det ordnet! :-)

Piv piv, så slem er den sgu da ikke.

Jeg forstod ikke hvad der var nyt ved d-pad'en, hvor gør det at den ka' drejes?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
NaieraNaieraSkrevet 31/08-10 19:37 
Hvor og hvornår kan sådan en købes?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 31/08-10 19:56 
Spændt på at høre om den d-pad rent faktisk er bedre - eller bare skidt på en ny måde. Farvevalget og de grå knapper er et tilbageskridt IMO.
SumezSumezSkrevet 31/08-10 20:20 
Hmm hvad skal jeg nu gøre med mine 5 "old-style" controllers?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 31/08-10 20:21 
Naiera>
Hvor og hvornår kan sådan en købes?
Så du ikke videoen? 9. november i USA og nok omkring februar næste år i EU.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
enfenenfenSkrevet 31/08-10 20:25 
De skulle bare have lavet D-pad'et som på Sonys controllere. Her fungerer den efter hensigten.

Angående manglen på farver på knapperne, så ser jeg det også som et stort tilbageskridt fra den nuværende controller.
What is the Matrix?
ElgenElgenSkrevet 31/08-10 20:26 
Sumez>
Hmm hvad skal jeg nu gøre med mine 5 "old-style" controllers?

Lave arcade sticks ud af dem?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/08-10 20:28 
Du kan også forsøge at modde dem:
http://mmmonkey.co.uk/console/other/360-dpad.htm
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 31/08-10 20:35 
Keen>
hvorfor fanden har de fjernet farverne på knapperne?

Fuldstændigt uforståeligt og dumt!
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 31/08-10 20:41, rettet 31/08-10 20:43 
Hvis man mangler et godt pad til spil med godt d-pad, så er Mad Catz Street Fighter IV FightPad lige sagen, det minder meget om et Megadrive joypad, bare langt bedre d-pad og knapper plus lidt tungere :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 31/08-10 20:52 
Det kunne jeg faktisk rigtig godt tænke mig ;-)
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 31/08-10 20:58 
Det er rigtig nice, jeg har C.Viper udgaven, den var billigst :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
GreaseballGreaseballSkrevet 31/08-10 21:12 
Kedeligt at de fjerne farven på knapperne. De passer da ingen steder når alle deres spil bruger farve koden til få spilleren til at genkende hvilen knap man skal trykke på.
Og så kun med P&C kit... ud af vinduet med det. Det lort virker ikke mere en et par måneder så heller de gode gamle dobble A gen-opladelig batterier.
GilucGilucSkrevet 13/09-10 21:43 
Greaseball>
Og så kun med P&C kit... ud af vinduet med det. Det lort virker ikke mere en et par måneder så heller de gode gamle dobble A gen-opladelig batterier.
Jeg kan så berette at jeg har haft mit P&C kit i to år, og det er der ingen problemer med... Og det er ikke engang et originalt!

Mht. den nye controllers design - hvorfor er det lige, at farverne er blevet fjernet (som så mange allerede har sagt)? Det er jo fuldstændig åndssvagt. Det værste er, at de ikke bare er farveløse - de er rent faktisk gråtonede, præcis som hvis man tager farverne, og så ellers bare sætter dem i de nuancer af grå. Det er virkelig ikke pænt at se på.
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-10 22:55 
Giluc>
Greaseball>
Og så kun med P&C kit... ud af vinduet med det. Det lort virker ikke mere en et par måneder så heller de gode gamle dobble A gen-opladelig batterier.
Jeg kan så berette at jeg har haft mit P&C kit i to år, og det er der ingen problemer med... Og det er ikke engang et originalt!

Så er det jo nok derfor... ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 13/09-10 22:59 
what he said! (Peger på Konsolkongen)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/09-10 00:04 
Giluc>
Det værste er, at de ikke bare er farveløse - de er rent faktisk gråtonede, præcis som hvis man tager farverne, og så ellers bare sætter dem i de nuancer af grå. Det er virkelig ikke pænt at se på.

Jeg synes det er pænt ligemeget ud fra en designmæssig synsvinkel, faktisk passer gråtonerne bedre ind med resten af designet.
Men problemet er jo netop genkendelse ift knapper som bliver vist på skærmen med farver. Eks. i Halo: "Press X (blå) to swap weapon" - det jo netop ikke navnet men farven man lækker mærke til.

Sig mig MS, hvorfor fa'en tror I at børnelegetøj er så farverigt? Ja det er sgu ikke formen, men farven børn lærer hurtigst.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
GilucGilucSkrevet 14/09-10 00:41 
Det er fuldstændig rigtigt, det havde jeg ikke lige tænkt på. Personligt tænker jeg dog i A, B, Y og X, og ikke grøn, rød, gul og blå.

Og mht. P&C - Haha, ja okay, men så er det jo godt at man så bare kan købe det uoriginale, når nu det virker så godt ;)
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
GreaseballGreaseballSkrevet 14/09-10 01:30 
CenobiteDK>
Jeg synes det er pænt ligemeget ud fra en designmæssig synsvinkel, faktisk passer gråtonerne bedre ind med resten af designet.
Men problemet er jo netop genkendelse ift knapper som bliver vist på skærmen med farver. Eks. i Halo: "Press X (blå) to swap weapon" - det jo netop ikke navnet men farven man lækker mærke til.

Sig mig MS, hvorfor fa'en tror I at børnelegetøj er så farverigt? Ja det er sgu ikke formen, men farven børn lærer hurtigst.

Så det måske derfor jeg klare mig bedre i Q-time events i Xbox spil end på PS3 ;p
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/09-10 08:39 
Det tror jeg helt bestemt :-)
Farven i hvert fald betydning da jeg spille Kung Fu Panda.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 14/09-10 09:04 
Tja, Microsoft har jo alligevel byttet om på farverne fra starten af, så de har altid kun forvirret mig. A skal være rød, og B skal være gul.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/09-10 09:36 
Nej A skal være rød, B blå, X gul og Y grøn. SEGA gjorde det rigtigt med Dreamcast :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GilucGilucSkrevet 14/09-10 11:44 
Alternativt kunne man jo gøre som på SNES (og senere Nintendo DS), og bytte knapperne om ;) ... Ikke noget jeg er fortaler for, egentlig. Kan huske da jeg samlede DS'en op efter adskillige måneders forsømt spilleri - minsandten om jeg ikke klokkede fuldstændig i det, den første times tid (eftersom jeg var vant til Xbox 360-controlleren).
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
SumezSumezSkrevet 14/09-10 12:16 
Det var da DC og Xbox der byttede om på knapperne, nu må du lige få dine facts straight! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GilucGilucSkrevet 14/09-10 14:27 
Med "byttet om" mener jeg selvfølgelig, at man bytter om fra det det er nu (altså på Xbox 360), og så går tilbage til starten, nemlig SNES.
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/09-10 15:42 
Hvad enten Nintendo dummede sig før SEGA og Xbox gjorde det rigtigt er lidt ligemeget. Måden knapperne er sat op på Nintendos produkter giver ikke ret meget mening ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 14/09-10 15:58 
Jeg tror tanken var at knapperne sad til højre hånd, så de "nummererer" knapperne fra højre af (A->B og X->Y).
Rigtig mange af os er vokset op med den klassike A(hop) til højre og B(løb) til venstre-opsætning, så jeg synes ikke den er så underlig. :)

- men nu var det jo også farverne vi snakkede om, og dem har Nintendo altid gjort rigtigt! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GilucGilucSkrevet 14/09-10 17:36 
Hehe, præcis. Hvad der er mærkeligt handler udelukkende om hvad man er vant til ;) Så må vi jo bare "håbe" at de fremtide Xbox 360-spil ikke instruerer én ved hjælp af farverne på knapperne (som jo så ikke er der) ... Ellers må der noget custom paint job til!
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
SumezSumezSkrevet 14/09-10 17:43, rettet 14/09-10 17:43 
Det er jo heller ikke første gang det sker. Knapperne på amerikanske SNES-controllers er lilla og lyselilla. Det må godt nok have været underligt med alle de spil der viser knappernes farver - især Nintendos egne spil har haft tendens til at farvekode alt i SNES'ens fire farver, som også indgik i logoet.

Ny 360 controller med ny d-pad!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig